Mijn kat vangt muizen vogeltjes mijn hond mollen en haalt hele nesten konijnen leeg en vreet ze ook nog eens op .. tja in mijn ogen gewoon de natuur.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjolein88 schreef:marjolein88 schreef:hij is onderzocht maar hij is hoogstwaarschijnlijk vergiftigd geweest... en zou zonder trap van een paard vlak er na ook overleden zijn (hij liep eigenlijk al naar zn laatste rustplaats)
over ramptoerist...... Het had ook gebeurd kunnen zijn zonder dat we er waren....
Over ingrijpen.... er waren meerdere mensen ter plekke om wat te doen, maar het ging super snel (wat miss op de foto's niet te zien is...)marjolein88 schreef:Er wordt gedaan alsof wij hebben staan toekijken !!! Dat is dus niet waar
Ik zat boven in mijn kamer en mijn ouders in de wei...zij hebben geprobeerd wat ze konden, maar het mocht niet baten.De vos was te zwak om te vluchten en mijn ouders konden de pony's niet meer wegkrijgen (die waren veelste nieuwschierig)
Daarnaast is dit in enkele minuten gebeurd, het ging gewoon heel snel !!!!
Ik had idd de camera klaar liggen, maar dat ligt hij bij mij idd altijd klaar. bijv. om dit vast te leggen [ITP] Palominohengst Desperado du Bois in the picture !
Ik vond het apart om een vos zo dichtbij te zien en vandaar dat ik hem ben gaan fotograferen.... dat hij recht naar de pony's toe ging, dat had ik ook gewoon niet verw8 !!!
Mijn ouders zijn er toen ze dit zagen ook gelijk naar toe gegaan.
Ja ik zat toch in huis... waarom mag ik er dan geen foto's van maken?? Ik kon toch niet veel meer doen....
Ik vind het ook zielig dat het zo moest eindigen voor de vos... had liever gewild dat het een gezonde was die snel ging vluchten... maar helaas was dat dus niet zo.
Alles is goed afgelopen, en verder zal alles goed in de gaten gehouden worden...marjolein88 schreef:ja alles is uiteraard grondig onderzocht! de pony's hebben geen contact met de vos gehad (gelukkig) en de vos is door deskundige weggehaald en onderzocht. Wat er verder mee gebeurd weet ik niet.
Misschien had ik de info in de beginpost moeten zetten... sorry daarvoor...
Ik vind het ook zielig voor de vos, maar daar kan ik niets aan veranderen... hij was anders in korte tijd ook overleden.
Omdat er toch al veel personen ter plekke waren en het meest mogelijke deden wat ze konden doen.... leek het mij interessant om zoiets vast te leggen. Het was in slechts enkele minuten gebeurd en echt ingrijpen kon toch niet.
de foto's zijn op 28 maart genomen. Ik heb expres gewacht met het plaatsten van de foto's om zeker te weten wat de vos onder de leden had.
De berichten over : wat als het de hond van de buren was......
Nou al was het onze eigen hond of kat.... deze rennen altijd weg als de paarden te nieuwschierig worden.
Valeska schreef:Met alle respect Marjolein,
Dat je trots bent op je foto's prima, maar soms moet je eerst nadenken en dan pas doen.
Deze foto's zijn niet grappig, leuk en al zeker niet respectvol.
jij laat hier zien hoe een "zieke" vos doodgetrapt wordt en de teksten onder de foto's steken de draak met het vosje wat duidelijk in doodsnood verkeerd.
Dat heet leedvermaak en wie dit leuk vind, zou zich eens af moeten vragen waar deze sadistische trekjes vandaan komen.
jesito schreef:Valeska schreef:Met alle respect Marjolein,
Dat je trots bent op je foto's prima, maar soms moet je eerst nadenken en dan pas doen.
Deze foto's zijn niet grappig, leuk en al zeker niet respectvol.jij laat hier zien hoe een "zieke" vos doodgetrapt wordt en de teksten onder de foto's steken de draak met het vosje wat duidelijk in doodsnood verkeerd.
Dat heet leedvermaak en wie dit leuk vind, zou zich eens af moeten vragen waar deze sadistische trekjes vandaan komen.
Alleen omdat jij en een paar anderen het niet leuk vinden.
Het is gebeurd hier kon niemand wat aan doen, het is belachelijk dat ts de schuld krijgt van dit hele tafereel.
De manier hoe jij dit vosje boven ts rekend zet mij zeer te denken.
Miracle_ schreef:Valeska schreef:Met alle respect Marjolein,
Deze foto's zijn niet grappig, leuk en al zeker niet respectvol.
jij laat hier zien hoe een "zieke" vos doodgetrapt wordt en de teksten onder de foto's steken de draak met het vosje wat duidelijk in doodsnood verkeerd.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Ik vind het diep triest dit.Als die vos je pony's wat aangedaan had, had je wel anders gepiept. Dan weet ik zeker dat je die camera had laten liggen. Of als die vos een hond was geweest, had je hem dan ook zo laten lopen?
Ik vind die foto's echt misselijkmakend, en ik snap je niet dat je er zo trots op bent. En dan ook nog die walgelijke tekst eronder,
Er tussen springen zou ik ook niet doen, maar om een dier nou zo dood te laten trappen? Dat gaat er bij mij echt niet in.
Ramzi schreef:Ingrijpen op bovenstaand filmpje is onzin, dat is de natuur. En veulens horen snel op te staan als dat niet zo is is er vaak iets mee..
Als het mijn eigen veulen was geweest had ik er wel voor kunnen zorgen, maar dan ben je er ook dagelijks bij.
Bij zo'n veulen een dag en dan moet je maar hopen dat hij niet langzaam sterft..
minikatje schreef:dat is iets totaal anders hopje, ooit een leeuw in je wei gezien?
mijn zebra's vreten leeuwen als ontbijt
foto's en filmpjes van wilde dieren plaatsen is een beetje uit de richting.
deze dieren zijn niet van mensen en wonen ook niet in een overbevolkt landje waar alles maar door elkaar moet omdat het niet anders kan.
over ertussen springen, het zijn hier zulke helden dat ze het baasje wel laten oplossen.
*hoewel het baasje ook wel beschermt wordt als het moet*
het is een hele stabiele kleine kudde met respect voor mensen, dat scheelt enorm.
bij vreemde paarden spring ik er ook niet tussen.
Janine1990 schreef:Ramzi schreef:Ingrijpen op bovenstaand filmpje is onzin, dat is de natuur. En veulens horen snel op te staan als dat niet zo is is er vaak iets mee..
Als het mijn eigen veulen was geweest had ik er wel voor kunnen zorgen, maar dan ben je er ook dagelijks bij.
Bij zo'n veulen een dag en dan moet je maar hopen dat hij niet langzaam sterft..
De reportage van TS was niet natuur???
Kom op zeg...
Hier hebben de veulens toch wel een kwartier/twintig minuten nodig. Kan jij de strekking van het volledige filmpje zien???