Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:40

Arabiertje, even een geheugensteuntje voor je (waar ik me helemaal bij aansluit ).

Yviertje schreef:
Arabiertje stop met het verdedigen! Je bent heel duidelijk geweest in al je posts, snappen anderen het nog niet dan moeten ze het topic maar beter lezen.
Respect voor de eigenaren van Pacha. Ze hebben gedaan wat in hun macht lag en daar is dit het resultaat van: Chapeau!
En Pacha is gewoon een hele harde voor zichzelf, er zijn denk ik weinig paarden die zo vol vechtlust zitten.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:40

@chanel1985

dat zeg ik niet..
Maar dat mensen hier gaan zeggen je had hem moeten laten inslapen, hij moet meer
(of met andere paarden ) de wei in kunnnen vind ik echt onzin!!!

carolalisa schreef:
en sommige mensen denken alleen maar aan zichzelf en laten hun paard onnodig lijden om hem maar niet in te hoeven laten slapen :o

En dat is ook waar, maar als het paard in de eerste 48 uur had laten merken dat die niet wou, dan was dat wel gebeurt zoals ik uit het verhaal begreep.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:42

carolalisa schreef:
Tijger2 schreef:
@Arabiertje* ik heb veel respect voor de eigenaar van het paard en ook voor het paard zelf!!!.
Ik begrijp niet waarom sommige mensen praten over in laten slapen van het paard terwijl hij niet op de grond is gaan liggen om het op tegeven vw de pijn. dus heeft hij weinig pijn want hij wil juist door gaan met leven. Soms denken mensen alleen maar aan zichzelf...zovan nou dan geven we deze een spuitje en volgende week kopen we weer een ander paard!!! Dus sommige mensen geven niet de liefde voor het paard!...

en sommige mensen denken alleen maar aan zichzelf en laten hun paard onnodig lijden om hem maar niet in te hoeven laten slapen :o

Vind ik een hele boute opmerking. Dit weet je namelijk niet. Is een aanname.

X_Michelle_X

chanel1985 schreef:
Arabiertje*: "En zoals ik al zei, zijn er heel veel dierenartsen die ook paarden inslapen voor een hoefzweer. Of bijvoorbeeld een rug probleem zoals mijn arabier.."

Die "veel" stoort mij, precies of veel dierenartsen zouden dit doen, overdrijven is ook een kunst.

En dat ze niet samen mogen staan omdat het "sportpaarden" zijn, wel ik als "amateur"heeft een "recreatieknol" met ijzers maar wel vriendjes op de wei.

maar die sportpaarden kunnen het zich niet veroorloven om wondjes op te lopen.. Die moeten presteren in de sport! natuurlijk zouden sommige paarden wel bij elkaar kunnen, maar eigenaren van sportpaarden nemen geen risico's met die paarden om ze bij elkaar te doen.
Wij als recreatieruiters kunnen die risico's nog nemen, omdat onze paarden niet uiterst goed moeten presteren, wat daar wel de bedoeling is.

en MEERDERE dierenartsen zullen ADVISEREN om een paard in te laten slapen omdat dat vaak minder tijd kost, minder moeite kost en bovenal vaak minder geld kost (wat bij vele de doorslag zal maken, want wat zal deze revalidatie veel tijd en geld gekost hebben zeg!!)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:42

Oh jeetje.. Het gaat hier wel om een paard dat gered is uit een brand, en niet dat een paard alleen staat in de wei? Wat is daar nu eenmaal zo erg aan. Denk je nu echt dat een paard daar een probleem mee heeft? Paarden zijn al lang de paarden niet meer die ze waren. En ergens kan ik ook wel begrijpen dat ik mijn duur sportpaard zou weerhouden van andere paarden. 1 trap op z'n been en het kan fataal zijn.. Ik denk niet dat Pacha zich daar veel van aantrekt. Hij heeft liefde genoeg, en ook nog genoeg loop. Hij gaat elke dag wel buiten, gelongeerd.. Alsof dat als een paard alleen staat in de wei, dierenmishandeling is komaan hé..

potverdikkie

Ik heb ook dag en nacht pijn, dan moet ik ook maar een spuitje...........
Wat een onzin. Hoe kunnen jullie eigenlijk vanaf een internetbeeld oordelen over het wel en wee van een paard.
Wij zijn toch niet diegenen die over andermans paarden mogen beslissen. Daarnaast is het erg makkelijk oordelen tot het overgaan van euthanasie zoalng het niet je eigen paard betreft.

