7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: 7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 22:47

@Lilopippa: dank je. Kyra is een echte toverbal, straks als ze volop aan het verharen is wordt ze eerst grijswit en dan valt het haar pas uit. De zomervacht is weer wat donkerder, maar er zit elk jaar meer wit doorheen. Haar vader was schimmel. Ook haar ene voetje (en hoefzool) wordt al wit. Grappig om te zien.

@joyfordogs: ik ben daar ook heel blij mee. Ik heb hier ook een (ja één) clicker trainer gevonden. ZIj is nog maar een paar jaar bezig en ze is heel kundig. Samen gaan wij 'Clicker training for horses' in de Vancouver area promoten. Wij hebben in december een korte demo gegeven en in mei gaan we bij het paardenopvang centrum een lange demo geven. Wij zijn gevraagd om een serie demonstraties te geven, elke maand één. De winst geven we als liefdadigheid aan het paardenopvang. Ik hoop ontzettend dat het druk bezocht gaat worden. Dat zou heel gaaf zijn!

Heb je het clicker training topic ook gezien? Een heel leerzaam en respectvol topic over clickeren: [TVG] Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:36

Heb ook af en toe meegelezen, fijn dat het zo goed gaat daar over de grote plas, het is toch een hele onderneming :)

wbt clickertraining wint het heel snel aan bekendheid. Mensen gebruiken het al veel meer voor honden en het gebruik bij paarden vergroot zich ook. Ben je al bekend met het forum Art of Natural Dressage (AND)? Daar werken ook veel mensen met clickertraining, de leden zitten over de hele wereld, erg leuk om eens doorheen te bladeren.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:49

HippoLogic schreef:
@Lilopippa: dank je. Kyra is een echte toverbal, straks als ze volop aan het verharen is wordt ze eerst grijswit en dan valt het haar pas uit. De zomervacht is weer wat donkerder, maar er zit elk jaar meer wit doorheen. Haar vader was schimmel. Ook haar ene voetje (en hoefzool) wordt al wit. Grappig om te zien.

@joyfordogs: ik ben daar ook heel blij mee. Ik heb hier ook een (ja één) clicker trainer gevonden. ZIj is nog maar een paar jaar bezig en ze is heel kundig. Samen gaan wij 'Clicker training for horses' in de Vancouver area promoten. Wij hebben in december een korte demo gegeven en in mei gaan we bij het paardenopvang centrum een lange demo geven. Wij zijn gevraagd om een serie demonstraties te geven, elke maand één. De winst geven we als liefdadigheid aan het paardenopvang. Ik hoop ontzettend dat het druk bezocht gaat worden. Dat zou heel gaaf zijn!

Heb je het clicker training topic ook gezien? Een heel leerzaam en respectvol topic over clickeren: [TVG] Nog meer mensen die werken met clickertraining?

ja daar heb ik wel eens op gekeken, staan leuke dingen op.
Ik clicker beroepsmatig dagelijks, heel suf wellicht, maar ik doe het daarom prive wat minder. Dus ik ben er prive minder mee bezig.
De denkwijze achter de clicker, pas ik al jaren toe, ik laat mijn dieren zelf veel nadenken in welk gedrag hun iets oplevert, ik stimuleer zoek gedrag etc. En met sommige trainingen gebruik ik het bij mijn paarden. Maar ik loop niet dagelijks met mijn paarden en honden te clickeren.
Tijdje terug 1 van de paardjes geleerd, mijn jas uit te trekken, ivm een demo op mijn werk.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 17:51

Hoi Merel, Ik ben ook lid van AoND maar daar ben ik al een tijd niet op geweest. Ik ben ook nog druk met een paardenforum in Noord-Amerika. Misschien toch weer eens op AoND kijken. :) Eigenlijk was ik die helemaal vergeten. Ik vond het lastig om alles in het Engels te schrijven, maar dat gaat al een stuk gemakkelijker nu. Dank je voor de tip.

@joyfordogs: ik kan helemaal snappen dat je prive niet veel clickt als je daar beroepsmatig zoveel mee bezig bent. Maar inderdaad de leerprincipes zijn belangrijk en die hoef (kun) je niet uitzetten.
-----------

Met Kyra heb ik eergisteren het agility parcours nog een keer gedaan en dat ging erg goed, daarna nog een keer art liberty en dat deed ze ook heel goed. We zijn natuurlijk 'thuis' dus dat scheelt. Hoewel ik het parcours anders had opgesteld dan de vorige keer, keek ze er helemaal niet van op.

Na de liberty dacht ik wat nu? Dus er maar op en met een touwhalster en teugels het parcours rondgestuurd. Toen nog een keer zonder teugels (teugels als halsriem, dat was ook voor het eerst) werd het een uitdaging. Daarna vond ik het wel weer genoeg voor de dag.

Gisteren heb ik Kyra weer laten springen. Het is niet zo'n springer van nature. Maar met de clicker motiveer ik haar tijdens het vrijspringen. Wij hebben van die handige ouderwetse cavaletti staan, met zo'n kruis aan het uiteinde. Die kun je op verschillende hoogtes zetten ze zijn goed stapelbaar. Dus hebben we een 'in-uitje' met cavaletti geoefend en daarna 2 caveletti op elkaar. Dat is 80 cm. Na een paar keer er overheen springen ging het al beter.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 08:13

Vandaag was het HEERLIJK lenteweer. Dus even met een stalgenoot een ritje gemaakt. Leuk: 2 schaduwen. De bergen zijn niet te zien (ze zijn er wel), maar ik wilde niet de hele tijd filmen. Ik wilde GENIETEN! :D

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:06

Wauw, fijn dat je haar hebt kunnen meenemen !

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:25

Wow, wat heerlijk, en Kyra ook dapper voorop, als ik het goed zie...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:00

Ja het is zeker fijn dat ik haar heb meegenomen. In het begin was het behoorlijk druk: nieuw land, allerlei zaken regelen en mijn paard om naartoe te gaan. Hoe meer we settelen, hoe meer ik geniet van haar.

Haar training gaat op het moment ook heel erg goed. We doen aan horse agility, werken aan de hand (academische rijkunst), lage teugelen, dressuur, wandelen in het bos en kleine buitenritjes.