gedumpt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Re: gedumpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:19

he-he....eindelijk iemand die het snapt.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:21

Dank je wel Marjon, dit had ik al graag een paar dagen willen zeggen.

Papagroom er waren al meer die dit snapten maar die zijn afgbekt door dezen en genen in dit gedoe op bokt.

Ik had dit al veel eerder willen zeggen maar vanwege de pissige reacties op dit honden en katteforum heb ik dit niet gedaan tot nu toe...... maar degene die het paard in die paddock heeft gezet, deed recht.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:29

Marion71 schreef:
Het gejammer over dat het paard er de dupe van is geworden snap ik niet zo goed. Enige waarvan het dier geleden had, waren z'n voeten. Voor de rest stond 'ie er prima bij. Hij is niet losgelaten, maar in een paddock gezet. Onbeheerd. Wat erg, mijn paarden staan ook onbeheerd in de wei of paddock.

Wat moeten een stalhouder/trainer doen als er al maanden niet wordt betaald? Ik ben het antwoord daarop nog niet tegengekomen. Wel de reacties als 'zielug voor het paard', 'als je van paarden houdt', risico van 't vak etc. Iedereen kan mooi l*llen, maar een paard van een ander maanden in de kost houden, is geen leuke bezigheid en heeft niks met risico van het vak te maken. Dit is eigenlijk zo'n punt dat een stalhouder/trainer bescherming zou moeten genieten en makkelijker zou moeten kunnen handelen. Ondanks dat er niet betaald wordt, ben je verplicht het dier te verzorgen en ook van hoefsmid, da-zorg e.d. te voorzien. Al met al gaat dit over andere bedragen dan verhoging van € 25 per maand aan stalling hoor. Ik wou de reacties wel eens zien/horen als het over je eigen portemonnee gaat. Over die van een ander wordt verrekte gemakkelijk beslist.

Die trainer heeft iig naar de eigenaar en z'n omgeving een punt gemaakt: als er niet betaald wordt, zet ik 'em op een plek neer dat iedereen binnen no time weet hoe het zit. Ik kan 'em geen ongelijk geven. Alleen op bokt wordt 'ie aan de schandpaal genageld, maar ik denk dat 'em dat niet heel veel kan schelen.

Door het begin verhaal zijn er inderdaad veel negatieve berichten over de trainer geplaatst. Wat kan ook anders met misschien niet de juiste informatie? Mensen kunnen nou eenmaal alleen maar reageren op de info die gegeven wordt. Het was inderdaad niet netjes dat er namen genoemd werden, maar dat is gelukkig ondertussen alweer verwijderd. Paard is imo wel zeker de dupe in dit verhaal. Misschien niet zozeer omdat hij er fysiek slecht aan toe was maar wel door het slechte handelen van de eigenaar. Ik bekijk het dan puur uit mijn eigen oogpunt en dan vind ik het triest voor het paard dat hij geen betere eigenaar heeft die wel juist handelt. Trainer kan ik geen ongelijk geven als hij inderdaad het paard veilig en wel ergens anders heeft neergezet (weet natuurlijk ook niet of dat waar is)

Wij bokkers die er volledig buiten staan zullen natuurlijk nooit weten wat de waarheid is en dat hoeft uiteraard ook niet. Als het paard maar goed terecht komt en de geldloze eigenaar geen paar meer neemt lijkt het me een 'eind goed, al goed' verhaal te worden.

gucci16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:48

:( wie doet er nou zoiets?????????hoop voor t paardje dat ie gauw een lieve baas heeft,waar t de rest van zn leven kan blijven!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:53

gucci16 schreef:
:( wie doet er nou zoiets?????????hoop voor t paardje dat ie gauw een lieve baas heeft,waar t de rest van zn leven kan blijven!

Iemand die niet langer wil opdraaien voor de kosten van andermans paard???

