[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:49

dofuzz schreef:
op de western events in Lier heeft men 2 jaar lang enige duizenden euro's aan prijzengeld in de NSBA proeven gestoken, met daarenboven 2 AQHA special events waar punten behaald kunnen worden in de WP en de HUS. wanneer daar dan alles bij mekaar 3 (drie!!!) ruiters voor opdagen, kun je die organisatie het niet kwalijk nemen dat ze met dat soort ongein stoppen en resoluut enkel voor het NRHA gebeuren kiezen waar minimaal 10 tot 15 ruiters per klasse opdagen.

Ongein???
je hebt gelijk dat de NSBA klasses lastig te verwezelijken zijn in belgie en ook in Nederland,maar om het meteen ongein te noemen en dan maar niets meer te doen is de weg van de minste weerstand.
ja het is lastig,lastiger dan bij reining om de klasses vol te krijgen.Maar de shows die de DSBA tot nu toe heeft geleverd waren toch behoorlijk vol (tot 18 deelnemers in de Pleasure).
Het is niet makkelijk,maar we geven niet op :P

Laika

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:04

Maar als je dan naar een show als de Q10 kijkt, daar waren de pleasure en hunterklasses met 15 tot 30 starts toch lekker gevuld. De futurity classes zelfs meer dan 30 starts. Ook DSBA met 15 tot 30 starts gevuld. Dus het kan wel degelijk :D

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:37

Sandra_H schreef:
dofuzz schreef:
op de western events in Lier heeft men 2 jaar lang enige duizenden euro's aan prijzengeld in de NSBA proeven gestoken, met daarenboven 2 AQHA special events waar punten behaald kunnen worden in de WP en de HUS. wanneer daar dan alles bij mekaar 3 (drie!!!) ruiters voor opdagen, kun je die organisatie het niet kwalijk nemen dat ze met dat soort ongein stoppen en resoluut enkel voor het NRHA gebeuren kiezen waar minimaal 10 tot 15 ruiters per klasse opdagen.

Ongein???
je hebt gelijk dat de NSBA klasses lastig te verwezelijken zijn in belgie en ook in Nederland,maar om het meteen ongein te noemen en dan maar niets meer te doen is de weg van de minste weerstand.
ja het is lastig,lastiger dan bij reining om de klasses vol te krijgen.Maar de shows die de DSBA tot nu toe heeft geleverd waren toch behoorlijk vol (tot 18 deelnemers in de Pleasure).
Het is niet makkelijk,maar we geven niet op :P

ik bedoel met ongein duizenden euro's prijzengeld ter beschikking stellen en niemand van de WP/HUS ruiters komt daar op af, dat vind ik namelijk ver van geinig

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:44

Hoho Ik kom daar zeker wel op af hoor!!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:41

waarom was je dan niet op die shows in lier? :p

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:50

Ja die show was samen met een andere, anders was k er wel voor de NSBA.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:54

nee mutsje niet de nrha show nu. gaat voer 2 jaar terug ofzo :P

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:55

XxNadiehxX schreef:

de voorbije 3 jaar was er bij mijn weten geen enkele show waar punten EN geld (zeker niet van die orde) samen met die show, dit jaar wel maar toen hadden de organisatoren het feestje al opgegeven

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:17

dofuzz schreef:
XxNadiehxX schreef:

de voorbije 3 jaar was er bij mijn weten geen enkele show waar punten EN geld (zeker niet van die orde) samen met die show, dit jaar wel maar toen hadden de organisatoren het feestje al opgegeven

Het laatste jaar was het samen met een wedstrijd die voor mij belangrijk was (Ik moest mijn titel verdedigen) de jaren ervoor was ik niet goed genoeg voor NSBA.

Maargoed dit voegt verder weinig toe..

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:18

quarterH schreef:
nee mutsje niet de nrha show nu. gaat voer 2 jaar terug ofzo :P

nee mutsje NSBA :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:29

owja joh? zat er 10K in de nsba pot bij het belgisch kampioenschap?

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:31

Ja dat staat er....

