Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:35

Kellynoa schreef:
Wat een ongelofelijk lief paard heb jij!!!!

Menig drie jarige deze zadelmak maak expert van zijn rug gekiept!!!!
Zou mijn paard voor geen goud daar heen brengen!!!

Dat is nu het mooie hij wordt er NIET vanaf gekiept!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:36

peanutbutter schreef:
nanette1 schreef:
OMFG OMFG OMFG!!!!!!!! sorry, heb hier geen andere woorden voor! Dit is en kan niet, gewoon niet! Dit gaat tegen alle en ik bedoel dan ook alle regels van NH in! Als die meneer zo op mijn paard had gereden dan had ik hem toch een doodsschop verkocht van hier tot Tokio! Het paard is als de dood voor die mafkees met die zweep! Dat arme ding! Ik vind verder dat jij het heel erg goed doet op zijn rug :j Een paard hoort ingereden te worden met ontspanning, gegrip, respect van allebij de kanten! OhOh mijn mond viel open... Kan er niet overuit... Ik ben vanavond tot een schokkende ontdekking gekomen wat ik het paard aan heb gedaan... Maar dat is nog niet 1/100e van wat ik op dat filmpje zag!

Ben ik blij dat ik niets, maar dan ook daadwerkelijk niets heb met het hele Natural gebeuren }>

_O- :=

Sannnn

nanette1 schreef:
OMFG OMFG OMFG!!!!!!!! sorry, heb hier geen andere woorden voor! Dit is en kan niet, gewoon niet! Dit gaat tegen alle en ik bedoel dan ook alle regels van NH in! Als die meneer zo op mijn paard had gereden dan had ik hem toch een doodsschop verkocht van hier tot Tokio! Het paard is als de dood voor die mafkees met die zweep! Dat arme ding! Ik vind verder dat jij het heel erg goed doet op zijn rug :j Een paard hoort ingereden te worden met ontspanning, gegrip, respect van allebij de kanten! OhOh mijn mond viel open... Kan er niet overuit... Ik ben vanavond tot een schokkende ontdekking gekomen wat ik het paard aan heb gedaan... Maar dat is nog niet 1/100e van wat ik op dat filmpje zag!

Gelukkig kan jij met jezelf leven dat het 1/100 is van wat je op het filmpje zag.
Deze reactie slaat echt nergens op.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 28-10-10 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

janne

peanutbutter schreef:
nanette1 schreef:

Ben ik blij dat ik niets, maar dan ook daadwerkelijk niets heb met het hele Natural gebeuren }>

idd :D sommige mensen leven in een droomwereldje denk ik :o :oo

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:37

Annemie: Mijn paard was gewend aan zadel, longeren en bijzetten. En heb thuis ook al getracht te gaan hangen. Let wel getracht....

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:37

NH-regels, regels staan vast en moet je volgen, NH zijn 'gedachten/ideeen' gelukkig!!!!!! ook gelukkig maar dat er een boel mensen ook van het gewone rijden zijn.....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:38

Wat een mooi paard is hij! En hij blijft er wel redelijk koel onder voor de eerste keer moet ik zo zeggen.
Over het inrijden/zadelmak maken of hoe je het moet noemen, tja het is een beetje een directe manier, maar aan de andere kant zal hier volgens mij wel enige voorbereiding aan vooraf gaan. Jongens/mannen weten volgens mij wel goed waar ze mee bezig zijn. 2 aandrijvers die het paard vooruit houden (ze geven hem geen tijd om aan andere dingen te denken als hij vooruit gaat), dus dat is wel goed. ze geven hem weinig kans om het verkeerd te laten gaan en dat is op zich wel goed. maar kan me inbeelden dat dit bij sommige paarden minder werkt ;). Maar goed, jonge paarden zijn flexibel zoals je ziet en in feite zie ik ze niet zoveel verkeerd doen, behalve vooruit, hoefslag rond en voorkomen dat het paard de kans krijgt om gek te gaan doen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:39

ik kan het filmpje wel 1000x bekijken ik zie er echt niks raars aan. Ben benieuwd hoe jullie een paard beleren die daar geen zin aan heeft...
Misschien met Reiki? :+

_lautje_

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:42

of hypnose...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:42

bvw schreef:
ik kan het filmpje wel 1000x bekijken ik zie er echt niks raars aan. Ben benieuwd hoe jullie een paard beleren die daar geen zin aan heeft...
Misschien met Reiki? :+

instralen en met lieve woordjes (en het paard maar lachen ;) ?? )

