Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:16

NeverGiveUp schreef:
Kan hoor, had even contact met een meisje die ergens werkt met een hoop honden.
Hij heeft toen een speciaal harkje daarvoor gemaakt, geschikt voor de kleine hondendrolletjes.

Lijkt me best geschikt! Bijvoorbeeld in een asiel, denk dat je met deze bak één keer alle hokken langs hoeft, en dat allemaal in één keer kan.

Jij ook heel erg bedankt!

Is het ook mogelijk om twee soorten harkjes aan 1 steel te maken? Dan is hij multifunctioneel. Heel veel paardenmensen hebben ook honden.

Zou de mestkever ook geschikt zijn om mest uit een vlasstal te verwijderen of zou je dan teveel vlas meenemen?

Dinopino

Re: Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:31

Daarom stelde ik al voor om er gaatjes in te maken, zodat het water en overtollig zand en eventueel vlas eruit kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:51

Wat een plezier en een ego boost voor mij!

Ik kan nu weer (met begeleiding) de paddock uitmesten.
Ik heb het gisteren weer gedaan!

Pony verzorgster heeft daarna nog de hoefslag recht getrokken met de hark.

Ik heb de stenen geveegd en daarna kon ik het zo op de bak vegen.
Die blijft goed staan, daar waar de ander omviel.
Niet meer bukken en met een klein handvegertje pielen.....

Ik lees hier over de honden mest.
Ik heb hier 4 honden rondlopen in verschillende maten.
Dus poep in verschillende maten.
Die hark ik met het meegeleverde hark gewoon op.
Speciaal uit geprobeerd.

Omdat ik hondenpoep opruimen vanuit de rolstoel doe is het voor mij handiger om dat met de oude mestboy te doen.
Dit ook omdat de honden niet in de paddock poepen maar op het harde. Dus ik pak geregeld de poep weg.
Maar het kan dus wel met de mestkeverhark.
Wil je de schep van de mestkever vol hebben en het meeste effect hebben dan moet je veel grote honden hebben of lang niet geruimd hebben.

Edit:
Mest uit de vlasstal hebben we gisteren ook geprobeerd, ging gewoon goed.
Er zitten spleten onderin in de zijkant en die zijn m.i. voldoende om water weg te laten lopen en doordat de bak glad is is hij makkelijk even af te spoelen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:11

Dinopino schreef:
Daarom stelde ik al voor om er gaatjes in te maken, zodat het water en overtollig zand en eventueel vlas eruit kan.

Gaatjes er in lijkt mij ook een goede optie. Ook al gaan die op een gegeven moment dicht zitten, even doorprikken is ook weer zo gebeurd.

Ik denk niet dat je dat vlas met gaatjes red, als je al ziet hoeveel moeite je moet doen om met zo'n vlasvork het vlas er een beetje uit te krijgen, er is niet voor niets al een vibrerende vlasvork uitgevonden. :j

Met een vlasvork schep je natuurlijk wel onder de drol waardoor je een hoop vlas meeneemt, misschien dat als je de mestkever gebruikt dat je dan minder vlas meeneemt.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:37

Ik heb de mestkever gisteren ontvangen, bedankt voor de snelle levering, hij gaat morgen mee naar de wei. Ik ben erg benieuwd, eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat het voor mij niet gaat werken, ik vind de hark nml erg zwaar, als ik nu het geheel om moet tillen vind ik het al zwaar laat staan als daar nog mest inzit.

Ik ga het morgen uit proberen misschien valt het mee maar ik ben al aan het nadenken over een optie om de hark met name lichter te kunnen maken maar het lastige is dat je hem wel weer nodig hebt om het geheel goed op te tillen. Afijn ik kom er op terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:49

Zojuist heeft een ietwat onwillige(hij is niet zo voor verandering) echtgenoot de bak er mee gedaan en de hondenmest weg geschept.
Bak ziet er goed uit en manlief was snel klaar. Hij steunde ook op beugel van de bak en stond een stuk beter recht op.
De kleine stukjes mest bleven nu duidelijk meer liggen. We hebben een kleine mini beagle als logee dit weekend en ook daar de mest opscheppen gaf toch wat meer moeite.
Dus voor de hondenmest inderdaad misschien een ander harkje.

