[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:40

Zooist schreef:
Wanneer de ruiters binnenrijden weet je binnen 5 minuten welke er boven uit steekt, dus ik snap het wel.

:j helemaal mee eens.

Ik verwacht zelf niks, maar gister in de bak kreeg tuttebel het voor elkaar om gewoon 3 paarden opgewonden te laten worden, zomaar uit niks gaat ze blazen, snorkelen en druk passage lopen ( liep er gelukkig naast)

Tja als ze zo ook gaat doen op de locatie dan ben ik blij met 2 min aandacht ik hoef niet meer :')

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:41

wendyke schreef:
Zooist schreef:
Wanneer de ruiters binnenrijden weet je binnen 5 minuten welke er boven uit steekt, dus ik snap het wel.

ja ik denk da ze da al weten als ze de startlijsten maken

Flauwekul!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 13:45

wendyke schreef:
Zooist schreef:

Onzin!

ponyparadijs

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:47

Toch is het geen eerlijk gebeuren meer op deze manier.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:48

Waarom niet?

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:49

ponyparadijs schreef:

da vind ik nou ook

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:50

wendyke schreef:
ponyparadijs schreef:

da vind ik nou ook

Waarom dan?

Onderbouw het eens of is het alleen een gevoel?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:51

Ik heb me afgemeld. Was toch niet meer zo enthousiast na de verhalen hier. Kost toch weer veel tijd en stress en het levert waarschijnlijk niet veel op.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:57

BuenaVista schreef:
ladyenpippi schreef:
Buitenbak? Echt waar?? :(

Edit: volgens mijn vader was er wel een inrijbak. Laten we het hopen.

Idd erg jammer, maar 15 min. Op de site kan ik geen inrijbak vinden. Ben benieuwd. Dan maar buiten losrijden. Scheelt dat het mooi weer wordt/is.

Er is maar 1 binnenbak van 20x40 bij Holzik Stables. Losrijden kan in 2 buitenbakken van 25x65.

Ik zou ook meedoen, maar heb me afgemeld want met z'n 5en een kwartiertje in een 20x40 bak rijden lijkt mij nou niet bepaald nuttig en leerzaam.

Succes allemaal! :)

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:58

Ik snap het wel dat ze het wat inkorten, ach een dressuurproef duurt maar 6 min..... en als je van te voren een beetje kunt los rijden heb ik er geen problemen mee hoor! Ik moet volgende week dus ben erg benieuwd,komt nu wel erg dichtbij
*\o/*

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:00

ik mag ook volgende week vrijdag! ben ook benieuwd, doen niet zo extreem veel mee, 29 in totaal :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:03

Zooist schreef:
Waarom niet?

Omdat ze voor doen komen dat je een soort clinic krijgt. En daarbij wordt gekeken of jij als amazone ruiter talent hebt.
In 5 minuten zo als door iemand gezegd werd kan je niet zien of de ruiter amazone talent heeft.
En ik ben van mening dat de omstandigheden vast moeten staan. Dat je niet geheel de omstandigheden gelijk kan trekken is natuurlijk logisch. Maar omstandigheden die vast kunnen staan behoren naar mijn idee vast te staan.
Dat wil dus zeggen dat de selectie dagen die al geweest zijn de zelfde omstandigheden moeten hebben als die nog komen. En als ze nu van 25 minuten in eens 15 minuten maken wordt dat wel erg anders. nog geen 3 minuten aandacht kunnen krijgen. Terwijl ze roepen dat het in clinic vorm is?? Nou voor mij gaat die vlieger niet op!

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:05

@UltimOo, mss zie ik je nog wel, ik start in het M (Succes)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:07

Ik ben van mening dat je in die korte tijd wel kan zien wie degene is die je zoekt.

Zijzelf blijkbaar ook, want anders hadden ze het niet aangepast :)

Ik heb het overigens nooit als clinic gezien, maar als een talentenjacht.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:09

Maar het wordt wel geroepen door mac rider. Dat het in clinic vorm is.

