stef schreef:Andere discussie is wellicht: Heb je wat in die piste te zoeken als je paard van aplaus kennelijk over de zeik gaat
Hoe leer jij thuis je paard applaus van honderden mensen op 3 tribunes tussen een 30 andere paarden aan?
Ik heb die ruimte hier thuis niet en ken geen enkel andere evenement waar ik dit zou kunnen oefenen. Mijn paarden lopen al ruim 10 jaar mee op diverse evenementen maar HE is de grootste . Dit kun je nu eenmaal niet oefenen.
De mini, geweldig leuk hengstje. Was wel heel erg mans. Op het voorterrein was hij al iedere keer aan het gillen naar de andere paarden en aan het slaan met voor en achter benen.Ik draafde er zaterdag op enkele meters langs toen hij begon te gillen en in een wilde weg uit begon te slaan richting mijn paard.Ze waren toen ook met 2 mand bezig om 'm vast te houden.
Zondag stonden wij vlak naast de paarden die zo schrokken. de mini begon daar schrok de anda van die ging de lucht in en leek vanaf onze kant richting de lip te springen die daardoor de lucht in ging en achterover ging.
Het commentaar van de omroepster schrok ik ook van. Ik 'ken' haar inmiddels ruim 12 jaar als omroepster van diverse grote evenementen en stond van dit commentaar ook erg raar te kijken.
De noordzweedse merrie waren wij allemaal verliefd op!Die mag best hier komen wonen 
Ik ben heel even op het EK wezen kijken. Ik vond het wel prachtig om te zien alle blingbling en paardjes die zo opgemaakt zijn dat ze soms net een beeld zijn.Tot ze weer bewegen dan.
Wat mij opviel was dat menig minipaardje enorm goed kan bewegen. Als ze een meter groter waren geweest hadden ze het in de dressuurring heel erg leuk kunnen doen. Opvallend was alle apart kleuren. Ik vond ze iig prachtig en zou er heel wat zo in de auto gestopt hebben, tot ik de prijzen hoorde
WC's vond ik ook weer belachelijk duur dat kan best bij de kaartjes in.Eten en drinken vond ik best mee vallen. Meestal is dat best prijzig ook als je in de Efteling oid gaat eten. De keren dat ik wat ben wezen eten was het goed te doen.
Ik vind HE een geweldig evenement. Ik vind het elke keer jammer dat ik zelf zo weinig tijd heb om clinics te gaan kijken. Ik heb heel wat interessante dingen op het programma zien staan waar ik dan helaas niet bij kon zijn.Mocht ik een jaar niet mee rijden zal ik eer zeker als toeschouwer gaan