Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:07

Hoe het bij ons precies geregeld is weet ik niet helemaal zeker, maar ook ik rijdt met een pony die eigenlijk niet van mezelf is. De eigenaar heeft volgens mij wel een aparte WA-verzekering hier voor afgesloten.

Uiteraard ben ik ook zelf gewoon WA-verzekerd.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:44

Ik heb hem ook eens gereden met de pony van iemand anders, bij mijn verzekering zeiden ze dat het voldoende was als zowel de eigenaar als ikzelf een 'gewone' WA-verzekering had.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:26

Mijn plan gaat waarschijnlijk veranderen. Waarschijnlijk doe ik niet met Nobbygaard mee, omdat die momenteel te koop staat en waarschijnlijk tegen die tijd niet meer van mij is. Ik doe dan met haar dochter Crystal mee, zij is dan net 4 jaar geworden. Ik sla dan waarschijnlijk de zwaarste dag over en doe ik ook niet met de intocht mee.

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:13

ok dank jullie voor de antwoorden!

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:06

@ nobbygaard.. is zijn dan wel oud genoeg?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:19

Ice_baby schreef:
@ nobbygaard.. is zijn dan wel oud genoeg?

Ja, met 4 jaar mogen ze meedoen. Alleen blijft het natuurlijk wel mijn eigen verantwoording of ze het aankan of niet. Maar dat kan ik per dag terplekke bekijken. Zodra ik merk dat ze het niet aankan, dan rijd ik de routes niet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:32

4 jaar mag maar is wel echt jong, zal beetje afhankelijk zijn van het karakter van het paard. Maakt ie zich druk of is het een wat laconiek dier (kost minder energie) etc.

Wij hebben toen besloten de vierjarige van mijn vriendin niet mee te nemen en nog een jaar met mijn beide paarden te gaan. Maarja dat was natuurlijk wel luxe om dat te kunnen doen!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:29

Als je een dag overslaat voor een 4 jarige en rustig tempo aanhoud moet het opzich wel kunnen.
Voor mijn 4 jarige is het echt een beetje te vroeg die rijd ik niet zo veel en lang om echt conditie op te bouwen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:03

Dag overslaan hebben wij inderdaad al vaker gedaan hoor. Het eerste jaar kwamen we donderdag op stal, stond Harm met enorm ingetrokken buik wat oppervlakkig te ademen en had Alf zijn singel in relief vorm in zijn buik staan......daar hoefden wij niet lang over na te denken om te besluiten die dag dus niet te gaan! Overigens was het dat jaar zo ontieglijk heet (ruim 30 graden) dat het eigenlijk niet normaal was....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:06

Vorig jaar hebben wij ook 1 dag overgeslagen toen regende en onweerde het die avond zo.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:14

Dat was ook de donderdag! Rust een vloek op die dag terwijl de route zoooooo gaaf is. Overigens hebben wij tot het laatste moment gewacht en toch nog gestart en zoooo zalig gereden zonder 1 druppel!!! We hebben stevig doorgereden en toen we terugkwamen waren we een kwartier voor sluiting binnen en zat iedereen aan de braai....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:19

ben compleet verregend die dag :')
paard helemaal hieper de pieper op de heide
zeker met die wagen die tandje harder dan menner gepland ging
en terwijl ik met een hohoooo hooohoooo easy boy
op de heide zat zijn me der toch een paar foto;s van ons gemaakt :')
paard alle kanten opkijkend onderhals er op en ik in half verlichte zit
compleet naar de kalote preekgebedjes te houden
vrijdag had ik daarom ook mega zware dag met mijn oude lijf
:o was idd wel heel mooie route , met mooi weer had dat zeker
leuker geweest 8-)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:30

Het is een onwijs gave route! Lag er op de hei ook bijna af hoor, wij gingen best hard en paard maakte paar vreugdesprongen en bokken, ben ik niet gewend en was ik ook absoluut niet op bedacht!!! Vriendin lag er daarna bijna naast van het lachen....

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:42

daffodil schreef:
Dat was ook de donderdag! Rust een vloek op die dag terwijl de route zoooooo gaaf is. Overigens hebben wij tot het laatste moment gewacht en toch nog gestart en zoooo zalig gereden zonder 1 druppel!!! We hebben stevig doorgereden en toen we terugkwamen waren we een kwartier voor sluiting binnen en zat iedereen aan de braai....

Vreselijk die regen idd, was dat woensdag dat je dan een stuk over asfalt e.d. gaat? die dag iig toen begon het te zeiken van de regen en dan moet je echt stappen men ik had geen droog plekje op mijn lijf, tijdens de stop zeek het ook van de regen erg jammer

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:58

volgens mij was het de woensdag. De donderdag hebben wij wel gestart en de hele hei in galop gedaan, we waren ook zo laat binnen ideaal want je komt amper andere ruiters tegen onderweg :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:07

Oh was de braai ook op woensdag? Die dag was het namelijk....zou zomaar kunnen hoor.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:13

Nee op donderdag maar toen hebben wij wel gereden,
de weonsdag zijn we vanwege het weer niet gegaan

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:15

Dan zal ik wel in de war zijn, we hebben één dag echt tot het allerlaatste moment gewacht omdat het de hele dag snoeihard regende. Volgens mijn man (die aan de andere kant van het land zat) werd het rond zessen droog.....en dus zijn we toen pas van stal vertrokken!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:53

daffodil schreef:
Dan zal ik wel in de war zijn, we hebben één dag echt tot het allerlaatste moment gewacht omdat het de hele dag snoeihard regende. Volgens mijn man (die aan de andere kant van het land zat) werd het rond zessen droog.....en dus zijn we toen pas van stal vertrokken!

