Appassionata 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: Appassionata 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:04

Equidea schreef:
EngeltjeS schreef:
Wauw zeg, ben net terug Haha! mooie show hoor! Knipoog
idd was lorenzo goed bezig Lachen

k zat op eerste rij Haha!
maar zag wel een paar 'foutjes' in de show zien gebeuren.
bijv. dat die vrouw met dat mooie schimmelpaard (die ging rollen in het begin Knipoog ) die haalde een x goed uit naar haar, wat vanaf mijn plek een klein stukje had gescheeld, dat ie dan raak was.
en later kwam ze met 'de grote' veulens, en probeerde er eentje haar twee maal te happen.

maar goed! echt een mooie show!

*en lorenzo... Tong uitsteken k zwijmel weer verder ;P *

Ik, mijn vriend en mijn moeder zijn gister geweest, en ik weet nog dat ik zei, wetend uit eigen ervaringen met mijn eigen paard, dat dat paard het 100 keer goed kan doen, maar dat het een keer fout gaat...
Zo vriendelijk was het allemaal niet.

Verder vond ik het erg tegenvallen, op dat western stukje na, de dressuur hadden ze weg mogen laten, was niks speciaals aan met die groffe in bedwang-houd-ijzers in hun mond...

Ja dat viel mij ook al op, vond dat dressuur nou niet echt vriendelijk....stangteugels er strak aan, en behoorlijk hard in hun handen.
Had er meer van verwacht. Lorenzo daarentegen vond ik wel super....knap hoor...ik doe het hem niet na....
Verder vond dat er behoorlijk zweepgebruik werd toegepast. K zou graag achter de schermen zijn gaan kijken bij het losrijden Bloos
1 van de zogenaamd ouder geworden veulens (volgens mij een bruin arabiertje) was aardig domiinant over die vrouw. Steeds proberen te happen naar dr....en bijna bovenop dr springen.
Nee, ik volgend jaar niet nog een keer....Vond het een beetje tegenvallen eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 29-12-08 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:07

Dat schimmelpaard haalde inderdaad uit ja. Maar dat deden die drie 6 jarige ook. Ik had dus het idee dat dat een niet heel erg subtiele manier van ze was om aan te geven dat ze wel weer wat uit dat zakje wilden snoepen.. ?!

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:21

Rens_ke schreef:
Dat schimmelpaard haalde inderdaad uit ja. Maar dat deden die drie 6 jarige ook. Ik had dus het idee dat dat een niet heel erg subtiele manier van ze was om aan te geven dat ze wel weer wat uit dat zakje wilden snoepen.. ?!

Klopt ik herken het van een paard van mijn vriendin. Die heeft ook een tijdje vrijheidsdressuur met haar paard gedaan, veel met snoepjes werken. Maar het resultaat was dat hij ongewenst trucjes deed en als hij niks kreeg hetzelfde gedrag vertoonde als het witte paard. Oren in de nek en soms zelfs happen.

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:23

ik ben gister middag geweest, ik vond het echt super leuk, die kleine shet vond ik echt geweldig wat een schatje. en verder vond ik de paarden erg mooi ( wel jammer van de enorme bitten enz) en die kleine foutjes tsjah, het blijven dieren he! en dus kan het nooit echt vlekkenloos gaan.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:40

Fere16: Jij bedoeld de stang en trens van die Friezen zeker? Ja, daar hadden wij ook vraagtekens bij. Want stang en trens is toch als je Z rijdt? Nou, ik vond lang niet alle Friezen Z-waardig. (een paar wel, die deden ook Z oefeningen. Maar als je je paard niet eens in galop kunt houden...??????)

Maar goed, ik durf ook niet te veel te zeggen want ik doe het ze niet na!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:48

Ik vond het een gave show, was er natuurlijk voor de IJslanders en die vond ik ook het gaafst. Haha!

Vond sommigen dingen toch wel errrrg tegenvallen. Viel me op hoe strak ze werden gereden, ontzettend kort. Vooral de friezen... Die schimmel van Sylvie Will (??) was nog aardig lelijk aan het doen, iets te verwend met de snoepjes. Nagelbijten / Gniffelen

Die kleine shet (Herman) was inderdaad echt geweldig. Haha!

