Eerste keer op Moonlight :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:46

leuk paardje meid absoluut en ik vind je springfoto's erg mooi.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 19:50

dit zijn redelijk recente (week of 2 terug?) filmpjes van ik en moonlight

*mijn benen zijn nog altijd erg. maar kzit niet in haar buik te schoppen

* bij 2de filmpje, heb ik géén idee wat die eerste 30 seconden moeten voorstellen, maar het is behoorlijke zever :')
en op die ene lange zijde ging ik in verlichte zit voor zover ik kon.
en ze verschoot van die hond,
én kmoet ze benen geven anders valt ze stil in het bergopgaan :')

Der gaan nog wel dingen zjin, maar daar ga ik over gekeken hebben :)

@franka75
dankuwel

@ann30l03s
ah ok dan :')

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:00

Oh oh oh wat een reacties meid!

ten eerste tuurlijk kan je wat aan je houding doen, maar iedereen zit niet altijd even netjes op zijn of haar paardje!

ten tweede, vind de reactie over je gewicht echt respectloos!
zó verschikkelijk, onzettend 'dik' ben je niet, gewoon gezet, zijn er een HELE hoop hier op bokt hoor! niets van aantrekken ...

en dan nog ik vind het leuke foto's en tuurlijk zijn er aandachts punten maar die heeft iedereen...!!!

lekker door blijven rijden, en niets van die 'rare' reacties aantrekken... op bokt durven ze wel ... in het echt niet!
Laatst bijgewerkt door Manderyntjuh op 01-10-10 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:02

Manderyntjuh schreef:
Oh oh oh wat een reacties meid!

ten eerste tuurlijk kan je wat aan je houding doen, maar iedereen zit niet altijd even netjes op zijn of haar paardje!

ten tweede, vind de reactie over je gewicht echt respectloos!
zó verschikkelijk, onzettend 'dik' ben je niet, gewoon gezet, zijn er een HELE hoop hier op bokt hoor! niets van aantrekken ...

en dan nog ik vind het leuke foto's en tuurlijk zijn er aandachts punten maar die heeft iedereen...!!!

lekker door blijven rijden, en niets van die 'rare' reacties aantrekken... op bokt durven ze wel ... in het echt niet!

Danku (: Ik probeer te leren en selecteren uit deze reacties, maar zoals je al hebt gemerkt wss, ga ik niet meer vriendelijk reageren als zij dat ook niet doen (:

Hobbespoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:06

't was dus sarcastisch bedoeld...
En ik bedoel ermee: op elk antwoord dat je geeft ligt het aan moonlight (of spierbevangenheid van Donkel)
En op de 1 manier rij ik ieder paard hetzelfde: voor de benen, van het binnenbeen naar de buitentuigel, op de achterhand en in training voorwaarts neerwaarts...

Neem de adviezen die hier gegeven worden ter harte en ga ermee aan de slag...en weerleg het niet iedere keer...
Moest ik niet aan de andere kant van België wonen kwam ik het je uitleggen of voordoen en dan ga je zien en merken dat het anders kan...
Voor zover ik begrepen heb reed de eigenaresse haar wel goed...

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:07

gewoon niet reageren ... dan zijn ze zo klaar!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:11

Hobbespoes schreef:
't was dus sarcastisch bedoeld...
En ik bedoel ermee: op elk antwoord dat je geeft ligt het aan moonlight (of spierbevangenheid van Donkel)
En op de 1 manier rij ik ieder paard hetzelfde: voor de benen, van het binnenbeen naar de buitentuigel, op de achterhand en in training voorwaarts neerwaarts...

Neem de adviezen die hier gegeven worden ter harte en ga ermee aan de slag...en weerleg het niet iedere keer...
Moest ik niet aan de andere kant van België wonen kwam ik het je uitleggen of voordoen en dan ga je zien en merken dat het anders kan...
Voor zover ik begrepen heb reed de eigenaresse haar wel goed...

Niet op elk antwoord, lees paar reacties terug? Het lag wel degelijk aan donkel zijn spierverlorenheid, maar hij loopt nageefelijk en ontspannen?
trouwens, dit is ook al gezegd, dit was van begin vakantie? Nu loopt hij wel wat beter :') Maargoed, jullie gana weer vinden van niet..

