Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:43

Vonnekes paard is totaal niet loperig. Ze houdt hem alleen lekker aan de praat, dat is iets anders.

Verder lees ik toch weer een vat vol tegenstrijdigheden... Tita...
Eerst wil je tegen haar starten want het is geen 204 waard en ze zal een gedurfde tegenstander zijn.. maar dan is je merrie nog niet L2 klaar en kan ze je laten zitten ... (in beide gevallen ga eraan rijden. Verschil tussen L2 en L1 is minimaal en een paard laat niemand zitten. Een paard kan hooguit niet tonen wat in het boekje staat als het niet gereden wordt)
Dan een beschrijving van je monsterscores en NK's met een pony tussen de paarden. Nou heel leuk voor je, maar als je zo goed bent waarom heb je dan je 5 jarige nog geen eens in het L2 uitgebracht? Of is dat omdat je er 12 jaar uit bent geweest...

Sorry hoor ik vind je ontzettend vervelend overkomen hier in dit topic.
Gun een ander zn succes en als je je eigen paard niet voor elkaar hebt of buikpijn hebt omdat je je op een wat groter concours hebt ingeschreven ga dan niet lopen schermen met successen uit het verleden aangevuld met allerlei excuses waarom het nu niet wil. Als je het zo goed weet heb je geen kleiner concoursje in Gelderland nodig. Ga lekker trainen. Maak je paard klaar en zit niet op een ander te vitten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:45

Fris en loperig is voor mij hetzelfde misschien komt dat wel omdat de mijne niet zo vlug is

Maar afgezien van onze discussie ben ik nog steeds nieuwsgierig naar ons verschil, en ik kom er voor uit dat ik verwacht dat jij wat hoger eindigd maar ik ben redelijk sterk.

Heb je al idee wanneer je over wilt gaan naar de L2 anders zouden we kunnen kijken of we volgend jaar een locatie kunnen vinden voor een mini-meeting :D als je het leuk vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:45

Gelukkig is mijn 204 meer regel dan uitzondering ;)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:46

Als je het verschil tussen fris en loperig niet kan zien Tita dan is het maar goed dat jij geen jurycursus gaat doen.

Plaats zelf eens een filmpje. Kunnen we dat ook punt voor punt even nalopen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:47

@Synthaa jij haalt dingen door elkaar heen, ik wil nog steeds wel tegen haar starten hoor :j we hebben elkaar al een keer eerder ontmoet op een wedstrijd.
Het was denk ik haar laatste B en mijn eerste drama L
Omdat we beide redelijk sterk zijn lijkt het me leuk om tegen haar te starten dat ik de proef geen 204 pt waard vind is niet de reden dat ik tegen haar wil starten dat maak jij er van

Ik vind jouw post ontzettend vervelend
Mijn paard is pas vorig jaar in de B gestart en ik heb geen haast waarom moet ik haar nu in de L2 starten.....
Jouw post leidt een heel ander leven dan ik het schrijf...bah

tita

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:51

En dan nog wat ik ben er 12 jaar uit geweest omdat ik voor mijn pony koos.

Die kon niet meer wegens leeftijd en Z starten, ik wilde hem niet verkopen, jaren later goede baan heb ik de mogelijkheid om paard erbij te houden..had geen ambitie om voor een ander te rijden omdat ten koste zou gaan van mijn pony aangezien ik 1 jaar voor fokker heb gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:51

tita, ik heb het filmpje nog eens teruggekeken, maar ik zie mn vos bij biede keren halthouden geen pasje achterwaarts doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:52

ik zal mn coupon eens pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:59

tita schreef:
Filmpje beken ik zou graag van de volgende onderdelen cijfers willen weten

Wijken 1e keer
Middendraf 2x
Middengalop 1x
Middenstap
Halthouden
Afgroeten

Juist daar zie ik wat foutjes, maar verder vind ik de aanleuning niet verkeerd, enig wat jammer was dat filmpje hier haperte op een belangrijke moment waardoor ik iets weer net niet kon zien.
Verder vind ik het een gave bok om te zien

Wel vind ik het geen 204 pt waard..sorry [naam] ik weet zeker dat jij een gedurfde tegenstander voor mij bent. Maar ik heb ook gemerkt dat provincie Brabant stukken toleranter is dan Utrecht :)
Overigens ga je erg lekker en goed :j

op mijn coupon
5x een 8. Binnenkomen, voltes 15 meter, halsstrekken en rechtgericht/ontspannen/aanleuning
3x een 5. Voor het beide wijken en middengalop
4x een 6. Voor beide middendraf, en voor een overgang naar draf vanuit stap en impuls.

De overige cijfers zijn allemaal 7es.

Vooral de 5en moeten makkelijk 6en kunnen zijn of zelfs 7es.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:00

pff klopt Vonneke stom hij zet bij halthouden juist een pas erbij ik weet niet hoe ik er bij kwam eigenlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:01

En daar had het wat mij betreft gerust een 6 mogen zijn. Maar de jury zit boven en dat heeft ze echt niet kunnen zien dat ie dat deed.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:48

Dank je Yelly! Het gaat inderdaad erg lekker.

Wat een gezeur over die ene proef. Het is toch super fijn voor iemand als diegene lekker gereden heeft en ook nog mooie punten gereden heeft. En tuurlijk krijg je een keer hogere punten dan dat het waard zou kunnen zijn, maar je krijgt ze ook wel eens niet als je ze wel verdiend.

