KNHS instructieweek voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:02

Pletje123 schreef:
Ik neem aan dat de combinatie L1+5 moet zijn?

Ik meen dat het eerder M1 moest zijn... maar dat wordt wel uitgelegd bij het inschrijfformulier ;)

BabiVeera, als je paard M1 geklasseerd is en jij ook, dan mag je niet eerst L2 starten ;) dan ben je verplicht M1 te starten (hoogst gezamelijke klasse).

Ze kregen de dressuurweek niet vol als ze vanaf de M1 mochten inschrijven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:02

BabiVeera, Dan mag je toch geen M1 starten? Of heb je een 2e paard naar het M of de gereden?
Laatst bijgewerkt door SophievdV op 20-11-12 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:04

sietske83 schreef:
Pletje123 schreef:
Ik neem aan dat de combinatie L1+5 moet zijn?

Ik meen dat het eerder M1 moest zijn... maar dat wordt wel uitgelegd bij het inschrijfformulier ;)

BabiVeera, als je paard M1 geklasseerd is en jij ook, dan mag je niet eerst L2 starten ;) dan ben je verplicht M1 te starten (hoogst gezamelijke klasse).

Ze kregen de dressuurweek niet vol als ze vanaf de M1 mochten inschrijven.

Klinkt logisch :)

Dan weet ik nog niet wat ik doe. Ik mag mijn paard direct L2 starten, maar daar is hij nog niet aan toe. Ook niet in januari denk ik. Ik zal eens bellen met de Knhs hierover.

supriceee

Re: KNHS instructieweek voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:06

Denk dat niemand je het kan vertellenden je kan beter ven bellen denk ik!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:10

Pletje123: 2e in het M inderdaad :) Zie net in de tabel dat dat de criteria is voor meteen M starten, ik dacht dat dat kwam omdat ik Z was, foutje dus :)

HTM: het winstpuntje in de L2 zal het probleem niet zijn, maar ik denk dat onze eerste wedstrijd pas na de inschrijfdatum is.. Nu weet ik niet hoe hard de paardenweken voor boven de 20/21 gaan. Maar anders bel ik de knhs even inderdaad :)

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:54

lrtj_ schreef:
pietiedecy schreef:
hmm, ik wil wel graag maar wel met was leeftijdsgenoten (16) in de dressuurweek paarden.. allround wordt helaas niks, met de fries :+

Ik heb ook een fries en ga ook gewoon allround proberen.

ze kan het idd wel, maar weet niet of ik er dan wel zoveel aan vind..
Lijkt me ook wel erg leuk om een echte dressuurweek te hebben (merrie rij ik voor anderen en is voorlopig kroon) , maar anders kan evt. ook nog de allround week!

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:00

cindy1000 schreef:
hmm, ik wil wel graag maar wel met was leeftijdsgenoten (16) in de dressuurweek paarden.. allround wordt helaas niks, met de fries :+

Had graag mee gewild maar voor de dressuur hebben wij het nivuea niet :(![/quote]

jammer! alle clubleden (vriendinnen) rijden ook nog bij de pony's.. of B bij de paarden, dus dat wordt ook niks
hoop hier iemand te vinden! dan ga ik wel! :)

ik ben 14, dan 15 en rij nu L2 ;D En ik weet eigenlijk nog niet of ik dressuur of allround ga doen[/quote]

ik zie dat jij ook uit Friesland komt! leuk! :) misschien ga ik dan ook wel allround week doen, even over nadenken!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:01

Allround week is zeker wel met een fries te doen. :j Crossen en springen doe je sowieso een beetje op je eigen niveau.
Qua dressuur lessen spreekt het voor zich, en ook de bosrit kan je mee doen. Als je niet een springles wilt doen, kan je altijd nog proberen te ruilen, of deze overslaan.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:21

Hoop twijfelaars als ik het zo lees, ik ook nog steeds!

Zat net wat oude topic's op te zoeken met foto's van de instructieweken en het viel me op dat er een hoop zijn die bij het springen ook (naast het crossen) een body-protector aan hebben? is dat verplicht dan? vind dat namelijk zo irritant rijden... niet dat ik hem dan niet aan zal trekken hoor! maar vroeg het me gewoon af!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:26

Simyo schreef:
Hoop twijfelaars als ik het zo lees, ik ook nog steeds!

