Equitana 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:06

Ik ben blij dat wij wss het OV. Pakken! :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:07

My god :oo

Shirly_Bob

Re: Equitana 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:14

Zodan :=

Ik las trouwens ergens dat iemand een adres had waar je op een minuut loopafstand kon parkeren?
Weet niet meer wie, maar zou dat adres graag willen :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:15

Is die foto bij de beruchte P10?

Heeft iemand gekleurde leadropes en nep Parelli barebackpads gezien? Die waren er de vorige jaren altijd wel :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:16

Omggg, die foto..
Wij zouden morgen ook op P10 parkeren:=
Wordt nu al raar..

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:19

romyloverrr schreef:
hoe ziet het er eigenlijk uit , gaat het zondag glad op weg naar essen worden ?

Ga jij Zondag ook ? :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:23

Je kunt bij de hallen zelf parkeren, maar vol = vol. Ik ga daarvoor aangezien ik de auto binnen handbereik wil hebben. En dan wil ik er ook erg vroeg zijn. Het liefst half 10/10 uur. Ik hoorde net van een bokker dat ze zonder afspreken binnen 2 minuten een groepje bij elkaar had... dus al vind ik jullie niet, moet het geen probleem zijn met korting naar binnen te kunnen.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:25

misschien hele rare vraag. moet je betalen voor die beurs? of alleen voor die shows?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:26

Shirly_Bob schreef:

Ik las trouwens ergens dat iemand een adres had waar je op een minuut loopafstand kon parkeren?

Gewoon de parkeergarages bij de hallen opzoeken.

Wij hebben op de parkeerplaats bij ingang West geparkeerd en daar was 's ochtends om half elf nog ruimte :). Daarna ongeveer vijf minuutjes lopen naar de hallen zelf.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:26

Shirly_Bob schreef:

Rijden naar de Messe zelf (dus niet P10 volgen) en dan vlakbij de Messe P9 volgen.
Dan sta je op 2 a 3 minuten lopen vanaf de ingang.

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:29

Super, dankjewel!!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:33

wollewaps schreef:
Ik ga ook zaterdag!
Wij overnachten morgen in Venlo, en dan vanuit Venlo met de trein die kant op.

Heb al helemaal uitgezocht hoe het zit met treinkaartjes en dergelijke, maar hoe zit het met de metro, iemand ervaring?
Kan ik dat gewoon daar kopen op het perron van de U11 (mijn duits is niet zo goed) en dan met nederlandse pinpas of kleingeld?

wij zijn gister van de messe naar essen HBF gegaan en terug, staan automaten, pinpas pakte die niet (kan aan die van ons liggen) maar je kunt er gewoon kleingeld ingooien. je kon taal instellen in 't Nederlands op de automaten dus moet wel goed komen! was 1.50 pp voor een kort traject met metro.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:34

Wij zijn ook weer op de terug reis! :D
Was een geslaagde dag! Vond inderdaad dat het vergeleken met vorige jaren wel wat minder was.

Heb gevonden waar ik naar op zoek was dus ben helemaal blij haha :D

Een donkerblauwe Kingsland jas
Een zwarte jas
En flexibele sprenger beugels :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:38

Hmm, die P9 hè.. hoe duur is dat om daar een hele dag te parkeren?

Riddershow: jij bent hoogzwanger hè? Dan zal jij niet zo moelijk te herkennen zijn om een groepje mee te vormen ;) haha! Pfoe, dat je daar nog in heb trouwens, een hele dag over een beurs slenteren. Ik kon amper meer om een boodschapje op het dorp toentertijd, knap hoor!!

Wij willen er ook rond half 10/10 uur zijn zodat we mooi op tijd binnen zijn :j

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:40

8 euro

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:48

Ohh pick me pick me!! :D

ashley1 schreef:
Oké mensen die zaterdagochtend rond 10 uur verzamelen bij de ingang voor groepskorting:

- Ashley1 + 3 volwassenen en 1 kind van 11
- Wendy1978
- xXutopiaXx, totaal: 2 volwassenen

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:49

Wauw, die foto! Toen ik daar stond, was het gelukkig nog rustig...

Liesbeth27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:49

Hoi bokkers,
M'n eerste berichtje op bokt :) leuk. Ben maandag samen met vriendinnen naar equithana geweest voor de 3e keer en het was super!!! Veel koopjes gedaan vooral eskadron en waar ik het meest fier op ben is de stripe in pad van Eurostar die ik nog op de kop heb kunnen tikken. :o
Veel plezier voor diegene nog gaan.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:50

foxy80 schreef:
Ik ben ook weer terug. Gisteren 4 u erover gedaan voor ik op Equitana stond door het weer en dus pas om 11 u op de beurs. Was al uit mijn hum door de vertraging, was geen volk aan ingang west en we waren zo laat, dus voor 18 euro naar binnen en dan naar hal 5 gesjeesd: hetgeen waar ik voor kwam was uitverkocht. RAAAAGGGGHHH! Ja, aan het begin van de week hadden we het nog maar nu niks meer. Had ik dat geweten, ik had me niet zo afgejaagd en geen volle entree betaald GRRMMMBBBLLL

Hier dus nog een paar tips voor mensen die nog gaan (tenslotte heeft bokt ook mij veel geholpen om deze trip te plannen).

Kluisjes kosten 1 euro maar zijn klein, beter is een volle trolley/bolderkar/ikeatas/hutkoffer af te geven aan de vestiaire. 1 stuk voor 1,5 euro.

Gratis voerstalen zijn te krijgen bij Pavo, Nature’ s best, Loeveler en Granutop (zelfs gratis appeltje in de tas gevonden, hahaha!) Bij Marstall is een hele leuke wedstrijd waarbij je oa met een afgetrainde ‘stableboy’ op de foto mag en snoepjes krijgt.