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:12

Manderyntjuh schreef:
gewoon niet reageren ... dan zijn ze zo klaar!

kan reacties niet over me kant laten gaan zu :)

Hobbespoes

Re: Eerste keer op Moonlight :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:10

nageeflijkheid is niet alleen het plaatje vanvoor...vanachter moet het ook kloppen en de achterhand moet onderin komen, spieren of niet maakt niet echt uit...

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:17

Ik wil hier niet de moraalridder uit gaan hangen, maar doe het toch.
Volgens mij heeft TS haar portie nu wel ruimschoots gehad.
Ik vind dat reacties wel enigszins volgens feedback regels gegeven kunnen worden. Wanneer TS hier niets mee doet is dat háár keus, daar hebben 'wij' verder niets over te zeggen.

(Bij mijn eigen berichten staat dít topic zelfs boven mijn HK topics, zo snel gaat dit! ;) )

Emma12396

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:35

positief:
1. Wat een leuk beestje!
2. Mooie foto's!
3. De tweede keer springen zat je een stuk mooier!
4. Je rug is mooi recht naar achter!

iets minder positief (maat tog zeker niet negatief!!)
1. Hij is een heel klein beetje klein voor je
2. Misschien is chaps/rijlaarzen fijner (dat denk ik :P )
3. De eerste keer springen kom je een beetje uit het zadel maar niet egt ver naar voor
4. Je kont moet meer naar achter in het zadel (niet zover er uit komen bv. bij galloperen)

ik hoop dat je hier iets aan hebt!
ps. heb je hem al???
x

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 21:52

Amy12396 schreef:
positief:
1. Wat een leuk beestje!
2. Mooie foto's!
3. De tweede keer springen zat je een stuk mooier!
4. Je rug is mooi recht naar achter!

iets minder positief (maat tog zeker niet negatief!!)
1. Hij is een heel klein beetje klein voor je
2. Misschien is chaps/rijlaarzen fijner (dat denk ik :P )
3. De eerste keer springen kom je een beetje uit het zadel maar niet egt ver naar voor
4. Je kont moet meer naar achter in het zadel (niet zover er uit komen bv. bij galloperen)

ik hoop dat je hier iets aan hebt!
ps. heb je hem al???
x

Persoonlijk vind ik juist dat ik bij de tweede minder uit het zadel kwam, ze sprong dan namelijk ook te vroeg? :P
Heb je de laatste filmpjes ook al bekeken? :)
Euhm, ik rijd afwisselend, chaps/schoenen, hangt ervanaf :)

Nee, ik heb haar NOG niet :')
x

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:23

Ik snap Hobbespoes haar reacties helemaal, telkens als ik dit topic doorlees, kom ik er gefrustreerd uit door alle 'excusen' die er naar voor komen. 'Het ligt aan de bespiering van het paard', 'Het paard heeft gewoon een vlot tempo', 'Het paard werd vroeger aan de teugel getrokken',... Grrr :')
Ja en nu mag je zeggen 'Waarom lees je het dan?', welja, omdat ik de tips die er gegeven worden zeer interessant vind, en ik er zelf ook mee bijleer.
En de reactie; 'Kennen jullie Moonlight?' Welja, dit is bokt.. face it.

Ohja, ik vind de filmpjes er al veel leuker uitzien. Ik weet niet of deze tip al gegeven is, maar probeer eens met zeer losse teugel op een rustig tempo te draven, zodat het paardje ontspannender leert worden tijdens het rijden :) ?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:28

wat een drama hierboven zeg! :=

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 12:50

@Foulplay_
Dit zijn géén excuses, dit zijn feiten :') een paard dat amper 2x in de week werd gereden kan geen bespiering hebben? :') Sorry, maar dit is totaal onjuist :)
Ik leer er dingen van bij , maar sommige mogen wel wat doen op de manier ze het overbrengen? ;)
Waarom ik zeg, jullie kennen haar niet? Omdat de helft onder jullie doet alsof jullie -Moonlight-Kenners zijn ;)
Nee, deze tip is nog niet gegeven. Zal ik eens doen.

