Dank jullie wel! Ben er ook zo vreselijk blij mee, het kost wat maar dan heb je wel eeuwige herinneringen.
Vandaag hebben we voor het eerst in 8 maanden ( ) weer eens les gehad. Het ging ZO fijn. Ondanks dat we niet vaak in de bak rijden is de aanleuning best constant en hij doet zo donders-hard zijn best. Mijn instructrice ging voor ons staan om te laten zien wat ik met mijn lichaam moest doen en hij dacht de hele tijd dat ze iets van hem vroeg. Jambette? Steigeren? Spaanse pas?
Uiteindelijk heel fijn kunnen werken aan de travers, die nu ook in draf steeds langer lukt, en het begin van appuyeren meegenomen. Ik voelde me net Edward Gal. Fijn om weer handvatten te hebben gekregen en weer verder te kunnen met nieuwe oefeningen. Nu al weer zin in!
Captain
Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-24 18:41
Vandaag wat kerstfoto's gemaakt, al ben ik er nog niet helemaal tevreden over haha. Dus ergens volgende week nog een keer maar dan een ander idee uitwerken.
Maar kijk wat een brede kop hij heeft gekregen. Eerste foto is van 2022.
La_Lune
Geplaatst: 15-12-24 18:45
Leuk verschil! Mij valt vooral op hoe ontspannen en tevreden hij dit jaar kijkt . (En dat terwijl hij in 2022 helemaal niet ontevreden of gespannen kijkt, het is gewoon nog duidelijker geworden)
Het is zo genieten om ze zo te zien spelen samen. Ik heb met deze dagen helemaal niet zoveel motivatie om iets te doen dus het feit dat ze zichzelf prima vermaken is fijn.
De jaarwisseling is hier heel goed verlopen. De eerste op de nieuwe stal en het vuurwerk was hier significant dichterbij dan op de vorige stal maar met een neus in de voeremmer merk je daar niet zoveel van.
Tevens hebben we vandaag geoefend met een FAKKEL! Omdat we die vaak gebruiken tijdens fotoshoot, maar dit altijd een neppe is en we natijd het vuur er in moeten photoshoppen zie je toch wel dat dat nep is. Dus tijd om met echt vuur te gaan werken. Ik heb wat fakkels besteld, gewoon om te oefenen met een wat kleine vlam. Dit ging vandaag echt fantastisch, hij vond het heel boeiend maar totaal niet eng ofzo. Volgende keer oefenen in de schemering en daarna eens onder het zadel. Ik heb al zoveel toffe ideeën voor foto's en video's enzo.
Stalgenootje en ik zijn vandaag begonnen met het gebruik van praatbuttons. Deze worden al veel gebruikt voor honden en katten maar er zijn weinig mensen bekend die dit met paarden doen. Hij had het binnen 5 minuten door. Ik heb wat screenshots, nog geen videos want ik wil eerst wat beeldmateriaal verzamelen en er dan een video van maken. Het is wel echt super leuk om te zien dat hij eerst iets vraagt zoals hij het normaal zou doen, ik niet reageer en hij dan de knop gebruikt. Super leuk. Ik heb hem trouwens 'scratches' aangeleerd want hij heeft veel kriebelplekjes dus ideaal.
Tussendoor veel gapen, likken en kauwen. Heel veel verwerken. Leuk om te zien.
Captain
Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-25 17:37
Ik blijf gewoon lekker tegen mijzelf praten.
WAT. EEN. DAG.
Ze hadden sneeuw voorspeld, dus camera opgeladen, kleding en tuig klaar gelegd en om 07:45 zat ik in de auto op weg naar stal. 5 minuten voor ik aankwam belde stalgenootje wanneer ik er was want de paarden waren ontsnapt. Stonden gezellig bij het huis te staan en aan de struiken te vreten.
Wat er precies gebeurt is weten we niet, maar ineens schoten ze in paniek door de draden heen. Dus de ochtend begon goed.
Daarna de paarden opgezadeld en naar het bos gegaan, helaas begon het al te regenen dus we moesten opschieten. Maar wat een plaatjes. Het was ZO mooi in het bos. Ik heb de kou niet eens gevoeld. Narnia muziek aan en genieten.. Echt geweldig. Misschien wel ons mooiste moment samen tot nu toe. Wauw!
Die foto van de paarden aan het huis is dan misschien wel ongepland (en de oorzaak ervan, ongewenst), maar het is wel een heel mooie, sfeervolle foto Dat beeld van de Fries aan de voordeur : geweldig !
Mooie foto's van in het bos. Ik bewonder wel jouw moed en volharding om in die kou te gaan foto's nemen