Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:25

vonneke schreef:
De hoofdjury bij H?!?....

Dan vroeg ik mijn inschrijfgeld terug en ging naar huis als dat niet gemeld was in het vraagprogramma

Ik wist het niet en is toch wel 45 km rijden dus ik deed het gewoon... hoofdjury... ech ja er was er maar eentje dus dan weet je het niet naar Bavel.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:25

Vonneke, als je twee jury's hebt op één proef zit de hoofdjury bij C en de andere bij H.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:26

Nee nee goed lezen Wallance ik had maar een jury.

En het juryhok zit echt in de H gemaakt net boven de bakrand.... soort van bidhuisje... de C keek uit op de kantine ik wist echt niet hoe ik moest groeten naar publiek of naar de zijkant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:29

wallance schreef:
[naam], als je twee jury's hebt op één proef zit de hoofdjury bij C en de andere bij H.

I know. Ben zelf jury ;)

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:30

Sorry Vonneke :)

Tita, iets vriendelijker mag ook wel, (maar dat is een beetje jouw manier volgens mij, jammer). En of dat wel mag? Ik heb het nog nooit meegemaakt in al die jaren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:31

Ik ook niet, was ook echt verbaasd had het volgens mij al eerder vermeld in dit topic en toen zei men dat dat alleen zou mogen als er 2 jury's waren.

Maar ze hebben er maandelijks wedstrijden neem aan dat er toch wel mensen zijn geweest die daar een melding van hebben gemaakt bij de KNHS, die manege is al zo oud

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:33

Vonneke heb je toevallig een hoofdfoto van je paard? Lijkt heel erg op het hoofd van mijn oude b-pony haha :)

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:36

Niet anders als in mijn profiel. O en een op fb. Zal ff hier plaatsen straks

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:34

Ik bedoel absoluut niet dat jij aan het zeuren bent tita.
ik bedoel dat ik liever een mooi voorwaarste proef ipv dat getrut/ gemiep en dus teveel terugrijden :j
je mag absoluut je eigen mening hebben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:39

Ik ga hem eens even een rondje stapmolen training geven ;)

Fijne avond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:50

Ga je binnenkort naar de Voornruiters tita? Dan mag je tegen bekende van me denk ik

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:33

Het is de bedoeling dat ik as zaterdag start, maar haar hele rug zit onder de buitjes.... Niet van zadel...lijkt wel allergie

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:43

Zo alles bijgelezen! Op Vonneke haar filmpje heb ik al gereageerd, dus daar laat ik het even bij ;)
Hmm apart die bultjes. Je kunt de DA vragen om een "allergiespuit" (geen idee hoe het heet).. als het allergie is zijn binnen 1 of 2 dagen de bultjes weg. Dan moet je alleen nog wel uitvinden waar het een allergische reactie op is..

Sythaa schreef:
Leuk paard heb je Rivellalight! Had je ook nette punten?
Nee zelfs lagere punten dan op haar debuut twee weken geleden, 167 en 161. Jury is wel een beetje streng geweest maar heeft veel toelichting gegeven bij de cijfers, dus daar kunnen we wel wat mee. Thuis loopt ze een stuk beter. Het is vooral heeeel veeeel spanning. Ik ben blij dat het voor mijn eigen gevoel in ieder geval iets beter ging. Komend weekend nog een poging en daarna heb ik nog niets opgegeven.
Jij gefeliciteerd met je punten en prijs! Leuk!!

flooredking schreef:
Wat gaan jullie toch allemaal goed! Ik ben geloof ik de enige waar het niet goed gaat :(
Ik kom bij je club Floor :P ook met mijn zwartje gaat het niet zo goed op cc (zie hierboven)
Ik had laatst met de schimmel op mn protocol staan dat ik wel moest blijven rijden tijdens de proef. Mn instructrice zegt dan dat ik veel te netjes wil rijden en hem wel moet blijven aanpakken. Ik denk dat dat wel een beetje overeen komt met wat jij bedoeld met gedurfder rijden.

Yelly gefeliciteerd met je punten en eerste prijs!

Jullie iets gehoord over storm op het weerbericht? Sjeeminee het scheelde niet veel of ik lag naast mijn schimmel vanavond en de merrie brak de stal af... _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:45

Storm? Hier niks.

