Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:20

Sandra1984 schreef:
jeetje zeg, wat een gezeur van die dierenpolitie.. mijn paard staat toch echt natter dan die van jou. vind ze anders super netjes erbij staan!!

Nou hetzelfde bij mij!

Isegrim

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:23

Wat een onzin zeg. Bij ons is het een stuk modderiger. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:24

Wauw wat staan die paarden zielig zeg! Sjees, mijn dressuurmonster komt 's middags nog veel viezer binnen :')
Wat een onzingezeur van die lui zeg...

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:25

nee joh!!!! echt, is DAT al reden voor in beslag name???
nou mijn bak en paddock zijn ook zeker niet droog met al deze regen, en in kuilen blijft het water staan ja!!
ik vind het wel erg, waar dit naar toe gaat. straks moeten bijna alle paarden opgehokt worden.

nou ik weiger het hoor. ik heb er 2 die niet eens op stal MOGEN vanwege hun gezondheid. wat zouden ze daar op te zeggen hebben?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:28

Maar serieus, ik snap ook niet dat ze 24/7 stal verkiezen over een paar uur modder?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:30

xsenny schreef:
schrikdraad schreef:
Ik heb nog steeds geen modder weides.
Vaak komen die van te veel dieren op een te klein oppervlakte.

Dus telkens de berichten van iedereen staat nu nat is kort door de bocht.

Heb je wel blub dan is het noodzaak een droog stuk betegeld te hebben en een droge schuilstal.

Zoals ik lees is dat bij ts aan de orde dus begrijp ik de klacht ook niet.

Bij alle waar alleen maar 24/7 blub is Is een klacht niets meer dan terecht.
Neem je verantwoordelijkheid.

ga toch weg joh !
kijk eens om je heen op de meeste pernsion stallen zijn de paddock en weide nu een en al blub .
dit extreem natte weer was ook niet te voorzien .
vorig jaar was het wel anders
ik sta er ook eb neb blij dat me paarden nog even na buiten kunnen benen strekken !
dan maar even in de blub

Inderdaad Senny, het is nou eenmaal zo. Bij ons loopt het af, dus de wei is helemaal droog, onderin de paddock is het drijfnat. Tuurlijk hebben we daar een stuk betegeld, maar dan staan ze wel op een klein stukje omdat ze die modder niet door willen naar het droge, ach het is gewoon even zo, binnekort is het weer zomer, iedereen weer blij.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:33

nee dat snap ik ook niet Niobe. mijn paarden hebben 3 jaar lang in een wei gestaan met alleen een schuilstal. in de schuilstal en er om heen waren tegels, en er was een pad rondom de hele wei gemaakt zodat ze toch beweging hadden. middenin hiel ik de wei 'schoon' zogezegd, dus alleen met goed weer konden ze daar op (dus gedeelte vd winter helemaal niet.
het pad was gewoon kleigrond, en dan was echt vreselijk om te zien aan ondergrond :') geen grasje meer op te vinden. maar mijn toendertijd jaarling/twenter heeft zich daar wel heerlijk kunnen uitleven. in volle galop over het pad hoor, niks aan t handje. de spetters tot in je neus als ze aankwam, maar ze konden wel lekker scharrelen,rennen,spelen: PAARD ZIJN !

ik heb het nu iets anders (ander plekje), nu heb ik een deel pad verhard, en daarna mogen ze nog 1 gedeelte van de wei kapot lopen. daar liggen ze ook in, vinden ze heerlijk. ze zien er niet uit, onder de blubber, maar wel gelukkig. het deel wei met zand ophoge is geen optie, ik heb een zandeter.
er staan ook nog 2 ponies in de paddock, die ziet er nu met al die regen wel zompiger uit dan de TS haar paddocks/bakken. zodra het droog is gaat het wel, maar er staat een veulen in de paddock moet ik die dan ook ophokken??? ze zijn toch zeker niet helemaal gek geworden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:41

Natuurlijk niet FahyaFemke! Klinkt hartstikke goed! Je kunt niet méér met dit weer...
Ik vind dit allemaal nogal overdreven, het klinkt alsof er mensen aan het werk zijn die er totaal geen verstand van hebben... En dat is heel jammer, want dierenpolitie is een heel goed initiatief, maar dan moet het ook wel goed gebeuren...

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 04:38

ehhh ts, noem je dat modder? Dat noem ik droog met wat plassen :+

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 07:32

pfff 144 gaat het heeeellll druk krijgen!!!

Ik snap best dat ze controleren als er een melding komt.
Maar dit :(
En idd jouw paardjes staan droger dan de meeste op dit moment in nederland denk ik.
Als het droog is gaat mijn privezwembad voor de paardjes snel weg.
Maarja als het blijft regenen is het niet anders dat ze even een paar uurtjes mogen kliederen en zwemles krijgen.
(Ojee mijn woorden zijn misschien verkeerd maar zo zeg ik het al een paar weekjes)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 08:04

Als ze zo doorgaan, moeten straks alle paarden de hele winter opgehokt.
Tjeetje zeg, het slaat eigenlijk nergens op. Daar zal iemand toch iets van moeten zeggen.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 08:13

Dit is echt diep triest waar gaat dit heen de paarden staan er helemaal niet slecht bij er zijn nog genoeg droge plekken.

Als 144 zo door gaat kan dit nog uit de hand gaan lopen en gaan er gewonden vallen.

Vorig jaar was er een geval op tv dat paarden tot hun knieen in de modder stonden maar ze werden niet in beslag genomen want ze hadden eten en ze konden droog staan in een scuilstal.

