Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marion71 schreef:Het gejammer over dat het paard er de dupe van is geworden snap ik niet zo goed. Enige waarvan het dier geleden had, waren z'n voeten. Voor de rest stond 'ie er prima bij. Hij is niet losgelaten, maar in een paddock gezet. Onbeheerd. Wat erg, mijn paarden staan ook onbeheerd in de wei of paddock.
Wat moeten een stalhouder/trainer doen als er al maanden niet wordt betaald? Ik ben het antwoord daarop nog niet tegengekomen. Wel de reacties als 'zielug voor het paard', 'als je van paarden houdt', risico van 't vak etc. Iedereen kan mooi l*llen, maar een paard van een ander maanden in de kost houden, is geen leuke bezigheid en heeft niks met risico van het vak te maken. Dit is eigenlijk zo'n punt dat een stalhouder/trainer bescherming zou moeten genieten en makkelijker zou moeten kunnen handelen. Ondanks dat er niet betaald wordt, ben je verplicht het dier te verzorgen en ook van hoefsmid, da-zorg e.d. te voorzien. Al met al gaat dit over andere bedragen dan verhoging van € 25 per maand aan stalling hoor. Ik wou de reacties wel eens zien/horen als het over je eigen portemonnee gaat. Over die van een ander wordt verrekte gemakkelijk beslist.
Die trainer heeft iig naar de eigenaar en z'n omgeving een punt gemaakt: als er niet betaald wordt, zet ik 'em op een plek neer dat iedereen binnen no time weet hoe het zit. Ik kan 'em geen ongelijk geven. Alleen op bokt wordt 'ie aan de schandpaal genageld, maar ik denk dat 'em dat niet heel veel kan schelen.
gucci16 schreef:wie doet er nou zoiets?????????hoop voor t paardje dat ie gauw een lieve baas heeft,waar t de rest van zn leven kan blijven!
Tigra_ schreef:Ik heb niet alles gelezen. Maar ja hoe vervelend het ook is ik zou het ook doen als ik stalhouder was, welke keus heb je anders?
Zoals ik begrijp is het paard in een paddock gezet in een paarden omgeving. Vindt ik eigenlijk nog zeer netjes hij had het paard ook naar de slacht kunnen brengen en nog iets van z'n geld terug kunnen zien, of in het bos aan een boom binden. Want dat doen blijkbaar nog veel hondeneigenaren.
Het paard zal het er hoogst waarschijnlijk alleen maar beter krijgen. En liever op deze manier dan een paard dat staat weg te kwijnen in een weitje omdat de eigenaar geen geld heeft voor eten en overige verzorging.
De waarheid wordt aangenomen uit mond van de eigenaar en stalhouder begrijp ik..... tja die zullen het wel super in hun eigen voordeel uitleggen.