Ik vond het er echt allemaal niet zo vriendelijk uit zien, en ik wil ook niet weten hoe het bij sommige paarden is aangeleerd...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:54

Ik ben zaterdagmiddag geweest en vond het ook niet heel geweldig. Na alles wat ik gehoord had en de aankondigingen enzo had ik een hoge verwachting..
Sluit me wel aan bij hetgeen wat hier al eerder gezegd is. Verder vond ik het eerlijk gezegd ook belachelijk dat ze sterretjes aan die ijslanders hun benen vast maakten.... Je gaat toch niet iets met vuur vast maken aan een levend dier.
Verder vond ik ook die stang en trens vaak ook niet nodig, zo geweldig hoog was het dressuur niveau soms ook niet... Dat groepsdressuur ging nou ook niet echt gelijk bij de Friezen, bij de ijslanders ging het wel beter!
Ik vond raspoetin, die shetlander, wel heel lief! En die veulentjes wouden idd de bak niet uit... Was wel weer grappig om te zien..
Ik vond die Lorenzo ook wel mooi, al vond ik de 2e keer dat hij op kwam mooier als de 1e keer... De 1e keer had ik heel erg het idee dat die paarden het absoluut alles behalve leuk vonden. Vooral toen hij zelf ging over die stok ging springen... Ze keken toen iig niet heel vriendelijk... Maar wat ze ook zeiden hij rijd zonder wat op die paarden. Ja zonder wat?? Maar wel 2 zwepen in ze handen.. Ik ben wel benieuwd hoe hij het die paarden geleerd heeft...
Maar goed... Dat is mijn mening he Knipoog Commentaar geven is altijd makkelijk...
Ik denk iig niet dat ik hier nog een keer heen ga...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:56

Idd. die witte lieten ze steigeren en toen KLETS een klap tegen z'n achterbenen.. en dat te bedenken dat ze zelfs een vliegje op hun huid voelen! Bitten vond ik ook erg slordig.. ze liepen te rukken als een gek. Lorenzo vond ik het enige mooiste. er was veel dressuur viel me wat tegen. western was ook een beetje lasso-achtig.. Clown

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:19

aan het begin van de show dacht ik echt waar ben ik beland. Lorenzo was dan wel leuk maar die friezen, ze botste tegen elkaar aan en nergens gelijk. Dat van silvie zag er nou ook niet uit alsof ze dat paard onder controle had, zag nog een paar keer een flinke mep met die bloem van der. Daarna werd het wel beter maar had nog me bedenkingen bij sommige dingen. inderdaad bij het meppen bij het stijgeren zodat hij een leuke sprong/bok maakt. silvie die flink gebeten werd door der paarden. het onwijse getrek bij de lange lijnen bij de falabella's/shetjes (kon ik niet percies zien van de 3e rang Tong uitsteken ) Hou er van als ze dit soort dingen kunnen laten zien en het paard het ook nog is leuk vind. Maar dit was vaak toch wel echt zo geforceerd kreeg echt een circus idee.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:40

jeetje dit was de 1e en laatste keer dat ik ben geweest..
een stang,een strakke teugel en een zweep van acher..dan kan ik mijn paard ook wel laten springen!
en die amerigo nou die stond ook wel heel gelukkig daar in de hal..not. de meeste paarden in de ring hadden ook de oren naar achter.
na de pauze werd het gelukkig beter maar voortijd ergerder ik me echt dood!die frienzen alleen al...geen gezicht!ze letten niet eens op de afstanden, laat staan op elkaar!
en die presentator vond ik niet echt bij de show passen:P kerel wat een harde stem!

wat hebben jullie betaald?ik 76,- en zal ik op rang 1 zitten..komen we daar rij 17 op de lange zijde!naaa

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:51

kissmeB schreef:
een stang,een strakke teugel en een zweep van acher..dan kan ik mijn paard ook wel laten springen!
en die amerigo nou die stond ook wel heel gelukkig daar in de hal..not. de meeste paarden in de ring hadden ook de oren naar achter.
na de pauze werd het gelukkig beter maar voortijd ergerder ik me echt dood!die frienzen alleen al...geen gezicht!ze letten niet eens op de afstanden, laat staan op elkaar!
en die presentator vond ik niet echt bij de show passen:P kerel wat een harde stem!

wat hebben jullie betaald?ik 76,- en zal ik op rang 1 zitten..komen we daar rij 17 op de lange zijde!naaa

wij waren met 6 personen en hadden dus 6 zitplaatsen besteld op rij 23 vak f komen we daar missen we dus gewoon 2 zitplaatsen!!
die waren ertussenuit gehaald voor de trap van de bediening voor het licht Verward
wij z'n mannetje drbij halen zegt ie ja ik kan 2 mensen op de vip plaatsen.
ons antwoord ja maar we zijn met zn 6e! nou ga dan maar op de stoellen zitten die nog leeg zijn naast jullie dan vang ik de andere personen op die eigenlijk op die stoelen horen waar jullie nu op gaan zitten.
heel vaag allemaal.

en zoals ik al eerder aangaf vond ik de show ook niet specta..

