Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:04

Dat lijkt me zo erg om achter te komen..
Zou echt kwaad zijn.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:09

Heb er vanacht nog over gedroomd, zo erg is het topic me blijven hangen. Ik hoop echt dat ze niet meer terugkomen en dat ze hopenlijk ooit leren dat dit niet normaal is. Tevens hoop ik ook dat andere van dit topic leren dat het niet normaal is om bij andermans paarden in de wei te komen. Als de paarden zielig gevonden worden kan altijd een briefje bij de wei worden opgehangen of een keer met de eigenaar gepraat worden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:26

Nou ik ben benieuwd of ze nog terug durven komen.
Hopelijk is moeders van gedachten veranderd, en heeft ze die kids alsnog op hun kop gegeven.en beslist dat ze niet meer op TS dr erf mag komen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:28

heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:32

Ongelooflijk zeg Scheve mond

't Is toch van de zotte..... alle tips zijn wel zo'n beetje gegeven (zou er persoonlijk wel voor voelen om die meiden te longeren, kijken of ze dat dan nóg leuk vinden).
Het meest effectieve is natuurlijk dat ze te grazen worden genomen door de paarden, doen ze het zeker weten nooit weer, bij geen enkel paard. Maar de eigenaar van de paarden zal dan wel weer verantwoordelijk zijn, zeker?

Rare wereld hoor Ziek
Echt he, sommige mensen hebben écht geen verstand...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:41

Echt ongelooflijk. Ik denk dat ik per direct een waakhond zou aanschaffen.
Ik snap dit gedrag echt niet, al helemaal niet het gedrag van die moeder. Ik hoefde dit vroeger als kind echt niet te proberen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:49

Zegt genoeg over dat gezin, zij vinden het blijkbaar heel gewoon om ongevraagd op andermans terrein te komen en vervolgens zelf even te gaan bepalen wat ze gaan doen met de paarden....
Tja als er dan wat fout gaat moet je ook zelf de consequenties dragen lijkt me. Wat een lef zeg om dan te zeggen jou paard heeft de jas van mijn dochter gesloopt die zonder toestemming bij jullie paarden in de wei komt..
Ze mag blij zijn dat het hier bij is gebleven, wat als de paarden waren geschrokken en ze had een klap gehad?
Duidelijk mensen die geen verstand hebben van paarden en beleefdheidsvormen.
Ik zou het niet in mijn hoofd halen, ook het ongevraagd gaan voeren van andermans dieren. Wat voor moeite is het nu om het vragen of dat kan en mag?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:52

Ik heb dit topic met verbazing zitten lezen; dat die vervelende meiden (om het maar even netjes te zeggen) zomaar op jouw erf durven te komen en met jouw paarden aan de haal gaan! Dat zo'n moeder dat nog goedkeurt ook! Dat ze jou wel eens even gaan vertellen dat je je paarden niet goed verzorgt en je blijkbaar ook niet meer zelf mag bepalen wie je er wel en niet op laat rijden! En dan lees je als klap op de vuurpijl ook nog dat dit soort dingen blijkbaar niet eens een uitzondering zijn! (Gisteren was er zelfs ook nog een vergelijkbaar topic, toch?) In wat voor soort maatschappij leven wij tegenwoordig?
Vroeger zou ik zoiets echt niet in mijn hoofd gehaald hebben! (maargoed, daar was ik zelf ook veel te verlegen voor Bloos ) Wat mij betreft heeft dat meisje dat gebeten was haar verdiende loon gekregen!

Ik vind dat je goed met de situatie om gaat; ik zou er zelf niet goed van kunnen slapen als mij zoiets overkwam. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het nu verder gaat; hou ons op de hoogte! Al is het natuurlijk te hopen dat het nu gewoon is afgelopen...

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:54

suleilitha schreef:
De pest is dat niemand iets kan zien zolang er blad aan de omringende bomen zit. De hele buurt is inmiddels op de hoogte en verder probeer ik het eerst maar even van me af te zetten.
Ik heb er gewoon grote moeite mee dat mensen zich zowiezo op andermans grondgebied gaan begeven...

Gewoon die draadloze camera plaatsen waarvan ik je sprak: kost je +-70 € en je ziet alles op je TV en kan je aansluiten op je video of DVD recorder...Hoeft geen enkele buur voor thuis te zijn...de camera doet alles...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:00

Ik heb het topic ook door zitten lezen. Nee ik zou dit vroeger ook nooit gedaan hebben en ook van mijn ouders (die niets met paarden hebben) op mijn flikker hebben gekregen en de jas zelf nog moeten betalen ook ... Aso's!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:03

Bah zeg, dat zulke mensen/ouders nog bestaan..Waar is het fatsoen gebleven ..Nooit geleerd netjes te vragen of je mocht rijden, en dat nee, dus ook echt nee is..