Ik heb hier echt geen woorden voor maar als ik jou was zocht ik het hoger op en liet de landelijke inspectie dienst langs komen deze mensen hebben meer verstand.

laif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:24

ja dit is echt diep triest.
ik snap echt niets van de dierenpolitie 8)7
dat ze op meldingen af moeten gaan, snap ik best.
Maar dat ze over zulke dingen zeuren???? het is ongelofelijk.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:50

Stille meelezer meld zich.. Als dit de reden is voor "in beslag name" dan denk ik dat ze de plank wel heel erg mis slaan..
DP prima, maar besteed dan in de opleiding hoe paarden gehouden worden.. Maar vooral ook hoe een wei/ paddock/ rijbak er na een periode van regen eruit ziet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:03

Dan moet die dierenpolitie maar niet bij ons komen kijken, ook een grote tedderbende.
Ik vind het bij jouw nog netjes.
Bij ons is het voorin de wei heel nat en blubberig maar achterdoor kunnen ze gewoon lopen.
Dat is bij ts ook zoals ik kan zien, wat een gezeik zeg.
Dat ze maar eens eerst de echte schrijnende gevallen gaan oplossen.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:04

Nou als ze hier al om beginnen te zeuren. Die van ons staan overdag buiten echt in de blubber, want ze staan op het land en dat is helemaal omgeploegd omdat het zo nat is. Overigens liggen er wel een paar beton platen en daar staat ook een kuilbaal op. Maar ze kiezen er vaak genoeg zelf voor om in de blub te gaan staan. Ik vind dit echt gezeur om niks. Die paddock ziet er heel mooi uit, en de paardjes zien er ook goed uit!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:16

Ik had ook nog niet eerder gereageerd, wel meegelezen. Op zich is reageren ook niet per sé meer nodig denk ik, gezien de 100-en positieve reacties...haha. Maar ik doe het toch. Ik denk ook dat je paarden er heerlijk bij staan. Misschien moeten je ze de definitie van modder even leren: dit is voor zover ik het kan zien water op zand, modder, dat hebben we hier in het westen (en talloze andere plaatsen natuurlijk) wel :) Ziet er heeeeeeel anders uit.

Maar neemt niet weg dat ik hoop dat dit met een sisser afloopt. Ik zou ook zeker bezwaar maken, maar misschien kan je vragen of de leidinggevende wil komen praten om uit te leggen wat hier in hemelsnaam is gebeurd. Ik snap er in elk geval niets van. Heel veel succes in elk geval, dit is niet cool om mee te maken!

Reneetje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:34

Al die mensen die adresjes weten waar de dierenpolitie wel in moet grijpen, hebben jullie dat doorgebeld naar 144? Anders heb je ook geen recht van spreken.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:40

Bassenqua schreef:
Ik vind dit typisch een gevalletje voor SBS6 even contacten. ;)

:j

Van een beetje modder gaan ze niet dood, en al helemaal niet zoals die van jou erbij lopen.
Je hebt ze 's nachts ook nog binnen, ik zie het probleem niet.
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 22-01-12 10:43, in het totaal 2 keer bewerkt

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:40

het is wel mogelijk om je paddock ook in de winter droog te houden hoor.
ik ken meerdere adressen hier in de buurt, op het kleigrond, die prachtige pakken en paddocks hebben. Deze mensen hebben dan ook FLINK geïnvesteerd hier in en daarmee houdt je dus je paard droog staan.
het kán dus wel.

Maar de vraag is meer: wat is er erg aan een beetje nattigheid. in de natuurlijk lopen ze vast en zeker ook wel eens door zompige gebieden. Gaan ze heus niet dood aan. En zeker als ze een plekje hébben om droog te staan zou de DP zich hier geen zorgen om moeten maken, wel om de gevallen waar ze broodmager tot de knieën in de blub staan, dat is natuurlijk onacceptabel.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:54

Ts jou paarden staan super.

xsenny,aieshja en nevergiveup.
Lees eerst fatsoenlijk.

never je hebt betegeld dus toch je verantwoording genomen.
Dus waarom dan een inderdaad op het bericht van senny?

Als ik om me heen kijk zie ik veel droge gedraineerde weides en paddocks.
Dus niet overal blub.
Dus ja praten overal is kort door de bocht.

En heb je een droge (schuil)stal dan is er ook geen 24/7 blub dus sxenny moet ook leren lezen.
Ook aieshja die gewoon droog staat leest dus niet.

Staat een paard alleen maar in de blub dan moet je maatregelen nemen.
Geen smoezen over regen dat is elke paar jaar aan de orde.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:57

Belachelijk!! Hopelijk kan je er tegenin gaan. Belachelijke regelgeving opeens ik dacht juist dat een paard MINIMAAL 4 uur buiten in groepen moest, want 24/7 op stal is zielig. En dan komt er zo'n politie poppetje die dit modderig en nat vind, en paarden op stal wilt laten opsluiten????? Belachelijk. Ik kan er met mijn hoofd niet bij....

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:02

pff alleeen even begin bericht gelezen, maar tjongejonge mogen ze die van mij ook in beslag nemen! lopen ook in de modder.. daar is met deze weersomstandigheden gewoon niks aan te doen. bij mij gaan ze ook snachts op stal.

wat raar dat ze de paarden al in beslag mogen nemen als ze in de modder staan, ik kende een zieliger geval daar konden ze niks mee hengst stond al ongeveer 2/3jaar full time op stal, kon niet eens normaal lopen... en wel in beslag nemen als ze in de modder staan heel vreemd..! :+

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:02

Een paard moet toch eens de kans krijgen om rond te lopen en gek te doen? Van zo lang op stal te staan worden ze pas zot....

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:10

Noemen ze dat modder bij jou?! Dat is nog niets vergeleken met hier bij ons...belachelijk.
Dan hebben ze nog veel werk voor de boeg, zou ik zo zeggen :D