wie doet er mee met de paardendriedaagse in Brabant?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:39

kim1207

Re: wie doet er mee met de paardendriedaagse in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:05

zooow ook weer thuis. kwam als laatste binnen vanavond met mn pony in kerstboomverlichting. Ik vond t een schitterende tocht, alhoewel ik van het laatste halfuur niets meer hb gezien ivm donker... fijn dat het morgen gewoon op de dag starten is!! Ik ben benieuwd!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:17

Ik zit ook weer onderuit op de bank :z

Heb het eerste stuk alleen gereden en toen het echt goed donker werd en Chub een beetje moe van al het draven, kwam ik de laatste groep tegen en konden we relaxed aansluiten en uitstappen..

Carola, vond dit al een knap stukje route, ben benieuwd naar morgen! Dan vertrekken we wel wat vroeger ;)
Thanks dat je me nog even hielp met laden..

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 22:34

Hey Allemaal,

Hier even een snel berichtje van mij, vond het voor vandaag een heel geslaagde dag, hele leuke reacties van iedereen gehad, hoop alleen dat het morgen wel wat droger zal zijn, en anders gaan we morgen allemaal aan de warme chocomel.

Zondag wordt het in elk geval super mooi weer.

Maar morgen staat er weer een hele mooie rit op de planning, wel langer dan vandaag, maar dan hebben we ook wat meer tijd overdag.
IK had alvast een vraag aan iedereen voor de laatste dag, bij de finish ligt er dan een gastenboek, het zou leuk zijn als jullie daar ook allemaal een reactie in willen zetten aub.
( mag morgen ook alvast wel hoor )

Wat betreft de vraag over de intocht, dan verzamelen we op een groot weiland in de bakkerstraat, en daar vandaan gaan we als 1 stoet, met 2 naast elkaar door de straten, zodat we een lange stoet hebben.
Ik denk zelf dat de paarden zelf dan ook zo onder de indruk zijn van alles, dat ze gewoon rustig met de rest van de stoet meelopen, dus verwacht geen paarden die er van tussen gaan hoor.

Voor nu ga ik mijn bed in, en lekker slapen om er morgen weer goed tegen aan te kunnen, en er weer een top dag van te maken,

Tot morgen !!!

carola

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:37

Carola, hoe laat zouden we moeten vertrekken om op tijd te zijn voor de verzameling voor de intocht?

Ik ga morgenvroeg eerst op zoek naar een regencape. Helaas is er iets misgegaan bij de bezorging van mijn rainlegs, dus moet het dit weekend zonder stellen..

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:39

Mooie foto's alvast hoor!

Had iedereen van bokt een blauw lintje om? :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:41

Het was heerlijk vandaag. De paardjes hadden er ook zin in en gingen het liefst... hard! Helaas voor hen kon het niet. Bij deze wil ik iedereen die ons voor heeft laten gaan nogmaals bedanken. Jullie hebben er voor gezorgt dat ook wij relaxed door konden rijden. (inderdaad binnen een uur het rondje gereden)

Het was een mooie route. Ik ben erg benieuwd naar morgen. Ik hoop op meer leven op het start/finish terrein en goed weer.

fliam,
maar jij hebt dan ook een erg leuk paard!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:44

Heb morgen wrs wel een blauw lintje, mijn lief heeft er één gehaald...

Chub ging ook lekker vlot! Maar toen het te donker werd, was het lastig omdat we de bodem niet meer goed konden inschatten... Vond het wel bijzonder om door zo'n stil schemerig bos te rijden <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:47

Ik ben blij dat wij op tijd weer weg waren. Prachtig hoor in een schemerbos. Maar we moesten natuurlijk ook nog terug naar stal rijden. We waren nu net op tijd weer op stal.

Wij hadden wel een blauw touwtje. Ik heb zelfs nog gedeeld.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:47

Zo ook weer met alles klaar. De middag begon een beetje dramatisch voor ons. We waren nog geen kwartiertje onderweg op de provinciale weg bij ons, toen er 1 van mijn fjorden lag onderuit in de trailer. Ze zaten al vanaf het begin te klieren met de hoofden en dat liep dus een beetje uit de hand. De trailer begon aardig heen en weer te gaan, maar konden ook niet zo snel een plek vinden om te stoppen. Het zweet brak mij in mijn handen; zag de auto met trailer en mijn vriend, ik en onze dochter van nog geen 1 al om klappen. Gelukkig reed mijn vriend en bleef die rustig. Ook hebben wij een camera in de trailer zodat we toch een goed beeld hadden van wat er gebeurden. Uiteindelijk konden we een parkeerplek vinden. Er snel degene uitgehaald die nog stond, gelukkig is dat ook de braafste en makkelijkste. En toen wachten tot de andere op ging staan. Gelukkig deed ze dit snel en beheerst en bleef ze ook rustig. Daarna andere weer in geladen en weer verder gereden. Gelukkig bleven ze aardig rustig, maar ze kwamen dus wel drijfnat uit de trailer op het terrein. Op het terrein aangekomen kwam er nog even een domper bij. Ik vroeg namelijk de weg naar ruitercentrum de molen omdat ik daar een plekje had gereserveerd om mijn 2 fjorden voor 2 nachten te laten staan. Ik had duidelijk vermeld dat het onder het zadel te doen moest zijn. Op het startterrein kreeg ik dus te horen dat dit nog een flink eind rijden was en zeker als je de weg niet in het bos weet, wat ik natuurlijk ook niet weet omdat ik er helemaal niet uit de buurt vandaan komt. Het huilen stond me dus naderbij dan het lachen. Gelukkig even navraag bij de manege de wolf gedaan, die hadden geen plek. Maar er reed toevallig een vrouw net in de les die iets verderop woont en die had nog wel plek. Alleen moesten zij om half zeven vanavond weg en had ze ook niet gelijk tijd om mij de stallen te laten zien. Maar ik was allang blij dat ik iets had gevonden. Ze had mij even uitgelegd hoe we er moesten komen en konden een sleutel van het hek mee krijgen. Mijn vriend is nadat mijn vriendin en ik mijn paarden hadden gezadeld er heen gereden en heeft de sleutel opgehaald en gekeken in welke stallen ze moesten komen te staan. Door alles zijn we alleen vergeten om een telefoonnummer te vragen en een telefoonnummer achter te laten. Dus als er iets vanavond met mijn paarden gebeurt, weten ze ons niet te bereiken. Ik weet zelfs geen naam, weet alleen dat het aan de Heidebaan is. Dus misschien dat iemand ons kan helpen en even een pb wil sturen?

