daffodil schreef:Dan zal ik wel in de war zijn, we hebben één dag echt tot het allerlaatste moment gewacht omdat het de hele dag snoeihard regende. Volgens mijn man (die aan de andere kant van het land zat) werd het rond zessen droog.....en dus zijn we toen pas van stal vertrokken!
Dat was dan echt de donderdag.... kan me van woensdag niet herinneren dat het regende overigens, maar donderdag was ook voor ons een zwáre dag.... toen we van de rust vertrokken begon het te regenen en dat ging steeds maar harder. Toen kwamen we direct de hei op, met smalle paadjes steil naar beneden en m'n pony helemaal hyper, heb dus met alle macht aan de leidsels gehangen. Moest ondertussen zorgen dat ze ook wel bleef lopen in draf want inmiddels was alles zo'n blubber geworden dat ze er anders niet meer door heen kwam. Aan het eind v/d hei heb ik haar aan de kant gezet om uit te hijgen, kletsnat en helemaal dampend en bezweet; deken er op gegooid en op adem laten komen, want stappen kon op dat moment niet door de knie-hoge blubber. 't regende nog steeds pijpenstelen.
Daarna kwam er een héeel erg lang pad met nóg meer blub, super zwaar, ik moest pony constant blijven aanmoedigen met stem en zweep om er in flinke draf of galop door heen te blijven gaan, anders kwamen we er niet doorheen. Uiteindelijk ook maar weer langs de kant stilgezet om even op adem te komen met een deken er op, ondertussen werd het gelukkig éindelijk droog.
Al vloekend onze weg voortgezet, was behoorlijk pissig, had het even helemaal gehad. Komen we éindelijk na dat hele lange blubberpad op asfalt en waren we bijna bij de finish, bleek ineens dat ze een voorijzer had verloren die er nét 2 weken geleden onder was gezet. Nou toen had ik het echt even niet meer....
pfff dat was een héle zware dag.
op de foto lijkt het mee te vallen, maar geloof me, 't was écht heel blubberig; hier de hei op donderdag tijdens de regen:

En hier dat pad:

en een passerende aanspanning toen wij op aan de kant op de hei even stonden uit te rusten:

Onze wagen na dat alles:

maar 't kan áltijd nog erger; dit was een wagen die achter een 2span friezen had gehangen, die blijkbaar nogal hoog opgooiden

De modder zat bij ons trouwens ook echt óveral; gezicht, haar, oren, ogen, alles zat onder de modder....