Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:32

Ziet er keurig uit!!!

In hulten gereden zie ik!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:53

Ik heb ook al een tijdje niet meer gereageerd, maar wel alles bijgelezen!
@ stitchlover: dat gaat goed! Leuk!!

@ Jantine: netjes toch 9 winstpunten in 8 proeven (toch?). Hield je paard het goed vol?
Heb ook alleen een buitenbaan. Balen is dat in de winter hè :(
Vorig jaar waren mn paardjes allebei nog 3 dus heb ik ze de winter stil gezet.. Nu wil ik eigenlijk proberen om ze wel een beetje te blijven rijden. Lastig is dat ik nog niet alleen met de trailer met ze op pad kan, dus moet ik steeds iemand mee vragen om naar de binnenbak te kunnen.

@ Vonneke: leuk! Ik ga ook je topic even checken!
vonneke schreef:
In brabant worden alle kringen geherstructureerd. Minder kringen. Ze worden dus groter. Ben benieuwd
Ik ben lid bij een vereniging in de regio Utrecht en daar hebben ze sinds 2012 geen kringen meer :)

@ Tita: nog gefeliciteerd met je punten en prijzen!
Zijn de foto's gemaakt door foto4u? Volgens mij zag ik op fb van een vriendin een linkje voorbij komen.

Ik heb afgelopen zondag bij Groenendaal gereden. Voor de derde keer op cc met mijn merrie en het ging al weer iets beter. We boeken langzaam vooruitgang. Losrijden ging heel fijn maar zat er te lang op.. moest een kwartier later starten dus dat was balen. We hadden 167 en 176 punten. Had eigenlijk allebei de proeven rond de 170 verwacht, vond ze vergelijkbaar, maar 2 verschillende jury's. Jury van de eerste proef schreef onderaan: 'Paard nog erg gespannen, rijd meer met been naar een stille aanleuning. Succes!'

En over doelen gesproken. Haar hoop ik heel te houden.. Na een half jaar blessureleed zijn we nu sinds kort serieus aan het trainen. Volgend jaar pas weer starten, en dan staat een winstpuntje op ons verlanglijstje ;)
Met mijn andere jonkie hoop ik de overstap te maken naar de L1. Hij heeft nu 20 punten in de B.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:24

:j

Vanmorgen les gehad en de foto's door besproken met instructie.
Doortje moet iid iets omhoog maar dat kan niet een twee drie, we gaan nu de oprichting meenemen. Als mijn lengtebuiging goed is, en doortje buigt om mijn been heen komt de geslotenheid zelf.

Tevens lijkt het op sommige foto's of ze hangt, maar dat is niet het geval, we gaan mijn handen lager zetten wel dragend dan wordt het voor het oog in dit geval de foto's alsof ze minder op de voorhand valt.

Ze moet iets wakkerder gaan worden, mijn proefjes zijn te braaf.
Dus vandaag flink geoefend op lengtebuiging, hele zijde wijken en dan A-X-C binnenkomen.
Merrie is zo slim dat we haar aan werk moeten zetten.
Achterwaarts zit erop alleen pasjes zijn nog te klein.

Kom maar op volgend jaar met de L2 :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:29

Vind jammer dat Utrecht geen selecties heeft in de L1

Sythaa 12 Jan is harmelen, denk voor vonneke is dat te ver weg.
Vonneke de meern is voor jou ook eindje rijden hè.... :D kan me nog herinneren dat je 50 km veels tever weg vond, nu kom je hier wel aan.
Busted jij gaat ook lekker ineens :D
Rivellalight is Groenendaal zelde als groenenraven?
Laatst bijgewerkt door tita op 19-11-13 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:36

Groenendaal is in Bunschoten (bij Amersfoort). Jij bedoelt volgens mij Groenraven in Houten?
Harmelen en De Meern is voor mij ook wel te doen qua afstand, dus als we een 'topic-wedstrijd' afspreken dan lijkt het mij leuk om daar ook naartoe te komen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:51

8 maart in de meern ben ik er sowieso als mijn paard dan wel in orde is
12 Jan twijfel ik, heb hekel aan kou

Bunschoten is toch ook topocatie moet nog ff kijkenof dat aan te rijden is.
Ik bedoelde idd groenraven in houten nog nooit geweest verder.