Dat was dan echt de donderdag.... kan me van woensdag niet herinneren dat het regende overigens, maar donderdag was ook voor ons een zwáre dag.... toen we van de rust vertrokken begon het te regenen en dat ging steeds maar harder. Toen kwamen we direct de hei op, met smalle paadjes steil naar beneden en m'n pony helemaal hyper, heb dus met alle macht aan de leidsels gehangen. Moest ondertussen zorgen dat ze ook wel bleef lopen in draf want inmiddels was alles zo'n blubber geworden dat ze er anders niet meer door heen kwam. Aan het eind v/d hei heb ik haar aan de kant gezet om uit te hijgen, kletsnat en helemaal dampend en bezweet; deken er op gegooid en op adem laten komen, want stappen kon op dat moment niet door de knie-hoge blubber. 't regende nog steeds pijpenstelen.

Daarna kwam er een héeel erg lang pad met nóg meer blub, super zwaar, ik moest pony constant blijven aanmoedigen met stem en zweep om er in flinke draf of galop door heen te blijven gaan, anders kwamen we er niet doorheen. Uiteindelijk ook maar weer langs de kant stilgezet om even op adem te komen met een deken er op, ondertussen werd het gelukkig éindelijk droog.

Al vloekend onze weg voortgezet, was behoorlijk pissig, had het even helemaal gehad. Komen we éindelijk na dat hele lange blubberpad op asfalt en waren we bijna bij de finish, bleek ineens dat ze een voorijzer had verloren die er nét 2 weken geleden onder was gezet. Nou toen had ik het echt even niet meer....

pfff dat was een héle zware dag.

op de foto lijkt het mee te vallen, maar geloof me, 't was écht heel blubberig; hier de hei op donderdag tijdens de regen:
Afbeelding

En hier dat pad:
Afbeelding

en een passerende aanspanning toen wij op aan de kant op de hei even stonden uit te rusten:
Afbeelding

Onze wagen na dat alles:
Afbeelding

maar 't kan áltijd nog erger; dit was een wagen die achter een 2span friezen had gehangen, die blijkbaar nogal hoog opgooiden :')
Afbeelding
Afbeelding

De modder zat bij ons trouwens ook echt óveral; gezicht, haar, oren, ogen, alles zat onder de modder....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:07

He gelukkig was ik toch niet in de war.......dat was dus mijn beleving ook ,dat het die donderdag was!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:17

daffodil schreef:
He gelukkig was ik toch niet in de war.......dat was dus mijn beleving ook ,dat het die donderdag was!

In de nacht van woensdag op donderdag schijnt het ook nog eens flink geregend te hebben, dus ondanks de regen op donderdag was de hei al heel zwaar met blub enzo.

"t was voor zowel mij, groom en pony een echte baaldag, we zaten er helemaal doorheen, moest ook echt m'n best doen om nog iets te kunnen genieten van de hei en het uitzicht, maar ben achteraf toch wel heel trots op m'n poowny dat we op de zwaarste dag met al die blub en hei toch nog hebben gereden en dat ze dat opzich wel redelijk goed heeft volgehouden....

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:27

Donderdag was het ook idd erg nat, maar dacht dat het de woensdag was waar we veel moesten stappen, maar dat kan ook mijn fout zijn, ik kan me niet zo goed heugen dat het zo lang duurde eer we op de hei waren. nou ja what ever hahaha

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 14:48

De donderdag is dus een rampendag zoals ik het een beetje begrijp.. Ik denk dat ik in iedergeval op zoek ga naar een paar goede regen spullen! Een beetje regen vind ik niet zo erg, zolang ik zelf maar niet nat en koud word :D
Voor training in iedergeval altijd makkelijk!
Ik heb eens een oprol regenbroek gezien, iemand daar ervaring mee? (Speciaal voor paardrijden)
Wat gebruiken jullie?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:49

Wij waren vorig jaar net 10 min onderweg toen het begon te regenen, toen begon het te storten en daarna nog te hozen.
Ik had een fijn bontje op mijn zadel en geen regenjas meegenomen (sop,sop).
Maar we zijn toch doorgereden (ach, het houd al bijna op met regenen hahaha).
Toen het eenmaal droog was, was het super mooi weer, en waren tegen de tijd dat we op de hei aankwamen weer helemaal droog. Wel waren de paden super slecht op sommige plekken, maar we hebben achteraf een super rit gehad!!

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:50

misschien een domme vraag hoor, maar wat is precies een paardenvierdaagse? :o