Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:01

Wat ging mijn selectie dressuur slecht in Gorssel! Hij wou totaal niet goed lopen en heb ook maar 163 punten. Het laagste wat ik ooit heb gehad.. Baal er wel een beetje van! Hoe zorgen jullie er voor dat je paard actief loopt? Mijne reageert zo slecht...

tita

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:48

@ sharona stamppotwedstrijd... :D krijg je dan stamppot mee naar huis?
Maar spannend hoeveel Pt heb je nu in de L1?

@mette wat jammer zeg, mijn paard wil zich wel eens afsluiten ik krijg geen contact met haar. Ik heb alle oude posten terug gelezen van mezelf en ik schreef dat ik zo bang was voor outdoor.
Maar mijn merrie is outdoor net wat fijner te rijden indoor sluit ze zich zelf af.
Ik rij thuis zonder sporen op wedstrijd met, dat wil iets helpen.
Verder neem ik alle tijd vlak voor de ring inga maak ik haar wakker met stap-draf

Had gister wedstrijd... Man o man wat een locatie, stip nr 1 ik ga 8 maart terug.
Niks maar ook niks slecht kunnen vinden en 2015 wil ik lid worden voor de spring en crosslessen.
Tenminste of 2016, ligt ook aan financiële planning.

Super groot terrein vol met planten, vele paarden schrokken ervoor ik liet doortje bij elke letter want dat was een grote houte blok met plant erop...stil staan om te snuffelen.
1e proef kreeg ik middengalop niet eruit en 2eproef ging ze niet wijken.
Weet nog niet de plaatsing Iig geen prijs 182-184 met als commentaar zeer nette basisproef, werk aan de spanning in galop.....jammer, mijn merrie is neerwaarts gebouwd... Dan lijkt of ze spanning heeft maar, als er wel spanning is, ziet de jury iets heel anders +)
Dus houd Startlijsten in de gaten wil weten of ik tevreden moet zijn of niet want alles onder de 185 vind ik geen punt.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:50

Sharona dat klinkt gezellig! Is dat met zn allen stamppot eten dan na afloop?
Mette wat jammer van je selectie. Dat zijn idd erg lage punten. Is je paard thuis wel actief? Of is het iets wat je alleen op wedstrijd hebt?
Tita klinkt als een superlokatie! Moet je niet gewoon tevreden zijn voor jezelf?!

Ik heb vrijdag eerste selectie gereden met mn jonkie L2. Was ook weer spannend, hele kijkerige baan is dat. Met losrijden was ze goed te regelen ondanks een schreeuwende hengst tussen de deelnemers, eerste twee rondjes in de baan voor het begin waren meer travers van het kijken dan rechtuit, haha.
Maar eenmaal begonnen is ze echt voor 90% bij de les. Een dure fout ze galloppeerde te laat aan doordat ze de kantine inkeek en wat verstrakte en te laat was op mn hulp waardoor de middengalop erna ook niet fraai was werd allemaal te gehaast anders was ik hoog geeindigd. Nu net buiten de prijzen (1ste was 195) met 191 punten en als commentaar "knap gereden, heel fijn beeld" :D
Echt zo trots op mn paardenkind !

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:59

Misschien wel sythaa, las in een ander topic dat ze streng was nr1 had bij L2 had 182.
Hopelijk zie ik het nog op Startlijsten maar deelnemers van de L2 had ik ooit bij gepast, herkende nog iemand die goed scoorde op Hippiade.

Maar doordat mijn punten niet van je het zijn de laatste 3 wedstrijden twijfel ik voor een overstap 188-188-180-180-182-184 is niet echt werelds.

De locatie was echt amazing... Zo groot bak was 105x50 ong.
Heb al gevraagd of ze crosslessen geven als ze dat doen ga ik 2015 daar heen en ook lessen.

Heb wel kleine trauma met trailer wat zouden jullie doen.

Gekocht 2011 3800
Schade 2012 1000
Schade 2013 250 schade is onderhoud.
Nu staat ie bij dealer had kleine gaatjes van de hagel wordt gemaakt

In 2015 of 2016 moet nieuwe vloer in 1300 euro
Trailer is nu 9 jaar duurste lijn van Atec krijg er ong 2500-2700 euro voor.
Wilnieuwe Atec maar moet 5000 bij leggen.

Mijn ouders vinden dat ik hem moet houden, nieuwe banden en remmen zitten er al op, dus vloer vervangen.
5000 euro is voor mij wel veel geld, heb het wel maar wil ook nog verhuizen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:02

Trouwens goed gereden..... Leuk commentaar

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:10

Tita de uitslagen zullen nog wel komen toch dan kan je het nakijken!
Is er vaker concours daar want dat lijkt mij ook wel wat. Ik hou er wel van om op zulke plekjes rond te rijden. Altijd leuker dan de stoffige manege om de hoek met dito bodem, dan blijf ik liever thuis :D

Trailer ja lastig is dat altijd het is jouw portemonnee.
Maar vind zo op het eerste gezicht dat je nog een hele nette prijs krijgt bij inruil hoor.
Misschien kun je voor jezelf afwegen hoe lang je er na de bodem reparatie nog mee wil rijden. 1300 vind ik een forse uitgave voor een trailer die dan 10 a 11 jaar oud is en dan moet je er eigenlijk nog wel even mee rijden. Wil je dat en wat is dan je restwaarde en wat moet je er dan bij leggen voor een nieuwe?

