Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:55

Air schreef:
Ik blijf ergens tegenaan schoppen als het welzijn van het paard niet voorop staat. En ik blijf er over verbaasd dat dat blijkbaar niet meer de standaard is.

Ik zie in die twee filmpjes niets wat tegen het welzijn van het paard in gaat, dus ik heb werkelijk géén idee waar je het over hebt.
Ik geloof ook niet dat dit paard na anderhalve week training getraumatiseerd, gewond en gebroken terug zal komen, maar jij kennelijk wel?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:55

Air schreef:
Doubtless: Ik blijf ergens tegenaan schoppen als het welzijn van het paard niet voorop staat. En ik blijf er over verbaasd dat dat blijkbaar niet meer de standaard is.

Deze uitspraak is wel heel erg. Want er zijn maar weinig mensen die hun paard zo binnenste buitenkeren als ts, zo te horen.

En als je Gert bedoeld, hmmm ga je mond spoelen. Die man weet meer van paarden als menig ander.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:58

Ik heb wel door dat het praten tegen dovemansoren is die liever uit gaan van een kwaad paard dan uitzoeken wat er echt aan de hand is. Jammer is dat, voor de paarden.

Ils_K: Nogmaals: [RT-P] Paard wil niet lopen en schrikt zogenaamd .
Binnenste buitenkeren.....

Gert stapt er op zonder te weten wat er aan de hand is. Hij is voor zover ik weet niet helderziend. Hij heeft een manier gevonden om zijn portemonnee te vullen... maar ik kan nergens uit op maken dat het welzijn van het paard voorop staat.

Gini

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:02

Air, waarom ga je ervan uit dat jij de wijsheid in pacht heb en alleen jij de juiste weg weet?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:04

En hoe goed ben je geïnformeerd over de wijze waarop Gert werkt?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:04

Volgens mij heb je die filmpjes echt niet goed bekeken, Air. Dat paard loopt aam het einde gewoon lekker met zijn oortjes erop in de rondte te sjouwen. Als hij zo bang is en zoveel pijn heeft lukt dat echt niet.
Maar goed, je bent in tegenstelling tot de meesten hier ervan overtuigd dat dit dier heel veel pijn heeft, dus misschien moet je DA worden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:11

Fitzroy: niet in tegenstelling tot de meesten hoor, heb al aardig wat PB's binnen van mensen die er hetzelfde over denken, alleen de moed al hadden opgegeven.

Er heeft hier overigens ook een DA gereageerd...... maar dat was dan weer belachelijk dat die de diagnose van een collega in twijfel trok.

Smoesjoes, smoesjes en nog eens smoesjes. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:12

Smoesjes waarvoor :')

En wat als de zus van ts een paard terug krijgt dat weer loopt. Is dat dan een mishandeld paard of heeft deze methode dan gewerkt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:13

Ik vind Gerts manier goed. Heel erg duidelijk voor het paard in ieder geval. Hij weet ook op de goede momenten te belonen. Ook denk ik (maar dat weet ik niet zeker) dat hij ook prima 'gewone' paarden in kan rijden. Hij zoekt de problemen op, en daar is niets mis mee, dan wordt alles tenminste duidelijk. Hij gaat met alle paarden rustig om en ik geloof zo dat het er bij een braaf paard ook gewoon heel rustig aan toe gaat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:14

Dan vind ik die meesten aardig laf. Als je er zo achter staat dan post je hier toch gewoon?
En wat zegt 1 iemand me die volgens mij nog niet eens afgestudeerd was?

Verklaar trouwens eens dat vrolijke hoofd aan het eind van dat paard, want je gaat weer alleen in op de dingen die jij wilt lezen.
Geen enkele verklaring en ik heb behalve het woord geduld nog steeds geen oplossing gezien van jouw kant voor dit paard.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:17

Dat argument van Pb's van mensen die niet durven, hoor ik best wel vaak. Zeer jammer, want ze laten 1 persoon de kastanjes uit het vuur halen. Als je achter je mening staat, dan durf je die toch gewoon te verdedigen?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:17

Interessant (en inmiddels niet zo gezellig meer) topic hoor! Ik ben heel benieuwd hoe je je paard terugkrijgt, dan wil ik ook wel weer een filmpje zien met jou erop :P

Pas wanneer hij dan zonder staken of uitingen van pijn loopt, ben ik overtuigd. En ik hoop dat dat gaat gebeuren! (en niet alleen voor jou, ook om een aantal doordrammers hier := )

Air schreef:
Nee, waarom moet ik je dat vertellen? Ik ben niet iemand die paarden corrigeert. Ik zou zeggen stel de vraag aan iemand die paarden corrigeert, op een andere manier dan Gert dat doet. Maar ik weet 100% zeker dat er meerdere manieren zijn, met geduld en respect naar het paard toe. En niet vlug vlug.

Dit vind ik dan wel weer een beetje lachwekkend. Je weet het zoveel beter als de rest van dit topic, maar je zou ook niet weten hoe het anders moet...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:23

Want zelf geen paarden corrigeren is niet weten hoe het anders kan?