@xJasmijn
:')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:17

even een reactie op de filmpjes: ik vind je best netjes zitten, je zegt zelf al dat je je benen niet goed stilhoudt, misschien is het een idee om je beugels een gaatje langer te doen, dan kan je je hakken wat meer uitdrukken en houd je vanzelf je benen wat stiller :) probeer ook je schouders iets meer naar achter te houden, en probeer je onderarm in de lengte van je teugels te houden, dus je moet een rechte lijn kunnen trekken van waar de teugels aan het bit zitten, tot aan je elleboog. Nu zijn je armen nog wat te recht, probeer een knikje in je ellebogen te houden :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 14:20

Tammy_ schreef:
even een reactie op de filmpjes: ik vind je best netjes zitten, je zegt zelf al dat je je benen niet goed stilhoudt, misschien is het een idee om je beugels een gaatje langer te doen, dan kan je je hakken wat meer uitdrukken en houd je vanzelf je benen wat stiller :) probeer ook je schouders iets meer naar achter te houden, en probeer je onderarm in de lengte van je teugels te houden, dus je moet een rechte lijn kunnen trekken van waar de teugels aan het bit zitten, tot aan je elleboog. Nu zijn je armen nog wat te recht, probeer een knikje in je ellebogen te houden :)

Ik denk juist (kan ook aan mij liggen) dat ik ietwat te lang zit. Ja, mijn armen zijn nog steeds een probleem :P

ann3l03s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:25

Je hebt (volgens mij) je beugels sowieso niet te lang.
Wat voor een zadel heb je?
Zelf moest ik in het begin erg wennen met een dressuur zadel omdat je dan je echt het gevoel hebt dat je je beugels heel lang hebt. Daar wen je wel echt aan en dan ziet het er vaak mooier uit. met veelzijdigheid heb had ik het wel minder

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 14:26

Hoh, het merk weet ik zo niet direct. zal het eens bekijken, morgen zal ik het zeggen, het is een veelzijdigheidszadel. :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:31

ik heb meer het idee dat je in springmaat zit D:
je hoeft echt maar 1/ 1.5 handbreedte uit het zadel te komen als je op dressuurmaat zit, en voor je houding is het altijd goed om lang te zitten. wat Anneloes zegt, het is even wennen aan op dressuurmaat zitten, gewoon steeds 1 gaatje langer. Ik denk als ik zo naar het filmpje kijk, dat je beugels sowieso 2 gaten langer moeten wil je in de buurt van dressuurmaat komen.
mijn twee lessers waren ook gewend om met 'springmaat' te rijden, we hebben gewoon iedere les de beugels een gaatje langer gedaan, en nu vinden ze het fijner zitten, en merken ze ook dat hulpen veel beter doorkomen.

en proberen kan geen kwaad, toch? :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 14:33

proberen kan idd geen kwaad (:
Geen springmaat zu :) daar is het te lang voor :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:36

Op het begin heb ik dit topic even in de gaten gehouden, maar ik haakte al snel af aangezien het weer erg gezellig werd.

Er zit zeker verbetering in, je rijd vriendelijker, het geeft een fijn en rustig beeld (vooral de filmpjes). Tuurlijk is les nemen altijd verstandiger als zelf met van die hulpstukken gaan rijden, maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook wel :j Ga je les nemen trouwens?

En het allerbelangrijkste: Mag je haar kopen? haha :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 14:41

elkee schreef:
Op het begin heb ik dit topic even in de gaten gehouden, maar ik haakte al snel af aangezien het weer erg gezellig werd.

Er zit zeker verbetering in, je rijd vriendelijker, het geeft een fijn en rustig beeld (vooral de filmpjes). Tuurlijk is les nemen altijd verstandiger als zelf met van die hulpstukken gaan rijden, maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook wel :j Ga je les nemen trouwens?

En het allerbelangrijkste: Mag je haar kopen? haha :D

heb een lesgever, maar die is overlaatst niet komen opdagen :')
NOG niet :) Maar het begint te komen :P

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:04

Haha oke, hopelijk lukt het je want je zult nu wel een band scheppen met het dier :j

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:41

xJasmijn schreef:
wat een drama hierboven zeg! :=

ja, ik ben toch zoooo'n dramaqueen... :\