Ik hoop toch niet dat zulke meiden ook bij mijn paard de wei ingaan,want dan kun je stukjes gaan zoeken, de mijne slaat en bijt naar alles wat vreemd is, of hij gaat je dus gewoon echt opjagen,zodat je dus ook geen kans meer hebt om weg te komen, tenzij je hééél snel kunt rennen of niet bang bent, dan wil die nog weleens afdruipen..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:14

Het gore lef dat ze hebben inderdaad! En dan die ouders he, waar gaat dat heen met de wereld. Ik hoop dat ze vanaf nu weg blijven!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:22

Maak misschien even ook foto's van de schade (hakster edm...) om in je dossier te steken...

En maak wat (gedateerde) foto's van de toestand (inkom, weiden, paarden, stallen edm) ingeval er in de toekomst nog een confrontatie zou zijn. Zo kan je aantonen hoe het vandaag was.

Die camera: is een "Bench KH 2074" (via google krijg je ook links voor 2de handse). Ik heb naast de camera ook nog een verstraler (lamp 500W). Als er s avonds of s nachts iets/iemand langskomt springt die automatisch aan en kan ik via mijn TV kijken wie/wat er is. K Hoef niet buiten te gaan om het te zien en kan het bewijs direct op tape/CD zetten en dus direct bewijs voor de politie... en kostte me alles samen minder als 100 € ( halogeen verstralerlamp + camera Bench).

Sterkte vandaag bij de aangifte ! en succes met de paarden
Laatst bijgewerkt door Chikiboy op 17-11-08 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:26

Valt het 'onbevoegd betreden van privé terrein' niet onder huisvredebreuk? Ik weet niet precies wat de regel is maar niemand mag ongenood op je terrein komen.

Wat een gedoe zeg... die kinderen, tja, dat snap ik nog wel - ik wil ook nog wel 's een paard een aaitje geven als ik langs een weitje loop ( néé, ik ga niet borstelen hoor!) maar de grote boosdoener is natuurlijk de moeder. Die heeft haar kinderen kennelijk geen enkele vorm van respect aangeleerd. En moeders heeft ook al geen 'dierenverstand' want ze realiseert zich kennelijk niet hoe gevaarlijk een vreemd paard voor haar meiden kan zijn. Een lesje hebben ze in ider geval al geleerd als één van jouw paarden een flinke hap uit de jas van één van hen heeft genomen. Vingers aflikken

Maar.. zo'n ruzie lost natuurlijk niks op, hoe begrijpelijk het ook is. Het zet wél de toon voor eventuele wraakacties.. en dat lijkt me zorgelijk.

Wat een verschil trouwens met mijn buren! Een deel van onze wei loopt langs het terrein van onze buren: dat zijn marktkooplui (groente en fruit) - mijn buur is een kerel van bijna twee meter met een hartje van een mini - die komt dus echt vragen of hij 's een appeltje of een worteltje mág geven als de dames weer 's bedelend aan z'n hek staan! En toen z'n dochter nog in de penny-leeftijd was kwam ze vragen of ik het goed vond dat ze het paard aaide..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:29

Het gaat hier toch niet tot een echte rechtszaak komen? (Zie hier al wetsartikelen voorbij komen met uitleg die heeel onvolledig is en 'foto's om in je dossier te steken')
Vergeet niet hoeveel energie en vooral ook geld daarbij komt kijken hoor, denk niet dat dat de moeite waard is. En het kan vast wel op een andere manier opgelost worden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:30

zo.... net even alle paginas doorgeworsteld...
Wat een brutaliteit zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:30

Ik zeg: De Rijdende Rechter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:32

@ Jannepauli: fijn zeg, dat het ook zo kan!
Wat lieve man zeg! OK dan!
Er zijn best een hoop leuke, lieve, beleefde mensen in de wereld, maar de ziekerds verpesten het voor de rest.......
Ik heb zelf geen kinderen, heb soms wel het idee dat kinderen minder goed opgevoed worden als vroeger. Maar misschien vallen slecht opgevoede kinderen gewoon meer op.....

@ Lovely: de rijdende rechter is geen gek idee eigenlijk Lachen

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:34

Dit is een gigantisch probleem.

De Arbo wet zegt dat iemand er alles aan moet doen om te voorkomen dat er mensen, kinderen, dieren, enz op zijn grond kunnen komen.
Komt iemand op zijn grond en krijgt een ongeluk !!!!!
Dan is de eigenaar van die grond aansprakelijk.

Een voorbeeld met heel weinig gevolgen wat ik meegemaakt heb.
Het paard van de buren ontsnapt.
Gaat lekker staan te vreten op het korenland van mijn over buurman.
Overbuurman wilde zijn schade gaan verhalen op de eigenaar van het paard.
Overbuurman kreeg te horen !!
Pech man, had je maar een goed hek moeten neerzetten op de ingang van je akkerland.

Hiermee wil ik aangeven dat je er eerst alles aan moet doen om te voorkomen dat iemand op je grond komt.
Een verzekeringmaatschappij keert ook niet uit als er bij diefstal blijkt dat er geen inbraak schade is.

Mijn advies is, haal de paarden weg.
Of wat heel moeilijk en gemeen is, benader de moeder positief.
Nodig haar en de kinderen uit.
En laat ze dan onder jouw toezicht de paarden verzorgen en berijden.
Misschien heb je een paard, zoals ik, die echt geen vreemde ruiter op zijn rug duldt.
Een bokje in de hoek en kind met zijn hoofd, zonder cap, tegen de bakpaal.