Denk ook dat ik een ander idee heb bij wat hun talent van de ruiter/amazone vinden en wat hun van de combinatie vinden. Want nu gaat het echt niet alleen om de ruiter/amazone.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:11

In de hoefslag staat een heel stuk over de macrider cup. Ik denk dat dat voor velen heel verhelderend is om te lezen. Ik heb alleen de hoefslag niet, maar het even gelezen in de boekhandel :)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:11

nou ze zeggen dat je les krijgt en van daaruit een talent zoeken , dus als jij uit de les er veel mee doet dan hadden ze daar oog voor en niet of je wel of niet kan rijden, en het was een clincicvorm enik vind dus wel als ze eerst een half uur doen dat ze nu ook dat half uur aan moeten houden.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:14

Citaat:
Hoe zit de MacRider Cup in elkaar?

De MacRider Cup is een competitie voor de klasse L, M, Z en ZZ-licht/ZZ-zwaar.
Voor de ruiters is deelname overigens gratis en bovendien heb je als ruiter geen startkaart nodig.

Onderdeel van de opzet van de competitie is dat er telkens vier tot vijf ruiters van dezelfde klasse tegelijk in de ring rijden.
Er hoeft geen proef te worden gereden, maar daarvoor in de plaats moet je voor jezelf rijden en krijg je aanwijzingen en tips van een deskundige ruiter uit het MacRider Team.

Er wordt gekeken naar de reguliere criteria die ook voor een proef gelden, maar daarnaast wordt veel aandacht besteed aan de manier van rijden.

Uiteindelijk mag er één ruiter per klasse door naar de volgende ronde.

Dit is wat er o.a. in de OP staat. Geen clinic, maar aanwijzingen. Dat het een clinic is, is dan eigen interpretatie?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:18

reglement macridercup schreef:
Er hoeft geen proef te worden gereden, selectie vindt plaats dmv clinic vorm op aangeven instructies instructeurs. Let op!: Na kwartfinale, finalisten Kür op muziek instuderen

Geen eigen interpretatie dus!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:22

Clinic VORM :)

Maar goed. Ieder zijn eigen interpretatie.
Ik vond een kwartier lang zat in ieder geval.
Was bekaf! %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:36

De startlijsten voor zaterdag zijn bekend, 6 per 15 minuten, vind het dus erg krap! Ook moet in M van 15.45 tot 16.00 en dan de volgende al om 16.15 binnenrijden, dus even kijken of voldoende hulp kan regelen, anders moet ik afmelden ben ik bang met 1.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:38

Bocus schreef:
@UltimOo, mss zie ik je nog wel, ik start in het M (Succes)

oh leuk! :D
ik moet dan na jou, start in het Z :)
jij ook succes alvast! :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:55

haike schreef:
De startlijsten voor zaterdag zijn bekend, 6 per 15 minuten, vind het dus erg krap! Ook moet in M van 15.45 tot 16.00 en dan de volgende al om 16.15 binnenrijden, dus even kijken of voldoende hulp kan regelen, anders moet ik afmelden ben ik bang met 1.

Dat is krap aan. Misschien mag je met je Z paard nog ruilen en in de laatste Z groep starten? Scheelt toch weer een kwartier. Er is ook nog een Z groep die start om 16.30 zag ik.

Ik moet meteen om 15 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:59

maikeltje schreef:
haike schreef:

Dat is krap aan. Misschien mag je met je Z paard nog ruilen en in de laatste Z groep starten? Scheelt toch weer een kwartier. Er is ook nog een Z groep die start om 16.30 zag ik.

Ik moet meteen om 15 uur.

Dat wel, maar weet toevallig dat uit mijn Z-groepje al 2 niet komen, en gezien ik nogal een bang paard, rijd ik liever in groepje van 3 dan van 5 ;)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:09

wendyke schreef:
Zooist schreef:

Zooist schreef:
Flauwekul!

Is echt geen flauwekul hoor, kon van de startlijst in Berkel zo vertellen wie er het meeste talent heeft, en deze zijn ook door.
Je krijgt niet ineens talent in de tijd dat je die ring in rijdt, talent heb je of heb je niet en dat is al lang en breed bekent. :)
En natuurlijk kan je paard op die dag een mindere of een betere dag hebben, maar ik neem aan dat ze daar heel goed doorheen kunnen kijken en het talent toch wel herkennen. :)