Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:25

Vonneke wat een leuk topic heb je gemaakt een mooi overzicht! Zuinig op zn pootje zijn hoor!
Madelein gefeliciteerd !!
Stichlover je filmpje ziet er keurig uit! Ik had ook iets hoger ingeschat qua punten.
Yelly wegen en meten lijkt me ook heel interessant. Wat was het gewicht? Ach en een kleintje, zo lang jij er mooi op past is het prima toch?!
Tita ik zat net ook op de kalender van Utrecht te kijken idd staat zat tussen. Fijn dat je les zo goed ging!
Rivella groenendaal start ik ook graag. Ben alleen nog niet indoor geweest ga altijd outdoor met mn ruin. Wil met het jonkie ook nog indoor gaan daar. Jammer dat je punten zo tegenvielen!
Jantine zonder binnenbak is wel lastig ja de winter door. Ik zou zelf niet voor een accomodatie kiezen zonder. Vallen er veel te veel dagen uit dat ik niet kan trainen.

Mn jonkie had denk ik na het weekend en gisteren beetje spelen aan de longe zin in nog een vrije dag... haalde ik vanmorgen uit de box met een enorm krom voorijzer. Vast de handstand geoefend op stal, haha. IJzer er maar onder weggehaald en er nog een dagje verlof aan vastgeplakt. Mag ze morgen weer aan de bak!!

Martine

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:28

Horrorwinter eerst zien dan geloven :j

Jammer dat je de handstand niet in de proef hoeft Synthaa haha!

Hier super fijn gereden. Bij het wijken is het knopje gevallen. En de sb gaat ook al mooi in stap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:31

Thanks Syt!! Wat klote van ijzer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:31

Fijn dat trainen goed gaat martine!

Ik morgen weer, spannend naar week...

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:38

Synthaa heb bewust gekozen voor een stal met weidegang/paddock en geen binnen baan omdat hier in de buurt geen combinatie is :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:40

Haha de handstand op stal :+ komt je smid hem er morgen al weer onder slaan?

Gefeliciteerd Madelein!! Fijn dat je Ed nog zelf kan trainen zo.

Ja ik vind Groenendaal ook een fijne wedstrijdlocatie. Indoor is het losrijden lang en smal, maar als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt gaat dat prima.
Mn punten vielen eerlijk gezegd niet zo tegen. Tweede proef vond ik zelfs wat hoog gejureerd, had rond de 170 verwacht voor beide proeven en kreeg 167 en 176. Paardje is nog erg gespannen en de galop lijkt wel een rondje renbaan :Y)

Ik hoop ook dat die horrorwinter meevalt! Mijn paardjes staan aan huis en ik heb alleen een buitenbak. Vorige paard zette ik op de trailer en ging naar de binnenbak, maar met mijn jonkies nog niet alleen op pad geweest... en vrees dat ik niet iedere keer een enthousiaste assistent kan vinden ;)
Gaan jullie al alleen met de jonkies op pad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:41

Ik nu op perfecte stal op 1 pnt na...

slechte bodem in binnenbaan. Dys ga naar club 1x verderop

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:42

Oh naja ook prima toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:43

Ja goed te doen. En niet snders gewend

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:43

Martine fijn dat het trainen zo goed gaat!
Jantine o ok. Je zit ook in een heel andere omgeving natuurlijk.
Rivella nee heb een handige man hij is net even gaan timmeren toen hij thuis kwam het zit er weer mooi recht onder! O dan heb ik het verkeerd gelezen van je punten, sorry.
Ik ga nog niet alleen met mn jonkie op pad net als jij. Ze laadt nog wat aarzelend ze reist op zich wel heel fijn maar heb liever dat het eerst tig keer gewoon prettig verloopt met twee personen zodat ik uiteindelijk wel alleen kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:44

Ik overal alleen heen hihi

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:44

Vonneke wij hadden tot afgelopen feb ook een slechte bodem binnen die was op en keihard. Ik ging daarom ook elders trainen had een abbo op een andere rijhal van een club. Gelukkig hebben we nu een nieuwe topbodem hoef ik niet meer op pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:48

Hier geel zand. Veel te los en gaten bah!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:12

Ideaal zo'n handige man Sythaa ;)
Alleen uit de trailer krijgen lukt mij wel, maar laden gaat hier ook nog niet altijd even soepel. Fijn om dat iig met zn tweeën te kunnen doen.
@vonneke: heb je de gouden tip?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:15

rivella ja een paardenman :D

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:29

Dat heb jij goed getroffen!
Ik zoek nog een lieve leuke knappe man... paardenman geen bezwaar :p

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 07:27

Morgen dames

Ik zoek ook nog leuke kerel met beetje IQ graag, mijn laatste date vond het jammer dat ik zo bijdehand was......ik vond hem :O :O :Z

Ik sta ansicht op een stal-stal alleen in zomer weidegang.
We hebben zeer ruime boxen met luikje en aan de voorkant een grote deur in vorm van de U waardoor de paarden naar buiten kunnen kijken.
Alleen bij voer en drinkensbak ong 50 cm houte wand, zodat paarden in rust kunnen eten en drinken, daarna tralie werk.