Een proefabbo op Reiter Revue levert een gratis voeremmer en halstertouw op.

Bij bio agro in hal 2 krijg je ook een staaltje, doekje om paard mee in te wrijven met anti-vlieg middel

Reken je aankopen samen af, dan is de kans op extra korting groter. Glimlachen helpt.

Spooks heeft 3 verschillende outletstanden, in hal 5, 9.1 en nog ergens. We hebben daar leuke sjaals voor 10 euro gevonden (er zijn nog veel standen met sjaals trouwens, ook voor 10 euro, oa van HV bij Hyporama) en een zomerbodywarmer in bruin met roze voering voor 25 euro (winterBW kosten daar allemaal 95 euro, dus ik ben blij met mijne van HV die ik aan 2 kanten kan dragen voor 39 euro, gekocht bij hal 4 stand A03 en ik kreeg ik snoepjes bij daar). Shirts van Spooks voor 25 euro, hele toffe fleece truien met capuchon en rits voor 45 euro… Ook Mabrouk of zoiets is een erg leuk merk.

Geen Scapa gevonden, ik snap er niks meer van. Anky sets met bandages voor 45 euro gezien bovenop een stand maar alleen saaie kleuren, ook bij Hyporama alleen camel, oxblood, larix en nog wat flauwe kleuren.

De stand met Eskadron in 7.1 B02 van Hubertus ziet er aanlokkelijk uit, maar alleen de brillies van de winter zijn afgeprijsd, op dekens kleven geen prijzen en als je er naar vraagt is het altijd volle pot of 5 euro korting… Ook op andere standen zoals Katina is het soms korting, soms volle pot en als je wat vraagt is het dan omdat het nieuwe collectie is (ook bij de buren van Droste kunnen ze op dat vlak aardig uit hun nek kletsen).

De HV stand in de middenrij van 9.1 is peperduur maar geeft wel overal 30% korting op… Te mijden!

In 9.1 of 8.1 staat in het midden tegen de ‘buitenmuur’ een stand die 80 euro ipv 90 euro rekent voor een set van de nieuwe eskadron collectie, met halster en nog 2 dingen, weet alleen niet meer wat (in flits gezien). Volgens mij de enige plek met korting op de nieuwe collectie. Full dr cotton of brillie green is nergens meer te krijgen!!!

HV kleren zijn overal te vinden maar prijzen verschillen en modellen ook. Eerst rondlopen en daarna kopen dus. Wij hebben een prachtige kinder polo van hv voor 15 euro gekocht!

In hal 5 biedt Robby’ s pads aan voor 15 euro. Tegen dezelfde muur, richting 4.1 staat een stand met veel goedkope frontriemen voor 15 en 20 Euro

Springschoenen zijn er in overvloed voor 20 euro. Ook hier kan je beter eerst rondkijken en dan kopen. In hal 7 staan er bijv met leuke motieven, elders zijn er met lak en steentjes te vinden, HH brons en zilver heb ik nog in hal 10/11 bij Katina Kaarster onderin een rek gevonden. Qua springschoenen: zowat elke stand heeft ze, net als frontriemen…

Op elke stand: kijk ook eens goed naar de grond, het loont soms echt de moeite wat je onderin weggepropt vindt
.
In hal 12 staat Dominick met nieuwe dekens, waaronder wollen en dralon. Duur maar steengoede kwaliteit.

Bij racewood in hal 10/11 kan je op een mechanisch paard een ritje maken, weet niet of dat betalend is maar zag er erg leerrijk uit!

En verder hebben we er nog eens 3 u over gedaan op thuis te raken, ik was helemaal GAAR! 7 u auto op 1 dag EURGHL!

Aha vandaar dat we je niet konden vinden! Wij waren er om 10.15 en dachten dat het groepje al maar binnen was gegaan dus hebben we gewoon 18,- betaald.

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:51

Waarom nemen jullie niet gewoon de KNHS actie? :)

xXutopiaXx: Wat een gave paarden heb je zeg, Jetta is echt een plaatje <3

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:53

Wie van de donderdag groep gaat ons nog vermaken met foto's deze avond?

Dan slaap ik vannacht vast beter en sta ik morgen 6.00 paraat naast mijn bedje om te vertrekken richting Essen :D *\o/*

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:54

Voor die KNHS actie moet je toch lid zijn en geldt alleen op vrijdag toch...? :P

Ahhh dankjewel :D Wat leuk om te horen!! :D :D :D

foxy80: wat een supertips!!!! :D Heel erg bedankt!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:55

Als ik kom (al mijn afspraken zijn onder voorbehoud van ;) ) sluit ik me graag aan.

ashley1 schreef:
Oké mensen die zaterdagochtend rond 10 uur verzamelen bij de ingang voor groepskorting:

- Ashley1 + 3 volwassenen en 1 kind van 11
- Wendy1978
- xXutopiaXx, totaal: 2 volwassenen
- Riddershow 2 volwassen (ben met meer maar die hebben al kaartjes)

En ja, mega buik dus snel te herkennen :Y) ik doe mijn buik/rugondersteunende band om en met af en toe lekker zitten komt het wel goed :)

Wil gewoon bepaalde koopjes hebben en we willen even wat spaanse zadels bekijken.

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:59

Ja klopt is alleen voor leden en geldt alleen voor de vrijdag :))
Maar als je gewoon het pasje van iemand anders leent, ben je toch gewoon lid.. :+ of kijken ze dat echt na?

Foxy80 inderdaad supertips!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:00

Ohhh hahaha das best slim!! :P Voor mij was het plan helaas om op zaterdag te gaan, dus dan gaat het niet op -O-

Haha dan ben jij idd wel goed te herkennen!!