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:53

kissmeB schreef:

Ik ben gister ook geweest, vond het een mooie show, maar wel veel fouten en niet erg diervriendelijk.
Lorenzo daarentegen vond ik wel erg goed en ook zijn omgang met de paarden zag er veel beter uit..
Amerigo vond ik niet zielig hoor, hij leek het wel best te vinden, was erg ontspannen en keek gewoon met oren naar voren om zich heen.
Mooie paarden, maar de ruiters vielen af en toe erg tegen.
De shetjes waren grappig, maar hoe die man met ze om ging vond ik alles behalve grappig..

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:05

Het eerste stuk viel mij gisterenmiddag onwijs tegen, ik dacht echt bij mij eigen.. Waar is mijn geld gebleven??
Na de pauze vond ik het beter.
Amerigo die zat van sendatiemiddelen denk. Een paard blijft daar echt niet zomaar voor zijn lol staan. Botten staken er aan alle kanten uit.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:08

kissmeB schreef:

76 euro???
voor 1 kaartje??
ik betaalde 59 euro per kaartje 1e rang en zat op ry 5 had goed zicht op alles!
von het zelf een mooie show maar idd hier en daar puntjes..
Maja allang knap dat die paarden t doen en zoveel toe laten.
Doe t zelf maar eens ,ik doe t ze iig niet na.
Verders vond ik t bij de friezen allemaal wel mooi eruit zien.
heb eerlijk gezegd niet op de bitten gelet..
En dat bij die ijslanders met die sterretjes ik vond ze echt super vet!
Zal t zelf nooit proberen. Maar voor een show vond ik t wel leuk!

Lorenzo vond ik ook super tof! had een paar keer t idee dat ie er bijna af zou knallen..
Maar is niet gebeurt gelukkig..
Verders idd wat ik bij andere lees over t happen dat zag ik ook.
En dat die witte ging rollen!
tja dat zou ieder paard wel gaan doen..

Die beesten weten ook wel dat er lekker zand ligt en dat ze toch even snel kunnen gaan rollen.

Wat ik ook nog zag was dat lorenzo met die 6 witte paarde in de knoop kwam!
toen had ik echt zoiets van o ow:P
maar goed dat ze stil wilde staan.

Die shetjes vond ik super gaaf:P vooral die hele kleine zwarte.
En idd wat andere al zeggen in vorige berichten ze waren erg happerig Tong uitsteken en waarom die dieren niet over de rand heen gingen dat snap ik ook niet. Cool

Ik vond het wel een leuke show om te zien.
Of ik volgend jaar weer zou gaan weet ik niet.
(Maar ga wel naar jumping amsterdam :p ) Haha!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:45

Vond het een mooie show gisteravond!
De friezen vielen een beetje tegen aan het begin, Lorenzo was zeker de beste!
Het idee van Ierland met IJslanders is ook foutje vind ik.
Maar, in z'n geheel vond ik het een hele mooie show en mijn zus en haar vriend willen volgend jaar weer, dus ik ga volgend jaar ook weer:P

Ik had betaalt voor 2e rang en zat op rij 13.
De duurste kaarten waren trouwens max. €59,- dus ik denk dat er wat fout is gegaan..

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:49

peehtje schreef:
Het eerste stuk viel mij gisterenmiddag onwijs tegen, ik dacht echt bij mij eigen.. Waar is mijn geld gebleven??
Na de pauze vond ik het beter.
Amerigo die zat van sendatiemiddelen denk. Een paard blijft daar echt niet zomaar voor zijn lol staan. Botten staken er aan alle kanten uit.

zal wel een beetje meevallen hoor denk ik.. als ze die paarden alles kunnen leren wat in die show gebeurd kunnen ze ook heus wel een paard stil leren te staan..
ik vond m juist nog aardig alert, hij stond daar niet zo met zn hoofd naar beneden een beetje te dommelen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:32

"amerigo" was zeker weten niet verdoofd, ik vond dr wel enorm mager.

Maar ze was iets van 24 oid, had ik aan die man gevraagd. En het was een wpner van rigoletto meen ik.

