[WN] DUtch Summershow 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:30

Josfoto schreef:
Heb vandaag geen Arabieren gezien; :o
Maar dit is ook leuk ;)
http://www.pbase.com/joska/summershow2009

Idd de paarse combi en ik heb nog een vliegenschimmel voor bij zien komen wat volgens mij ook wel het nodige arabische bloed bevat

chery

Re: DUtch Summershow 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:20

Ik ben ook tevreden, 1x 3e in de pleasure en een keer 4e in de hms. Deze keer had Duran het eerste onderdeel de kop er meer bij dan de tweede. Maar we blijven het leuk vinden. We hebben ons gisteren helemaal alleen gered en an afloop kiep hij alleen de trailer op. Dus dat is ook weer een stukje winst voor mij!!

Lesley_Faial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:43

Ik heb ook een super dag gehad. Het zou mijn laatste keer in de L5 worden en heb hem heerlijk af kunnen sluiten!
1e showmanship
1e pleasure
1e horsemanship
2e trail
+ ALL ROUND CHAMPION :D

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:10

Heb gister ook heerlijk kunnen rijden,1e in de pleasure en 1e in de horsemanship.Was gezellig en super mooi weer !!!Morgenvroeg zijn we er weer voor de halter. Dus weer paardje poetsen vanavond :D

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:15

brekebeentje schreef:
Heb gister ook heerlijk kunnen rijden,1e in de pleasure en 1e in de horsemanship.Was gezellig en super mooi weer !!!Morgenvroeg zijn we er weer voor de halter. Dus weer paardje poetsen vanavond :D

Je hebt echt super gereden!!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:24

chery schreef:
Ik ben ook tevreden, 1x 3e in de pleasure en een keer 4e in de hms. Deze keer had Duran het eerste onderdeel de kop er meer bij dan de tweede. Maar we blijven het leuk vinden. We hebben ons gisteren helemaal alleen gered en an afloop kiep hij alleen de trailer op. Dus dat is ook weer een stukje winst voor mij!!

Super dat je je alleen hebt gered, ik was ook alleen dus kunnen we elkaar de hand schudden

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:17

Blon_D schreef:
Josfoto schreef:
Maar dit is ook leuk ;)

Idd de paarse combi en ik heb nog een vliegenschimmel voor bij zien komen wat volgens mij ook wel het nodige arabische bloed bevat

Die vliegenschimmel is van mij :D en inderdaad een volbloedje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:43

Net weer terug van de summershow. Ik snapte echt niks van de uitslagen????
Ik heb een waardeloze proef gereden (schat zelf 62) en ik ben 4e vd 15. Mensen die gewoon veel beter reden zijn lager geplaatst :?

Enfin, morgen nog de AQHA open starten, even schoolen. :)

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:40

Ik heb vandaag mijn debuut in de halter gemaakt en stond stijf van de zenuwen :D in de amateur kreeg ik mijn paardje niet netjes stil maar in de open heb ik haar geen een keer hoeven te verzetten, ben super trots op mijn paardje en het is zeker voor herhaling vatbaar!

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:20

Zo wij zijn ook weer thuis. Was een leuke en gezellige dag! Voor mij was het best een geslaagde dag.
1e van de 4 in de showmanship L2
5e van de 18 (geloof ik) Horsemanship L2
En trail niet geplaatst ging erg netjes alleen heb ik het hek even los gelaten. Nouja heb donderdag pas besloten om de trail te starten en had het nog nooit eerder gedaan met haar. Zij pakte het dus erg goed op.

Was dus een goede dag!

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde prijzen!

mth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:46

Josfoto schreef:

Huh? Heb je mij gemist dan? Heb toch flink m'n best gedaan met 4e id L3 pleasure, 3e trail en 5e hms...en...reserve allround...

mth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:48

meikie schreef:
Hier ook een tevreden deelnemer, fijne dag gehad. Hoewel Soraya nogal druk was in de pleasure en we daardoor niet waren geplaatst verliep de horsemanship heel goed. Ben 2e geworden van de 14 delenemers! Fijne organisatie en leuke dag gehad, het weer werkte ook erg mee!
@Jos, ik heb wel een arabier gezien hoor, Marion met paarse dekje en cap.

