Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:53

Gulpje schreef:
Umpiedumpie: Dit is mijn eerste reactie in dit topic, en volgens mij staat het vrij om te reageren toch?

Ik denk dat ik mezelf in TS probeer te verplaatsen. Ik zou namelijk absoluut niet aan een 'nieuw' paard moeten denken als ik weet dat mijn beestje dood zou gaan....Maar ok, iedereen is daar anders in....

Dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen lijkt me???

Precies wat jij zegt, JIJ moet er niet aan denken. Ieder inderdaad zijn eigen manier om het te verwerken en TS doet dat middels een nieuw paard.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:56

Umpiedumpie schreef:
Ieder inderdaad zijn eigen manier om het te verwerken en TS doet dat middels een nieuw paard.

Nee, TS zou graag een nieuw paard willen kunnen kopen te zijner tijd en daar is nou eenmaal geld voor nodig. Lijkt me niet dat TS een ander paard koopt om over dit dier heen te komen, een paardenkarakter is niet inwisselbaar.

Umpiedumpie

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:01

Ok meen mij te herinneren gelezen te hebben dat TS ook graag een nieuw paardje wilt om een deel te kunnen verwerken.
Een karakter is niet inwisselbaar nee, maar ik kan mij zo voorstellen dat je in een leeg gat terechtkomt als je ineens zonder paard zit. Het is toch een groot onderdeel van je leven.

@ Geerke, wel erg fijn dat jij je paarden wel als grasmaaier kunt houden.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 18:33

Kaja schreef:
Ik ken Geerke niet, maar ben het toch wel een beetje met haar eens :o

Weet je wat het is... het 'voelt' verkeerd en dat kan best eens aan het net liggen, maar het voelt niet goed.
Ik denk dat ik daar hetzelfde in sta als Geerke.

@Geerke... ik ken je niet, zelfs niet van of op Bokt, maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld...
Zo niet, mijn excuses dan :o

@TS.. je plaatst foto's van je paard en een training met S&T, waar je zelf erg trots op bent.
Ik heb daar mijn mening al over gegeven, daarbij bleef het paard mij bezig houden, er is iets met jou paard.
Naarmate het topic vordert komen we er achter dat je paard niet helemaal rad is en dus ziek (artrose).
Heel sneu allemaal.
Vervolgens krijgt iedereen een snauw die ook maar iets verkeerd zegt, en getuige je medestanders ( je hebt nu eenmaal de underdogpositie :o met een afgekeurd paard) is iedereen die iets 'gemeens' zegt afschuwelijk bezig!

Maar volgens mij missen een hoop mensen de kern van het verhaal... Het is namelijk iedereen om het paard te doen!
Het belang van het paard word voorop gesteld, en is it to much to ask om wat meer te vertellen over je paard waardoor er een helder beeld geschetst word?
Nu kom je namelijk een beetje bekrompen over...
Het gaat mij, en ik denk ook Geerke, aan het hart wat er met jou paard gebeurd op dit moment..
Het dier gaat de dood tegemoet en wij hebben teveel vraagtekens.

We willen je niet (met opzet) kwetsen TS, we hebben het allerbeste met je paard voor!
En wie niets te verbergen heeft.............................

Dat jullie vraagtekens hebben, is niet mijn probleem.

Moet ik hier nu de geschiedenis van mijn paard allemaal op gaan schrijven, om jullie goedkeuring te krijgen ??
Ik heb daar helemaal geen zin in en ik heb daar ook niet om gevraagd. Dus wat jullie denken moeten jullie weten.

Maar ik kies voor mijn paard en wat jullie denken, maakt mij weinig uit.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 18:35

Umpiedumpie schreef:
Ok meen mij te herinneren gelezen te hebben dat TS ook graag een nieuw paardje wilt om een deel te kunnen verwerken.
Een karakter is niet inwisselbaar nee, maar ik kan mij zo voorstellen dat je in een leeg gat terechtkomt als je ineens zonder paard zit. Het is toch een groot onderdeel van je leven.

Precies... dat is de precieze reden, als mijn paardje straks weg is, heb ik een gat van 2 a 3 uur per dag...
Een vriendin van mij wilde ook geen nieuw paard, maar na 10 weken stond er weer een nieuwe omdat ze het zoooooooooooooo miste...

marit78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:37

Jemig, wat een naar verhaal zeg! Ik hoop echt dat je snel uitsluitsel krijgt. Deze onzekerheid lijkt me echt vreselijk!
Ik leef met je mee...

