[WN] [CLINIC] Bootcamp 6-7-8 en 9 april 2012 Manege Noot, C 'oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:01

net komt de TNT langs, gisteren had DIVOZA korting
blue zijn nieuwe deken is binnen, echt snel, super
zo even passen maar zo te zien klopt het wel
kan hij netjes naar bootcamp :j

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 13:50

Je laat Blue toch niet 4 dagen onder zn mooie deken staan he Spatter? :D *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:53

dan is het geen mooie deken meer _O-
nee, ik wilde zowiezo een nieuwe waterdichte deken en nu blijft hij nog even netjes om als wedstrijd deken te dienen
eentje zonder modder en strontvlekken ;)

Stormchaser

Re: [CLINIC] Bootcamp 6-7-8 en 9 april 2012 Manege Noot, C 'oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:58

Ik hoop maar dat het rhinovirus tegen de tijd van het bootcamp minder heftig om zich heen slaat. Vrees dar er anders weinig te bootcampen valt :(
Hoe is het bij jullie allemaal op stal?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:21

Ik begin me langzamerhand wel enigszins ongerust te maken :(

bij ons sinds begin afgelopen week alles op slot qua vervoer en vanaf zaterdag is ons ook verzocht niet meer het bos in te gaan.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:21

Moet eerlijk zeggen dat mij dat gevoel ook bekroop, het is nog maar een maandje en dan is het zover! Ook bij ons is de stal gesloten voor alle paarden van buitenaf. Ook al zitten we niet in een "risico gebied", maar de eigenaar wil -terecht- ook geen (onnodig) risico lopen...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:24

Ik plaats net een stukje in't TREC topic... het zelfde weekend is er in Kaatsheuvel een wedstrijd.
Het is balen maar je zult - wil je verstandig zijn - tot minstens 2 weken na de laatst bekende uitbraak alles op slot moeten houden. Dat is de incubatietijd. Helaas zijn er zoveel mensen die de adviezen aan hun laars lappen dat je gewoon geen garanties hebt. Je hebt geen idee waar iedereen geweest is of vandaan komt, zeker bij wedstrijden met deelnemers vanuit het hele land. Ik ben van mening dat je gewoon geen risico's moet willen nemen, juist daardoor blijft het zich verspreiden.
Ik neem geen enkel risico en ga met m'n paard niet van't erf af, ookal zit ik in 'schoon' gebied en m'n smid hoeft volgende week ook niet te komen.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:33

@Francis, wat is de algemene richtlijn dan? (Nieuwsgierig hoor!) Uit voorzorg 2 weken nadat alles "schoon" is gemeld? Ik weet dat ik iig niet weg ga met Mylo en ook -ondanks dat het vooral door lichamelijk contact verpsreid wordt- even geen bosritjes ga maken met m...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:46

De incubatietijd van Rhino is twee weken, dus als er vandaag een uitbraak is, dan is dat paard twee weken voor vandaag besmettelijk geweest. Hij kan gisteren nog een paard besmet hebben, die pas over 2 weken symptomen krijgt. Vandaar dat je tot 2 weken na de laatst bekende uitbraak voorzichtig moet blijven want dan kunnen er dus nog steeds 'zieke' paarden rond lopen die alleen nog geen symptomen hebben.

Inderaad ga ik met Raya ook niet wandelen. Niet alleen lichamelijk contact maar ook mest en slijm zijn bron van infectie. En jij weet niet of er een uurtje voor jou een besmet paard is langsgelopen die heeft lopen briesen en snot op de grond heeft laten vallen, waar jij dan weer door heen loopt... Of mestballen onderweg... weet jij van welk paard die zijn en waar dat paard van't weekend geweest is? Van de besmette stal in Twente gaan hardnekkige geruchten rond dat die mensen al veel langer rhino hebben maar het verzwegen hebben en tot dit weekend nog gewoon op concour zijn geweest. Als een ander paard op dat concour het weer bij jou in de buurt verspreidt kan het maar zo al in de buurt zijn...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:25

Francis schreef:
Van de besmette stal in Twente gaan hardnekkige geruchten rond dat die mensen al veel langer rhino hebben maar het verzwegen hebben en tot dit weekend nog gewoon op concour zijn geweest...

Als dat zo is zou ik dat knap asociaal vinden...

Bij ons staat de stal grotendeels vol met (soms dure) wedstrijdpaarden en zwangere paarden. Ondanks dat we allemaal graag wedstrijden rijden, doet niemand dat ten koste van zijn/haar of andermans paard!