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:15

zat er 10.000 euro in de nsba pot?? dan ben je stom dat je daar niet heen bent gegaan :P

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:32

nadieh, dit jaar waren er zelfs geen NSBA klassen op de Belgische QH kampioenschappen, en ik had het echt over de western events, maw de Belgische NRHA futuritys en show, niet over de QH show of the year

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:50

Ik heb met onze winkel op de bqha kampioenschapen gestaan en heb met bewondering gekeken hoe de klasses gevuld waren, de reden:
Iedereen die voor de alround prijs ging hoefde maar drie onderdelen te betalen en mocht de rest wat ze wilde starten gewoon gratis starten. Dus als gevolg er mensen waren die soms wel 8 keer starten, maar wel zorgde voor gevulde klasses. Ook had de bqha een actie voor nieuwe leden, iedereen die afgelopen jaar lid geworden was kreeg als bedankje 10% korting op het totale bedrag. Nu waren er dit jaar net zoveel deelnemers als vorig jaar maar wel bijna 2 x zoveel starts. Dat is toch leuker voor de ruiters.

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:18

Poeh! Ik ben net klaar met het doorlezen van dit hele verhaal. %)
Paar uur en een aantal vragen verder.

Maar eerst: wat een ontzettend gaaf initiatief!!! Handig als er een bekende nederlander (bedankt, Allard!!) zo enthousiast is.

Ik wil er heel graag heen. In ieder geval als toeschouwer. Ik zet het ook alvast in mijn agenda. Bovendien heb ik me geabonneerd op dit topic, zodat ik er niets van hoef te missen.

Het duurt nog even voordat het zover is, maar toch heb ik een vraag.
Ik heb geen eigen paard ;( (tegen die tijd waarschijnlijk ook niet helaas) maar stel, dat ik van iemand anders een paard mag gebruiken om wedstrijden mee te rijden volgend jaar. Zou ik dan mee mogen doen aan dit evenement? (vooropgesteld dat ik voldoende getraind heb en zo... ;) )
Laatst bijgewerkt door kirsten19 op 17-11-10 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:19

Dat was bij de wedstrijden die wij in Duitsland gereden hebben ook; hoe meer onderdelen je inschreef, hoe lager je inschrijfkosten per onderdeel werden. Prettig systeem en inderdaad ook een leuke stimulans om eens wat extra te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:20

kirsten19 schreef:
Ik heb geen eigen paard (tegen die tijd waarschijnlijk ook niet helaas) maar stel, dat ik van iemand anders een paard mag gebruiken om wedstrijden mee te rijden volgend jaar. Zou ik dan mee mogen doen aan dit evenement?

Als je maar in de juiste klasse inschrijft lijkt me.
En bij de WRAN maakt het niet uit wie de eigenaar is, daar mag het sowieso.

xxSaskiaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:27

bij de DRHA ook niet als de drha ook aanwezig is tenminste

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:17

Kirsten:
bij de aqha/apha heb je : 1 een paard nodig van dat ras 2. mag je als amateur niet zomaar een paard van een ander starten. dan moet je in de open (tussen de pro's) en die status houd je dan de komende 5 jaar. niet handig dus.
Bij de NRHA: heb je alleen reining. hier mag je beperkt wel paarden van anderen showen, bv in rookie. echter, hier zitten strenge regels aan.
bij de wran: mag het wel. houd er wel rekening mee dat hier starten ook je status voor de toekomst bij de andere verenigingen aantast. goed regelboeken lezen dus! Daarbij is op dit evenement alleen het wran nk toch? dan is het vanaf een bepaald level waar je dan wel in ingedeeld moet worden.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 13:24

Op donderdagavond een 5 sterren CRI en de Nederlandse kampioenschappen Reining (KNHS Reining vereniging)
Ook op deze avond een veiling o.l.v. Allart Kalf ten bate van de Stichting Pink Ribbon.
Als juryleden voor de hele week zijn vastgelegd: Butch Cars, Karin McCuistion, Simone de Geus.
Voor de CRI zullen nog twee extra juryleden worden aangetrokken welke eventueel ook bij de NRHA onderdelen ingezet zullen worden.
Met de DRHA zijn we nog in overleg hoe de NRHAshow verder ingevuld gaat worden.

Wordt vervolgt 8-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:28

spannend!!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:31

GAAFGAAFGAAF!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:32

Ohhh, ik hoop dat het gaat lukken met de NRHA,lijkt me super.

xxSaskiaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:34

quarterH schreef:
Kirsten:
bij de wran: mag het wel. houd er wel rekening mee dat hier starten ook je status voor de toekomst bij de andere verenigingen aantast. goed regelboeken lezen dus! Daarbij is op dit evenement alleen het wran nk toch? dan is het vanaf een bepaald level waar je dan wel in ingedeeld moet worden.

dit laatste klopt niet.
wat je bij de wran start met welk paard heeft niks te maken voor de andere verenigingen.
en deze wedstrijd krijgt dus ook veel meer verenigingen die hier aan mee gaan doen. hier moet je dus wel mee oppassen