Heel veel sterkte!!!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:09

Ts is er al wat bekend ivm de verzekering. Duurt wel lang zo he. Als je zo moet wachten

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 20:39

xxelviraxx schreef:
Ts is er al wat bekend ivm de verzekering. Duurt wel lang zo he. Als je zo moet wachten

Het rapport van mijn DA is vandaag dan eindelijk naar de verzekering gestuurd en hoop dan voor het weekend wat te horen, anders wordt het pas volgende week donderdag of vrijdag :(

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:52

Phoe dat duurt inderdaad erg lang zeg. Sterkte nog hoor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:04

Oke als eerste:

Erg leuk paardje....
lijkt wel wat slap in zijn achterhand..
( komt misschien door zijn aandoening)

Als tweede:

Wat er natuurlijk al gezegt is, als je voor het eerst met een stang en trens rijd moet je echt heeeeeeeeeel voorzichtig zijn! en je pakt indd je stang er erg strak bij...

Als derde:

Ik ben het met je eens dat het mooier staat op de foto...
Maar een paard wat mooi loopt zonder stang en trens is mooier!
En daarnaast is het niet verplicht te rijden met stang en trens in het Z1 of Z2...
mag allemaal nog met trens..
maar dat is voor ieder anders.
als jij al wilt trainen met stang en trans moet je dat zelf weten maar weet wel hoe je hem moet gebruiken. ( een keer een les volgen ;) )
Het heeft namelijk echt een hele scherpe inwerking..
En zo te zien, als ik je foto zie zonder stang en trens, vind ik je paard losser lopen!
Met stang en trens oogt je paard wat strak..
Dus mocht je in het Z komen denk er goed over na wat beter is..
Waarop je paard beter en losser loopt...
En denk niet alleen aan het plaatje!

Als vierde:

Let op je houding!
Je zegt al dat dat niet helemaal goed is je houding maar probeer er op te letten!
Je houding is erg belangrijk!
probeer jezelf lang te maken!
je bovenbenen te ontspannen!
en je schouders niet vast te zetten!

Als vijfde:

Chagrijnig kijken := ??
Goh als mensen dat al chagrijnig noemen kunnen ze mij denk ik beter maar niet zien op een paard!
Dan kijk ik denk ik BOOS }>
Kom op hey, het gaat om het beoordelen van het paard en ruiter..
Niet om emotie! ;)

Zie dit bericht niet als kritiek maar als een paar tips ;)

Verder wens ik je veel sterkte toe met je paard!
Laatst bijgewerkt door Offline op 28-10-09 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:09

tahnee1987 schreef:
Oke als eerste:

Erg leuk paardje....
lijkt wel wat slap in zijn achterhand..
( komt misschien door zijn aandoening)

Als tweede:

Wat er natuurlijk al gezegt is, als je voor het eerst met een stang en trens rijd moet je echt heeeeeeeeeel voorzichtig zijn! en je pakt indd je stang er erg strak bij...

Als derde:

Ik ben het met je eens dat het mooier staat op de foto...
Maar een paard wat mooi loopt zonder stang en trens is mooier!
En daarnaast is het niet verplicht te rijden met stang en trens in het Z1 of Z2...
mag allemaal nog met trens..
maar dat is voor ieder anders.
als jij al wilt trainen met stang en trans moet je dat zelf weten maar weet wel hoe je hem moet gebruiken. ( een keer een les volgen ;) )
Het heeft namelijk echt een hele scherpe inwerking..
En zo te zien, als ik je foto zie zonder stang en trens, vind ik je paard losser lopen!
Met stang en trens oogt je paard wat strak..
Dus mocht je in het Z komen denk er goed over na wat beter is..
Waarop je paard beter en losser loopt...
En denk niet alleen aan het plaatje!

Als vierde:

Let op je houding!
Je zegt al dat dat niet helemaal goed is je houding maar probeer er op te letten!
Je houding is erg belangrijk!
probeer jezelf lang te maken!
je bovenbenen te ontspannen!
en je schouders niet vast te zetten!

Zie dit bericht niet als kritiek maar als een paar tips ;)

Verder wens ik je veel sterkte toe met je paard!