7 dec waars naar hagestijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:53

Fijn tita! Nu toch over binnenkort?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:54

Nee muts :P netjes puntjes uitrijden maar 8 maart zou dus kunnen in feite zijn het 8-9 wedstrijdjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:55

De meern is ook eind maar bekende daar dus leuk.

Harmelen veel te ver

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:57

Is wel lekker aan te rijden veel snelweg.

Heb me afgemeld voor 30 nov al 8 dagen terug nog niks gehoord.. Moet ik dadelijk alsnog startgeld betalen :roll:

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:01

vonneke schreef:
De meern is ook eind maar bekende daar dus leuk.
Harmelen veel te ver
De Meern en Harmelen is heel dicht bij elkaar ;)

@tita: Lijkt me niet dat je startgeld alsnog moet betalen. Je kunt toch aantonen wanneer jij je mailtje gestuurd hebt met je afmelding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:06

Als je maar afgemeld hebt voor sluiting inschrijving

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:07

tita schreef:
Nee muts :P netjes puntjes uitrijden maar 8 maart zou dus kunnen in feite zijn het 8-9 wedstrijdjes

Ok! Hoeveel wp sts je nu?

Ik nog... ff denken.... 7 proefjes staan in L1

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:56

Wat een leuk topic, Vonneke! Knappe vos en mooie resultaten :)

Fijn beeld, Stitchlover! Wat waren je punten voor deze proef?

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's, Tita!

Ik heb niet echt een bepaald doel, maar het lijkt me wel leuk om eind volgend jaar in ieder geval L2 te starten. Maar ik heb geen haast, als blijkt dat wij er als combinatie nog niet aan toe zijn, wacht ik gewoon wat langer! Het belangrijkst is dat we er beiden plezier in houden. Mijn merrie pakt nieuwe dingen best snel op :) We moeten vooral werken aan het bewaren van meer rust, zodat onderdelen beter afgewerkt kunnen worden.

Ik heb de klasse B trouwens niet uitgereden tot de dertig punten. Mijn instructeur vond het onzin om nog langer B te starten en zelf leek het me ook wel leuk om met nieuwe verbeterpunten aan de slag te gaan :)

De paarden bij ons op stal zijn afgelopen weekend trouwens allemaal gewogen en gemeten. Die van mij blijkt momenteel 1.62 te zijn, ze is dus toch nog iets gegroeid. Al blijft het een kleintje, hihi :D Ik hoop dat ze nog iets doorgroeit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:00

Thanks Yelly! Ben ook blij met de commentaren!

Is je merrie nog wat gegroeid?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:45

Ja, toen ik haar kocht was ze nog geen 1.60 :P Ze is nu dus 1.62 :) Ik hoop dat ze nog even doorgroeit, haha!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:06

Vonneke inderdaad maar als het echt erg wordt gaat ie een maand of anderhalf naar instructrice op stal denk ik. Vind wat ze voorspellen (ergste winter van de eeuw en -25?!) toch wel verschrikkelijk op een klein stalletje met alleen buitenbaan en buitenpaddock. Maar dat verhuizen steeds is ook weer wat...

Rivella ehmm nee 4 dagen waren hem echt te veel. Eerste 2 dagen 6 punten te pakken en dag 3 en 4 was die echt wel op.. Maar daarna ook ruim een week vakantie gehad (eerst afgebouwd) Is ook wel heel veel voor een 4 jarig guppie maar leren we weer van!

Stitchloveer ziet er netjes uit!