Ik rij er zelf nooit zo lang mee door. Elke 3 a 4 jaar een nieuwe. Heb behalve een klein onderhoudsbeurtje een keer dan ook nooit kosten en wat er bij moet is ook geen wereldbedrag. Vind dat eigenlijk wel fijn. Heb Bockmann 2 paards Master vol polyester dus in die tijd blijft ie ook nog mooi en glimmend en we gebruiken hem toch veel dus dan is een verse ook wel weer leuk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:16

Vrij weinig er is veel springen en selecties voor Utrecht, dus dan zou je kunnen starten.
De eerste normale wedstrijd is weer 8-9 maart, ik denk dat de 9e weer voor de Z is.

Ik ben alleen, heb 2 paarden in volpension, redelijke auto kan dus niet heel veel meer sparen.
Dus ik koop een trailer wel voor gelijk altijd zeg maar, elke 3 jaar is onmogelijk voor mij.

Twijfel ontzettend en mijn ouders vinden dat hem moet laten maken...... Moet natuurlijk ook veel reserve hebben voor mezelf en paarden.
Zit echt in dubio

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:19

Ja ik snap je dilemma, maar als je niet veel meer kan sparen en de vloer is nog het enige dan zou ik denk ik die 5000 lekker in de zak houden en alleen de bodem laten doen. Dan hou je je bankrekening lekker in tact voor andere leuke of onvoorziene uitgaven!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:23

Ooit komen ook de wanden denk ik dan, ik heb nog even dat bod blijft wel staan.

Trouwens harmelen is ook zo'n mooie locatie, ik weet niet precies waar jouw woonplaats ligt.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:29

Bij Apeldoorn.
Ik ga outdoor wel graag naar Bunschoten, groenendaal.
Harmelen ben ik ook nog nooit geweest maar vind een eindje rijden helemaal niet erg. Alleen buiten losrijden in de winter doe ik niet. Kans is dan altijd dat je regen of vorst hebt daar heb ik geen zin in.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:32

Is uur rijden zie ik. Prima te doen. Lekker veel snelweg.
Vrijdag moesten we ergens achter op de veluwe zijn dik 40 km over B wegen, door dorpen en met drempels ben je ook een uur onderweg. En het is afschuwelijk reizen vind ik met een trailer zo een route.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:36

Ja dat is drama zeg, zo heb im een kennisje van bokt proberen af en toe samen te starten alleen zij komt uit België, dus pak altijd iets bij de snelweg en Brabant.

Harmelen is ook 2 binnenbakken met wedstrijd bak in een bak, alleen lijkt het wel verwarmd daar.
Terrein is afgesloten met hek dus je paard kan niet zomaar weg.
Ook mooi aangekleed met entourage en bloemen.

Als ik wat weet voor je plaats ik het wel.
Trouwens is velddriel voor je te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:28

Proficiat dames met de punten! Goed bezig!

Tita, ik dacht dat je van de zomer naar het L2 wilde?

Ik net selectie kring eindhoven L1 gejureerd. Viel mij weinig mee....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:48

Nee voorjaar wil proberen te selecteren voor regionale en Hippiade maar dan moet ik wel keer of 2 gestart hebben om te kijken of ik mijn doelen wil bij stellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:58

Ooooo dan heb je nog ff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:06

Vos gisteren bij osteo geweest. Minimale schade!

Di weer erop.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:46

Dit weekend weer een wedstrijd gereden. 2x eerste met 184 en 198. Dus ik was best tevreden :) inmiddels 12 punten, maar ben nog even aan het bedenken wanneer ik L1 wil gaan starten met haar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:47

Proficiat Lies!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:38

Nou slechte ervaring

Kom er achter via Startlijsten dat ik 1e en 2e ben geworden, was iets verlaat want paard moest op de trailer en mijn protocollen lagen in een bakje... Stond niet op dat ik prijs had.... Ben boos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:48

Moet je bij die club niet verplicht aanwezig zijn bij prijsuitrijking omdat anders je prijs vervalt?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:53

Ik was aanwezig zette mijn paard op de trailer ze kan nog niet lang alleen staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:59

Ff bellen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:02

Ben doof, heb mailtje gestuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:02

Das ongeveer hetzelfde ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:14

Now we wait .... Heb wat geleerd.... Voortaan ff naar secretariaat lopen en vragen... Heb ik prijs :D