Het paard is nu gelukkig en blij, duidelijk te zien! Wees toch blij dat hij er bovenop gekomen is.
Ik heb het eerste topic net gelezen, en het grappige is dat iedereen daar roept

' Ik hoop dat het paard erdoor komt' !!

Nu, het paard is er door, dus wees blij :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:43

Welke van de twee, Yinnar, want de 2de is een reactie op de eerste opmerking

Horseware

Tijger2 schreef:
@Arabiertje* ik heb veel respect voor de eigenaar van het paard en ook voor het paard zelf!!!.
Ik begrijp niet waarom sommige mensen praten over in laten slapen van het paard terwijl hij niet op de grond is gaan liggen om het op tegeven vw de pijn. dus heeft hij weinig pijn want hij wil juist door gaan met leven. Soms denken mensen alleen maar aan zichzelf...zovan nou dan geven we deze een spuitje en volgende week kopen we weer een ander paard!!! Dus sommige mensen geven niet de liefde voor het paard!...

Wat een redenatie :')

Yinnar

manex schreef:
Arabiertje, even een geheugensteuntje voor je (waar ik me helemaal bij aansluit ).

Yviertje schreef:
Arabiertje stop met het verdedigen! Je bent heel duidelijk geweest in al je posts, snappen anderen het nog niet dan moeten ze het topic maar beter lezen.
Respect voor de eigenaren van Pacha. Ze hebben gedaan wat in hun macht lag en daar is dit het resultaat van: Chapeau!
En Pacha is gewoon een hele harde voor zichzelf, er zijn denk ik weinig paarden die zo vol vechtlust zitten.

Had ik ook al benoemd. Er is geen reden voor verdediging. Iedereen mag zijn mening hebben maar het verandert er nu niets meer aan.
Het paardje ziet er waanzinnig goed uit nu. En kijkt vrolijk uit z'n ogen.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:44

carolalisa schreef:
dan zeg ik nog steeds dat ik dat nutteloos vind. dit paard kan niet lekker met soortgenootjes de wei op en ekker revotten, hij kan niet eens in de zon staan. en alleen al dat feit, dat een paard niet normaal naar buiten kan vind ik erg genoeg.
[/quote]

Dus als iemand een gebrek heeft of een aangepaste levensstijl heeft moet je diegene maar afspuiten??
Stel je voor jij zit in een rolstoel moet ik jou dan ook in laten slapen omdat je niet kan rennen.

En trouwens veel paarden hebben een zonallergie en komen savonds in de wei.

TS: top dat de eigenaren dit hebben gedaan. ik vind het jammer dat iedereen zo zeikt over een keuze die is genomen. ik ben ervan overuigd dat je pas een keuze neemt als je het zelf overkomt..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:45

chanel1985 schreef:
Welke van de twee, Yinnar, want de 2de is een reactie op de eerste opmerking

Jouw opmerking. Dit weet je namelijk niet. Je bent er niet bij geweest.
je kan niet oordelen over mensen die je niet kent.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:46

potverdikkie schreef:
Ik heb ook dag en nacht pijn, dan moet ik ook maar een spuitje...........
Wat een onzin. Hoe kunnen jullie eigenlijk vanaf een internetbeeld oordelen over het wel en wee van een paard.
Wij zijn toch niet diegenen die over andermans paarden mogen beslissen. Daarnaast is het erg makkelijk oordelen tot het overgaan van euthanasie zoalng het niet je eigen paard betreft.

