horse event 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 06:55

delerium schreef:
Hm, bij ons is er zaterdag wel degelijk naar de parkeerkaart gekeken.
De prijzen van La Place vond ik ook echt ronduit schandalig. De patatjes waren erg lekker, al vind ik 2,85 nog steeds redelijk aan de prijs. Maar ze waren danook wel erg de moeite waard :j In het restaurantje van La Place ben ik ook nog op zoek geweest naar iets eetbaars maar die prijzen maakten mn eetlust echt foetsie. Heel erg jammer vond ik dat...

Verder; het was weer geweldig. Erg veel gezien, alleen jammer dat er geen 4-wheel-drive-proefritjes waren.

Ja jou heb ik dus gezien. :D
Met wie heb ik nog meer staan praten? :o?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:22

Ik vond de La Place wel een verbetering.

En de prijzen bij de originele La Place (die in de V&D zit), zijn toch hetzelfde als hier?
Ik hoor mensen klagen dat het te duur is, maar dat vond ik wel meevallen. Ja, het is duur en ja, dat kun je verwachten op een groot evenement. Maar ik betaalde 3,35 euro voor een broodje kruidenkaas en 4,95 voor een luxe broodje tonijnsalade en dat zijn volgens mij ook de prijzen die je bij een normale La Place betaalt.

Onali

Re: horse event 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:28

Ja maar op een evenement wil ik juist patat ed. Als ik naar La Place wil ga ik wel naar de V&D :+

Ik had liever meer verschil gezien in eettentjes

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:35

Citaat:
Ja maar op een evenement wil ik juist patat ed

Dat roep je als één van de tientallen standhouders die er drie dagen zijn en ook iets moeten eten toch echt niet zo makkelijk, dan wil je niet alleen maar drie dagen 'n vette bek... Ik niet althans, zeker niet als ik ook nog demo's moet geven etc., patatje gaat er best 'n keer in maar ik ben niet zo'n junkfood eter :n En er was toch een grote patatkraam, en een tent met brownies etc.? En je kon volgens mij ook gewoon flinke borden friet met saté enzo krijgen.
Denk dat er nu gewoon wat meer voor elk wat wils was, dat vond ik heel oké, ondanks de prijzen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:40

Nee als standhouder kan ik het me voorstellen, maar je hebt zoveel meer keus dan alleen patat en gezonde broodjes.
Wilde ook een appel kopen, maar de meeste appels waren allemaal rot en ontzettend smerig, vind ik ook niet echt representatief.

Maar goed, ik had zelf ook al zaterdag broodjes meegenomen, dus die dag heb ik niet eens zo heel slecht gegeten :+

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:41

Er werd bij ons zaterdag toch echt wel parkeerkaartjes gecontroleerd. En bij ons was het toen ook al modderig. De sleepdienst stond al klaar! :o
Zou er toch maar niet op gokken dat ze het niet conroleren.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:42

Ik hoorde van een van de organisatoren dat La Place het alleenrecht had/wilde/claimde op het evenement. Dus alle eetstandjes die er waren (La Place in de Paardensporthal, La Place naast de BIT-piste, Patatkraam naast de NH-cirkels, Koffiestandje bij de ingang) die waren van La Place zelf. Dus er kon wel friet gehaald worden voor de mensen die wilden. Alleen stond daar volgens mij steeds een lange rij voor?
De keren dat ik eten ben gaan halen bij de La Place bij de BIT-piste was het wel druk, maar kon ik steeds zo mijn gerecht pakken en binnen een paar minuten afrekenen. Dat vond ik wel fijn :)

Enne, een vriendin van mij wilde een van de honderd bananen die bij de La Place tentoongesteld lagen, maar die kreeg ze toch echt niet mee, die lagen daar alleen voor de sier :\

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:51

Ik heb het rassendefilee niet gezien. Wij hebben vooral enorm genoten van de mini paardjes. Ooohh wat lief, we wilden er wel een paar ontvoeren.