Ha! Jij hebt wel goed opgelet, bedankt! _/-\o_

En super gefeliciteerd met je mooie hms plaatsing! +:)+

Groetjes, Marjon

mth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:49

Blon_D schreef:
Josfoto schreef:
Maar dit is ook leuk ;)

De paarse combi was ik (Marjon met Massada in de L3) en de vliegenschimmel was idd ook een volle arab (id L5).... :D

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:45

Ha ben net weer thuis van een geweldige dag. Vermoeiend, maar erg tevreden.
De wedstrijd ging erg lekker. Goede sfeer, goede organisatie en een knolletje met goede zin.

Drie onderdelen gestart (HMS, Trail & versitale) en alle drie de keren in de prijzen. 2x3e Plaats en bij de HMS een fijne 2e plaats. Mooi rood is niet lelijk! :D Als klap op de vuurpijl de dag afgesloten met een mooi paars lintje; Allround Champion!!! Ik ben zo trots op mijn kleine gele bolletje! (Een erg bijzondere ereronde gelopen samen met de Champ van de L1 :+ Dat was erg lachen..., meer zeg ik niet, dan had je er maar bij moeten zijn :P )

SWRN bedankt voor deze heerlijke dag; Volgende keer zijn we zeker weer van de partij!

Iedereen heel erg gefeliciteerd met jullie resultaten!!!

saxtrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:02

weten jullie uitslagen van de L1?

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:21

Wie was er allround in de L1?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:43

Niels schreef:
Net weer terug van de summershow. Ik snapte echt niks van de uitslagen????

Hier idemdito. Ik heb ook weer een paar "rare" dingen meegemaakt: er was iemand die met shanks op twee handen reed (bijna de gehele proef) en toch werd geplaatst! :?

Zelf heb ik ook weer een punt om over te discussiëren: in het regelboek staat dat je niet moet overpakken als het niet nodig is en de tekst van het pattern moet volgen. Nu stond er dus bij de Trail "work the gate" en verder niets. Op het papier stonden de hoefjes naar rechts getekent.
Ik heb van 2 verschillende jury's gehoord dat je technisch moet rijden en dan gewoon achterwaarts door het hek moet gaan. Vorig jaar tijdens het NK waren er ook mensen die dit deden en niet zoals op de tekening de hoefjes volgden en dus niet de teugels over pakten. Deze mensen gingen gewoon door en hadden géén 0-score.
Dit heb ik dus ook gedaan en wat nu? ja hoor: een 0-score! :\
Ik gevraagd, antwoord: ik had de tekening moeten volgen. Andere jury zei: ja, er zijn in het jurycorps onderling wat meningsverschillen en verschillen van inzicht.

Ik vind dat niet kunnen: je kunt niet tijdens een NK mensen doorlaten en nu mensen hierop 0-scoren :n Ongeacht welke jury, het is tenslotte een Wran-wedstrijd. Er moet gewoon een duidelijke regel komen zodat de deelnemers ook weten wat van ze verwacht wordt.
Achteraf had ik gewoon de jury moeten vragen natuurlijk, maar ja dan kun je bij elke wedstrijd wel blijven vragen omdat men het weer anders beoordeeld. Het maakt niet uit dat ik niet geplaatst ben hoor, maar ik vind dit toch niet kunnen :n meten met 2 maten vind ik. Ik ga het ook aankaarten bij de Wran trouwens, de regels en juryleden moeten eenduidig zijn vind ik

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:53

Wbt jureren op de Summershow: ik heb natuurlijk niet alle onderdelen & klassen (MF's trail dus ook niet) gezien, maar wat ik erg goed van deze judge vond, was dat hij heel doortastend was als het op ongewenst ruitergedrag aankwam +:)+ Boogaerts zal heus wel het e.e.a. hebben gemist, maar welke judge doet dat niet??
Verder vond ik het prettig dat er (tijdens het inrijden voor de reining) heel nadrukkelijk toezicht bij de inrijbak was +:)+

