Verona vorderingtopic :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ziet ze er al beter uit?

Ja
316 (78%)
Nee
7 (1%)
Een beetje
79 (19%)

Totaal aantal stemmen: 402

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:37

yeye schreef:
Vandaag is er iemand komen kijken voor Verona haar vriendje (de draver) en ik heb misschien goed nieuws.
Ze zou graag Verona erbij willen nemen omdat de 2 zo goed overeen komen en dan kunnen ze bij elkaar blijven :)

Deze post is van gisteren.
Wanneer gaat ze een beslissing nemen?
Heb je een goed gevoel bij deze persoon?

GroteVogel

Re: Verona vorderingtopic :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:46

Ben ook benieuwd

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:19

ik ook:o

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 07:27

Ze ging me zo snel mogelijk en tegen het einde van de week iets laten weten.
Ik weet dus eigenlijk niet juist wanneer :)
Ik ga nu in bad en dan vertrek ik naar schooltje :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:57

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 06:40

yvonnedv schreef:
in een ander topic kwam ik deze stichting tegen http://www.horsespirit-rescue.be zou dit niet iets voor haar kunnen zijn?

Jawel hoor. Dit heb ik ook aan het overwegen geweest maar kost 350 euro voor een paard er naar toe te mogen doen.
Dit gaat nu even niet.
Ze hebben me gisteren laten weten dat ze Verona toch niet nemen en alleen de andere draver.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 06:48

Hè wat jammer! :(

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 22:28

Ja vind ik ook :( Ben vandaag voordroog gaan halen voor haar zodat ik kan beginnen met opbouwen tegen de winter. Heb 3 kleine pakjes gratis gekregen :) Heel erg vriendelijke boer :) Had hem verteld over Verona en de hele situatie heel kort uitgelegd en de vriendelijke mens wou niet dat ik een cent gaf aan hooi voor het paardje :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:38

Oh dat is wel heel aardig dan inderdaad! :D Ik hoop dat je nog een goed plekje voor haar kunt vinden!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 19:47

*\o/* Heb werk voor de volgende 3 zaterdagen :j
Met Vero begint het terug wat beter te gaan :) Hoop dat haar wond snel geneest :(:)
Ik zal morgen namiddag en anders zondag nog eens foto's maken :j

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:32

Ben erg benieuwd!!!
Mooi dat je even een baantje hebt gevonden!!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:50

Even nog verder off topic :)
Weet er iemand een oplossing voor een van mijn problemen?
Ik heb iemand die erg veel interesse heeft in mijn draver. Ze zou hem graag kopen maar wacht op een uitspraak van de rechter.
Meisje is 14 jaar maar oma zou haar paard financieren. Nu vroeg die oma om misschien op afbetaling te betalen.
Dit is wettelijk niet mogelijk dus had ik iets in gedachte van een proefperiode of een soort lease contract.
Gegevens die ik nu heb:
- Ze wil 1250 euro geven voor paard en zadel.
- Ze wil de betaling verspreiden over een maximum van 15 maanden
- Ze wil 100 euro per maand betalen. (beginnend vanaf november)

Nu zit ik echt met het probleem dat ze zo snel mogelijk weg moeten maar wil niet in de problemen geraken.
Zou ik dan niet een contract kunnen opmaken waarin staat dat het paard op lease komt voor een periode van 15 maanden. Dat ze er vooraf bepaalde 'huur' voor betaald en na 15 maanden het paard mag hebben door de betaalde huur?
Het justitiehuis is niet meer open deze week en ze willen hem zondag al komen ophalen.
Misschien dat iemand zin heeft om een soort 'dekkend' contractje te maken voor mij? :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:00

ik zou daar nooit aan beginnen.
de termijn is erg lang en in die tijd kan er heel veel gebeuren met of paard of de situatie bij de mensen thuis waardoor paard weg zal moeten , wat dan?

want het is maar een klein bedrag p/m wat ze willen aflossen.
wat als het paard ziek word?stopt dan de betaling aan jou omdat er geen geld is?
nee, eerst betalen en dan paard meegeven, want als ze niet betalen dan zit jij mooi, ben je paard kwijt en geen geld!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:04

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik krijg er meteen een rottig gevoel bij,... :n
Als ze nu maar 100 euro p.maand kan missen, hoe moet het dan als er misschien plots een vee-arts bij moet komen?
En gaan ze de hoefsmid ook in termijnen betalen? :?

