Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:09

ik heb het gelezen slimmerik! Ik ben echt BOOS! Hoe kun je zo dom naief zijn. *doet me denken toen ik klein meisjes was en alle dieren wou redden* Echt.. dit is zo laag. En alsof de slacht iets verschrikkelijks is, deze mensen hebben zich in bar weinig dingen verdiept.. Oh wat zonde voor dit paard Ik had zijn rust gegund

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:10

@Joonas: wist de eigenaaresse dat de TS Lotus wel nog wilt gebruiken voor de recreatie?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:12

Kelly_Taco schreef:
katiavl schreef:
Ik kan nog altijd niet vatten dat je een paard die geen uur meer kan lopen leased aan een persoon die er wil op rijden dan kan je beter als manege een grasmaaier plaats vinden of de knoop doorhakken zeker omdat medische conditie bekend is . En dan geen controle houd (ze bleek al een maand mank te zijn).
Verder snap ik niet dat de info niet bij de leasing is gegeven.

Degene die Lotus heeft geleased van Stal Jasper leased wel vaker paarden van ons.
Ze is dus niet zomaar naar een onbekende gegaan.
Kan me dan ook niet voorstellen dat ze niet op de hoogte is geweest dat Lotus geen zwaar werk meer aan kon.
Waarschijnlijk heeft Merel eerste gekeken of Lotus met wat rust weer goed wilde worden... wat dus niet gebeurde en heeft ze daaran Stal Jasper weer gebeld.

Ja maar bedoel als Merel dit wist, zou ze direct kunnen handelen en zou het meisje met goede bedoelingen en het paard in kwestie geen maand moeten aansukkelen. Want als het met rust verbeterde zou het bij de stal ook opgelost geraakt zijn.
Ik vind persoonlijk een groot verschil tussen geen zwaar werk (wat een uurtje per dag niet is) en een ernstig gebrek wat het paard uiteindelijk had en de manegehouders ook op de hoogte van waren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:14

Net even het stukje op die website zitten lezen. Elke weldenkende nederlander kan wel bedenken dat een paard geen 8 uur per dag in de les loopt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:15

Het is volgens mij Merel's eigen keus geweest en zij heeft Lotus gewoon een laatste kans willen geven. Merel reed ook nog een andere pony bij op de manege, dus was daar bijna dagelijks te vinden.

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:15

slimmerik schreef:
Dit schrijft marialva over lotus op haar eigen (zaken)site: http://sonhocavalosstables.come2me.nl/889765/Gezocht

Ik vind dit dus ècht niet kunnen. Zou er als stal Jaspers een zaak van maken.

Rolleyes Dit kan dus echt niet!! Ik hoop dat stal Jaspers deze tekst op slaat en er ID een zaak van maakt!!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:16

Ik vind het trouwens jammer dat Ts amper reageert... wel overal neerzetten wat een geweldig goede redders ze zijn, maar vragen beantwoorden over het paard kunnen ze niet.. Waar gaat het dan om? Eigendunk? Ze kunnen wss alleen maar goede reacties beantwoorden.. Ik vind als je zoiets ZO GROOT opzet, en overal verteld hoe goed je bent.. ook een 2e stap moet nemen, en je niet terugtrekken als t topic niet loopt zoals je hoopt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:17

slimmerik schreef:
Het is volgens mij Merel's eigen keus geweest en zij heeft Lotus gewoon een laatste kans willen geven. Merel reed ook nog een andere pony bij op de manege, dus was daar bijna dagelijks te vinden.

Citaat:
De eigenaresse van stal staat haar te woord, vertelt wat wij al weten

Hier haal ik toch echt uit dat er nieuwe info doorgegeven werd.
+

Citaat:
Dit gaat goed tot Merel enkele weken geleden contact met ons opneemt. Lotus is al meer dan een maand kreupel.

Als je een probleempaard verhuurt lijkt me toch dat je de situatie opvolgt, zeker als persoon elke dag op stal komt.
Misschien verkeerd geschreven daarom vraag ik het even. Knipoog
Laatst bijgewerkt door lesilla op 20-12-08 17:22, in het totaal 3 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:17

ik hoop dat deze stal er iniedergeval niet onder zal lijdden.. En zou mooi zijn als ze er een zaak van konden maken idd..

Joonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:22

Ik heb net het stukje gelezen op de site van TS en dit kan echt niet. Zoveel onwaarheden over Lotus en de manege. TS je moet je schamen en je had veel meer moeten verdiepen in de gezondheid van Lotus. Dan had je gehoord dat ze meerdere beenproblemen heeft. Geconstateerd en behandelt door een dierenarts!! Merel was haar laatste kans. Recreatief rijden en enkele dagen in de week rust. Dit is nog bijna een jaar goed gegaan. Nu ging dat ook dat niet meer. Dan zijn nog twee opties grasmaaier of slacht. Jij biedt haar als berijdbaar paard aan en dat is ze NIET!!! Volgende keer gaat het paard naar de slacht dit niet nog een keer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:23

Het voordeel is nu wel dat er een adres bekend is dat 500 Euro voor je (niet meer te berijden) paard betaald, dit biedt perspectief! Pling Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:23

Egoistische kinderen van 40 zijn t.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:26

siena1 schreef:
slimmerik schreef:
Dit schrijft marialva over lotus op haar eigen (zaken)site: http://sonhocavalosstables.come2me.nl/889765/Gezocht

Ik vind dit dus ècht niet kunnen. Zou er als stal Jaspers een zaak van maken.