Heb nu even wat anders aan mijn hoofd.... S&T is iets voor veeeeeeeeeeeeeeeeel later..
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 28-10-09 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse_Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:10

Leuk paard! Geniet er nog maar van, zolang het nog kan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:14

Citaat:
Pffff... wil je misschien de laatste posten even lezen ;(

Heb ik gelezen...maar wou je alleen een paar tips geven! :(:)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:16

tahnee1987 schreef:
Citaat:
Pffff... wil je misschien de laatste posten even lezen ;(

Dank je voor de tips *D
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 28-10-09 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:19

tahnee1987 schreef:

Sorry.. zag het...

had de quote net al verandert

Hij was idd strak die dag, om meerdere redenen.

De volgende dag was hij kreupel van de artrose en dat is ook de voornaamste reden dat hij zo strak was ( en de S&T :P )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:22

[/quote]

Heb ik gelezen...maar wou je alleen een paar tips geven! :(:)[/quote]

Sorry.. zag het...

had de quote net al verandert

Dank je voor de tips *D[/quote]

Je paard leeft nog toch? |(
Vind het echt een nachtmerrie wat je nu mee maakt zeg! bah!
Zou er niet aan moeten denken dit ooit mee te maken! :n
Hoe is het nu verder met hem?
staat die op stal?
Verder nog uitspraak geweest van de DA?
Wat doe je er nu mee....
Als je het niet wil beantwoorden snap ik het hoor ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:28

Zat trouwens net je profiel te bekijken!
Je hebt wel een aantal Monster scores behaald zeg in de dressuur!
Petje af!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:40

tahnee1987 schreef:
Petje af!

Hij is nu ca. 3 weken kreupel, vorige week is mijn DA geweest en heeft hem inprincipe afgekeurd. Nu is het afwachten op het besluit van de verzekering of die hem ook afkeurd.
Hij staat nu idd op stal, ga 2 of 3x per dag naar stal om hem lekker even buiten te zetten, heb vandaag zijn maantjes nog gedaan en zijn beentjes geschoren ( je moet wat toch).

Verder kan ik alleen maar wachten en de dagen die er nog zijn, maar van hem genieten.

Over onze scores :

We waren beide groen toen we bij elkaar kwamen en we hebben elkaar opgeleid. Ik reed net 1 jaar 1x per week op de manege en hij was niet zadelmak.
Heb hem zelf zadelmak gemaakt met goede begeleiding en altijd gereden onder goede begeleiding, gezien zijn lange medische verleden.

Daarom ben ik nu super trots op onze behaalde resultaten en ik werd ook regelmatig aangesproken door de jury's, over hoe ik mijn paard aan het lopen had ( het is tenslotte toch een tuiger ).

Dat maakt voor mij deze tijd moeilijker, want onze tijd is mooi, maar zeker niet makkelijk geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:52

flugeltje schreef:
tahnee1987 schreef:
Petje af!

Hij is nu ca. 3 weken kreupel, vorige week is mijn DA geweest en heeft hem inprincipe afgekeurd. Nu is het afwachten op het besluit van de verzekering of die hem ook afkeurd.
Hij staat nu idd op stal, ga 2 of 3x per dag naar stal om hem lekker even buiten te zetten, heb vandaag zijn maantjes nog gedaan en zijn beentjes geschoren ( je moet wat toch).

Verder kan ik alleen maar wachten en de dagen die er nog zijn, maar van hem genieten.

Over onze scores :

We waren beide groen toen we bij elkaar kwamen en we hebben elkaar opgeleid. Ik reed net 1 jaar 1x per week op de manege en hij was niet zadelmak.
Heb hem zelf zadelmak gemaakt met goede begeleiding en altijd gereden onder goede begeleiding, gezien zijn lange medische verleden.

Daarom ben ik nu super trots op onze behaalde resultaten en ik werd ook regelmatig aangesproken door de jury's, over hoe ik mijn paard aan het lopen had ( het is tenslotte toch een tuiger ).

Dat maakt voor mij deze tijd moeilijker, want onze tijd is mooi, maar zeker niet makkelijk geweest.

