veulenveilingen 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetje82

Re: veulenveilingen 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:38

wij zijn ook weer lekker thuis,

die van ons is voor 44 weg gegaan, geen vetpot,maar thuis had ik het er niet voor gekregen.

Weule, ik heb nog met je gesproken dan denk ik toen jullie net terug in de stal kwamen.

DIe van ons liet zich ook maar gewoon zien, is gewoon erg groot en dan is het flitsende er vanaf.
We waren al blij dat er gelijk op geboden werd, er zijn er heeeeeeeeeeel veel terug gekocht iig, dat kun je natuurlijk allemaal mooi volgen in de stallen, er werden heel wat flessen voor de stal leeg gedronken.

We hebben het weer achter de rug iig, komend weekend leveren in Abcoude, en dan hebben we het allemaal gehad!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 08:42

jammer dat ook deze veiling wat tegenviel... volgens mij merken we de crisis dit jaar nog veel erger als vorig jaar

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:55

De fokker van de Ampere x Fruhling zal tevreden zijn :j

vanavond ff een belletje doen om hem te feliciteren en om hem te vertellen dat zijn andere fokproduct zondag 2 x 1e was en 60 euro rijker :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:28

Ik vind het flauwekul dat iedereen maar zegt dat je thuis niet verkoopt. Ik heb nog nooit aan een veiling meegedaan en verkoop ieder jaar met gemak, vorig jaar toen ze 3 weken waren zonder er reclame voor gemaakt te hebben.
Dit jaar duurde het wat langer omdat ik dat mooie veulen niet wilde weggeven en daar gaan veel kopers toch van uit. IK heb veel belangstelling gehad en pakweg een 10 tal kijkers.
En uiteindelijk toch verkocht voor de prijs die ik wil en naar het adres dat me aanstaat, dus ik herken dat helemaal niet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:30

mooi voor jou dat jij de uitzondering bent uit de duizenden fokkers ;)
misschien komt dat wel omdat je zo'n beruchte Bokker bent !! _/-\o_

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:51

Zal er ook wel een beetje aan liggen aan wat voor mensen je het veulen verkoopt. Er zitten bij de Prinsjesdagveiling altijd wel personen een hand op te steken die hun sporen in de fokkerij al hebben verdiend. En zoiets heet ook marktwerking.

Bij het thuis verkopen kun je vragen wat je wil, er hoeft maar 1 iemand langs te komen die wat minder kijk heeft op kwaliteit en prijs van een veulen die 'm meeneemt voor een mooie prijs. Ik zeg niet dat dat bij jou gebeurd is hoor.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:02

sarabande schreef:
Ik vind het flauwekul dat iedereen maar zegt dat je thuis niet verkoopt. Ik heb nog nooit aan een veiling meegedaan en verkoop ieder jaar met gemak, vorig jaar toen ze 3 weken waren zonder er reclame voor gemaakt te hebben.
Dit jaar duurde het wat langer omdat ik dat mooie veulen niet wilde weggeven en daar gaan veel kopers toch van uit. IK heb veel belangstelling gehad en pakweg een 10 tal kijkers.
En uiteindelijk toch verkocht voor de prijs die ik wil en naar het adres dat me aanstaat, dus ik herken dat helemaal niet.

dan ben jij niet woonachtig in het uiterste puntje van Zeeuws-Vlaanderen :)*

ik vind het dus flauwekul om te zeggen dat iedereen dan makkelijk/met gemak thuis kan verkopen. :n

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:11

peetje82 schreef:
dan ben jij niet woonachtig in het uiterste puntje van Zeeuws-Vlaanderen :)*

ik vind het dus flauwekul om te zeggen dat iedereen dan makkelijk/met gemak thuis kan verkopen. :n

Ik zeg niet dat iedereen makkelijk thuis kan verkopen ik zeg alleen dat niet iedereen niet thuis kan verkopen zoals gesteld werd.

Als er mensen bij mij thuis komen kan ik er voor zorgen dat het veulen zich optimaal laat zien. Als je de eerste keer je veulen laat zien voor de veiling zijn de meeste veulens wel alert, dat neem gaandeweg af en hoe ouder ze worden hoe minder ze willen showen, vooral als ze dat na een flinke reis 2x moeten doen.

Er zijn veulens die altijd lopen, dat zijn de echte cracks, maar de meeste hebben er doorgaans niet zon zin an en daar ben je van afhankelijk op de veiling.
Alles heeft 2 kanten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 00:05

Ik was afgelopen week ook op de veiling in Ermelo (moest werken) en was zéér gecharmeerd van het veulen van Weule! Ook de vos van Bretton Woords, kwijl!

Kan iemand mij alleen vertellen hoe dat terugkopen in zijn werking gaat? Ik snap dat niet helemaal

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:27

Dank je!!!, veulen is inmiddels gespeend en gaat in loop van deze week naar de nieuwe eigenaar.

Bij terugkopen heeft de verkoper/fokker het laatste bod, dus je steekt zelf je hand op, en je wordt als het ware de nieuwe eigenaar van je eigen veulen. Je betaalt dan alleen wel de veilingkosten. dus het blijft je eigen veulen, alleen je moet er wel voor betalen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:14

Dus je betaald dan het bedrag wat je bied ofzo?
Ik moet zeggen dat sommige prijzen me echt heel erg tegenvielen, had bij een heel aantal veel hoger verwacht :o

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:32

nee, je betaald alleen de onkosten over dat bedrag (dus percentare van verkoper en koper) het totalebedrag betaal je niet.
Stel dat je een veulen voor 5000 terugkoopt waarbij het percentage (veilingkosten) voor zowel koper als verkoper 10% zijn, dan betaal je dus 20% over die 5000 aan de veiling. 1000 euro dus. (in werkelijkheid liggen de percentage's meestal wat lager bij 5000 euro).

wij hadden ook hoger gehoopt...

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:58

Ik had nog een vraagje.
Weet iemand hoeveel procent verkoper en koper over de koopsom moeten betalen bij de Veulenveiling Prinsjesdag?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:51

Staat gewoon op de site van de veiling!

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:00

peetje82 schreef:
Staat gewoon op de site van de veiling!

haha ik ben er inderdaad al achter gekomen! Dat is nog best een aardig bedrag wat ze beide moeten betalen! Vooral als je je eigen veulen dan terug zou kopen.

Hoeveel mensen zouden er ong. op zo'n veiling geweest zijn?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:34

bezoekers of verkopers?