Het paard is nu gelukkig en blij, duidelijk te zien! Wees toch blij dat hij er bovenop gekomen is.
Ik heb het eerste topic net gelezen, en het grappige is dat iedereen daar roept

' Ik hoop dat het paard erdoor komt' !!

Nu, het paard is er door, dus wees blij :D

Ik moet *stiekem* erg lachen om je nickname. :') :=

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:46

HTM schreef:
@chanel1985

dat zeg ik niet..
Maar dat mensen hier gaan zeggen je had hem moeten laten inslapen, hij moet meer
(of met andere paarden ) de wei in kunnnen vind ik echt onzin!!!

carolalisa schreef:

En dat is ook waar, maar als het paard in de eerste 48 uur had laten merken dat die niet wou, dan was dat wel gebeurt zoals ik uit het verhaal begreep.

en sommige paarden laten dat niet zien. mijn merrie laat echt niet zomaar zien dat ze pijn heeft. ik wi hier niet mee zeggen dat dit paard ook zo is, alleen dat je dat niet altijd kunt beoordelen tenzij je paard kan praten.

@ yimar. ik zeg sommige mensen, ik zeg niet dat het hierbij om TS of de eigenaren gaat..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:48

Geen van de 2 zijn een opmerking van mij, ik stelde er alleen een vraag over

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:48

manex schreef:

Yviertje schreef:

Naaaauw jaaa.. Dat op m'n handen zitten deed na een tijdje toch wel even pijn. :j :')

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:48

EN dit paard is zelf uit die branden de stal gevlucht, JUIST OMDAT DEZE GRAAG WILDE LEVEN.
Dit paard ging door het vuur voor zijn leven! en als er een mogelijkhied is om deze pijnloos (of dragelijk) te laten revalideren, waarom niet?
Ik begrijp iedereen zijn reactie goed, begrijp me niet verkeerd, maar ze geven een paard geen 48 uur als hij niet beter kan worden. EN dit paard kreeg die kans wel, en die van de latere foto's die geplaats zijn, dat paard, dat daar lag, kreeg die kans niet, omdat die er minder goed aan toe was en daarom niet meer vechtte voor zijn leven (hij ligt er ook bij, wat ik uit het verhaal begrijp dit paard niet)

Arabiertje, ik begrijp jou wel, dat je deze eigenaren verdedigd, juist omdat jij deze zo bewonder (omdat jij het hele verhaal tot in de puntjes kent) terwijl andere deze mensen afkraken (waarschijnlijk omdat zij het verhaal niet tot in de details kennen) ;)

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:49

Ik heb enorm veel respect voor de eigenaars!
Het is een dappere beslissing om er toch nog samen met je paard voor te vechten. Dit is blijkbaar een goede keuze geweest!!
Er zijn nog altijd veel mensen die hun paart te rap laten inslapen.
Vanaf het paard een beetje pijn heeft moet je het al laten inslapen.
Dit vind ik enorme bullshit, zolang het paard aangeeft dat het verder wil zou ik ervoor blijven vechten.
De grootste fout van vele mensen is dat ze dit nu vergelijken met de mens. Waarom willen we altijd vergelijken met de mens? Dit is niet vergelijkbaar!

Yinnar

carolalisa schreef:
@ yimar. ik zeg sommige mensen, ik zeg niet dat het hierbij om TS of de eigenaren gaat..