Rivella, veel tips kun je iig wat mee! Ik probeer er ook zoveel mogelijk bij te laten schrijven als ik niet hoog kan punten.
Voor jullie een kwestie van km's maken?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:58

Ze zijn druk en stout, dus ik dacht storm op komst.. maar heb liever dat het over waait ;)

:j precies. Heb ze ook al doorgestuurd naar mn instructrice.
Ik hoop dat het steeds iets beter gaat. Probeer nu ook naar privéles te gaan ipv dat ze naar mij toe komt, en neem haar nu ook vaker mee naar de groepsles. Dan zal het toch steeds beter moeten gaan op vreemd terrein...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:15

Dat is zeker heel slim! Is altijd leerzaam voor een dier om veel mee te gaan.
Het moet een gewoonte voor ze worden.

Jou tijd komt nog wel, straks ga je ineens zo hard!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 01:04

Balen, Tita!

Het is mij in het begin ook een paar keer niet gelukt om enigszins fatsoenlijk rond te komen en ik ben ook wel eens uitgebeld. Mijn ervaring is dat je daar gewoon niet een te groot issue van moet maken. Het is toch een kwestie van kilometers maken en ervaring opdoen. Wanneer je telkens toch met een positief gevoel afsluit en je je paard blijf belonen voor de dingen die wel goed gingen, wordt het vertrouwen automatisch groter. Ik ben toen ook geregeld gaan lessen of trainen op ander terrein (onder andere bij enkele maneges in de buurt) en ik ga nu ook nog vaak met de trailer weg voor een les of buitenrit :) Wanneer er sprake is van wat meer gewenning en vertrouwen kun je spanning natuurlijk veel makkelijker af laten vloeien.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:23

tita schreef:
Het is de bedoeling dat ik as zaterdag start, maar haar hele rug zit onder de buitjes.... Niet van zadel...lijkt wel allergie

Ben je toevallig net van hooi/voordroog veranderd, of is het ineens een stuk rijker of armer? Edje is super gevoelig hiervoor, en krijgt dan altijd op 1 zijde van hals tot heup bultjes, schijnen eiwit bultjes te heten. Zijn harde bultjes, die geen pijn doen of jeuken. Dit is inderdaad een overgevoeligheids reactie, maar kan geen kwaad.
Zoek eens op eiwit bultjes, herken je dat?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:35

Had al sms gestuurd naar de pensionhouder maar volgens haar is er niks veranderd in samenstelling van hooi en kuil enige wat ik kan bedenken dat ze de afgelopen 4 dagen slobber heeft gehad, voorheen had ik altijd pavo en dit is mijn eerste zak havens, die ik wel een maandje heb maar normaal is het af en toe slobber en de afgelopen dagen betrapte ze me iedere keer met slobber voor mijn oudje...ze maakt zo'n herrie dat ik haar dan niet kan overslaan :')

Heb gesmeerd met traumeel, zal dadelijk kijken.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:39

Soms kan het ook zijn dat er een bepaald kruid of iets in een nieuwe baal hooi zit. Is er een nieuwe baal open gegaan toevallig, 4 dgn geleden?
Bij edje zie ik ook niet altijd aan het hooi zelf veranderingen, maar zie het wel aan het paard ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:00

Dat zou kunnen is wel hooi van eigen land maar staan met 33 paarden en krijgen minimaal 3x daags hooi en dan is er nog een groep dat 4x (extra betalen) per dag hooi krijg dus de balen en rollen zullen er wel doorheen gaan.

Toch erg vervelend. Hopelijk vandaag minder ik heb gister niet gereden en zwelling of drukking van zadel voelt heel anders als deze kleine zacht bobbels.
Ze heeft ook grote harde bobbels... pffff gek word ik ervan mijn pwoon heeft nooit wat en als ie wel wat heeft dan is het gelijk bijna einde verhaal maar niet zo zweverig

@ Vonneke moet jouw kennis nog zaterdag? De L groep paarden is niet zo groot, ponies wel.
Wel apart dat regio Utrecht helemaal geen L1 selecties heeft, de L2 selecties van de zomer kan ik nog niet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:42

Geen L1 selectie?

Voor de zomer zul je nog weinig wedstrijden vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:10

Vanavond weer les. Heb niet meer gereden sinds zondag hihi.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:39

Wat is het rustig zeg hier...

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:54

Haha het is zeker rustig! Ik heb afgelopen week stage gelopen, alle dagen 7 uur thuis en 1 dag om half 11.. Niet te doen, dus ook geen tijd gehad voor iets anders dan stage en paardrijden.

Iemand dit weekend nog wedstrijd (gehad)? Ik start volgende week bij mij op de club voor het eerst L2, maar het is wel onderling, de 'stamppotwedstrijd' haha. En die week erna voor het eerst officieel L2, op de selecties! We zien wel waar we stranden, alleen is het maar 1 proef.. Maar ach, we zullen zien!