Ik blijf erbij dat het rijtechnische niveau ver onder de maat was, had een klas van deurne kunnen zijn Huilen van het lachen

Erg jammer, want van die friezen hadden ze best wat moois kunnen maken, met goede ruiters, en beter aan de hulp staande paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:58

stubeck schreef:
kissmeB schreef:

wij waren met 6 personen en hadden dus 6 zitplaatsen besteld op rij 23 vak f komen we daar missen we dus gewoon 2 zitplaatsen!!
die waren ertussenuit gehaald voor de trap van de bediening voor het licht Verward
wij z'n mannetje drbij halen zegt ie ja ik kan 2 mensen op de vip plaatsen.
ons antwoord ja maar we zijn met zn 6e! nou ga dan maar op de stoellen zitten die nog leeg zijn naast jullie dan vang ik de andere personen op die eigenlijk op die stoelen horen waar jullie nu op gaan zitten.
heel vaag allemaal.

en zoals ik al eerder aangaf vond ik de show ook niet specta..

wat vaag zeg.
wij in rij 22 hadden wel goede plaatsen.
achter ons 2 zonder stoel waren jullie dat?
verder waren er voor stoelen bij gezet?
en die presentattor poeh die zou zo op mijn school kunnen komen Tong uitsteken

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:01

Weet iemand de titel van het laatste nummer ? Lachen

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:24

bij ons was er ook nog een ijslander die op zijn plaat ging na maak mij niet wijs dat dat stuk alemaal goed getraint is...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:25

amerigo was idd 25 jaar en heb er een tijdje naast gestaan maar zo leuk vond hij het ook weer niet. Vooral als ze met zn 10e aan zn hoofd zaten en om zn nek hingen. Dan begon hij ook wel te lopen maar de mensen van appassionata zetten hem weer terug. Voor de show leek hij het best leuk te vinden maar in de pauze zag het er toch wel wat anders uit.

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:36

wat vaag zeg.
en die presentattor poeh die zou zo op mijn school kunnen komen

ik denk dat wij dat waren ja! 6 meiden naast de trap voor de verlichting.
toen we plaats namen mochten we 2 stoelen van andere mensen in gebruik nemen die andere mensen zijn op de vip geplaatst.

Robodol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:46

Wij zijn zondagavond geweest.Het was naar onze mening een zeer indrukwekkende show. Toch zetten wij bij sommige onderdelen de nodige vraagtekens. Zoals de ijslanders met de sterretjes aan hun benen. Het zag er mooi uit, maar wat hebben de paardjes misschien moeten doorstaan om dit resultaat te bereiken.Silvie vondt ik op zich wat tegenvallen, net als de Spanjaard. Lorenzo was echt toppie Vingers aflikken . De show op zich was niet perfect, maar ze werken wel met levende dieren, dus dan kan je zoiets ook wel verwachten. Voor ons is het wel voor herhaling vatbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:48

stubeck schreef:
wat vaag zeg.
en die presentattor poeh die zou zo op mijn school kunnen komen

ik denk dat wij dat waren ja! 6 meiden naast de trap voor de verlichting.
toen we plaats namen mochten we 2 stoelen van andere mensen in gebruik nemen die andere mensen zijn op de vip geplaatst.

ok ja dan waren jullie dat.
zwaar bagger geregeld dan.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:50

Ik ben ook geweest, zaterdagavond. Met mijn moeder, broer & stiefvader. Mijn broer&stiefvader hebben niks met paarden.
De dressuur vond ik ver onder de maat, bij het friezen 6-tal ging er veel mis en ze zaten maar te rukken en te plukken. M'n stiefvader zei dat 'ie mij wel is een betere proef heeft zien rijden, haha Clown
Ik vond Lorenzo wel súper gaaf, wat hij doet met die paarden, geweldig! Je zag wel echt dat wanneer hij zijn paarden een schouderklopje gaf, ze gelijk ontspande.
Verder had ik niet echt het gevoel dat de paarden het naar hun zin hadden, allemaal oren in de nek, happen naar elkaar enz.
Er was ook 1 schimmel die stijgerend de ring uit moest lopen en die werd met dubbele lijnen even omhoog getrokken, met de zweep achter zich aan. Dat deed hij niet uit plezier, maar gewoonweg uit angst.
Met die IJslanders vond ik echt onverantwoord met dat vuur aan hun benen. 1 IJslander ging nog over die zwarte rand en viel bijna, toen hoorde je heel de zaal ''achhhh''.
Verder vond ik het na de pauze een heel stuk beter dan voor de pauze.

Ik ben een paar jaar terug ook naar Goa geweest en dat vond ik echt een stuk spectaculairder!