Dan heeft moeder een probleem.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 17-11-08 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:34

lovely die is goed!

ik ga binne kort ook bortje op hangen niet voeren ivm ziekte paard krijgt hij dingen die hij niet mag hebben is het bijna zeker dat dat stukje eten het einde van zijn leven gekost heeft mvg roma´s freedomstable

nou is die niet goed

verder vind ik dat niemand op jou terein mag komen zonder toestemming!
ik heb zelf ook een jonge merrie lopen wel een kleine dan maar dan nog die nog wel eens een tik uit kan delen
en die mept behoorlijk laatst nog een mep van gehad maar goed dat het bij die kindjes dan bij bijten is gebleven

veel suc6 verder en hopen dat het goed komt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:35

Snoevie schreef:
jeetje TS,wat een irritante situatie,ik zou toch ook wel flink pissig zijn!
ik heb ook weleens kids bij mijn pony betrapt.........en kwaad dat ik was!stelletje brutalen!

NonaWen schreef:
Een neQschot.. dat is wat die 2 veraande tr*tten verdienen.. Scheve mond

nou sorry,vind je dit een normale opmerking?ondanks dat het schandalig is dat mensen zo verd*mde brutaal zijn?

Ach gut spreekwoordelijk he

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:36

ik heb dus dit weekend presies het zelfde gehad.
ik heb 2 shetjes van 6 en 8 en die lopen in geen gebied waar nu gebouwt word.. omdat het weiland nog top is en de paardjes gewoon een schuilstal hebben. ga ik daar niet weg voor dat ook op mijn weiland word gebouwt.

nu heb ik een klein hekje waar ik stroomdraaitjes voor heb zo dat ik rustig door de deur kan zonder dat er 2 shetten donders ook door naar buiten glippen en 3 kettingen waar het me vast zit.. de onderst is gemaakt van een oude bilriem. ik doe die dingen altijd en eeuwig vast mede omdat we een geit hebben die is monster in ontsnappen. en ja hoor gister avond kom ik daar en liep m'n geit los over de STRAAT!!!! Boos!
goed ik verder kijken en ja m'n hoofdstel zat gewoon nog om mijn pony! dus ik naar de keet gelopen waar alles in staat en me grote zorgen maken omdat 1 van mijn pony's een lelijke wond heeft op zijn schoft.. hoe die daar komt weten we ook niet maar het is een vlees wond die open wijkt... ik die keet in want m'n pony's vangen kon ik vegeten en ja hoor overal bloed.. op m'n zadeldekje en zadel.. ik dus als een gek een emmer voer gepakt en m'n ponys geprobeerd te vangen.. de kleinste kwam uit eindelijk die had geen wond maar en was duidelijk een zadel plek te zien....
en m'n grote hengst... die kwam niet uit eindelijk heb ik al het voer denk wel 3 kilo in de schuil stal ge gooit om het daar in te lokken dit heeft me 2 uur gekost toen hij der stond zag ik dus dat de wond helemaal verder gescheurt is en nog steeds bloede! veearts heeft er weer naar gekeken was gelijk wat lichter in m'n geld Boos! Boos!
een vriendin vertelde me toen dat je van die boordjes kan op hangen met bijvoorbeeld als je een hond hebt: pas los lopend hond betreden op eigen risico. als er onder staat dat het betreden op eigen risico is en er gebeurd wat word jij niet aan sprakelijk gesteld. ook geld dit voor de bordjes met verboden toegant strafrecht...... ook bij die word jij niet aansprakelijk gesteld.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:36

Niet te geloven. Ik ben hier bang voor omdat mijn paarden momenteel aan een zandpad staan dat een flink stuk van de boerderij af ligt, en dus veel minder toezicht is. Dat ze bij jou gewoon op je erf komen is echt erg! Vooral die moeder vind ik te erg voor woorden. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:37

Het is complex hoor, als iemand zich een schedelbasisfractuur valt van jouw paard waar die ongevraagd op is geklommen, dan is het echt niet de schuld van de eigenaar. Bovendien heeft Sul al uitgebreid gewaarschuwd èn een verbod uitgesproken, dus dan houdt dat stukje mogelijke aansprakelijkheid waarschijnlijk wel op.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:38

Winnie_Smit schreef:
Pfff, ik ben weer eens blij om in de stad te wonen. Hier komt dit niet voor Clown

Ik woon in de randstad en helaas hier komt het ook voor hoor Knipoog Heb het nu in 3 jaar 2 keer meegemaakt. Eerste geval was een grietje van 12 die haar eigen zadel en hoofdstel meesleepte over het hek, 2e geval was 2 weken geleden een vrouw van 24..... Daar heb ik nog hele discussies mee gehad want idd, mijn paard werd ook mishandeld. Die was namelijk om 10 uur 's ochtends heel vies.
Ja wij (de verzorgster en ik) komen pas 's middags of 's avonds omdat ik van 9 tot 5 werkte.

Ik ben heeeel benieuwd hoe dit vandaag verder gaat.