Hoewel ik het begrijp van de staleigenaar/trainer, hoop ik absoluut dat 't paard goed terecht komt. Moet toch met al die meelevende reacties op Bokt niet zo moeilijk zijn. Meen ook gelezen te hebben in een post van TS dat als de eigenaar het paard niet opeist, er al een goede plek voor hem gevonden is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 00:18

Ik heb niet alles gelezen. Maar ja hoe vervelend het ook is ik zou het ook doen als ik stalhouder was, welke keus heb je anders?
Zoals ik begrijp is het paard in een paddock gezet in een paarden omgeving. Vindt ik eigenlijk nog zeer netjes hij had het paard ook naar de slacht kunnen brengen en nog iets van z'n geld terug kunnen zien, of in het bos aan een boom binden. Want dat doen blijkbaar nog veel hondeneigenaren.
Het paard zal het er hoogst waarschijnlijk alleen maar beter krijgen. En liever op deze manier dan een paard dat staat weg te kwijnen in een weitje omdat de eigenaar geen geld heeft voor eten en overige verzorging.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 00:25

Tigra_ schreef:
Ik heb niet alles gelezen. Maar ja hoe vervelend het ook is ik zou het ook doen als ik stalhouder was, welke keus heb je anders?
Zoals ik begrijp is het paard in een paddock gezet in een paarden omgeving. Vindt ik eigenlijk nog zeer netjes hij had het paard ook naar de slacht kunnen brengen en nog iets van z'n geld terug kunnen zien, of in het bos aan een boom binden. Want dat doen blijkbaar nog veel hondeneigenaren.
Het paard zal het er hoogst waarschijnlijk alleen maar beter krijgen. En liever op deze manier dan een paard dat staat weg te kwijnen in een weitje omdat de eigenaar geen geld heeft voor eten en overige verzorging.

Applaus. _/-\o_

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 00:29

hij heeft nog mazzel......als tie bij mij had gestaan,en ik dus ook de pas in huis had gehad,had ik m ,al veel eerder verpatst......

denkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 00:37

zowiezo al sneu dat mensen dieren achter laten. Nu had dit beestje het 'geluk' dattie groot is (vergelijk t met hond/kat)
en dus snel gevonden is.
Deze mensen sporen m niet!
mooi beestje trouwens!

meh mijn paard moet verkocht worden omdat ik m financieel niet meer kan onderhouden maar moet er toch niet aan denken
dat ik m uit de trailer laat en zeg: Nou niekes (uniek) t was me een genoegen... laterrrr!
zeker niet! ik wacht net zo lang tot t perfecte adres zich voor doet voor hem, beetje lastig dat ik veeleisend ben want mijn
beest verdient natuurlijk t beste van t beste, namelijk onwijs veel liefde en aandacht!

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 00:44

Maar dat moet je er op Bokt niet in willen wrijven, Papagroom. Men beseft niet, wat het kost om een draver ergens in training neer te zetten. Het gaat al snel over 600 en meer. Wanneer dat maandbedrag niet zou worden betaald, is het logisch dat een eigenaar na verloop van tijd maatregelen kan verwachten.
Hier op deze site doet men niet anders dan gillen hoe zielig het is voor het paard. Maar de foto's van Amivedi laten een tevreden paard zien. hetzij met wat achterstallig hoef onderhoud. De persoon van Amivedi meldt nog een zogenaamd ingegroeid hoefijzer, maar dat heeft ook generlij waarde. As je op de site kijkt naar de hoeven en de lengte ervan, is dit een kwestie van twee keer bekappen, en klaar. Verder is het zo goed als onmogelijk dat ijzers ingroeien, alleen een leek kan dat zo opvatten.
Verder niets dan hulde voor de TS die ook haar best doet en verstand krijgen van paarden komt wie weet voor hem of haar nog wel eens.

En Papgroom, ik had hetzelfde gedaan als jou.

Denkers, dit paard was IN EEN PADDOCK gezet op een zeer zichtbare plaats. Ongetwijfeld wist de eigenaar hier op voorhand van.

