http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/562827_10200921154930537_1304686038_n.jpg
Samen: 105 euro btw

Een die van een vriendin

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/581932_10200753156088464_1084665134_n.jpg
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
foxy80 schreef:Ik ben ook weer terug. Gisteren 4 u erover gedaan voor ik op Equitana stond door het weer en dus pas om 11 u op de beurs. Was al uit mijn hum door de vertraging, was geen volk aan ingang west en we waren zo laat, dus voor 18 euro naar binnen en dan naar hal 5 gesjeesd: hetgeen waar ik voor kwam was uitverkocht. RAAAAGGGGHHH! Ja, aan het begin van de week hadden we het nog maar nu niks meer. Had ik dat geweten, ik had me niet zo afgejaagd en geen volle entree betaald GRRMMMBBBLLL
Hier dus nog een paar tips voor mensen die nog gaan (tenslotte heeft bokt ook mij veel geholpen om deze trip te plannen).
Kluisjes kosten 1 euro maar zijn klein, beter is een volle trolley/bolderkar/ikeatas/hutkoffer af te geven aan de vestiaire. 1 stuk voor 1,5 euro.
Gratis voerstalen zijn te krijgen bij Pavo, Nature’ s best, Loeveler en Granutop (zelfs gratis appeltje in de tas gevonden, hahaha!) Bij Marstall is een hele leuke wedstrijd waarbij je oa met een afgetrainde ‘stableboy’ op de foto mag en snoepjes krijgt.
Een proefabbo op Reiter Revue levert een gratis voeremmer en halstertouw op.
Bij bio agro in hal 2 krijg je ook een staaltje, doekje om paard mee in te wrijven met anti-vlieg middel
Reken je aankopen samen af, dan is de kans op extra korting groter. Glimlachen helpt.
Spooks heeft 3 verschillende outletstanden, in hal 5, 9.1 en nog ergens. We hebben daar leuke sjaals voor 10 euro gevonden (er zijn nog veel standen met sjaals trouwens, ook voor 10 euro, oa van HV bij Hyporama) en een zomerbodywarmer in bruin met roze voering voor 25 euro (winterBW kosten daar allemaal 95 euro, dus ik ben blij met mijne van HV die ik aan 2 kanten kan dragen voor 39 euro, gekocht bij hal 4 stand A03 en ik kreeg ik snoepjes bij daar). Shirts van Spooks voor 25 euro, hele toffe fleece truien met capuchon en rits voor 45 euro… Ook Mabrouk of zoiets is een erg leuk merk.
Geen Scapa gevonden, ik snap er niks meer van. Anky sets met bandages voor 45 euro gezien bovenop een stand maar alleen saaie kleuren, ook bij Hyporama alleen camel, oxblood, larix en nog wat flauwe kleuren.
De stand met Eskadron in 7.1 B02 van Hubertus ziet er aanlokkelijk uit, maar alleen de brillies van de winter zijn afgeprijsd, op dekens kleven geen prijzen en als je er naar vraagt is het altijd volle pot of 5 euro korting… Ook op andere standen zoals Katina is het soms korting, soms volle pot en als je wat vraagt is het dan omdat het nieuwe collectie is (ook bij de buren van Droste kunnen ze op dat vlak aardig uit hun nek kletsen).
De HV stand in de middenrij van 9.1 is peperduur maar geeft wel overal 30% korting op… Te mijden!
In 9.1 of 8.1 staat in het midden tegen de ‘buitenmuur’ een stand die 80 euro ipv 90 euro rekent voor een set van de nieuwe eskadron collectie, met halster en nog 2 dingen, weet alleen niet meer wat (in flits gezien). Volgens mij de enige plek met korting op de nieuwe collectie. Full dr cotton of brillie green is nergens meer te krijgen!!!
HV kleren zijn overal te vinden maar prijzen verschillen en modellen ook. Eerst rondlopen en daarna kopen dus. Wij hebben een prachtige kinder polo van hv voor 15 euro gekocht!
