Mijn meisje haar laatste dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:36

Ik heb gelukkig nooit de keuze hoeven maken, heb diep respect voor je manier van afscheid nemen en voor het feit dat je je vragen beantwoord hebt gezien. De zaak is overduidelijk; je hebt het juiste gedaan.

Hoe je afscheid neemt is voor iedereen anders, je hebt je gevoel gevolgd. Heel veel sterkte!

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:40

Respect voor je keuze. alleen zelf zou ik inslapen ipv slachten.........

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:40

Respect!
Heel veel sterkte meid :(:)

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:43

wauw wat ontzettend mooi geschreven, ik kreeg er tranen van in mijn ogen, maar tegelijktertijd zo een gelukkig gevoel. Wat fijn om te weten wat je paardje heeft gehad en wat fijn om te weten dat je zo een sterke en mooie,goede beslissing hebt gemaakt!
Veel sterkte!

Anoniem

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:46

Ik denk dat je juist gehandeld hebt. Misschien zou ik het zelf ook zo doen. Op de laatste dingen na dan, ik zou er absoluut niet tegen kunnen om te zien hoe er in mijn dieren wordt gehakt of gesneden...

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:48

Super veel respect voor je! en dapper dat je het aan kon zien hoe ze haar laatste seconden doorbracht! Heel veel sterkte..! :(:)

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:55

Die confrontatie zal je blijven houden...elke dag weer opnieuw. Je weet hoe ik ben en hoe ik het bedoel....elke keer confrontatie betekent houden van. Dat heeft Tag verdient....ook ik zie haar nog steeds in de wei staan....stoer peerd :j .

Schitterend gedicht.... :(:) van mij

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:04

Ik zie dit topic nu pas en heb alleen de reacties van de TS doorgelezen.

Allereerst: Als ik jouw verhaal zo lees heb je zeker de juiste keuze gemaakt. Zeker in combinatie met de laatste foto. Het is een keer genoeg. Overigens: Ik vind het wel goed dat jullie hebben gekeken naar de benen en hoe dat heeft gezeten. Toch ergens een antwoord krijgen en het afsluiten lijkt mij.

Hoewel ik zelf misselijk wordt van alles wat met bloed te maken heeft - dieren eigenlijk minder dan met mensen, dat terzijde - zou ik er zelf niet bij kunnen en willen zijn. Toen mijn merrie een spuit heeft gekregen ben ik er wel bijgebleven. Ze lag toen al en gevoelsmatig wilde ik erbij zijn. Of ik dat zou kunnen terwijl een paard staat en dan in elkaar zakt betwijfel ik. liggen á la. Maar staan en dan in elkaar zakken, daar zou ik verschrikkelijk veel moeite mee hebben.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:09

wow, grenzeloos respect dat je tot het bittere einde bij je paard bent gebleven en deze keuze hebt gemaakt...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 11:24

@maatje31

Rot om je paard te moeten zien vechten. lijkt me vreselijk. Er schijnen diverse middelen te zijn waarbij het één binnen een fractie werk en het andere kan heel lang duren.
Als je een paard schiet en niet steekt duurt het globaal een kwartier voor het hart stopt.

Wij waren er zelf ook van overtuigd het verwerken niet te willen zien, echter toen Jan naar beneden werd geroepen voor de benen wilden we dat sowieso graag zien. Ze lag daar ondersteboven en het deed ons niet veel. Het lijkt allemaal heel heftig en bruut er aan toe te gaan maar uiteindelijk ook met veel respect want mis hakken en snijden is vlees 'verkrachting', is minder inkomsten.

Voor ons was het feit dat Jan ons heel open en eerlijk vertelde 's morgens dat hij na jaren schieten van duizenden paarden nog steeds moeite heeft bij ieder dier dat binnen komt. Zo menselijk en eerlijk. Het moment dat een paardenman zegt 'als het toch gedaan wordt, kan het maar beter goed gebeuren' dan doet je dat veel en sta je alleen nog maar meer achter je eigen keuze.