Leuk item over liefde en aandacht maar dat zijn niet de eerste levensbehoeftes van een paard. Een paard doet het uitstekend zonder onze liefde en aandacht. De basisbehoeftes zijn simpel. Eten en drinken en een droge ligplaats.
Van poetsen wordt een paard niet gelukkiger, van mensen in de omgang ook al niet.
En ga vooral niet lopen huilen dat "deze mensen niet sporen". Enig idee om hoeveel geld het gaat?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 01:50

Storm je hebt groot gelijk hoor. En TS jij ook. Als je een paard hebt of welk dier dan ook dan draag jij de verantwoordelijkheid en knup je hem niet aan een boom of jaag je hem in een paddock of whatever.

Als een hond aan een boom geknupt wordt, is de wereld te klein.... maar een paard moet je gewoon dumpen... is een goede daad: een ander met de kosten opzadelen.

Tsssss........... moet niet gekker worden.

Och en waarheid kennen? Ik waag het te betwijfelen maar staat natuurlijk wel super interessant ;) De waarheid wordt aangenomen uit mond van de eigenaar en stalhouder begrijp ik..... tja die zullen het wel super in hun eigen voordeel uitleggen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:03

Dames, heren... Kunnen jullie dat anders niet VIA pb uitvechten.
Mocht er nou wel een update komen, dan is dat duidelijk terug te vinden ipv eerst 5 paginas modder gooien door te lezen.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:06

De modder komt vooral van mensen die geen biet verstand hebben van de draf- en rensport helaas.
Het is al jaren schering en inslag dat outsiders deze takken van sport neerzetten in een erg negatief daglicht en doen voorkomen alsof elke draver of renpaard systematisch wordt mishandeld.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:19

Ik snap je punt inblack. Wij hebben niet voor niets in 2006 dravers.nl opgericht.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:21

Het heeft imo niets met de draf sport te maken hoor.
Het feit ligt er dat er in de OP wordt gemeld dat er een paard is gedumpt bij Duindigt (op straat).
Daardoor krijg je allerlei speculaties en aannamen.
Nu blijkt door posts van bokkers dat het toch allemaal iets anders in elkaar steekt, dus of de bokkers beschikken nu over juiste informatie of TS is niet geheel op de hoogte of vindt het niet meer nodig om vanuit de dierenambu informatie te verstrekken.
Maar of het nu een draver, dressuurpaard of een andere tak van paardensport was geweest had niets uitgemaakt.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:26

Thnx tijn.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:26

Moderatoropmerking:
Aantal onnodige, persoonlijke en voor dit topic niet relevante posts verwijderd. Verzoek om ontopic verder te gaan, zonder persoonlijke sneren.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:31

@in black, volgens mij is er in dit topic niet met modder gegooid naar de draf en rensport. Mensen snappen niet dat iemand een paard kan dumpen om zijn/ haar punt te maken. Ik snap heel goed de keuze die die trainer heeft gemaakt, maar ik denk dat je ook een andere keuze had kunnen maken..

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:40

Nou ja gewoon in een paddock gezet, maar wel met de reden om van een paard af te komen, komt in mijn ogen precies op neer waar het topic over gaat, een paard gedumpt!

Ongeacht of men er nou 600, 700 euro per maand aan kwijt is aan training of 100, 200 aan stallingskosten, het is niet de manier om met een dier om te gaan en of het nou in een paddock stond of ergens in het bos aan een paaltje gebonden.

Kan me vergissen, neem aan dat die meneer maanden geleden al wist dat er niet meer betaald ging worden, had hij niet eerder kunnen ingrijpen en een wat nettere oplossing kunnen vinden. Las net dat het paard Down Diamond zo ergens bij iemand op stal kan bivakeren, had dit niet al enige tijd geleden als oplossing gevonden kunnen worden.