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:42

in z'n vuistje ja...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:43

Nee hoor, gewoon via een dierentolk vragen of hij alsjeblieft braaf rondjes wil gaan lopen met jou op z'n rug.
(en dan maar hopen dat ie positief reageert)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:43

Needje schreef:
Nee hoor, gewoon via een dierentolk vragen of hij alsjeblieft braaf rondjes wil gaan lopen met jou op z'n rug.
(en dan maar hopen dat ie positief reageert)

_O- :D

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:44

Je kan alle tijd nemen die je wil, het op een NH manier doen, het met suikerklontjes doen of god weet wat.
Einddoel is toch om OP je paard te zitten en ieder heeft zijn eigen manier.
Persoonlijk vind ik dit een van de eerlijkste manieren.
Meneer hangt even, gaat er voorzichtig op zitten, trekt het paard wat om met een halster om (zodat het paard in beweging komt) en laat hem vooruit lopen.
Vooruit laten lopen is op dat moment het belangrijkste om te doen.
Dit is 10x veiliger dan hem voorzichtig weg te laten stappen en hem elke 2 seconden een klopje op de hals te geven of in zijn oor te kirren dat hij het goed doet, want eindresultaat daarbij is vrij vaak een ontploffing omdat het paard er niks van begrijpt (zelfs al longeer je hem 7 maanden lang elke dag en hang je al 4 maanden op zijn rug).
En dat "springen"....mensen het is een hindernisje van een cm of 50 en is alleen bedoelt om het paard bezig te houden.
Opjagen wordt er ook niet gedaan, ik zie degene met de zweep niet brullend achter het paard aanrennen, maar hem alleen bijtikken wanneer het paard een aanzienlijke hoeveelheid snelheid verliest.
Tuurlijk pompt het paard na deze rit, hij heeft aardig moeten werken en ik denk dat hij bij PB op de cross ook nog wel eens een "pompje" zal laten...dat heet conditie opbouwen ;)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:44

Kellynoa schreef:
Wat een ongelofelijk lief paard heb jij!!!!

Menig drie jarige deze zadelmak maak expert van zijn rug gekiept!!!!
Zou mijn paard voor geen goud daar heen brengen!!!

Hahaha kijk dit filmpje maar dan praat je wel anders
http://www.youtube.com/watch?v=DjxBRCabVcw

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:45

nanette1 schreef:

Mag ik vragen hoeveel paarden jij al ingereden hebt? Want dit is een heeeeel overdreven reactie. Paard is helemaal niet als de dood voor die zweep, dan had hij een stuk harder gerend, maar ik zie helemaal geen blinde paniek. Hij loopt er voor weg, en dan is iets heel anders, lijkt me trouwens heel normaal, en behoorlijk natural voor dat paard dan. Duidelijk dat je niet echt weet waarover je het hebt.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:46

ik mag ook hopen dat een paard reageert op een zweep, anders is't ook zo'n dooi'n, heb je er niks aan....

Spruit

In 1 dag zoveel pagina's, respect _/-\o_
Maar mooi paard Laura, kan je nu lekker mee aan de slag.

Iemandiemand

Genoeg zodat ik kan/mag zeggen.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:47

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 16:26, in het totaal 2 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:47

peanutbutter schreef:
Annemie: Mijn paard was gewend aan zadel, longeren en bijzetten. En heb thuis ook al getracht te gaan hangen. Let wel getracht....

Dat had ik even gemist.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:48

nanette1 schreef:
Genoeg zodat ik kan/mag zeggen.

Wat noem jij genoeg dan?
Volgens je profiel rij jij 6/7 jaar en ongeveer 3 keer in de week. Hoeveel ervaring heb jij dan met het beleren?

edit: las net even wat jij in een ander topic getypt het. Het feit dat jij zulke dingen zegt zegt meer over jezelf dan over anderen... Iemand een dooschop verkopen, doe eens even normaal.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 28-10-10 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:50

die boerenkwast had ik meteen van mn paard afgetrokken... wat een bokkuhl*l.... een paard dat voor de eerste keer iemand op zn rug heeft zo opjagen en zn buik trappen met sporen en aan de teugels hangen en dan ook nog springen???? hebben mensne tegenwoordig geen verstand meer?

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:51

Zoals ik al zei genoeg :j

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:51

@Nanette: wat een overdreven reactie zeg!
En ik als je echt zo paard natuurlijk wilt zijn dan zou ik zeggen stap NOOIT meer op je paard en gooi je paard de HEI maar op!