Ook de eindshow met de future guys............waanzinnig.
Ook de reining demo...te gek.
Ondanks het weer hebben we een superdag gehad en zelfs op de parkeerplaats hebben we gelachen om het wegslepen. Veel fotoos van gemaakt. Wij werden weggeduwd maar er hoefde geen sleep wagen aan te pas te komen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:59

Ik was gister voor het eerst als deelnemer op horse-event dus van dure kaartjes, parkeerkaarten e.d. heb ik geen last gehad gelukkig :D

Het was wel heel jammer van de regen, vooral omdat de losrijring veranderd was in een modderpoel in de middag (het hele terrein overigens :+ ) maar verder heb ik een hele leuke dag gehad. Helaas niet heel veel gezien van het evenement zelf want ik was vooral bezig om van de stallen naar de banen te rennen en te zorgen dat mijn pony met zn witte sokken niet al te modderig werd :P

De prijzen voor eten vond ik ook wel wat aan de hoge kant, maarja dat kun je verwachten op zo'n evenement. Begrijp dat wanneer je er 3 dagen bent het wel een duur grapje kan worden :j Maar voor 1 dagje, ach ja dan kan ik er niet wakker van liggen om iets meer te betalen :)

Het rassendefilé heb ik gehoord vanuit de La Place tent, ik begreep al niet zo goed waar die Pam het over had :? Maar dat is bij deze dus opgehelderd. Wel raar hoor, beetje brutaal van dr, zo ga je niet met mensen om :n Zéker niet als ze net 2 sec geleden van hun paard zijn gestuiterd :\

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:18

Bellatrix schreef:
Dat was Emiel Voest en een medewerkster. Het was een combi van een bitloos hoofdstel en wat anders. :+ Eén teugel zat aan het bakstuk vast geloof ik, of iig niet aan de bitringen en de andere teugel wel aan de ringen. Verder kan ik je niet helpen. :')

Hmm ja maar het was er wel een speciaal hoofdstel voor want het was ook echt ingericht op bitloos met kruislings achter de kaken langs..
Erg apart heb nog rondgekeken bij de stands maar ben m daar zo gauw niet tegengekomen..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:24

Ook ik was gister op Horse Event en ik vond het erg leuk :D Vooral de westernclinic, de clinic waarbij Tim Lips zelf reed en Edward Gal, Imke en Danielle (???) erg leuk :j Jammer van het rassendefile, ik hoop dat het meisje en d'r paard er niks aan over hebben gehouden. Alleen bij het parkeerterrein was het een beetje modderig :Y) En aangezien ik reed, en nog nooit had geslipt met de auto, was het glijden door de modder toch wel een beetje spannend :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:27

Ik vond die Tim Lips echt een schatje :P had nog foto's gemaakt toen hij aan het inspringen was over de piano voor die Bibi ofzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:29

Weet iemand ook toevallig of Töa verkocht is op HE? Die stond nog te koop, ben eigelijk wel heel benieuwd of iemand haar gekocht heeft.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:31

Vond het laatste gedeelte ook erg leuk, dat je iedereen nog even in de piste langs ziet komen. Ontzettend gezellig sfeer hing er :))

Oh die gozer die op het span van Ijsbrand Chardon zat (zn zoon ofzo?) yummie :9
Daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten

Judith kijk anders even op de website van die stal ;)

Edit; Koos de Ronde heet de menner.
Wat een lekker ding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:37

Daar staat (nog) niks op, wat ik mij ook kan voorstellen dat niet gelijk alles diezelfde nacht wordt bij gewerkt ;) Bovendien wou ik niet zozeer weten óf ze verkocht was maar vooral of ze misschien naar een bokker is gegaan. Verwacht die info ook niet op hun site te vinden maar acht die kans groter op bokt. :+

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:52

Ik ben ook heel het weekend geweest :j heb vast heel veel mensen uit dit topic gezien die ik niet heb herkent :')

Wij waren met het Connemara stamboek en ik zat op het schimmeltje! :j

Wat er tijdens het rassendefile gebeurde vond ik ook echt NIET kunnen :n De Connemara hengst (de valk) die er bij was , was iedere dag er zelf tussenuit gegaan omdat die vorig jaar nogal ontplofde :+ . Toen moest ze de eerste dag al zo'n banketstaaf opmerking maken tegenover haar, maar gisteren was echt het toppunt!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:58

Tja ik zag het toch anders. Oké die eerste opmerking voor het opstellen kon echt niet. Maar na het opstellen werd er duidelijk gezegd, stappen ivm met de jonge kinderen. Vervolgens zie ik die lippizaner een uitgestrekte draf maken terwijl iedereen stapte. Als jij je paard dan enkel nog op tempo in controle kan houden terwijl je moest stappen ivm de veiligheid, stap dan de bak uit. Het wordt niet voor niks gezegd.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:01

stef schreef:
Andere discussie is wellicht: Heb je wat in die piste te zoeken als je paard van aplaus kennelijk over de zeik gaat

Hoe leer jij thuis je paard applaus van honderden mensen op 3 tribunes tussen een 30 andere paarden aan?
Ik heb die ruimte hier thuis niet en ken geen enkel andere evenement waar ik dit zou kunnen oefenen. Mijn paarden lopen al ruim 10 jaar mee op diverse evenementen maar HE is de grootste . Dit kun je nu eenmaal niet oefenen.