Indd geniet nog van hem zolang je hem hebt..
Mocht hij er niet meer zijn denk dan met trots terug aan de tijd dat jullie samen waren!
de goeie en een slechte momenten komt toch tot 1 herindering wat ooit samen is geweest.
Hoop echt dat je je door deze moeilijke tijd heen vecht..
Als de verzekering hem afkeurd begint je grootste nachtmerrie die je nooit meer zult vergeten...
probeer echt helder te blijven denken en te beseffen dat jij het paard altijd met liefde heb behandeld en jullie samen een team waren en zijn!
sterkte :(:)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:05

flugeltje schreef:
Precies... dat is de precieze reden, als mijn paardje straks weg is, heb ik een gat van 2 a 3 uur per dag...
Een vriendin van mij wilde ook geen nieuw paard, maar na 10 weken stond er weer een nieuwe omdat ze het zoooooooooooooo miste...

Dat je niet de medische geschiedenis van je paard op het net zet, daar kan ik nog in komen, het zijn uitspraken als bovenstaande die me zo'n onbehaaglijk gevoel geven...
En precies wat je zegt dat is niet JOU probleem maar het mijne...
Maar het maakt me wel heel verdrietig dat er mensen zijn die er zó over denken!
Wat je ook zegt het 'nare' gevoel blijft, en je sterkt het door dergelijke uitspraken... ;(

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:59

flugeltje schreef:
Umpiedumpie schreef:

Ik snap het heel goed! Heb ook in z'n soort situatie gezeten, had toen precies het zelfde gevoel ;)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:21

Ik snap niet dat mensen nog een discussie gaan maken over wat wel wat niet. Sterkte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:54

Kaja schreef:
flugeltje schreef:

Dat je niet de medische geschiedenis van je paard op het net zet, daar kan ik nog in komen, het zijn uitspraken als bovenstaande die me zo'n onbehaaglijk gevoel geven...
En precies wat je zegt dat is niet JOU probleem maar het mijne...
Maar het maakt me wel heel verdrietig dat er mensen zijn die er zó over denken!
Wat je ook zegt het 'nare' gevoel blijft, en je sterkt het door dergelijke uitspraken... ;(

Wat verwacht je dan?
Dat ze helemaal geen paard meer neemt?
Als dat haar manier van verwerken is dan is dat zo!
Dat dat niet jou manier van verwerken is,is dat ook zo...
Respecteer mekaar gewoon.
Ieder lost het anders op.
Ik vind niet dat je daar wat over mag zeggen!
Dat jij je daar dan naar over voeld moet je dan niet uiten hier in dit toppic.
Zij heeft al genoeg andere dingen aan haar hoofd en dan zit ze niet echt te wachten op iemand
die ook nog eens gaat vertellen dat ze een verkeerde uitspraak heeft.

van mij appart koopt ze een heel harem met paarden om haar verdriet te verwerken..
Haar keus!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:01

Misschien moet je even iets beter lezen Tahnee....
Je trekt een conclusie, terwijl het dáár helemaal niet over gaat!

Ik vind het jammer dat sommige mensen de onderliggende gedachte niet zien voor wat het is...
Daardoor gaat het op een hetze lijken en dat is het helemaal niet ;(

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 09:17

Kaja schreef:
Misschien moet je even iets beter lezen Tahnee....
Je trekt een conclusie, terwijl het dáár helemaal niet over gaat!

Ik vind het jammer dat sommige mensen de onderliggende gedachte niet zien voor wat het is...
Daardoor gaat het op een hetze lijken en dat is het helemaal niet ;(

Ik weet denk ik wel hoe jullie denken...

Jullie hebben nu het idee dat ik omdat mijn paard nu "invalide" is, ik mijn paard juist af wil laten keuren om een nieuw paard te kunnen kopen..

* Een DA keurt een paard niet zomaar af, omdat jij er vanaf wilt...Daarnaast heb je dan ook nog een verzekering, dus dat valt niet mee.

* Ik zie mijn paard al een aantal weken pijn hebben aan zijn been..en na de terugkomst van de kliniek is hij eingelijk niet meer goed geweest..

* Misschien dat straks, als de knoop is doorgehakt en mijn beestje afgemaakt word, ik helemaal niet moet denken aan een nieuw paard.

* Het enige positieve ding voor mij nu is het vooruit kijken. Misschien is dat beginnen met een nieuw paardje, misschien ook niet.

En denk je nou echt dat ik sta te springen om mijn paard naar de slager te brengen, terwijl ik hem 7 jaar als beste maatje heb gehad ??? In voor en tegenspoed...
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 29-10-09 10:00, in het totaal 3 keer bewerkt