Tag was een heel menselijk paard wat heel dicht bij je stond. Ze hield van haar mensen en kon je dan echt overal bij helpen. Voelde je je down, gaf ze je een knuffel. Was je boos kon je het bekijken om bij haar te komen. Was je blij werd zij het nog meer. Ze heeft mij nooit laten zitten ergens mee en dankzij die emotionele kant van haar is het nog moeilijker om zonder haar te zijn. De band ging zoveel verder dan de band met ieder ander dier. Het was niet alleen een vriendin en een paard, maar ook een moederdier, een zus en een kind.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 11:26

@Winged

Het ineen zakken van het paard gaat zo vlug dat je het zelf niet kan bevatten. Wat iemand eerder ook zei. Voor je de klap van het schietmasker kan verwerken ligt ze al op de grond. Ze vallen binnen een halve seconde en dat is te vlug voor onze ogen en hersenen om te registreren op zo'n moment. Als je het op films terug kijkt is het zo anders dan wanneer je er zelf naast staat. De klap is werkelijk harder dan vuurwerk, en dat pal naast je hoofd.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:33

Heel veel respect voor je keuze!
Wat dapper ook van je om erbij te blijven.

Toch ook heel veel sterkte met het gemis.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:50

heel veel sterkte.
En respect heb ik voor je!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:53

Heel veel respect voor je keuze, ik vind het heel dapper van je.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:55

Ik vind het knap dat je de moed gehad hebt dit te doen. Heel veel sterkte ;(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:58

Fijn dat het zo is gegaan.
Ik zou je ook graag bedanken voor het delen van je verhaal, ervaringen uit de eerste hand vind ik altijd prettig om te lezen en ik denk hier ook van te leren.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:06

Allereerst veel sterkte met het verlies van je merrie, ondanks dat dit de beste keuze was moet je haar nu toch missen.

Ik vind het heel mooi dat je haar hebt begeleid tot op het laatst van haar leven, respect voor je keuze :j
Je hebt het ook mooi opgeschreven allemaal, goed dat je de benen van binnen hebt gezien. Toch een bevestiging dat dit de enige juiste beslissing was, hoe verdrietig ook.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:48

Woogy schreef:
Wat ik me afvraag die mensen die het schieten zelf niet zouden willen zien, zouden die wel hun paard vast kunnen houden als hij de injectie krijgt om ingeslapen te worden?

Ikke wel. Want ja, ik heb wel een reden maar die kan ik niet goed uitleggen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:55

Enorm vee respect voor jou. Kan veel hebben maar jou verhaal doet me echt met de tranen vechten. Maar niet negatief.

Ik zou het zelf niet kunnen. Ben erg bang voor het schieten en dergelijke en kies voor inslapen. Gelukkig alleen goede ervaringen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:57

Nog heel veel sterkte ermee, je hebt een. Dappere keus gemaakt..

RESPECT! Echt waar!

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:16

Zo, respect hoor! Heel veel sterkte er nog mee, je hebt een dapper besluit gemaakt! Ik denk dat mijn keus op zo'n moment ook eerder naar schieten gaat als naar een injectie.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:47

Met tranen in mijn ogen heb ik de liefde in je verhaal gelezen.
Groot respect voor je!!

Ik ben zelf ook al 2 keer bij Jan geweest "helaas"..
En heb ook al 2 keer een paard in laten slapen, waarvan de laatste vorige week was.

Beide keren hadden we met het inslapen geen keus.
Maar als ik de keus nog wel heb zal ik zeker voor Jan kiezen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:46

zerena schreef:
Met tranen in mijn ogen heb ik de liefde in je verhaal gelezen.
Groot respect voor je!!

Ik ben zelf ook al 2 keer bij Jan geweest "helaas"..
En heb ook al 2 keer een paard in laten slapen, waarvan de laatste vorige week was.

Beide keren hadden we met het inslapen geen keus.
Maar als ik de keus nog wel heb zal ik zeker voor Jan kiezen.

Sterkte met jou verlies.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:16

Dank je!

noagiorgio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:06

goed dat je het zo heb gedaan het was het beste je zal der heel erg missen maar je heb mooie herinneringen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ /3 ;(

sterkte ;(