Mijn idee is altijd: als je geen geld hebt om een paard te kopen, dan heb je het al helemáál niet om het (goed) te onderhouden.
Snap best dat je snel een onderkomen voor je paardjes wil hebben (en nodig hebt), maar ik hoop dat de draver zo niet van de regen in de drup komt,... -O-

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:15

klinkt idd heel erg vaag! en 14 jaar is erg jong, je draver was ook een opknappertje toch? dan lijkt me dat hij wel een soort van speciaale zorg nodig blijft hebben.. daar moet ze wel verstand van hebben enzo.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:18

Ik ben met Mirgino en Valina -- doet het niet. Het is niet goed voor het paard en ook niet voor jou. Het zijn aardige mensen en het is leuk dat oma wil een paardje kopen voor het meisje, maar als ze niet kunnen alles in een keer betalen (en 1250 euro is niet zo veel eigenlijk) dan wat gaan ze doen als er iets moet gebeuren voor het paard? En als er andere, dringender dingen zijn, dan krijg jij als laatste je 100 per maand, vrees ik. (En wat ga je doen als ze gewoon niet meer betalen?) Aub niet doen: geen geld up front, dan gaat het paard niet mee.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 06:47

hmmm ja das wel waar :j

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:17

Ikzelf heb er wel ervaringen mee met mijn vorige paard die verkocht is en mijn huidige paard die ik aankocht. Enige verschil is wel dat we het hier hebben over een max termijn van 3 mnd en niet 15. Dat vind ik wel schelen.
15 maanden zou ik persoonlijk ook niet doen. Die periode is gewoon te lang en kan veel te veel in gebeuren waardoor jij kan fluiten naar je geld.

Maar aangezien het allemaal wel spoed heeft: in hoeverre is het bijv erg dat je na een half jaar het geld niet meer krijgt wegen somstandigheden? (en dat je paardje dan wel een goed plaatsje heeft)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:48

Ik vraag me af of het paard wel zo goed af is, op een plaats waar er niet eens geld is om het beestje aan te schaffen, laat staan goed te onderhouden.
Het is geen op en top gezonde merrie, en de dierenarts is er op de paar weken dat ze bij TS was, ook al diverse keren langsgeweest,...
Oma zou de hobby van haar 14-jarige kleindochter moeten bekostigen, maar het is nog maar de vraag of oma/familie/14 jarige wel voldoende verstand hebben om deze, op dit moment toch wel bewerkelijke, merrie goed kunnen onderhouden.
Herkennen zij wel tekenen van ziekte/zwakte? En zo ja, weten ze er hoe mee om te gaan?
En niet geheel onbelangrijk, en mijn grootste angst, kunnen ze de dierenarts kosten wel dragen,...

Ik zou het écht níet doen in dit geval!!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:58

Ik zou ook overwegen zoals Tamadine zegt, hoe erg zou het zijn als je uiteindelijk na een tijd je geld niet meer zou krijgen....Ik zou als ik in jou schoenen stond eerst nog eens praten met die mensen en vragen om in 6 maanden af te lossen.
Inderdaad met een soort contract dat het paard na de aflossing van hun is.
Ook zou ik willen weten zoals bovenstaand, hoe gaan ze het doen als hij ziek word, en alle vaste lasten? Als je daar dan je bedenkingen over hebt dan zou ik het niet doen.
Een andere optie, vraag of ze 500 vooruit betalen en de rest in termijnen, zo moeten ze het geld ergens lenen ( denk ik dan) en als ze dat doen hebben ze er wel iets voor over?

Dat dat meisje 14 is heeft er niet veel mee te maken vind ik, ik weet zeker dat dat meisje met alle liefde en zorgen ervoor gaat, Ik ben 39 en weet echt niet meer dan een meisje van 14 van paarden dus leeftijd zegt imo echt niks.
Misschien nog een gesprek aangaan met de ouders van het meisje? ( ivm financieel afhankelijk) Wat gaan de ouders doen met het paard als zei het ook niet kunnen ophoesten over een tijd?
Dat zijn dingen die ik eerst zou willen polsen.

Want wie zegt dat het meisje/ouders het niet kunnen betalen, er zijn genoeg mensen die iedere maand een x bedrag kunnen missen maar dan geen geld hebben voor de aankoop?
Dan kijk ik naar mezelf, ik kan best de vaste dingen betalen voor een paard en als het moet de veearts ook, maar heb niet even zomaar geld liggen om er 1 aan te schaffen.
( Zou ik er echt 1 willen dan spaar ik wel ervoor hihi maar dat is een ander verhaal)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:52

hmm, ik vind het idd ook een beetje vaag om dat te doen!! Er zijn al genoeg redenen gegeven waarom je het niet zal doen & daar ben ik het mee eens ;)

Als je toch besluit om het te doen, houd dan igg het paspoort!!! Zodat het toch niet helemaal van hun is!
Sterkte met je keuze!!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:11

Met zo'n betalingsvoorstel zou ik ook niet akkoord gaan tenzij, het paard bij jou blijft staan totdat alles is afbetaald. Buiten het geld om jou af te betalen, zou ik dan wel "stalgeld" vragen want ze maakt dan gebruik van jou faciliteiten hoe klein die dan misschien mogen zijn. Daarbij moet het paard ook eten..
Maar dan nog, weet ik niet of ik zoiets zou doen. Als het nu al moeilijk is om het paard te betalen, laatstaan dat het paard om wat voor reden dan ook een da nodig heeft...

