Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Leuk om te zien! Gaaf paard, sympathiek beeld!
Die van mij vond het buiten in het begin heel erg spannend, dat heeft ook een aantal keer in lagere punten (of uitbellen
) geresulteerd, maar het gaat er naar mijn idee om dat je dan uiteindelijk alsnog goed rond kunt komen en het positief af kunt sluiten. Daar heb je de volgende keren weer veel profijt van!
Er is nog veel ruimte voor verbetering, maar ik was erg tevreden voor de eerste keer! Esta deed netjes haar best. Ik kreeg erg nuttig en leuk commentaar. De jury gaf aan dat ze het een fijn paard vond, maar dat het geheel af en toe nog wat te gehaast en onstuimig overkwam. Hierdoor liet ik punten liggen op de afwerking van de onderdelen. Zelf vond ik de proef ook wat slordig gereden, met name de tweede helft. Ook zaten er nog een aantal foutjes in de proef. De overige verbeterpunten kwamen me ook bekend voor, dus we gaan er lekker op ons gemak verder aan werken! De jury noemde ons een combinatie voor de toekomst, dat vond ik toch wel een leuk complimentje! Het kleine draakje doet het toch allemaal maar weer 
want L2 is mijn dame dus nog niet klaar voor.
of Duyksehoef in Kaatsheuvel 
tita schreef:Wie weet [naam] lijkt me ook wel leuk al ga ik ervan uit dat jij wat beter punten rijdt, jouw vos is altijd loperig mijn merrie kan me ongelofelijk laten zitten.
Maar dan moet je niet te snel gaanwant L2 is mijn dame dus nog niet klaar voor.
Ik ben aantal jaren geleden zelf benaderd door de KNHS om jury-cursus te doen ik reed met mijn pony destijd monster-scores tussen de paarden vele NK's gereden en vaak in de prijzen bij de regionale.
Letwel ik was een van de eerste die met een D-pony bij de paarden reed toen nog uniek.
Heb toen niet gedaan, heb dit jaar getwijfeld om op te geven wederom niet gedaan.
Toen ik ging studeren ben ik ook gestopt met de wedstrijden en heb ik er 12 jaar uitgelegen.
Ik kan wel relativeren maar bv je halthouden doet je paard pas naar achteren ik kreeg de vorige keer een 4...vond ik nogal overdreven. (dus vandaar nieuwsgierig hoeveel het nu zou zijn) Uit de galop vallen heb ik ook keer gehad, paard sprong gelijk weer aan een 3 ....wederom overdreven.
Je beeld haperde bij middengalop de 2e keer en nog een keer in het begin dus dat kon ik niet zien, niet de hele tijd maar af en toe.
Uiterdaad heb je veel 8 want 204 is gewoon een flinke scoren en dat haal je niet met alleen 7'ens
Ik mag as zaterdag weer alleen ik verwacht er niks van de concurrentie is veel te goed en groot, voor mijn ego toch maar weer een klein wedstrijdje pakken in provincie Gelderland.of Duyksehoef in Kaatsheuvel

bv uit galopvallen