London Olympische Spelen 2012 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: London Olympische Spelen 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 05:50

Er zal toch ook wel een aangegeven tijd zijn dat het stil moet zijn op de camping?
Ik zeg maar wat hoor :P

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:54

Janine1990 schreef:
Nouja, volgens mij is het ook niet zo zeer een slaapprobleem, meer koudwatervrees en angst voor wat er allemaal wel niet kan gebeuren. Maar ik ben dan (ook al ben ik ook zo'n schieterd) meer zo van: Ja, als ik morgen onder een bus kom, dan merk ik dat morgen wel... Ga ik me nu nog niet druk om maken.

Het zijn de Spelen, dan gebeurt je niets!
Meen ik serieus, zodra je de sfeer in de stad hebt gemerkt, weet je wat ik bedoel.
En anders sluiten jullie bij ons aan, ik heb een brede vent bij me ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:17

Ik ben wel als de dood dat er iets gejat wordt :') Lijkt me echt een nachtmerrie wanneer je portemonnee of telefoon gestolen wordt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:19

Dat moet inderdaad vervelend zijn... Maar dat is niet iets dat typisch is voor de OS denk ik.
Overal waar mensen op elkaar gepakt staan in drukte zijn mensen er op uit jou van je kostbaarheden te ontdoen.
Ik selecteer de broeken die ik draag op grote (wellicht niet zo elegante) zakken waar alles achter een knoopje of rits in kan. Ik neem wel een rugzak mee, maar daar gaat niet mijn camera of telefoon of zo iets in, alleen eten, drinken en eventueel een poncho ofzo.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:21

Volgens mij wordt er alleen iets gejat als je bang bent dat er iets gejat wordt :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:23

Dat wellicht ook. Maar ik let er met vertrek bij mijn tent (niet alleen komende OS, maar gewoon altijd) wel op dat gsm, portomonnee en camera zorgvuldig opgeborgen zijn zodat ik er daarna ook niet meer aan hoef te denken.
Als ik soms mensen zie lopen met een openstaande handtas over de schouder en een Iphone zo voor het grijpen bovenin die handtas....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:25

Ik denk dat ik zoveel mogelijk in m'n laptoptas probeer te doen. Daar zit een rits overheen en dan nog een flap met klitteband. Ik heb er ook vaak m'n arm overheen of hij hangt voor me (heb hem altijd schuin over m'n schouder zeg maar), dus dan moet het wel te doen zijn.
Het komt denk ik ook omdat ik zoveel bij me heb dat niet van mij is := Laptop, twee telefoons, perskaart, etc etc.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:26

Jaaaaaaaa.... dat doe ik ook. Maar dat lijkt me logisch :o

Aan de andere kant. Zo lang Olympische sporters hun medailles kunnen laten rondslingeren in taxi's en restaurants en ze worden netjes terug gebracht, wat moet men dan in vredesnaam met mijn bodemdiep lege portemonnee :')

Overigens stop ik spullen nog wel eens in een rugtas hoor. Maar dan wel een rugtas met een soort van 'achtervak' ofzo.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:27

Vanwege het nieuwsredactie gebeuren?
Mijn tablet gaat ook wel mee naar Engeland an de Nintendo 3DS van vriend ook. Maar die slepen we niet mee, die blijft in de auto achter slot.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:36

:j en dan alle apparatuur die er nog bij hoort.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:38

Jeetje, dat wordt flink sjouwen dan...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:39

Nickeltje schreef:
Jeetje, dat wordt flink sjouwen dan...

Dat valt op zich wel mee :P Ik denk dat je de eerste dagen standaard teveel meesleept en dan later gewoon de helft op je verblijfadres achter laat :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:03

Cayenne schreef:
Er zal toch ook wel een aangegeven tijd zijn dat het stil moet zijn op de camping?
Ik zeg maar wat hoor :P

Dat lijkt mij ook, maar we hebben het informatiepakket nog niet.

Aimee schreef:
Janine1990 schreef:
Nouja, volgens mij is het ook niet zo zeer een slaapprobleem, meer koudwatervrees en angst voor wat er allemaal wel niet kan gebeuren. Maar ik ben dan (ook al ben ik ook zo'n schieterd) meer zo van: Ja, als ik morgen onder een bus kom, dan merk ik dat morgen wel... Ga ik me nu nog niet druk om maken.