De mini, geweldig leuk hengstje. Was wel heel erg mans. Op het voorterrein was hij al iedere keer aan het gillen naar de andere paarden en aan het slaan met voor en achter benen.Ik draafde er zaterdag op enkele meters langs toen hij begon te gillen en in een wilde weg uit begon te slaan richting mijn paard.Ze waren toen ook met 2 mand bezig om 'm vast te houden.
Zondag stonden wij vlak naast de paarden die zo schrokken. de mini begon daar schrok de anda van die ging de lucht in en leek vanaf onze kant richting de lip te springen die daardoor de lucht in ging en achterover ging.
Het commentaar van de omroepster schrok ik ook van. Ik 'ken' haar inmiddels ruim 12 jaar als omroepster van diverse grote evenementen en stond van dit commentaar ook erg raar te kijken.

De noordzweedse merrie waren wij allemaal verliefd op!Die mag best hier komen wonen :D

Ik ben heel even op het EK wezen kijken. Ik vond het wel prachtig om te zien alle blingbling en paardjes die zo opgemaakt zijn dat ze soms net een beeld zijn.Tot ze weer bewegen dan.
Wat mij opviel was dat menig minipaardje enorm goed kan bewegen. Als ze een meter groter waren geweest hadden ze het in de dressuurring heel erg leuk kunnen doen. Opvallend was alle apart kleuren. Ik vond ze iig prachtig en zou er heel wat zo in de auto gestopt hebben, tot ik de prijzen hoorde :D

WC's vond ik ook weer belachelijk duur dat kan best bij de kaartjes in.Eten en drinken vond ik best mee vallen. Meestal is dat best prijzig ook als je in de Efteling oid gaat eten. De keren dat ik wat ben wezen eten was het goed te doen.

Ik vind HE een geweldig evenement. Ik vind het elke keer jammer dat ik zelf zo weinig tijd heb om clinics te gaan kijken. Ik heb heel wat interessante dingen op het programma zien staan waar ik dan helaas niet bij kon zijn.Mocht ik een jaar niet mee rijden zal ik eer zeker als toeschouwer gaan

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:05

Ik denk ook dat dat een beetje ten grondslag lag Calanddra :j. Er waren duidelijke regels omtrent het rassendefilé en elke dag waren er mensen die tóch niet luisterden. Zo kwam de hackney de eerste dag met rammelbakje en zweep de ring in gevlogen, op het voorterrein was er al een paar keer gewaarschuwd (want dat werd echt gevaarlijk), en dan toch ermee de ring in gaan en het goed gebruiken ook _-:( . De arabier werd aan de hand ook nog een paar keer in de rondte geslingerd en nu bleef het meisje met de lippizaner inderdaad ook flink doorrijden.

Er is van te voren duidelijk aan gegeven dat je gewoon voor het applaus de ring uit kunt, het meisje met de connemara was heel verstandig en ik vond echt niet dat de speaker een vervelende opmerking naar haar gemaakt heeft :n

Desondanks vond ik de opmerking niet geheel gepast, maar ze gaf ook duidelijk aan dat ze niet gezien had wat er gebeurde, en als ze dat wel had gezien weet ik zeker dat ze het niet gezegd had.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:08

Ook ik vond niet dat de speaker daar wat onaardigs over zei, dat bedoelde ze volgens mij goed. Heb alleen gehoord dat ze trots op haar was dat ze er uit ging.

Ik stond alle dagen naast de speaker en wij konden met die lippizaner echt niet zien wat er gebeurde. Ze zat er al bijna weer op toen wij hoorden dat er een afgevallen was. Ik denk dus ook dat de speaker niet de ernst heeft gezien en dat daarom dit misverstand is ontstaan.
Ook vanaf ons leek het alsof de Lippizaner nog even flink gas wilde geven om te showen terwijl de rest aan het stappen was, dit kan gewoon niet met zoveel paarden in de bak, stappen is stappen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:21

Ezummii dat gevoel van showen hadden wij ook. Er werd gezegd stappen ivm veiligheid en vervolgens gaat zij strekkend de bak door :?

ik denk ook niet dat ze de opmerkingen gemeen of banketstaaf bedoelde. Het is natuurlijk even eng en iedereen is gespannen als zoiets gebeurd. Kwam op mij over dat ze de spanning weg wilde halen door wat opmerkingen te maken op een lacherige manier :)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:26