Mocht je besluiten om daar toch mee akkoord te gaan laat dan een contract opstellen die rechtsgeldig is.. Zodat jij in ieder geval je "geld" toch van haar krijgt maar ook dat je weet wat jou rechten hier in zijn maar ook de hare. Hoe denken die ouders over het voorstel van oma om haar dat paard te kopen?? Als ik jou was zou ik daar eens mee gaan praten. (mijn schoonzusje heeft ooit ongevraagd mijn zoontje een paar konijnen gegeven ik kan je zeggen dat ik not amused was.. is niet hetzelfde maar wie weet weten de ouders wel van niets)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:28

Het gaat over de draver (Verona haar vriendje). Ik wou hem eerst verkopen voor ongeveer 500 euro. Geld is niet belangrijk op de moment aangezien hij zo ook eten kost en ik niet in de problemen wil komen. Het meisje woont in bij oma en oma is ook de wettelijke voogd.
Het paard zou komen te staan op de manege van familie. Hij mag daar dus staan voor een enorm klein prijsje. Ze hebben wel het geld voor dierenarts, onkosten maar niet voor paard + zadel. De bedoeling was eigenlijk eerst met een proefperiode te werken van een 6 maanden (ben hier normaal enorm tegen maar aangezien de kosten voor 4 paarden teveel zijn op de moment) maar nu vroeg ze dus of ze in die tijd dan al 100 euro per maand kon geven en de rest na de proefperiode. Om er dus zeker van te zijn dat het paard al 6 maanden betaald was. Ik kan het ook op 6 maanden doen maar dan moet ik het bedrag van het paard drastisch verminderen. Op zich vind ik dit niet erg maar nu heb ik EINDELIJK iemand gevonden en die wil er dan nog 1000 euro voor geven. Mij maakt het dus niets uit dat er na 3 maanden niets meer betaald wordt. (Geld is niet belangrijk). Nu had ik wel gezegd dat als het door zou gaan, het mutatiedocument bij mij blijft. Dan hebben ze wel zijn boekje maar niet mutatiedocument. En dit tot hij betaald is.

Pfff vind dit echt moeilijk :( en weet ook niet hoe zo een contract op te stellen..
Ik ben er wel zeker van dat hij daar heel erg goed terecht komt dus daar ligt het niet aan.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:38

Nou ik heb met de verkoop van mijn paard ook een giga risico genomen en als je daar meer over wilt weten kan dat via pb. Maar ben zo blij dat ik het gedaan heb, want ze is super terrecht gekomen.
Dus stel, ze kan na 6 mnd niet meer betalen, dan heb jij 6 maanden 100 euro, is 600 euro en dan geen kosten meer van het paard zelf, want ook wel zo rond de 75 euro zal liggen. Dus zit je evengoed al op de 1000.
Dus als je er een goed gevoel over hebt, zou ik het risico wel nemen. Het kan goed en fout aflopen, maar als je weet dat je paardje goed staat en het geld je niet zo heel erg uitmaakt, wat heb je dan te verliezen?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:39

Ik blijf het een apart verhaal vinden,...
Ze hebben geen 1000 euro te besteden aan het paard, maar over 6 maanden kunnen ze wel ineens 400 euro op tafel leggen?
(als in: het restant van die €1000 -/- 6maanden à €100 = € 400,00)
Ik blijf er nog steeds een naar gevoel aan overhouden,.. Als Verona een wat duurdere, bijvoorbeeld Koliekbehandeling dient te ondergaan, dan weet ik al wel hoe het afloopt,...
Die behandeling gaat ze niet krijgen, misschien een spuitje, want het geld is er immers niet!

Nu heb je dit altijd wel natuurlijk, wanneer je een paard verkoopt.
Als iemand wel de aankoopprijs op tafel legt, dan weet je natuurlijk ook niet of er nog wel genoeg geld over is om het paard goed en gezond te onderhouden.
Dat weet je nóóit! ;)

Aan de andere kant is het wel fijn dat ze tijdens de proefperiode al wat willen betalen en ik ga er ook vanuit dat zij akkoord gaan met jouw idee om de eigendomspapieren (mutatiedocument?) bij jou te houden tot het paard volledig is betaald.

Weer aan de andere kant snap ik niet waarom er eerst over 1250 euro wordt gesproken, nu over 1000 en dat terwijl je eigenlijk een vraagprijs had van 500 euro,...??
Maar goed, dat is niet aan mij, ik snap er alleen helemaal niets meer van,..