Maar begrijp dat er hier een statement mee gemaakt diende te worden.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:04

Dat neem je dus aan dat het zo gegaan is. De stalhouder heeft zijn enige onderpand in een paddock gezet, daar zal heus wel het e.e.a. Aan vooraf zijn gegaan, denk ik zo.
Misschien heeft de stalhouder wel met de eigenaar afgeproken om het paard daar neer te zetten omdat de verhouding verstoord zijn en zou de eigenaar het dier daar ophalen?

Ik ben geen insider en lees alleen wat hier gepost wordt dus hoe het is gegaan weet ik niet.

Ik hoop dat het paard goed terecht komt, het is een leuk dier om te zien.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:28

Zoveel mensen, zoveel speculatie(of hoe je dat schrijft)
Uit zelf bescherming voor jezelf en een ander kan je niet alles op internet kwakken.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:32

CarinaR schreef:
Zoveel mensen, zoveel speculatie(of hoe je dat schrijft)
Uit zelf bescherming voor jezelf en een ander kan je niet alles op internet kwakken.

Dat is precies wat ik probeer te zeggen!

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:02

Zullen we er eindelijk over ophouden? In plaats van dat er geluisterd wordt, worden de stellingen alleen maar meer betrokken. En ik zie ook steeds meer onzin in dit topic verschijnen.

Natuurlijk is de eigenaar fout en natuurlijk is degene die het paard in het kampje heeft gezet, fout. Het paard z'n eerste levensbehoeften? Die worden met het "in een kampje zetten" niet ingevuld. Of was er een groot hooinet bij en een grote bak drinkwater? Een paard heeft bovendien gezelschap nodig: één paard is geen paard.
Nee er wordt voor gekozen om het dier aan z'n lot over te laten. Gezien de hier op Bokt in ieder geval onuitgesproken achtergrondsituatie, misschien begrijpelijk, maar bepaald niet netjes. Dat Amivedi zich erover heeft ontfermd is prachtig (alle lof mijnerzijds voor Amivedi) - maar geen goede reden voor de betrokkenen om nu, achteraf gezien, de genomen akties goed te praten.

Het Nederlandse rechtsysteem zit voor dit soort zaken prima in elkaar. Dat de betrokkenen er voor kiezen om dit rechtssysteem niet te gebruiken, kan waarschijnlijk ook wel worden uitgelegd (dat ze liever "voor de goede vrede" het onderling, en op deze manier oplossen), maar Amivedi en het paard zijn hiervan de dupe.

En dat is m.i. precies de reden waarom dit topic zoveel discussie oproept. Sommige dravers-enthousiastelingen bekijken het van de menselijke kant (en dan met name die van de betrokkenen), en de rest van Bokt bekijkt het van de kant van het "lijdend voorwerp": het paard, die hier niet om had gevraagd en het ook niet heeft verdiend. En Amivedi natuurlijk, die ook op kosten wordt gejaagd, en hun vrijwilligers uren van hun tijd erin moet laten steken.

Ik heb nog geen aanval op de sport in dit topic gezien, alleen op een zeer beperkt aantal bepaalde beoefenaars van die sport.
Het niet bewandelen van het normale rechtssysteem van die beoefenaars, is een keuze, en alle dravers-enthousiastelingen die het voor de betrokkenen opnemen, moeten beseffen dat dat dan tot gevolg heeft dat de rest van Bokt - en mijn inziens terecht - het voor het paard opneemt.
Dat los je met een discussie niet op, niet in 15 pagina's en ook niet in 30. Dus laten we het maar stopzetten... okay?

Ik hoop van harte dat voor het paard snel weer een fijne lieve eigenaar wordt gevonden... hulde Amivedi!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:52

Op dit moment zijn denk ik alle dingen die er te zeggen zijn over dit verslag, wel gezegd.
Daarnaast blijven de speculaties opstapelen.
Wij vinden het daarom tijd voor een slot op dit topic.