Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:41

Gutte gut ... wat een drama hier weer :7 .. Ik heb er geen moeite mee .. Als die pony`s dat beesje zo neer kunnen tikken was dat dier blijkbaar al aan het eind van zijn latijn ... en hebben ze hem uit zijn lijden verlost . Een gezond dier had zich nooit zo midden op de dag tussen een koppel pony`s gewaagd .

Mijn kat vangt muizen vogeltjes mijn hond mollen en haalt hele nesten konijnen leeg en vreet ze ook nog eens op .. tja in mijn ogen gewoon de natuur.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:41

marjolein88 schreef:
marjolein88 schreef:
hij is onderzocht maar hij is hoogstwaarschijnlijk vergiftigd geweest... en zou zonder trap van een paard vlak er na ook overleden zijn (hij liep eigenlijk al naar zn laatste rustplaats)

over ramptoerist...... Het had ook gebeurd kunnen zijn zonder dat we er waren....
Over ingrijpen.... er waren meerdere mensen ter plekke om wat te doen, maar het ging super snel (wat miss op de foto's niet te zien is...)

marjolein88 schreef:
Er wordt gedaan alsof wij hebben staan toekijken !!! Dat is dus niet waar
Ik zat boven in mijn kamer en mijn ouders in de wei...zij hebben geprobeerd wat ze konden, maar het mocht niet baten.
De vos was te zwak om te vluchten en mijn ouders konden de pony's niet meer wegkrijgen (die waren veelste nieuwschierig)
Daarnaast is dit in enkele minuten gebeurd, het ging gewoon heel snel !!!!

Ik had idd de camera klaar liggen, maar dat ligt hij bij mij idd altijd klaar. bijv. om dit vast te leggen [ITP] Palominohengst Desperado du Bois in the picture !

Ik vond het apart om een vos zo dichtbij te zien en vandaar dat ik hem ben gaan fotograferen.... dat hij recht naar de pony's toe ging, dat had ik ook gewoon niet verw8 !!!
Mijn ouders zijn er toen ze dit zagen ook gelijk naar toe gegaan.
Ja ik zat toch in huis... waarom mag ik er dan geen foto's van maken?? Ik kon toch niet veel meer doen....

Ik vind het ook zielig dat het zo moest eindigen voor de vos... had liever gewild dat het een gezonde was die snel ging vluchten... maar helaas was dat dus niet zo.

Alles is goed afgelopen, en verder zal alles goed in de gaten gehouden worden...

marjolein88 schreef:
ja alles is uiteraard grondig onderzocht! de pony's hebben geen contact met de vos gehad (gelukkig) en de vos is door deskundige weggehaald en onderzocht. Wat er verder mee gebeurd weet ik niet.
Misschien had ik de info in de beginpost moeten zetten... sorry daarvoor...
Ik vind het ook zielig voor de vos, maar daar kan ik niets aan veranderen... hij was anders in korte tijd ook overleden.
Omdat er toch al veel personen ter plekke waren en het meest mogelijke deden wat ze konden doen.... leek het mij interessant om zoiets vast te leggen. Het was in slechts enkele minuten gebeurd en echt ingrijpen kon toch niet.

de foto's zijn op 28 maart genomen. Ik heb expres gewacht met het plaatsten van de foto's om zeker te weten wat de vos onder de leden had.

De berichten over : wat als het de hond van de buren was......
Nou al was het onze eigen hond of kat.... deze rennen altijd weg als de paarden te nieuwschierig worden.

zou gewoon stoppen met jezelf te verdedigen...heeft geen nut..ieder zn mening..ik ben van mening dat je ook niets kon doen.....en als ik een camera bij de hand zou hebben, had ik ook foto's van de vos gemaakt...en idd hoe kan jij nu weten dat het zo afloopt?.....een gezonde vos, was allang weg geweest!..die zou echt wel beter weten

Ariege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:42

Wat een geweldige en unieke foto's!!

Wij hebben regelmatig een vos in de wei, maar deze zorgt er wel voor dat hij bij de paarden uit de buurt blijft. Ik vindt dat jouw paarden wel erg vriendelijk zijn in het begin, die van mij gaan meteen al jagen als er een vreemd dier in de wei is :-).

Voor al die mensen die denken dat zij tijd genoeg hebben om hun paarden eruit te halen dan wel de vos weg te jagen zou ik willen zeggen probeer het eens, dan zou je tot de conclusie kunnen komen dat je dan sneller moet zijn dan superman, anders ben je al te laat (of je moet zo'n klein weitje hebben dat je binnen 2 stappen aan de overkant bent).