Ik heb ook een keer drie winstpunten gereden in één proef waarvan ik niet het gevoel had dat hij nu zooo geweldig ging. Hij liep wel fijn, maar zo? En ook heb ik het wel eens andersom gehad.

Wees eens blij voor elkaar. En volgens mij rij je niet tegen elkaar in een wedstrijd, maar met elkaar.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:14

Leuk filmpje vonneke. Ziet er goed uit.
Zo gehaast vind ik het niet. Zie gewoon een vlotte proef, niet van dat gezeur en terug rijden.

Die van mij was vandaag niet fijn. Niet aan het been en niet terug willen. Ging ik er af is ze hengstig...
Morgen weer een dag :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:18

Thanks Martine!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:18

Ik vind je filmpje er ook netjes uit zien! Doe het je iig niet na :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:29

Thanks das lief!!

Ik nu paar keer bekeken en het voldoet gewoon aan de basiseisen die gesteld worden. Afwerking mag beter maar dan zijn kleine puntjes

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:32

Dit is geen gezeur hoor over een proef, vonneke zit hier de proef neer zodat we dat kunnen zien en beoordelen ik persoonlijk vind het hoge punten en mag dat gewoon zeggen.
Daarbij zeg ik niet dat het slecht is of haar niet gun.

Ben wel verbaasd over je impuls een 6 waarschijnlijk omdat je middendraf niet voldoende toont en uit de galop viel.
Vond de impuls niet 6-je waard je ziet iig goede ondertredende achterhand. Bedoel ik mee dat dat weer raar gejuyeerd is

Maar de punten die ik wilde zien :D zijn wel "lage" punten van jou. Dus al met al wel goed gezien zeg ik zelf :D
Al vond ik je 2e wijk-sessie wel beter dan de eerste maar ik zie ook enkel zij-aanzicht en niet voorkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:39

Impuls wordt niet beoordeeld aan het wel dan niet goed uitgevoerde middendraf...

ik verwacht dat de jury het op het randje gevonden heeft kwa impuls en daarom een 6 gegeven heeft. Voor een 7 zal ze waarschijnlijk een minder hoog tempo willen zien.

impuls is de voorwaartse drang, niet het ondertredende achterbeen

dat is toch niet raar gejureerd?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:46

Klopt impuls is voorwaards drang dat opgewekt en gecontroleerd wordt door de ruiter.
Maar tis wel van meerder dingen afhankelijk hoor.

Zo had ik 7 voor mijn middendraf en galop maar bij impuls stond paard mag meer ondertreden en mooie 5 dat ontgaat me wel weer

Op die zelde dag had iemand voor houding en zit een 4 met als commentaar zit te stil := bij dezelfde jury

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:51

Als ik kijk naar het scala der africhting voldoet hij daar volledig aan
* takt
* souplesse/ontspannen/losheid
* aanleuning
* impuls
* recht gerichtheid
Dan zijn de punten toch niks gek?

Maar op hoeveel punten zou jij het proefje zetten?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:02

Maar als je naar je scala kijkt zou het hoger moeten zijn dan een 6

Wel een vette winst hoor absoluut want je figuren zijn op zij aanzicht netjes op de letters.
Maar dan zou ik op nieuw moeten beoordelen met de protecol erbij .... laat ik dat maar niet gaan doen gezien commentaar :D

Zo uit mijn hoofd denk ik wel dat je ruim in de 190 komt :j want het is gewoon netjes alleen je foutjes zijn te soft beoordeeld volgens mijn eigen ervaringen.
Daarom was ik ook zo verbaasd over die 180 pt van de vorige keer dat past dan weer helemaal niet bij jullie, zei ik ook.

:D voortaan eerst proef laten zien en dan pas kijken wat men zegt daarna pas je punten zeggen.
Ik zelf heb geen camera..... niet eens youtube account.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:04

Waarom kun je het niet herbeoordelen? Lijkt me weinig moeilijk.

Ik ben benieuwd waarom je foutjes weinig streng beoordeeld vind.

maar heb een beetje het idee dat je naar de fouten kijkt ipv naar het geheel per onderdeel...

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:13

Een proef beoordelen van de zijkant is al heel anders als vanaf de voorkant. Je kan nooit beoordelen wat de jury gezien heeft. Het is al een groot verschil met twee juryleden als de ene op de C zit en de ander op de hoekletter.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:15

wallance schreef:
Een proef beoordelen van de zijkant is al heel anders als vanaf de voorkant. Je kan nooit beoordelen wat de jury gezien heeft. Het is al een groot verschil met twee juryleden als de ene op de C zit en de ander op de hoekletter.

Klopt maar ik ben toch echt al op 2 locaties geweest waarbij de jury in de hoek zat bij de H.
Een locatie heb ik al eens benoemt de Roosberg in Bavel

Vonneke zal ik dat morgen doen dan, ben nu net klaar met werken of misschien vanavond.....
En ik moet eerlijk zeggen dik in de 190 vind ik ook netjes hoor....weet niet wat jij daar van vind maar ik vind dat goed.
Ik kan het wel herbeoordelen alleen heb ik geen zin in gezeur van mijn mede bokkers van dit topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:24

De hoofdjury bij H?!?....

Dan vroeg ik mijn inschrijfgeld terug en ging naar huis als dat niet gemeld was in het vraagprogramma