We kunnen alleen maar hopen dat er dus nu geen nieuwe uitbraken meer komen, dan bestaat de kans dat op 5 april die 2 weken ook voorbij zijn ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:36

Ja, is ook knap asociaal. Er zouden daar al 7 veulens geabborteerd zijn in plaats van die ene die nu in't nieuws was en deze mensen zijn afgelopen weekend nog gezien op een wedstrijd in Bathmen. eea is in reacties op het nieuwsbericht te lezen: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=140339 en ik heb er elders ook iets over gelezen maar kan't zo snel niet meer vinden. Ook hier op Bokt zijn mensen uit die omgeving die het zelfde zeggen. Waar rook is is vuur denk ik dan...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:44

Mmmm op die site staat ook dat het in Bergen (NH) ook is geconstateerd, maar zoalng dat niet bevestigd is...

Anyway, we gaan too much off topic nu :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:47

Nou ja, weet niet of dat zo 'off topic' is, 't heeft toch directe gevolgen voor alle wedstrijden dus de stand van zaken in de gaten houden en bedenken welke risico's je zelf of als stal wel of niet wilt nemen, kan slim zijn.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:30

Heb net ook gehoord dat het ook al bij ons hier in Bergen zit. Een stal uit de buurt heeft zojuist op Facebook noodmaatregelen aangekondigd om besmetting te voorkomen.
Bij ons is inmiddels ook alles dicht en heb voor mezelf besloten dat als er volgende week donderdag nog steeds nieuwe gevallen bijkomen ik het bootcamp ga afzeggen hoe jammer ik dat ook vind, maar neem echt geen enkel risico. Ik hoop zo voor iedereen dat het snel voorbij is...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:37

Zag net dat de WRAN alle wedstrijden voor heel maart heeft afgelast.
Ik ben ook voorzichtig, maar ben ook benieuwd naar de mening/idee van de organisatie?

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:41

Ook ik heb aangekondigd ivm de Rhino dat ik niet meer langs stallen ga om dingen op te halen of weg te brengen, ik wil geen overbrenger worden..
En San ik denk dat als het blijft opduiken dat het bootcamp sowieso afgezegd wordt, ik denk ook niet dat manege Noot hier risico in willen lopen, aangezien ze ook een groot aantal paarden op stal hebben staan!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:46

Dat denk ik ook IJp. Laten we hopen dat het snel voorbij is.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:48

Lijkt me inderdaad ook niet. Op zich kun je de beslissing voor 't paasweekend nog wel even afwachten, als er nu geen gevallen meer bij komen (als iedereen zich nu even braaf aan alle adviezen houdt dus!) kun je over 2 weken gewoon weer veilig op pad.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:28

Hopelijk is de dreiging snel voorbij...
Mijn jaarling staat slechts een paar km van de besmette stal in Heumen maar is volgens de stalhoudster nog prima gezond. Ik kom daar nu dus niet meer om eventuele besmetting van mijn andere paarden te voorkomen.
Zou wel jammer zijn als het Bootcamp niet doorging |(

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:54

Het zou zo jammer zijn als Rhino roet in het eten gooit, kijk er al zo lang naar uit... Maar veiligheid voor alles.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:42

Beste allemaal,

Natuurlijk heeft ook manege Noot alle verantwoordelijkheid genomen; er zijn geen wedstrijden, afgelopen weekend al afgelast, er komen geen vreemde paarden op het erf en er gaat niemand naar een andere stal.
Op dit moment gaan we nog geen beslissingen nemen, we willen het de komende 2 weken even aanzien of er in Noord Holland nieuwe gevallen voorkomen. Onze vaste veearts Simon Hakkesteeg houdt de directie zeer regelmatig op de hoogte van het rhino-virus.

Mocht het zo zijn dat het onverstandig zou wezen om het Bootcamp en de Paasshow door te laten gaan, zullen we met jullie allemaal persoonlijk kontakt opnemen. Ook wij zouden het heel erg vinden na alle voorbereidingen en tijd die we erin hebben gestoken, maar de veiligheid van onze paarden staat voorop!

Laten we met zn allen hopen dat het niet nodig zal zijn en dat iedereen de veiligheidsvoorschriften in acht neemt!

Tot hoors!
Groetjes, Marianne

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:23

Dropje, je schrijft 'in Noord Holland', maar is het niet verstandiger om 'heel Nederland' aan te houden? Je deelnemers komen nl. wel uit heel Nederland en als een van hen nog steeds iets mee kan nemen lijkt 't me toch dat je die niet op stal wilt.
Hopelijk gaat iedereen inzien dat je nu even strikt aan de adviezen houden de snelste manier is om er vanaf te komen.

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:32

Helemaal mee eens Francis :j

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:44

Heel verstandig Dropje! Wij mogen voorlopig niet van het terrein af. In de buurt is het bedrijf waar Rhino heerst met de neuro variant!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:45

Fijn om te weten dat ook Manege Noot er bovenop zit Marian. Ik neem eerlijk gezegd ook aan dat jullie niet alleen Noord-Holland in de gaten houden, maar heel Nederland?

Laten we idd met z'n allen hopen dat er geen nieuwe gevallen meer bijkomen de komende week en dat we er alsnog een leuk bootcamp van kunnen maken!