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:42

Volgens alle criteria hier had onderstaande fotograaf dus ook moeten ingrijpen ipv foto's maken omdat het zo zielig is.... :P Beetje overdreven maar goed gaat om het idee!! Afbeelding

Wat ik helemaal absurd vindt is dat sommige hier zich gaan afgeven op de paarden van TS. Die volgen gewoon hun instinct!
En zoals gezegd had TS van te voren ook niet kunnen zien aankomen wat er ging gebeuren... Ik zou ook niet meteen het weiland inrennen als ik zag dat er een vos in het weiland van mijn paarden liep.... Meestal zijn het erg schuwe dieren en rennen ze bij het minste geringste al weg.
TS heeft gewoon een paar bijzondere foto's geschoten :)
Laatst bijgewerkt door Hoppje op 31-03-11 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:43

Als andere echt aan het ingrijpen waren had je dat wel op de foto's kunnen zien neem ik aan, zeker als je van verderaf foto's aan het schieten bent.
Persoonlijk had ik niet eens nagedacht over dat de paarden iets met mij zouden doen op dat moment...
Zou keihard het weiland in gerend zijn, weet dat TS op de slaapkamer zat maar dan nog zou ik als een debiel naar beneden gerent zijn ipv van foto's maken, zo zit ik nu eenmaal in elkaar...

Vos was ziek maar dat wisten ze niet op het moment dat dit gebeurde.
De vos doet niet anders dan zich verdedigen, de pony's komen naar hem toe niet andersom, hij neemt naar mijn idee gewoon de kortste route naar waar die heen wilt, er zat geen kwaad verder in hem wilde de pony's niet tot last zijn.
Het gaat mij ook niet zozeer dat het vosje is doodgetrapt, dit bleek achteraf beter te zijn.
Ik erger me dood aan hoe je het vertelt, goh wat grappig allemaal... :n

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 10:43

moet ik nu echt elke pagina mijn quotes opnieuw plaatsen???

Ja ik heb hier de camera altijd klaar liggen. Aan alle kanten van mijn kamer heb ik prachtig uitzicht, daarom is mijn hobby om dit soort dingen vast te leggen. Ik heb standaard de grote telezoomlens er op zitten, zodat ik altijd flink kan inzoomen (de weides zijn ruim een paar hectare groot)

Zodra ik een aparte vogel of beest ziet, gebruik ik de telelens om eens te bekijken wat het is. En meestal maak ik er dus een plaatje van. In dit geval begon het ook gewoon onschuldig... ik zag de vos dus maak een foto... toen ik zag dat hij recht op de paarden afliep heb ik gelijk mn ouders gewaarschuwd die dus al in de wei liepen!! Ik heb dus niet "lekker staan kijken" , maar mijn acties zouden zoiezo altijd al te laat zijn geweest...aangezien het al 10 minuten duurt eer dat ik ter plekke kan zijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:45

In navolging van hoppje, de cameramannen in dit filmpje zouden ook moeten ingrijpen???

Miracle_

Valeska schreef:
Met alle respect Marjolein,

Dat je trots bent op je foto's prima, maar soms moet je eerst nadenken en dan pas doen.
Deze foto's zijn niet grappig, leuk en al zeker niet respectvol.

jij laat hier zien hoe een "zieke" vos doodgetrapt wordt en de teksten onder de foto's steken de draak met het vosje wat duidelijk in doodsnood verkeerd.

Dat heet leedvermaak en wie dit leuk vind, zou zich eens af moeten vragen waar deze sadistische trekjes vandaan komen.

Hier ben ik het volledig mee eens.
Ik vind het diep triest dit. :n Als die vos je pony's wat aangedaan had, had je wel anders gepiept. Dan weet ik zeker dat je die camera had laten liggen. Of als die vos een hond was geweest, had je hem dan ook zo laten lopen?

Ik vind die foto's echt misselijkmakend, en ik snap je niet dat je er zo trots op bent. En dan ook nog die walgelijke tekst eronder, :n

Er tussen springen zou ik ook niet doen, maar om een dier nou zo dood te laten trappen? Dat gaat er bij mij echt niet in.

mika11

Het vosje was al ziek, zo te lezen.
Gelukkig dat er dan nu zo snel voor hem een eind aan is gekomen in plaats van nog lang te moeten lijden.