In hal 5 biedt Robby’ s pads aan voor 15 euro. Tegen dezelfde muur, richting 4.1 staat een stand met veel goedkope frontriemen voor 15 en 20 Euro
Springschoenen zijn er in overvloed voor 20 euro. Ook hier kan je beter eerst rondkijken en dan kopen. In hal 7 staan er bijv met leuke motieven, elders zijn er met lak en steentjes te vinden, HH brons en zilver heb ik nog in hal 10/11 bij Katina Kaarster onderin een rek gevonden. Qua springschoenen: zowat elke stand heeft ze, net als frontriemen…
Op elke stand: kijk ook eens goed naar de grond, het loont soms echt de moeite wat je onderin weggepropt vindt
.
In hal 12 staat Dominick met nieuwe dekens, waaronder wollen en dralon. Duur maar steengoede kwaliteit.
Bij racewood in hal 10/11 kan je op een mechanisch paard een ritje maken, weet niet of dat betalend is maar zag er erg leerrijk uit!
En verder hebben we er nog eens 3 u over gedaan op thuis te raken, ik was helemaal GAAR! 7 u auto op 1 dag EURGHL!
ashley1 schreef:Hmm moeilijk, moeilijk.
Bestel ik van te voren online alvast kaartjes voor ons groepje van 4 volwassenen en eentje van 11 jaar voor 20 euro of wacht tot zaterdag bij de ingang om te kijken of er dan nog mensen zijn die mee willen voor groepskorting, met de kans dat we niemand vinden en we straks 22 euro per kaartje moeten betalen?
Het zou fijn zijn om -om half 10 bijv.- met mensen af te spreken op P10 bijvoorbeeld zodat je zeker weten met een groepje naar binnen kan.
foxy80 schreef:Je moet geen groepskaart van tevoren hebben! Ik heb zelf maandag van 18 mensen geld in mijn handen gekregen en heb aan de kassa gelijk 18 aparte kaartjes gehad voor 13 euro per stuk. De 2 studenten die erbij stonden hebben we apart betaald maar die telden sowieso niet mee, die kregen nog meer korting.
Riddershow schreef:ashley1 schreef:Hmm moeilijk, moeilijk.
Bestel ik van te voren online alvast kaartjes voor ons groepje van 4 volwassenen en eentje van 11 jaar voor 20 euro of wacht tot zaterdag bij de ingang om te kijken of er dan nog mensen zijn die mee willen voor groepskorting, met de kans dat we niemand vinden en we straks 22 euro per kaartje moeten betalen?
Het zou fijn zijn om -om half 10 bijv.- met mensen af te spreken op P10 bijvoorbeeld zodat je zeker weten met een groepje naar binnen kan.
Wat ik begrepen heb is dat je de groepskaart al moet hebben (van te voren dus) en dan dus ter plekke de rest van de personen bij elkaar verzamend (nu lijkt me dat niet heel moeilijk aangezien je ze waarschijnlijk voor de kassa weg kunt plukken)
Ik wil best met je afspreken, maar aangezien ik hoop bij de hal te kunnen parkeren wordt het geen P10.
Lianne26 schreef:Bedankt Foxy80 voor de tips! Neem ik zeker mee!
Voor degenen die vandaag zijn geweest: Lag er nog sneeuw in Essen? Wij gaan namelijk morgen maar ik heb geen winterbanden... :-(
_San87_ schreef:Lianne26 schreef:Bedankt Foxy80 voor de tips! Neem ik zeker mee!
Voor degenen die vandaag zijn geweest: Lag er nog sneeuw in Essen? Wij gaan namelijk morgen maar ik heb geen winterbanden... :-(
Hmmm... Winterbanden zijn in Duitsland verplicht, he. Dus ik weet niet in hoeverre je er problemen mee gaat krijgen. Gisteren lag er iig heel veel sneeuw maar waren de wegen helemaal schoon.
Linnx schreef:hieltje schreef:weet iemand toevallig of er ook ergens een plattegrond of liggen deze bij de ingang? Ik ga zondag kan haast niet meer wachten
Ja! die kun je krijgen bij equitana binnen.