Zoals MF het beschrijft, is er tijdens deze trailwedstrijd correct gejureerd en bij die eerdere wedstrijd een fout gemaakt. Dat is deze jury IMO niet aan te rekenen :n

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:07

Ik reken het deze jury ook niet aan hoor, iedereen maakt fouten, iedereen doet zijn best. Ik wil gewoon dat hier eens goed naar gekeken wordt binnen het jurycorps, zodat eventuele onduidelijkheden uitgesloten worden en het voor deelnemers ook duidelijk is wat verwacht wordt.
En ook het feit dat men liever niet ziet dat je van teugelhand wisselt, technisch rijdt en in de tekst zet "work the gate" (zonder vermelding welke hand etc.) en dan toch hoefjes tekent zodat je mensen op die manier toch dwingt om van teugelhand te wisselen, beetje tegenstrijdig vind ik.

Super om te horen dat er goed gelet werd op "fout" gedrag en er toezicht was +:)+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:09

zijn er al ergens foto's te zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:14

http://www.pbase.com/joska/horses
Hier komen volgens mij meer foto's van de summershow.

Heb net nog even gauw de manen van Bo gewassen, hij moet er wel een klein beetje netjes uitzien :=

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:17

Zal hier ook nog even mijn met plaatjes geillustreerde verslag neerplempen:

Gisteren een heel leuke dag in M'heem gehad, ondanks dat Dainty het in eerste instantie verrekte om de trailer op te gaan :oo en daarnaast ook tamelijk recalcitrant was in de inrijbak _-:(
Ik was al blij dat ze in de showarena (APHA SPB 3 y.o. & aged mares) stil wilde blijven staan en het was een grote verrassing toen judge Jan Boogaerts ons op de tweede positie zette! :oo Toen natuurlijk extra mijn best gedaan om Daint nog even goed op te stellen en gelukkig behielden we de tweede plaats!! *\o/*
Ik vond het rode lintje nogal vloeken bij Daint d'r vachtkleur, maar gelukkig kwam Jan Trel ook nog met een paarsje sjerp aanzetten: Ohja, 2e plek = reserve champion!! *D *\o/* 8-)
1e plaats was heel verdiend voor JJ Hints Cool Te van Anick en de 3e plek voor de zwarte parel Carbons Black Rose.
Ik vond het zó lief dat Dropje (van Rose) zo'n beetje het hardst voor ons applaudiseerde!! :+:

Helaas was er geen showfotograaf en heb verder ook geen camera's langs de bakrand gezien tijdens de SPB halter -O- Vickelientje heeft buiten gelukkig een paar statiefoto's gemaakt van een zeer trotse WB en een glimmende Aint She Dainty *D Thanks Vick, ben ik heel blij mee!! *D

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij wil ik mijn topgrooms Vick en natuurlijk Francis bedanken voor wederom a job very well done!!
Mede dankzij jullie heb ik echt een topdag gehad! _/-\o_

Thuisgekomen voelde Dainty zich na een modderrolsessie gelukkig al weer snel gewoon weer PAARD ipv showpoownie
Afbeelding :D

Na het thuisbrengen van mijn paard, ben ik 's middag & 's avonds teruggegaan naar M'heem voor bakrandsupport, bijkletsen en een beetje sjoppen 8-) 't was weer gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:20

Gefeliciteerd WB :j

Ik vind het trouwens wel netjes dat er goed gelet werd op grofheid. Schoolen is in mijn ogen prima, maar het moet wel leuk voor het paard blijven.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:21

Veel plezier & succes vanmiddag, Niels!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:23

Dank je!
Vond het niet helemaal lekker gaan met Bo gister, dus wil in principe straks gewoon een nette proef rijden maar als het niet gaat kan (en durf ik) toch net even wat meer in te grijpen. Lui paard dat ik heb :D