Ik zou alleen nooit zo koelbloedig zijn geweest om er foto's van te maken.
Als een dier lijdt (hoe dan ook) kan ik heel slecht aanzien dus ik had dat niet gekund.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:46

Bij een leeuw kan je niet ingrijpen bij je eiegen pony,s wel.

1978

Het lijkt alsof ik een foto mis... Ik zie nieuwsgierige pony's met een vos die in de aanval gaat en op het laatste plaatje een liggende vos die volgens de ts knock out geslagen en overleden is!? Klopt dat???

Als ik zo de reacties lees mis ik alle foto's van de slachtpartij... Niet dat ik daar nieuwsgierig naar zou zijn maar dan zou ik de reacties misschien iets beter begrijpen...

Persoonlijk vind ik deze foto's nou niet zo dramatisch!

Valeska

jesito schreef:
Valeska schreef:

Dat je trots bent op je foto's prima, maar soms moet je eerst nadenken en dan pas doen.
jij laat hier zien hoe een "zieke" vos doodgetrapt wordt en de teksten onder de foto's steken de draak met het vosje wat duidelijk in doodsnood verkeerd.

Dat heet leedvermaak en wie dit leuk vind, zou zich eens af moeten vragen waar deze sadistische trekjes vandaan komen.

Alleen omdat jij en een paar anderen het niet leuk vinden.

Het is gebeurd hier kon niemand wat aan doen, het is belachelijk dat ts de schuld krijgt van dit hele tafereel.
De manier hoe jij dit vosje boven ts rekend zet mij zeer te denken.

Nogmaals, ik geef haar niet de schuld van het doodschoppen.
En dat ik en een (paar?) anderen het niet (leuk?) vinden?

Ten eerste heb ik al meerdere pb berichten gehad van mensen die zich er niet in willen mengen, maar toch willen aangeven dat ze vinden dat deze foto's een nare nasmaak hebben.
Ten tweede, dat alle andere mensen het dus volgens jou dus wel LEUK vinden zegt al genoeg niet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:47

marleen_usar schreef:
Bij een leeuw kan je niet ingrijpen bij je eiegen pony,s wel.

Wel eens een linke pony meegemaakt? ;)
Dan wil je niet ingrijpen... :n

tteettt

Even reacties mee gelezen, en waar ik me echt over verbaas is dat iedereen een mening heeft over de Foto maakster! En dan vooral de toon waarop die mening geuit wordt!

Als ik naar het nieuws kijk dan zie ik regelmatig beelden dat ik denk, jee dat je dit kan filmen of fotograferen. Of op Animal planet worden hele dagen gevuld met uitzendingen waarin dieren in de natuur op natuurlijke manier met elkaar omgaan. En die beelden zijn echt niet altijd Vriendelijk! En ik heb ook nog nooit gezien dat een Foto graaf in oorlog gebied z’n camera weg legt om de slachtoffers te helpen. En dat vindt iedereen wel ok?

En daar worden echt nog wel ergere taferelen uitgezonden! Ik kan me heel goed voorstellen dat het op foto’s net lijkt of het heel lang geduurd heeft maar met een beetje camera klik je gewoon achter elkaar door en heb je een foto verslag van iets wat in paar seconden afspeelde!

Verhaal zou anders worden als de Vos eerst opzettelijk was vergiftigd en toen opzettelijk bij Pony’s ingezet is, en dat men daar dan even leuk Foto’s van maakt!

x_Jeanine_x

Miracle_ schreef:
Valeska schreef:

Hier ben ik het volledig mee eens.
Ik vind het diep triest dit. :n Als die vos je pony's wat aangedaan had, had je wel anders gepiept. Dan weet ik zeker dat je die camera had laten liggen. Of als die vos een hond was geweest, had je hem dan ook zo laten lopen?

Ik vind die foto's echt misselijkmakend, en ik snap je niet dat je er zo trots op bent. En dan ook nog die walgelijke tekst eronder, :n

Er tussen springen zou ik ook niet doen, maar om een dier nou zo dood te laten trappen? Dat gaat er bij mij echt niet in.

Als de vos, haar pony's wat had aangedaan, had Marjolein ze misschien niet eens op internet gezet!

marleen_usar

Zijn deze pony,s link dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:48

marleen_usar schreef:
Zijn deze pony,s link dan?