Verder hebben we een heerlijke rit gehad. Ik was met mijn vriendin die op mijn oude volleerde fjord reed. Ikzelf reed op mijn 4,5 jarige fjord die pas sinds januari onder het zadel is en dit was voor haar voor het eerst dat ze in een bos kwam. Omdat ze dus zo nat van de trailer af kwamen en ik vond dat ze wel genoeg mee hadden gemaakt vandaag, hebben we de rit alleen rustig gestapt. Maar het was gewoon geweldig. Morgen hopelijk weer zo'n voortreffelijke rit.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:50

Jasia schreef:

Sorry wij hebben geen blauw lintje om :o

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:51

Jeetje, wat een verhaal! Heel avontuur voor jouw 'groene' paardje en jou.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:56

Gelukkig dat het goed is afgelopen! Vind het zelf altijd doodeng, mijn paard in de trailer.. Terwijl zij het juist geweldig vind :')
Kan je niet even via Google Earth zoeken? Misschien dat je het herkent, dan heb je het adres!

Ik rijd niet mee, dus ik hoef ook geen blauw lintje om toch? :')

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:00

Tuurlijk wel. Als je er bent en je komt in dit topic mee kletsen moet je ook een lintje om! ;)

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:01

Ik schiet iedereen; met of zonder blauw lintje :D

Nobbygaard; waty n avontuur, gelukkig is alles goed terecht gekomen ;)
nobbygaard schreef:
Jasia schreef:

Sorry wij hebben geen blauw lintje om :o

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:08

Josfoto schreef:
Ik schiet iedereen; met of zonder blauw lintje :D

Volgens mijn staan wij er in ieder geval goed op, zonder blauw lint dus :D

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:13

Heb je mij dan zien staan? Ik heb jou niet gezien :o :o

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:18

Haha maar wij hebben hier thuis geen blauw lint :')

Ik sta ergens in een tent geloof ik.. :')

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:34

Als iedereen zo langs komt galopperen??? :D 8-)

Afbeelding

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:39

jeetje nobygaard wat een belevenis!! blijft altijd een avontuur dat paardenvervoer. ik heb je trouwens nog gezien. wij kwamen in gallop op jullie af en toen zei je idd nog dat je paard nog niet lang onder het zadel was. we wilde je soieso in stap passeren hoor hahaha alleen de rem komt af en toe niet helemaal door en ze staan dus niet gelijk stil hahaha.

ik vond het een hele leuke rit vandaag en mn paard heeft zich veeeeeeeeeeeeel te druk gemaakt. normaal is ze de rust zelve en liever lui dan moe, maar vandaag leek het een echte dribbel, rouwdouwer en tank in een. mn beugels waren veel te lang door tekort aan gaatjes in riemen en ik kon dus lekker zitten maar niet heus toen ze weer een sprint trok hahaha. het jammere was wel dat mijn moeder de trailer weer mee genomen had en mn paard dus niet gelijk onder een zweetdeken kon toen ik terug op het startterein kwam. ik hoop niet dat ze kou gepakt heeft nu ze net weer beter is. morgen dus even anders doen.
tot nu toe heb ik maar 2 bokkers gezien waaronder malenka. hoop er morgen meer in het wild te spotten :P:P
nou tot morgen allemaal en ik hoop dat het weer een beetje mee valt.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:59

keat schreef:
jeetje nobygaard wat een belevenis!! blijft altijd een avontuur dat paardenvervoer. ik heb je trouwens nog gezien. wij kwamen in gallop op jullie af en toen zei je idd nog dat je paard nog niet lang onder het zadel was. we wilde je soieso in stap passeren hoor hahaha alleen de rem komt af en toe niet helemaal door en ze staan dus niet gelijk stil hahaha.

We zagen wel dat jullie probeerde om de paarden terug te krijgen hoor. Dat is wat anders dan dat er iemand met plezier je voorbij schiet. Het tegenkomen van andere groep paarden vond ze in het begin wel vreemd. Later vond ze het doodnormaal. Zo was er ook een bonte die voorop liep, die ineens eng was :(:)
Hier is het droog, maar wel bewolkt. Hoop dat de regen mee gaat vallen straks. Ik ga om half 11 weer richting mijn vriendin en hoop om 13 uur te kunnen gaan starten.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:36

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:41

Leuk!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:10

Super leuk!!

mooie foto;s!
mijn lintje is iets donkerder :')

heb er zin in :#

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:17