Het zijn de Spelen, dan gebeurt je niets!
Meen ik serieus, zodra je de sfeer in de stad hebt gemerkt, weet je wat ik bedoel.
En anders sluiten jullie bij ons aan, ik heb een brede vent bij me ;)

Haha thanks, ik zal het doorgeven!

Cayenne schreef:
Ik ben wel als de dood dat er iets gejat wordt :') Lijkt me echt een nachtmerrie wanneer je portemonnee of telefoon gestolen wordt.

Wij zijn een jaar of zes terug met school naar Rome geweest, we kregen speciaal van die tasjes die je onder je kleding moest dragen. Daar moesten we al onze spullen van waarde in stoppen (ID, bankpassen etc.), en nog werd er eentje gestolen.
Ik heb altijd apart een briefje mee met telefoonnummers die ik moet bellen als er gestolen wordt. (Bank, mobiele telefoon afsluiten, verzekering etc.) Verder als je ID/Paspoort gestolen wordt, moet je gewoon naar de ambassade en wordt daar een nieuwe voor je geregeld.

Maar gewoon niet te veel over nadenken. :)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:11

Hihi.... noem je ook wel een stad := In Rome zorg ik er ook wel voor dat ik goed-tasjes-dief-proof ben :j
Voor over vier jaar in Rio ben ik ook van plan om zo blanco mogelijk te gaan.
Alleen handbagage mee in het vliegtuig en alleen een onder-de-kleding-draag-tasje voor wat handgeld en de tickets.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:14

Aimee schreef:
Hihi.... noem je ook wel een stad := In Rome zorg ik er ook wel voor dat ik goed-tasjes-dief-proof ben :j
Voor over vier jaar in Rio ben ik ook van plan om zo blanco mogelijk te gaan.
Alleen handbagage mee in het vliegtuig en alleen een onder-de-kleding-draag-tasje voor wat handgeld en de tickets.

Die bedelaars daar mogen ook wel wat aan hun geloofwaardigheid doen... (:

En daar kleding kopen dan?
Denk dat dat wel de mooiste mogelijkheid is als je naar zo'n land gaat inderdaad. :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:24

Een onder-de-kleren tasje heb ik idd ook :j

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:02

Janine1990 schreef:
Die bedelaars daar mogen ook wel wat aan hun geloofwaardigheid doen... (:

En daar kleding kopen dan?
Denk dat dat wel de mooiste mogelijkheid is als je naar zo'n land gaat inderdaad. :j

Ja klopt, ik koop daar wel wat. Bovendien is het daar lekker weer, dus niet zoveel nodig *D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:03

Ooooh ja natuurlijk...
Daar denk ik op dit moment totaal niet aan... -.-
met dit heerlijke weer in Nederland...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:05

Daar lekker weer? Ik hoop het van harte, maar Engeland heeft in geen jaren zo een natte zomer gehad.
Ik wil ook iets van de Spelen kopen, een mooi t-shirt of iets dergelijks. Zal vast de hoofdprijs gaan kosten gewoon omdat dat kan, maar ja, hoe vaak kom je nou op de OS? Daar wil ik wel een draagbaar aandenken aan hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:15

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:21

Geen idee. Wij hebben geen kaarten gekocht voor het HHH, maar ik verwacht eigenlijk rondom het hele paarden gebeuren in het Greenwich Park toch ook wel iets van een strodorp en daar zullen ook wel touristische tentjes staan met petjes, sjaals en shirts hoop ik?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:34

Wij gaan op t laatste nippertje ook (samen met stalgenootje)...gedoe om nog een vlucht en hotel te regelen maar allemaal gelukt..Volgende week om deze tijd zitten we in Londen :D
Nog meer bokkers die op 27 juli om 9.30 met Easyjet vliegen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:37

Geen strodorp.... Wel overal in de stad mogelijkheden om Olympisch spul te kopen :j

Ik had het overigens over het weer in Rio ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:41

Aimee schreef:
Geen strodorp.... Wel overal in de stad mogelijkheden om Olympisch spul te kopen :j

Ik had het overigens over het weer in Rio ;)

Haha ja ik ook, maar daar denk je gewoon niet over na met het weer hier.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:41

Geen strodorp? -O-
Ook geen paardendingetjes shoppen dus... Ik ben op zoek naar een nieuwe, beetje elegante maar wel simpele helm en had in gedachten wellicht ook daar wat te kunnen neuzen tussen merken die in Nl niet of niet veel verkocht worden...