Ze hebben een indringer in de kudde, wat denk je zelf?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:49

dat is iets totaal anders hopje, ooit een leeuw in je wei gezien? ;)
mijn zebra's vreten leeuwen als ontbijt :Y)

foto's en filmpjes van wilde dieren plaatsen is een beetje uit de richting.
deze dieren zijn niet van mensen en wonen ook niet in een overbevolkt landje waar alles maar door elkaar moet omdat het niet anders kan.

over ertussen springen, het zijn hier zulke helden dat ze het baasje wel laten oplossen.
*hoewel het baasje ook wel beschermt wordt als het moet*
het is een hele stabiele kleine kudde met respect voor mensen, dat scheelt enorm.
bij vreemde paarden spring ik er ook niet tussen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:49

Ingrijpen op bovenstaand filmpje is onzin, dat is de natuur. En veulens horen snel op te staan als dat niet zo is is er vaak iets mee..
Als het mijn eigen veulen was geweest had ik er wel voor kunnen zorgen, maar dan ben je er ook dagelijks bij.
Bij zo'n veulen een dag en dan moet je maar hopen dat hij niet langzaam sterft..

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:50

in EEN woord belachelijk dit!!!!!
ECHTE dierenvriend....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:50

Ramzi schreef:
Ingrijpen op bovenstaand filmpje is onzin, dat is de natuur. En veulens horen snel op te staan als dat niet zo is is er vaak iets mee..
Als het mijn eigen veulen was geweest had ik er wel voor kunnen zorgen, maar dan ben je er ook dagelijks bij.
Bij zo'n veulen een dag en dan moet je maar hopen dat hij niet langzaam sterft..

De reportage van TS was niet natuur???

Kom op zeg...

Hier hebben de veulens toch wel een kwartier/twintig minuten nodig. Kan jij de strekking van het volledige filmpje zien???

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:51

minikatje schreef:
dat is iets totaal anders hopje, ooit een leeuw in je wei gezien? ;)
mijn zebra's vreten leeuwen als ontbijt :Y)

foto's en filmpjes van wilde dieren plaatsen is een beetje uit de richting.
deze dieren zijn niet van mensen en wonen ook niet in een overbevolkt landje waar alles maar door elkaar moet omdat het niet anders kan.

over ertussen springen, het zijn hier zulke helden dat ze het baasje wel laten oplossen.
*hoewel het baasje ook wel beschermt wordt als het moet*
het is een hele stabiele kleine kudde met respect voor mensen, dat scheelt enorm.
bij vreemde paarden spring ik er ook niet tussen.

:=

Veel plezier als je een indringer gaat redden... Jij liever dan ik...
Vind het ook totaaaaaal NIET verstandig.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:53

Even een reactie op de vossenfoto's. Vossen zijn op het moment op zoek naar voedsel, dit doen ze voornamelijk 's nachts. Dit omdat ze een nest aan het vormen zijn. Als een vos overdag jaagt is er waarschijnlijk een overbevolking aan vossen in dat gebied. En vergeet niet dat er op vossen gejaagt mag worden en dat het hele gevaarlijke dieren kunnen zijn als je hem weg probeert te jagen. Ze dragen een bacterie bij zich die bij de mens tot de dood lijdt. Het gaat namelijk naar je hart en dan is het over met je.. Geen grapje, want mijn vriend is jager. Ze pakken zo'n beest ook nooit zonder handschoen op. En hij is beschermd maar teveel is nooit goed..

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:54

Janine1990 schreef:
Ramzi schreef:

De reportage van TS was niet natuur???

Kom op zeg...

Hier hebben de veulens toch wel een kwartier/twintig minuten nodig. Kan jij de strekking van het volledige filmpje zien???

Wat vind jij er geen natuur aan dan? Heb jij die vos dat weiland ingejaagt dan?

Ariege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:54

Als ik hier de reacties lees, dan verbaas ik me over de wijze waarop een aantal mensen hier reageert. Blijkbaar vinden we dat de natuur niet meer de natuur mag zijn en dat we ten allen tijden moeten ingrijpen om maar te voorkomen dat er iets ergs gebeurt. Als het dan vervolgens niet lukt om in de te grijpen moeten we maar net doen of er niets gebeurt en het vooral niet delen met een ander. Als je dan toch de onbedwingbare behoefte hebt om het te delen dan moet het vooral zielig zijn en niet gewoon ook iets moois. Erg jammer. Wat nog erger is dat er dan ook nog op TS gereageerd wordt alsof ze eigenhandig de vos gedood heeft en zelf een grote moordenaar is. Elke realiteitszin lijkt hierbij te ontbreken.