Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:52

RivellaLight

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:05

Eerst moet ik even kwijt dat je echt een heel leuk paard hebt!!
Je rijdt een nette proef en het ziet er fijn uit. Zonde van de foutjes inderdaad.
Haha ja je figuren lijken groot door de plaats van de camera.
Wat had je voor cijfer voor je aanleuning?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:50

Voor rechtgericht etc?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:01

Ja ik bedoel je cijfer voor rechtgericht, ontspannen en in aanleuning gaande paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:53

Een 8 met als opmerking dat ie er net teveel achter loopt

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:02

Netjes. Was er benieuwd naar omdat je zei dat je vooral in de aanleuning verbeterpunten zag. Ik vind dat wel mee vallen. Ja hij mag er net wat meer tegenaan maar dit is de L hè ;)

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:49

Wij zijn ook weer gestart gisteren in het M2. Twee super fijne proeven gereden met twee maal een tweede plaats. 193 en 197 punten. Coldje doet het erg fijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:27

Morgen zal film kijken vonneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:38

RivellaLight schreef:
Netjes. Was er benieuwd naar omdat je zei dat je vooral in de aanleuning verbeterpunten zag. Ik vind dat wel mee vallen. Ja hij mag er net wat meer tegenaan maar dit is de L hè ;)

Ik zelf vind dat een groot verbeterpunt hihi. Zeker voor de doorstroom straks hihi

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:49

Ziet er netjes uit Vonneke!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 08:30

Wauw, super netjes hoor Vonneke :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 08:34

M'n tempo mag best wat lager.... van binnenkomen tot afgroeten is nog geen 4 minuten hihi.

toch ziet het er niet gehaast uit vind ik!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:14

Leuk paard heb je Rivellalight! Had je ook nette punten?

Vonneke leuk om je filmpje te zien, netjes hoor! Had het gisteren laat al bekeken vind het er echt netjes uitzien maar dacht wel daar mag echt iets meer rust in. Met name het drafgedeelte ziet er iets jachtig uit.

Mijn jonkie had vrijdag heel netjes gelopen. Voor het eerst tussen de hekjes, bordjes, bloemen en juryhokjes ze vond het heel erg spannend maar liet zich er wel doorheen rijden. We hadden 5de prijs met 191 punten!
Onze jonge hengst heeft gisteren een superkoers gelopen. Was zijn tweede start, bijna dead heat (gelijke finish) maar na lang wachten op uitslag fotofinish was er een haar verschil is hij tweede geplaatst. Hij heeft de hele koers voor aan het veld gelopen in een supertijd. Ben echt trots op hem :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:22

Wat gaan jullie toch allemaal goed! Ik ben geloof ik de enige waar het niet goed gaat :(
Gister m'n tweede debuut gehad, weer 165 punten.. Ging voor m'n gevoel veel beter als de vorige keer.. Ik heb zelf gister een rustgevend middeltje genomen (bach rescue) en had wel het idee dat het wat hielp. Het was de eerste keer binnen tussen de hekjes dus paard was super gespannen, toen we de ring ingingen kon die alleen maar achteruit en omhoog, zelf rustig gebleven en uit eindelijk ging hij er super braaf langs! Wel spanning blijven houden in de proef wat dus ook wat mindere punten veroorzaakte. Moet wat gedurfder gaan rijden. Helaas helaas, volgende keer beter en we gaan weer hard oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:45

Heb gelukkig nog nooit commentaar gekregen dat het gehaast is.
Maar vind persoonlijk ook dat het net wat minder mag. Het ziet er niet afgeraffeld uit oid, maar ik vind het ook wel vlug...

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:10

Vonneke dat is het ook meer, wat vlug. Hij maakt zn passen wel netjes af.