Na de arbeid van manlief aangezien te hebben, heb ik een vraag, is er een harkje mogelijk met rechte zijkanten met eventueel 1 zijkant met mini tanden voor mini mestballen en hondenmest, of is er makkelijker een plaatje op de achterkant van de ark te monteren?

De hark vind ik in gebruik niet zwaar, de combinatie hark en volle bak is voor mij ook te zwaar, maar dat was met de mestboy ook al.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:30

Citaat:
De hark vind ik in gebruik niet zwaar, de combinatie hark en volle bak is voor mij ook te zwaar, maar dat was met de mestboy ook al.

Ik kan mij voortellen dat de hark in gebruik ok is omdat je hem over de grond ook beweegt, met de mestboy heb ik geen moeite met het optillen zeg maar.
Ik ben ook benieuwd wat mijn vriendin en haar dochter er van vinden, die zijn gezond van lijf en leden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:07

Leuke reacties hier, enthousiaste mensen, en dat over poepscheppen :Y) :+
Ben wel benieuwd whoopie hoe jij het ervaart, ik heb inderdaad ook wat schrik voor het gewicht, vandaar dat ik de stap nog niet gezet heb (en ik ben me ook nog aan het afvragen of het geld wat ik nu geef om te laten mesten opweegt tegen het zelf doen, mbt tijd enzo die ik nu gewoon aan de pony's kan spenderen..). Ik vind bv. een gewone stevige riek al een ramp (dus niet de kunststofversies, maar de echte zeg maar), daar krijg ik al last van met het ding gewoon op te tillen, laat staan met mest op := (alhoewel bij mij voornamelijk het probleem zit als ik mijn armen met gewicht omhoog moet bewegen, dus een riek met mest optillen om die in de kruiwagen te doen.. met zo'n mestkever moet je maar 1x om de zoveel drollen omhoog bewegen natuurlijk.. ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:04

Als ik eerlijk ben ik heb poepscheppen nooit erg gevonden......
Heerlijk tegelijk kroelen met de pony's.
Alleen de honden mest brrrrr....

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:08

Gisteren een beetje aan het uitproberen geweest, de hark vind ik echt te zwaar zoals hij nu is ik wil er een ander harkje aanzetten kijken of het dan voor mij beter werkt. Momenteel heb ik wat last van mijn rug dus ik moet even rustig aandoen, ik heb even wat uitgemest maar dan met een ander harkje, de bak vind ik wel fijn, maar als je al moeite hebt met een zware riek dan word de bak met mest en hark optillen wel erg zwaar hoor schat ik zo in. De dochter van mijn vriendin kon er niet goed mee uit de voeten en mijn vriendin vond hem toch ook te zwaar, ze gebruiken liever de metsboy, dus dat is wel jammer, maar ik ga het wel verder uitproberen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:11

Ik heb hem ook besteld, met wieltjes en een schuiver voor op het verharde deel van de uitloop.
Met m'n artrose verkramp ik volledig met dat harkje van de mestboy en dat bakje is zo snel vol.
Ik denk dat het met de Mestkever een stuk fijner werken is.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:39

Hmm whoopie, je bent de eerste :=

Maar goed dat kan natuurlijk... :j
Vind het wel jammer!

We proberen het altijd beter te maken, maar omdat hij (vooral in vergelijken met eerst) al veel lichter is,
is dat niet zo makkelijk. Misschien kunnen we dit meenemen en over na gaan denken in de volgende fase.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:58

Citaat:
Hmm whoopie, je bent de eerste

Ja moet zeggen daar verbaas ik mij echt over, mijn vriend bv die werkt met zware materialen vond hem ook zwaar. Maar goed alleen maar harstikke fijn dat andere mensen er zo goed mee uit de voeten kunnen.