Op vrijdagavond donderde er tijdens de avondshow 'n aanspanning om van ik meen de zoon van IJsbrand Chardon...?? (heb 't niet helemaal meegekregen) en raakte er 'n groom gewond, dat loste de omroepster toen werkelijk heel rustig en professioneel op. Gelukkig bleek het uiteindelijk mee te vallen maar het zag er toch even erg lelijk uit!
Enfin, het is wel weer heel erg "Bokt" om op de problemen te blijven hangen, maar welke shows etc. vonden jullie dan WEL erg leuk? Wat vonden jullie WEL de moeite waard? Ik was er drie dagen en ik vond de sfeer weer top, maar heb maar weinig kunnen zien, dus ik wil graag de LEUKE verhalen horen!!! :D

Iemand nog het voltigeteam gezien? Ik vind dat machtig om naar te kijken. 'n Deel van het team heeft op zaterdagavond toen ik Silver "uitliet" in de NH-cirkels voor ik haar voor de nacht op stal ging zetten nog gezellig rondgestoeid met mij en mijn paard. Ik doe acrobatiek op 'n stilstaande Silver en zij zijn natuurlijk hele goede voltigeurs, dus we hebben 'n halfuurtje dikke lol gehad, rondklimmend op Silver! Ben de volgende dag bij hun demo voor de kinderen nog op hun voltigepaard gekropen. Leuke mensen om te leren kennen!

En ik was aaaaaaaaaaaaaaapetrots op Silver tijdens de spiegelclinics in het Wellnesscentre bij de HAS Den Bosch, ze heeft in 3 dagen 5 mensen voor haar neus gehad om te spiegelen en dan ook nog de NVVR-demo's lopen, er lag dus best wel wat druk op haar, het was véél, en dan ook nog in die rumoerige omgeving met al dat publiek. Maar ze was onverstoorbaar en heeft haar taak professioneel volbracht. Zondagavond trof ze iemand in de spiegelclinic die ze niet echt oké vond en bovendien had ze door dat het ten einde liep en kon ze niet zoveel meer hebben, maar zelfs dat leverde nog 'n heel leerzame situatie op voor de deelneemster, Sil pakte wel loepzuiver het probleempunt van die mevrouw dus was het toch nog oké. Ben Sil echt dankbaarb voor haar inzet en geduld, ze doet het toch elke keer maar weer allemaal, ik ben zo schandalig trots en verliefd op dat paard. <3 ... :D Ware het niet dat Silver nu verliefd is op Jauke (en omgekeerd), maar dat terzijde :P

En onze "Organised Chaos" demo voor de NVVR hebben we vrijdag en zondag maar omgedoopt tot "Dancing in the rain", WAT een POKKEWEER, maar desondanks ging het lekker en hebben we hoop ik uitgestraald waar we voor staan, namelijk ultieme lol met je knol 8-)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:35

Ik vond de carrousel demo ook errug leuk. Te meer omdat ik dit jaar het team van onze manege in stap dat ook ieder jaar meedoet aan het NK. gave muziek hadden ze.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:38

Ja, die liefde tussen Jauke en Silver he :)) Ieder wit paard wat Jauke zag werd naar gemurmeld of luid naar gehinnikt en hij was helemaal de hemel te rijk toen hij het 4span lipizzaners achter bij de stallen tegenkwam, Sil in het kwadraat! :wow: :9 <3

NouJaDan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:51

NU maak ik de omroempster al heel wat jaren mee en heb ik al heel wat keren met de paarden mogen rijden tijdens vele evenementen waar zij de microfoon vast had. Nog nooit heb ik meegemaakt dat ze niet rieel is in haar commentaar! Er wordt tegenwoordig veel te lichtzinnig gedacht over het "even meerijden" op grote evenementen. Paarden zijn er niet meer op getraind en de eigenaren hebben zo'n groot ego dat het minste puntje van kritiek ze gelijk doet ontploffen.

Als je mee doet aan een rassendefilé als op Horse Event dient je paard bomproef te zijn, niet over de emmer te gaan van wat applaus en op zijn minst gehoorzaam te zijn. Wellicht dat stamboeken eens wat secuurder moeten gaan selecteren welke combinaties hiervoor echt geschikt zijn. Combinaties die wel de moeite nemen thuis te trainen voor grote evenementen als deze en niet overal excuses in te zoeken.

Daarnaast is het idd ongepast met rammelbakjes de piste in te komen zeker als er kinderen meerijden. Verder zijn de regels duidelijk STAPPEN als er stappen wordt gevraagd. Zo moeilijk is het toch niet? Je bent er om met zn alle enkele rassen te promoten en niet voor je eigen ego! Organiseer dan een eigen feestje.