Zal eens vragen of mijn instructrice binnekort eens een filmpje wil maken...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:06

Jantine_ schreef:
Vonneke inderdaad maar als het echt erg wordt gaat ie een maand of anderhalf naar instructrice op stal denk ik. Vind wat ze voorspellen (ergste winter van de eeuw en -25?!) toch wel verschrikkelijk op een klein stalletje met alleen buitenbaan en buitenpaddock. Maar dat verhuizen steeds is ook weer wat...

Rivella ehmm nee 4 dagen waren hem echt te veel. Eerste 2 dagen 6 punten te pakken en dag 3 en 4 was die echt wel op.. Maar daarna ook ruim een week vakantie gehad (eerst afgebouwd) Is ook wel heel veel voor een 4 jarig guppie maar leren we weer van!

Stitchloveer ziet er netjes uit!

Zal eens vragen of mijn instructrice binnekort eens een filmpje wil maken...

Ach dat zal wel loslopen toch? We zouden dit jaar ook geen zomer krijgen, en het werd de mooiste zomer in jaren! En gelukkig telt deze eeuw pas 13 jaren, dus hoe erg kan het zijn? :P

Pup heeft goed zijn best gedaan, fijn dat ie nu weer tussen zn oren erbij komt! Ach hij leert er ook van hoor!

Wij hebben gister een echo gehad. Alles goed, en we krijgen een zoon!! Zo leuk!!
Paardje gaat ook lekker. Ik werk hem 2 dagen in de week in de pessoa en hij krijgt me een sterke kont en achterhand! Super! Heb ik volgend jaar wel voordeel van :D

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:30

Jaa zo leuk, zag het op facebook! <3 Gelukkig gaat alles goed! Fijn dat het ook goed gaat met Ed. Word ie voorderest nog getraind?

Jij kan gelukkig eventueel nog binnen longeren/rijden en losgooien. Hier helemaal niks...
Hij moet binnekort ook op voor ijzers dan is de pret helemaal over maar hoop dat nog uit te stellen met sneeuw en ijzel etc.

Hij heeft zeker zijn best gedaan! Was gewoon wat te veel van het goede.... Maar dat geeft niks :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:32

Hier voor het eerste jaar bij een stal met een binnenbak. En ik vind het zo fijn :')
Wanneer ik wil rijden kan ik rijden en ik hoef geen rekening te houden met het weer.

Vanavond weer les, hoop dat het weer fijn gaat. Nu bezig met sb en wijken.

Gefeliciteerd madelein!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:40

vonneke schreef:
tita schreef:

Ok! Hoeveel wp sts je nu?

Ik nog... ff denken.... 7 proefjes staan in L1

Staat in onderschrift maar als jij je profiel bijwerkt kan ik zien waar je start, en kijken of ik daar ook zou willen starten.
In mijn profiel houd ik ook bezig wanneer ik start.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:45

Madelein van harte zeg met het grote

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:42

Yelly schreef:
Fijn beeld, Stitchlover! Wat waren je punten voor deze proef?

Bedankt voor jullie leuke commentaar, ik had 189 voor deze proef. Naar mijn idee had het wat meer mogen zijn, maar er zat een behoorlijk strenge jury. Een paar combinaties hadden zelfs verlies gereden :x

Gefeliciteerd Madelein wat leuk!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:46

Thanks meiden! :D

@jantine: Nee ik train hem zelf. Hij loopt nu ongeveer 2x per week in de pessoa, dan nog 1x spelen en gek doen, nog een keer in de bijzet of gewoon los aan de longe ( beetje afhankelijk hoe ie loopt, de laatste tijd is ie super ontspannen) en ik ga er nog 1 a 2 keer per week op. Dat stelt weinig voor, rijdt max 20 min en dan alleen stappen en soms een heel ienie minie verzameld drafje. Onder het zadel lekker flexen aan de lange teugel, en zijgangen in stap. Op deze manier hou ik het nog wel even vol, en blijft ed lekker op conditie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:44

Tita ik heb niet meer dan tot december staan.

hororwinter... dat was voorspeld door een man die denkt meteoroloog te zijn maar date helemaal niet is. nl klakkeloos overgenomen haha