Ik ben vooral ook benieuwd naar andere mensen die gewrichtsklachten oid hebben of die er goed mee kunnen werken.(en of die hem zelf ook leeggooien)

En ik vind het supergoed dat je alle feed back zo goed weer meeneemt.
Ik zou mij kunnen voorstellen dat je voor 2 versie,s gaat, deze en eentje die echt veel lichter is maar daardoor misschien wel kwetsbaarder, maar mensen zoals ik zouden daarmee wel geholpen zijn, en zoals ik je al schreef dan koop ik liever een keer weer een nieuwe als het maar werkbaar is.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:07

Is voor mij ook het enige minpuntje... de hark is ook voor mij redelijk zwaar. Volgens mij kan die "lichter" :+ Ondertussen heb ik er wel spijt van dat ik niet gezien had dat die wieltjes er onder konden. Ik ga eens zoeken welke jullie gebruiken... misschien kan ik die in België ook wel vinden.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:09

Ik kan er goed mee werken, maar hij is niet licht, dat ben ik met je eens. Het is vooral de hark die 'm zwaar maakt, de bak is eigenlijk prima. Voor een kennisje, met reuma, is de mestkever ook te zwaar en ze is ook nogal klein, dus is hij ook te groot. Maar omdat je mét de hark de hele bak kunt optillen, werkt ie wat mij betreft wel veel makkelijk dan de mestboy.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:11

oei, jullie maken me weer aan het twijfelen...... (te) zwaar is niet goed nie .....

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 19:12

TanteFlavie schreef:
Is voor mij ook het enige minpuntje... de hark is ook voor mij redelijk zwaar. Volgens mij kan die "lichter" :+ Ondertussen heb ik er wel spijt van dat ik niet gezien had dat die wieltjes er onder konden. Ik ga eens zoeken welke jullie gebruiken... misschien kan ik die in België ook wel vinden.

We kunnen ze je gewoon toe sturen he :))

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:14

Die wieltjes zitten er bij mij wel onder en worden hier wel gewaardeerd, ook op de wei die dan kort is gegraasd met wat kuilen is het wel werkbaar.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:32

Hoe zwaar is de hark? Ik heb een chronische tennisarm. Voor mij is het niet zo zeer het gewicht van een hark, maar de beweging die ik moet maken. Met de mestboy is het na 10 minutenniet meer te doen.
Is er een mogelijkheid tot uitproberen? Kun je er 1 op proef krijgen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 22:33

De beweging maakt het juist veel makkelijker :j
Dat is eigenlijk het idee, hij weegt wel wat, maar het systeem maakt dat hij toch de handelen is, en makkelijker in gebruik is.

We zijn niet van plan om er eentje op te sturen om vervolgens pas te horen of het wat wordt of niet.
Je mag natuurlijk altijd komen testen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:48

Ik ben heel benieuwd. Ik wil volgende week gan bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:42

Rivendell schreef:
Hoe zwaar is de hark? Ik heb een chronische tennisarm. Voor mij is het niet zo zeer het gewicht van een hark, maar de beweging die ik moet maken. Met de mestboy is het na 10 minutenniet meer te doen.
Is er een mogelijkheid tot uitproberen? Kun je er 1 op proef krijgen?

Iedereen is verschillend, maar ter info, ik heb reuma, fibromyalgie en chronische vermoeidheid.
Momenteel erg veel pijn aan elleboog.
Maar de hark kan ik prima gebruiken.
Vreemde is dat ik hem dus ook niet zwaar vind.
De bak wel.

Meestal is de pijn aan het eind van de dag flink, maar ik heb net toch nog even de paddock gemest en dat ging goed.
De bak legen gaat dus niet maar dat heb ik al meerder malen vermeld.
Wie wil kan bij mij uitproberen.

Jessie had je mijn vraag gelezen over het harkje?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 23:50

Sorry sylvia, had ik gemist!

Misschien wel, laat vaders het lezen morgen! Bedankt voor de tip in ieder geval.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 21:35

Nou peoples, er is hard gewerkt de afgelopen dagen.

Over een paar dagen komt er een nieuwe hark beschikbaar die minstens een kwart lichter is!
Top hè, we gaan nog even kijken hoe we die bij de mensen kunnen krijgen die al een mestkever hebben maar een lichtere hark zouden willen hebben. :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:48

Zo, super!!