Rolleyes Dit kan dus echt niet!! Ik hoop dat stal Jaspers deze tekst op slaat en er ID een zaak van maakt!!

Dit vind ik ook echt niet kunnen!! Schande dame's, dit maakt dat er een bitter smaakje komt aan dit verhaal!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:28

Ik heb respect voor mensen die hun paard naar de slager brengen, en zich erbij neerleggen dat dat het beste is. Ik haat mensen die zichzelf als heilig boontje willen neerzetten en een paard "redden" van de slacht, zodat iedereen hun de hemel in prijst.

Brainless

Ben benieuwd of zij nu ook gaan posten bij slagers om te kijken of er "gezonde" paarden gered kunnen worden.

savath

dit topic draait heel anders uit dan dat ts verwacht.
Ik vind het erg dat deze manege zo door het slijk gehaald word.
Als het paard echt pijn heeft was hij beter af dood!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:31

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:31

ik vind het wel veel heisa om 1 paard dat na veel goede zorg en kansen, uiteindelijk maandag zou worden geslacht.

in de tijd dat dit topic loopt zijn er vast al weer meerdere versleten of lastige pony's vertrokken vanuit mindere manege's, richting handelaar - transport- slacht..
en daar hoor je niemand over, nee die pony's blijven anoniem.
terwijl dáár volgens mij nou net de dieren bij zitten die wél gebaat zijn bij een nieuw leven als privépony.

ik denk dat juist veel manege's een voorbeeld kunnen nemen aan de gang van zaken bij stal Jaspers, zoals ik het hier lees.
netjes toch dat ze de paarden zo goed in de gaten houden, behandelen, kansen geven, werk aanpassen, en de vorige eigenaar bellen als het paard weg moet?
ik begrijp dus niet waarom TS en wie erbij hoort, juist precies dít paard, van deze manege hebben uitgezocht, en dan vervolgens doen alsof het paard slecht is behandeld op een 1 sterren manege ofzo..
Laatst bijgewerkt door Marigold op 20-12-08 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:32

Ik vraag me af hoelang de dame's op stal Jasper hebben gereden?? Als ze zo slecht voor de paarden zijn zoals ze beweren was ik na 1 les al weer weggeweest n.l!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:34

aerdenhout1 schreef:
Ik vraag me af hoelang de dame's op stal Jasper hebben gereden?? Als ze zo slecht voor de paarden zijn zoals ze beweren was ik na 1 les al weer weggeweest n.l!

Berpie en marialva hebben nooit daar gereden. Ze komen notabene uit de andere kant van het land Boos!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:35

Dan hebben ze helemaal al geen recht tot spreken lijkt mij.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:36

pinuts schreef:
Egoistische kinderen van 40 zijn t.

Dit voegt echt heel weinig waarde toe aan de discussie.
Zo kom je ook nergens, mensen veroordelen om verwijten te gooien naar een manege (uiteraard verkeerd), maar even verkeerd is het om ze zelf te gooien.

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:36

slimmerik schreef:
aerdenhout1 schreef:

Berpie en marialva hebben nooit daar gereden. Ze komen notabene uit de andere kant van het land Boos!

TJEE!! dat maakt het hele verhaal nog erger, een stal door het slijk halen terwijl ze er nog nooit geweest zijn!!! Stoom uit je oren

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:37

Dus zij kende Lotus alleen van de vrouw die Lotus aan de manege heeft verkocht 10 jaar geleden??

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:40

Citaat:
De manier waarop stal Jaspers met Lotus is omgegaan is verschrikkelijk, Lotus heeft meer dan 10 jaar voor stal Jaspers DIK geld opgebracht in paardrijlessen ze liep daar gemiddeld 8 uur per dag in de lessen mee.

Veel verschillende mensen op haar rug en de een trok haar in de mond de ander schopte haar in haar buik en weer andere klapte op haar rug en noem maar op, en de hele dag door die dol dwaze rondjes lopen, nou dat noem ik een leven voor een paard (niet dus)

Dit staat op de site, alsof ze er bij hebben gestaan.
Als het paard echt zo verschrikkelijk slecht heeft gehad, hadden ze hem veel eerder moeten kopen, en dan is het zielig dat ze hem zolang hebben laten lopen op zo'n slecht manege!!!!

Wat een sensatiebeluste mensen zeg!