Door de stal wordt 6x daags gevoerd en mijn paard 7x, daar moet je extra voor betalen, ze worden ook gestrooid en komen een -anderhalf uur in de paddock. In de zomer worden ze in en uit de weide gehaald.
Ik werk nou eenmaal fulltime.
Tja we hebben mega bodems binnen en buitenbaan, maar betaal je ook voor.
In mijn omgeving huis zitten 5 stallen waarvan 2 ongekende luxe vanaf prijs 450 euro ....krijg je postzegel als weide en mag ie 2 uur.

Bast van de stallen hier ik denk in directe straal van 20 km stuk of 50 en dan niet eentje voor mens en dier .... Maar blijf zoeken zou willen dat ze er een uurtje of 4 uit kunnen met knabbelen in paddock meer hoeft niet. Ik merk dat mijn 31- jarige flink aan veranderen is voorheen kreeg ik hem niet uit de paddock, nu niet uit zijn stal....hij slaapt zo veel.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:30

Jantine_ schreef:
Synthaa heb bewust gekozen voor een stal met weidegang/paddock en geen binnen baan omdat hier in de buurt geen combinatie is :)

Das niet helemaal waar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:38

Ik heb helemaal geen luxe :D moet 7 min stappen om bij de bak te komen (binnen en buitenbak) lastig als ik moet wassen omdat ik geen was/poetsplaats heb. moet zelf de stal uitmesten, voeren en binnen en buiten zetten. Maar ik heb alles zelf in de hand want pony staat aan huis :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:03

Haha tita heel herkenbaar! :=
Wat een giga hoeveelheid stallen bij jou in de buurt.. stom dat je er dan niet eentje kan vinden waar je paardjes iets langer naar buiten kunnen.

Je paard aan huis hebben staan is ook een luxe vind ik Yvank_ ;) ik vind het geweldig om naar buiten te kunnen kijken en ze te zien staan, of 's morgens vroeg ze te horen hinniken omdat ze graag eten en naar buiten willen!
Ik heb ze wel eens een winter in pension gezet, maar is prijzig en ze komen veel minder buiten dan wanneer ik ze thuis laat. Dan maar iets minder vaak rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:33

hier niet heel veel keuze.

Waar ik nu sta hebben ze het volgende
zomer en winter buiten gezet door staleigenaren
paarden ieder eigen paddock (10x15) met daarachter een eigen wei (10x65)
Eigen voer voeren
Stapmolen
binnenbaan (gebruik ik niet)
buitenbaan
fijne stallen
veel stro
goede kwalieit hooi/voordroog
wasplaatsen met warm water
grote zadelkast
eigen dekenrek

etc hihi

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:38

Fijne stallen is ruim begrip het Vonneke

Tijdje terug was ik een huis aan het kijken regio Moerdijk heb toen gelijk een stal bezocht.
Daar kwamen de paarden elke buiten werden binnen en buitengezet in de winter kwamen ze per groep 4 uur buiten.
Maar die stallen := zo donker helemaal rondom beton, en voor hadden ze tralie-raam en deur

Tja dan heb ik ze toch liever op deze stal meer op stal maar de stal zelf is perfect
We kwamen niet uit over de prijs huis dus was stal toch geen optie meer

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:40

Hier is ook niet veel keuze. Ja wel in boeren stallen maar niet veel als je sportfaciliteiten zoekt of niet zit te wachten op dagenlange weidegang in een groep ongeacht het weer.

Wij hebben lichte stallen met open tralierwerk en buitenluiken, een binnenbaan en een buitenbaan beide met hele goede bodems, een overdekte stapmolen, een longeercirkel, mesten voeren en buiten en binnen zetten wordt gedaan, eigen voer is ook mogelijk, er zijn weilanden en paddocks je kan je trailer stallen en er is een centrale zadelkamer en hele grote kasten daarnaast voor iedereen. Er is een kantine met toilet en een wasplaats. Dat laatste helaas zonder warm water dat zou fijner zijn. Instructie wordt verzorgd tm GP niveau en je kan je paard ook laten toiletteren, beleren of doortrainen. Voor mij fijne lokatie en slechts 1400 meter van mijn huis !

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:42

Tita donkere stallen zou ik ook niks vinden. Evenals stallen zonder uitzicht op buren buiten of iets anders. Dan staan ze maar naar een wand te staren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:54

Ik vind het fijne stallen

3 kanten beton met een raam naar buiten en aan de voorkant traliewerk welke open kan. Tegenover een smalle gang staan andere paarden

Mijn paard is niet geschikt voor aan alle kanten open dus voor ons fijne stallen.