Oh had jij het geschreven...ben even het spoor bijster. Het gaat zo snel.
Maar oké ik dacht dat je generaliseerde. Sollie! ;)

Sjeempie

Arabiertje* schreef:
Oh jeetje.. Het gaat hier wel om een paard dat gered is uit een brand, en niet dat een paard alleen staat in de wei? Wat is daar nu eenmaal zo erg aan. Denk je nu echt dat een paard daar een probleem mee heeft? Paarden zijn al lang de paarden niet meer die ze waren. En ergens kan ik ook wel begrijpen dat ik mijn duur sportpaard zou weerhouden van andere paarden. 1 trap op z'n been en het kan fataal zijn.. Ik denk niet dat Pacha zich daar veel van aantrekt. Hij heeft liefde genoeg, en ook nog genoeg loop. Hij gaat elke dag wel buiten, gelongeerd.. Alsof dat als een paard alleen staat in de wei, dierenmishandeling is komaan hé..

ja. en paarden zijn mischien niet meer dat wat ze in de natuur waren, maar het zijn nog altijd kuddedieren die behoefte hebben aan veel beweging.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:50

chanel1985 schreef:

Was ik inmiddels achter. Excuses! Y;( :D

eridinges

spicegirl schreef:
zitake schreef :Als de artsen het niet meer acceptabel hadden gevonden dan veronderstel ik dat deze dit ook duidelijk maken aan de eigenaar. Elk heeft zn eigen grenzen, gelukkig maar, daarbij geeft een paard ook aan wat hij aankan, dat overleven is onzin vind ik. Maar respect voor de eigenaren, paard en ook de artsen......
okay; dit schreef TS in de beginpost :..De veearts vertelde dat we hem moesten laten inslapen,...

dus de artsen adviseerden al euthanasie.hij is mooier geheel mss als verwacht, maar als je de gruwelverhalen van menselijke brandwonden-slachtoffers leest, kan ik me niet voorstellen, dat je een paard dit wil laten doormaken..

Wat wil je hier nou mee zeggen? Dierenmishandeling ofzo?
De keuze was toch niet aan jou? Heb gewoon respect voor de keuzes van een ander.

Sjeempie

Yinnar schreef:
carolalisa schreef:

Oh had jij het geschreven...ben even het spoor bijster. Het gaat zo snel.
Maar oké ik dacht dat je generaliseerde. Sollie! ;)

geen probleem ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:51

@Michelle: Ik voel me enorm betrokken tot Pacha. Ik ben nu al aan het hopen dat het snel 12maart is zodat ik hem eens rond z'n nek kan vliegen (niet te hard natuurlijk :D) Ik weet niet hoe ik het kan beschrijven maar, ik vind het gewoon zo.. hoe zal ik het zeggen. Normaal dat altijd paarden maar worden ingeslapen, en toen ik Pacha tegen kwam. Ging er iets door me heen, ik voelde mij betrokken. Ik moest en zal alles weten wat er die dag gebeurd is.. Gelukkig wilde de eigenaar dit me vertellen, en mag ik Pacha ook bezoeken. Ik ben helemaal dol van hem, misschien heeft het wel te maken met zijn karakter. Ik vergelijk het zo een beetje met mijn Arabier.. Die ook altijd zo een moeilijk karakter heeft, nooit geen makkelijk paard geweest is. Maar altijd is blijven vechten. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:52

carolalisa schreef:
Arabiertje* schreef:

ja. en paarden zijn mischien niet meer dat wat ze in de natuur waren, maar het zijn nog altijd kuddedieren die behoefte hebben aan veel beweging.

Je kunt nu wel blijven het weideprobleem/vriendjesprobleem aanhalen, maar volgens mij mag het paard niet eens bij andere paarden op dit moment, dit voor de wondheling en infectiegevaar. Lijkt me meer dan logisch, dus snap je punt niet helemaal. Het paard staat op stal, zal andere paarden kunnen zien, ze kletsen vast ook lekker met elkaar,... Ik zou zeggen eerst helen dan de rest, hem nu samen zetten kan een hoop verknoeien.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:53

Yinnar schreef:
chanel1985 schreef:

Was ik inmiddels achter. Excuses! Y;( :D

Het is u vergeven ;)

Ik wil wel verduidelijken dat ik wel respect heb voor hun beslissing, het zou de mijne niet geweest zijn, maar iedereen is anders.
Ik vind het wel niet fijn dat er wordt geschreven dat diegen die dit niet gedaan zouden hebben, geen respect zouden hebben.