Zat net wat oude topic's op te zoeken met foto's van de instructieweken en het viel me op dat er een hoop zijn die bij het springen ook (naast het crossen) een body-protector aan hebben? is dat verplicht dan? vind dat namelijk zo irritant rijden... niet dat ik hem dan niet aan zal trekken hoor! maar vroeg het me gewoon af!

Het is niet verplicht maar op eigen risico. Wel erg slim om aan te doen, want je weet maar nooit ...

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:28

ben ik zeker weten helemaal met je eens!! Zal er dan ook zeker niet moeilijk over doen als hij aan moet!
Ik denk dat ik op zoek naar een nieuwe ga, die van nu zit echt niet lekker....

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:30

In mijn geval is het erg verstandig om het WEL te doen haha... ik lig er nogal vaak naast bij springen... en vorig jaar op kamp op vrijdag liep dat iets minder goed af.. ging met een zware hersenschudding naar huis helaas :(

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:34

ik ben ook nog steeds erg aan het twijfelen, ook omdat het vertrouwen van mij en mijn paardje deze zomer wat minder is geworden na een aantal gebeurtenissen.. maar aan de andere kant is zo'n week wel ontzettend leerzaam..

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:38

pietiedecy schreef:
cindy1000 schreef:

Had graag mee gewild maar voor de dressuur hebben wij het nivuea niet :(!

jammer! alle clubleden (vriendinnen) rijden ook nog bij de pony's.. of B bij de paarden, dus dat wordt ook niks
hoop hier iemand te vinden! dan ga ik wel! :)

ik ben 14, dan 15 en rij nu L2 ;D En ik weet eigenlijk nog niet of ik dressuur of allround ga doen[/quote]

ik zie dat jij ook uit Friesland komt! leuk! :) misschien ga ik dan ook wel allround week doen, even over nadenken![/quote]

haha ja :) Jij ook dan ? waar precies. Ja ik denk er ook nog overna want ik vind een meter zelfs al eng haha :P

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:31

zo gaat snel hier :P
krijg er steeds meer zin in eigenlijk gezegd, alleen duurt nog zo lang

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:34

SRY schreef:
zo gaat snel hier :P
krijg er steeds meer zin in eigenlijk gezegd, alleen duurt nog zo lang

Voor je het weet is het tijd. :j Ik dacht dat het vorig jaar lang duurde ... nou de tijd ging heel snel. Behalve de laatste weekjes. :))

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:23

bente12 schreef:
ik ben ook nog steeds erg aan het twijfelen, ook omdat het vertrouwen van mij en mijn paardje deze zomer wat minder is geworden na een aantal gebeurtenissen.. maar aan de andere kant is zo'n week wel ontzettend leerzaam..

Ik heb juist door de instructieweek ontzettend veel vertrouwen opgebouwd :j

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:31

_Priscilla schreef:
bente12 schreef:

Ik heb juist door de instructieweek ontzettend veel vertrouwen opgebouwd :j

Voor mij geld hetzelfde! Mijn paard was een staker, bij het minste ging hij op de rem en alleen nog maar omhoog, na de instructieweek hebben we enorme stappen gezet en nu gaat het super! Heb echt vertrouwen gekregen in mijn paard

supriceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:33

Ik kijk even of ik mee ga! Heb vandaag de schrik van me leven gehad. Paard is gevallen met longeren hoofd zat klem onder der lijf E heeft zeker wel 45 min gelegen en wou niet meer opstaan! Eindelijk stond ze alleen wou ze alleen maar liggen! Dat is de 5x al deze week dat ze ineens valt!! Dus ik kijk even

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:34

*stille meelezer hier die steeds meer zin heeft om naar een instructieweek te gaan*
Is er ook een minimale leeftijdsgrens voor deelname ? (voor het paard dan ;) )

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:34

Washinton schreef:
*stille meelezer hier die steeds meer zin heeft om naar een instructieweek te gaan*

4

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:36

mereltjuhxxx schreef:
Washinton schreef:

4

heh bah, dan is ze net een wat te jong :(

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:55

Met een paard jonger dan dat wil je toch niet twee keer dag een uur lessen lijkt me. Voor een vierjarige is het al een flinke opgave.

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:01

ik heb door de instructieweek ook ontzettend veel vetrouwen opgebouwd.. je bent echt een week samen.. daardoor trekt je paard heel erg naar je toe :) komt helemaal goed

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:03

Ik zou inderdaad sowieso niet met een erg jong paard gaan. Vriendin had was met een net vierjarige. Die lag 's avonds gewoon echt lang uit in stal van moeheid. :(:)