Fitzroy: lekker uitnodigend!
Als je er niet uit op kan maken dat ik ten eerste al niet op een paard zou gaan zitten wat zo staakt en dus niet medisch volledig is nagekeken, dan ben je wel heel slecht aan het lezen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:25

Ik vind het ongelooflijk en onbeleefd om de TS zo te kakken te zetten als sommigen hier doen. Het paard is onderzocht en genezen verklaard en er mag weer mee gewerkt worden. De TS en / of haar zus hebben de hulp van een prof ingeroepen, omdat het hen niet lukte om dit paard weer aan het werk te krijgen. Het paard zat nog met de herinnering aan pijn in het hoofd, want dat was de laatste ervaring van het paard: pijn bij het rijden. De Ts en / of zus hebben voor Gert gekozen, omdat zijn aanpak hen beviel en zij daar op konden vertrouwen. Misschien kiezen andere paarden eigenaren voor een andere trainer. Dat mag. Zoveel memsen, zoveel wensen. Zoveel paarden.....zoveel trainers.Maar om er nou zo'n vreselijk topic van te maken. Ecbt onbeschoft. Ik ben blij voor de TS / haar zus, dat zij iemamd hebben gevonden die hen helpt met dit paard . Ik hoop dat alles weer helemaal goed komt en er weer genotenkan worden van fijne ritten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:26

geerke schreef:
als Gert zo goed denkt aan het welzijn van het paard waarom draait hij hem steeds zo kort?

Door hem iedere keer zo te draaien, kan hij niet hoog steigeren. Hij is hem wat dat betreft iedere keer voor. Zodra het paard omhoog wil komen gaat hij draaien.
Zie dat wel vaker.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:28

Air schreef:
Want zelf geen paarden corrigeren is niet weten hoe het anders kan?

Fitzroy: lekker uitnodigend!
Als je er niet uit op kan maken dat ik ten eerste al niet op een paard zou gaan zitten wat zo staakt en dus niet medisch volledig is nagekeken, dan ben je wel heel slecht aan het lezen.

Aangezien de vraag HOE het dan anders kan al tig keer aan je is gevraagd en je dat blijft ontwijken neem ik aan van wel ja.
Maar ik kan het natuurlijk voor de zekerheid nog een keer vragen.

HOE zou jij het anders oplossen? Stapgewijs dus. 'Met respect voor het paard' is geen antwoord, daar heeft niemand iets aan ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:30

Het antwoord staat in je quote........ :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:31

Maar het paard IS volledig medisch nagekeken. Of moet het dier de MRI in?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:31

mang schreef:
Interessant (en inmiddels niet zo gezellig meer) topic hoor! Ik ben heel benieuwd hoe je je paard terugkrijgt, dan wil ik ook wel weer een filmpje zien met jou erop :P

Pas wanneer hij dan zonder staken of uitingen van pijn loopt, ben ik overtuigd. En ik hoop dat dat gaat gebeuren! (en niet alleen voor jou, ook om een aantal doordrammers hier := )

Air schreef:
Nee, waarom moet ik je dat vertellen? Ik ben niet iemand die paarden corrigeert. Ik zou zeggen stel de vraag aan iemand die paarden corrigeert, op een andere manier dan Gert dat doet. Maar ik weet 100% zeker dat er meerdere manieren zijn, met geduld en respect naar het paard toe. En niet vlug vlug.

Dit vind ik dan wel weer een beetje lachwekkend. Je weet het zoveel beter als de rest van dit topic, maar je zou ook niet weten hoe het anders moet...

Air doet de naam eer aan in dit geval

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:32

Air schreef:

Vind je dat een antwoord?.......... :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:35

Gini schreef:
Maar het paard IS volledig medisch nagekeken. Of moet het dier de MRI in?

Wanneer je alleen overtrokken en uit zijn verband gerukt kan reageren, reageer dan niet.

DA, fysio en tandarts. That's it. Dat is het enige wat er geweest is.
Vandaag de dag WETEN we dat er zoveel meer dingen zijn en ook dingen die door bovenstaande drie niet gevonden kunnen worden.

Het is maar net wat je over hebt voor een paard.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:36

mang schreef:
Air schreef:

Vind je dat een antwoord?.......... :')

Ja, of jij denkt dat een paard een computer is.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:37

Nou dan heeft de TS al heel wat dingen uitgesloten toch? Of moet ze voor alles een second opinion? Je ziet in de filmpjes toch geen dier dat pijn heeft?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:38

Air schreef:
xSlvna: Je praat jezelf tegen.
Wat dacht je van het vriendelijk oplossen? :)*

Is tegen iedereen praten tegenwoordig ook al 'tegen jezelf praten', heb ik weer wat geleerd vandaag ;)

Vriendelijk is niet altijd het antwoord, nogmaals wat wil je doen, er naast gaan rennen met een wortel en lief vragen linksom te draaien of een opgerichte houding aan te nemen?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:38

Over uit zijn verband trekken gesproken..