Flooredking jammer dat het niet zo goed ging. Maar denk maar zo je hebt hem in ieder geval de baan rond gekregen. Volgende keer met meer bravoure en hem vertrouwen geven dan gaat het vast beter!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:19

Vonneke ziet er erg fijn uit!

flooredking jammer dat het niet zo fijn ging, maar wel super dat je hem erdoor kreeg. Heeft ie toch weer veel geleerd, op naar de volgende keer :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:50

Filmpje beken ik zou graag van de volgende onderdelen cijfers willen weten

Wijken 1e keer
Middendraf 2x
Middengalop 1x
Middenstap
Halthouden
Afgroeten

Juist daar zie ik wat foutjes, maar verder vind ik de aanleuning niet verkeerd, enig wat jammer was dat filmpje hier haperte op een belangrijke moment waardoor ik iets weer net niet kon zien.
Verder vind ik het een gave bok om te zien

Wel vind ik het geen 204 pt waard..sorry Vonneke ik weet zeker dat jij een gedurfde tegenstander voor mij bent. Maar ik heb ook gemerkt dat provincie Brabant stukken toleranter is dan Utrecht :)
Overigens ga je erg lekker en goed :j

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:08

Ik vind het er echt heel fijn uitzien, Vonneke :) Leuk om te zien! Gaaf paard, sympathiek beeld!

Het klinkt wel als een heel leerzame ervaring, Floor! Die punten komen dan echt wel, gewoon lekker op je gemak kilometers maken en zorgen dat jullie positieve ervaringen opdoen :) Die van mij vond het buiten in het begin heel erg spannend, dat heeft ook een aantal keer in lagere punten (of uitbellen :D) geresulteerd, maar het gaat er naar mijn idee om dat je dan uiteindelijk alsnog goed rond kunt komen en het positief af kunt sluiten. Daar heb je de volgende keren weer veel profijt van!

Gefeliciteerd, Syntha!

Netjes, Wallance! Dat gaat lekker :)

Fijn dat je paard braaf was, Rianna!

Ik heb gister voor het eerst L1 gestart. We behaalden 191 punten en een eerste prijs :) Er is nog veel ruimte voor verbetering, maar ik was erg tevreden voor de eerste keer! Esta deed netjes haar best. Ik kreeg erg nuttig en leuk commentaar. De jury gaf aan dat ze het een fijn paard vond, maar dat het geheel af en toe nog wat te gehaast en onstuimig overkwam. Hierdoor liet ik punten liggen op de afwerking van de onderdelen. Zelf vond ik de proef ook wat slordig gereden, met name de tweede helft. Ook zaten er nog een aantal foutjes in de proef. De overige verbeterpunten kwamen me ook bekend voor, dus we gaan er lekker op ons gemak verder aan werken! De jury noemde ons een combinatie voor de toekomst, dat vond ik toch wel een leuk complimentje! Het kleine draakje doet het toch allemaal maar weer :)

Het stapgedeelte en het halthouden vind ik trouwens echt de moeilijkste onderdelen van de proef! Middenstap vinden wij beiden erg lastig.
Laatst bijgewerkt door Yelly op 11-11-13 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:12

Knap dat je dat kunt beoordelen vanaf een ander oogpunt met een haperend filmpje.
Ben je wel jury?
Had een aantal vijven maar veel meer 8en.

Zou graag een keer tegen je starten!

punten weet ik zo niet. Zal straks kijken.
dat zijn iig niet de onderdelen waar ik 8en op scoor als ik het goed zeg

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:22

Yelly gefeliciteerd dat is een mooi debuut!

Tita waarom reageer je zo strijdlustig?

Vonneke heeft tenminste de ballen om een filmpje openbaar op bokt te zetten.
en of dat nou 204 moet zijn of 198 of wat dan ook so be it. Het was haar concours bij die jury. De ene keer krijg je wat minder dan van een ander, de andere keer wat meer. Zo werkt dat voor iedereen.

Ik ben zelf naast Gelderland ook in Brabant en vaak in Utrecht gestart. Vind brabant helemaal niet soepeler. Utrecht vind ik geen regio die er op een enkele uitschieter per klasse na uitspringt qua tegenstand. Heb daar meer mensen in M en Z rond zien rijden waarvan ik dacht hoe ben je ooit in deze klasse beland dan elders.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:28

Wie weet Vonneke lijkt me ook wel leuk al ga ik ervan uit dat jij wat beter punten rijdt, jouw vos is altijd loperig mijn merrie kan me ongelofelijk laten zitten.
Maar dan moet je niet te snel gaan :) want L2 is mijn dame dus nog niet klaar voor.

Ik ben aantal jaren geleden zelf benaderd door de KNHS om jury-cursus te doen ik reed met mijn pony destijd monster-scores tussen de paarden vele NK's gereden en vaak in de prijzen bij de regionale.
Letwel ik was een van de eerste die met een D-pony bij de paarden reed toen nog uniek.
Heb toen niet gedaan, heb dit jaar getwijfeld om op te geven wederom niet gedaan.

Toen ik ging studeren ben ik ook gestopt met de wedstrijden en heb ik er 12 jaar uitgelegen.
Ik kan wel relativeren maar bv je halthouden doet je paard pas naar achteren ik kreeg de vorige keer een 4...vond ik nogal overdreven. (dus vandaar nieuwsgierig hoeveel het nu zou zijn) Uit de galop vallen heb ik ook keer gehad, paard sprong gelijk weer aan een 3 ....wederom overdreven.

Je beeld haperde bij middengalop de 2e keer en nog een keer in het begin dus dat kon ik niet zien, niet de hele tijd maar af en toe.
Uiterdaad heb je veel 8 want 204 is gewoon een flinke score en dat haal je niet met alleen 7'ens

Ik mag as zaterdag weer alleen ik verwacht er niks van de concurrentie is veel te goed en groot, voor mijn ego toch maar weer een klein wedstrijdje pakken in provincie Gelderland. :) of Duyksehoef in Kaatsheuvel :)

Niks strijdlustig aan hoor, maar vind nogal flinke score, en ik zie het er niet van af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:35

tita schreef:
Wie weet [naam] lijkt me ook wel leuk al ga ik ervan uit dat jij wat beter punten rijdt, jouw vos is altijd loperig mijn merrie kan me ongelofelijk laten zitten.
Maar dan moet je niet te snel gaan :) want L2 is mijn dame dus nog niet klaar voor.

Ik ben aantal jaren geleden zelf benaderd door de KNHS om jury-cursus te doen ik reed met mijn pony destijd monster-scores tussen de paarden vele NK's gereden en vaak in de prijzen bij de regionale.
Letwel ik was een van de eerste die met een D-pony bij de paarden reed toen nog uniek.
Heb toen niet gedaan, heb dit jaar getwijfeld om op te geven wederom niet gedaan.

Toen ik ging studeren ben ik ook gestopt met de wedstrijden en heb ik er 12 jaar uitgelegen.
Ik kan wel relativeren maar bv je halthouden doet je paard pas naar achteren ik kreeg de vorige keer een 4...vond ik nogal overdreven. (dus vandaar nieuwsgierig hoeveel het nu zou zijn) Uit de galop vallen heb ik ook keer gehad, paard sprong gelijk weer aan een 3 ....wederom overdreven.

Je beeld haperde bij middengalop de 2e keer en nog een keer in het begin dus dat kon ik niet zien, niet de hele tijd maar af en toe.
Uiterdaad heb je veel 8 want 204 is gewoon een flinke scoren en dat haal je niet met alleen 7'ens

Ik mag as zaterdag weer alleen ik verwacht er niks van de concurrentie is veel te goed en groot, voor mijn ego toch maar weer een klein wedstrijdje pakken in provincie Gelderland. :) of Duyksehoef in Kaatsheuvel :)

mijn vos loperig? Dat zie ik nergens...

benaderd om te jureren door de KNHS is bijzonder!

Met alleen 7es kom je precies aan de 210 ;)

Of je nu grote of kleine wedstrijden rijd, je rijd toch voor je eigen punten. Heb vaak genoeg dik 20 punten los gestaan op kleinere wedstrijden. Rijd toch voor eigen punten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:39

Wie hapt er nu :)

Hij loopt lekker door, net ondertredende achterhand. mijn merrie kan gewoon stoppen :=
Bovendien heb je het vaker over je vos dat hij altijd fris en loperig is.

Ja dat was ergens in 1998 kreeg ik een brief van de KNHS (namens de NBVR en NPC ) of ik interesse had in een jury-cursus.

Alleen 7'ens haalt niemand en ik kon uit jouw proef wel aantal dingen eruit halen waarvan ik zeker wist dat je daar geen 7 voor zou krijgen ;) bv uit galopvallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:43

Nope maar hij haalt veel meer 7es en 8en dan 5en en 6en over het algemeen. Dan ga je al hard richting de 210.

had er een tijd terug 208 met 2x een 4.

Fris is hij idd vaak, loperig nooit.