'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monya

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:32

double schreef:
We hebben idd al iemand laten komen voor het 'trailerprobleem', dit blijkt helaas niet het probleem van de trailer, maar van de verlatingsangst. De trailer loopt ze op, meerdere keren, alleen zodra de klep dicht gaat en wij uit de trailer gaan, raakt ze compleet in paniek. Dit is niet alleen op de trailer, maar ook in de paddock/het weiland.

Vertel nog eens wat meer over haar probleem, hoe uit zich dat exact, wanneer, hoe zijn haar levensomstandigheden, terreinindeling, hoeveel paarden lopen er op het terrein en heel belangrijk: wat heb je al geprobeerd ten aanzien van haar verlatingsangst? Kortom alles wat meer info geeft?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:06

[PP] -> [VvdD]

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 13:12

Dankje Vie, ik kwam er later ook achter dat het misschien beter daar kon.. Bloos

Monya, je hebt pb! Lachen

kaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:18

wat erg ! voor jou en je paardje !

sterkte !

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:13

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis, ik wens je heel veel sterkte!

kaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:39

ook wel heeel erg zielig voor je paard dat ie zo in paniek raakt als je weg gaat ! pheophoe wat moet je daar nou mee doe he .

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:57

Jeetje sterkte!
wel goed dat iemand het gezien had dat je paard klem zat!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 13:08

Dankjulliewel.. lovey_ou: daar waren we ook echt heel erg blij mee.. anders hadden we zo door gereden..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:18

Kreupelt ze nog na de wedstrijd van afgelopen week?

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 13:32

Ja dat is met die wedstrijd eruit gekomen en sindsdien is ze kreupel. DA is al geweest en komt vandaag weer. Dan morgen of verderop deze week nog eens met röntgenapparatuur.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:25

Wat jammer dat het allemaal zo moet gaan Boos!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:14

Jeetke Ach gut wat erg zeg :-| naja, ik hoop voor je dat het snel beter is en dat het nooit nog een keer overkomt. Sterkte en sucses! x

nandy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:13

Hoi,

Ik heb je verhaal gelezen en ook gezien dat je haar vandaag te koop hebt aangeboden, helaas kan ik op dat bericht niet reageren, maar dit wou ik toch even kwijt, kijk maar wat je ermee doet.

Heb je al gedacht aan Bach Bloesem remedies voor het trauma van het trailer ongeluk en de verlatingsangst?? Ik volg zelf de opleiding Veterinair Natuurgeneeskunde bij Silverlinde in Breda en Bach Bloesems werken echt!! Het is een 100% natuurlijk middel, bevat dus geen rotzooi en werkt in op de psyche van het dier. Het zou zeker kunnen helpen ''om de scherpe kantjes'' van de verlatingsangst af te halen en haar zo meer ontvankelijk te maken voor de training, het opnieuw aanleren van het gewenste gedrag, iets wat ook zeker nodig is. Het zal niet direkt helpen voor de fysieke problemen die er zijn, maar zal mentaal een hoop goeds doen voor je paard!

Misschien iets om te overwegen/ je verder in te verdiepen. Ik persoonlijk werk regelmatig met deze Bach-remedies en ben super blij dat ik dit ''wonder'' heb ontdekt.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 15:21

Ze krijgt idd Bach-druppels! Heb ook het boek aangeschaft over bach-remedies bij honden & paarden.. Maar bedankt voor je reactie..

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:59

Ik heb iets soortgelijk meegemaakt met ene paardje dat ik kocht op de markt.
In de trailer laden ging prima, nog even wat gaan drinken en dan nog eens gechekt of alles in orde was en dan op weg.
Eens op weg werd ze onrustig en bijna thuis schudde heel de trailer, ik dacht dat ze weer wat heftiger aan doen was en liet het maar zo, we waren tenslotte bijna thuis.
Thuis open ik het deurtje vooraan en die ik ipv een hoofd 2 achterbenen in de lucht steken en haar hoofd lag onderaan.
Ze hing nog vast met het touw en stikte dus gwn langzaam, mes genomen en touw doorgesneden.
Ze lag met haar buik op de voorste bar waardoor we ze niet konde laten liggen.De trailer hing vol met bloed.
Uiteindelijk kameraden opgebeld die er gelukkig snel waren, die hebben de voorste balk opgehoffen en rustig kunnen laten zakken.Tenslotte lag het gehele lijf er eigelijk op.
Ze viel plat neer en ik dacht meteen dat haar been gebroken was, ze wilde opstaan maar zakte er weer door.DA was toen aangekomen en uiteindelijk viel alles nog goed mee, overal open wondjes, been lichtjes opengehaald en op haar hoofd had ze ene diepe snede, verder niet kreupel of nix.

Toen heb ik hem ook even geknepen en dinsdien zet ik nooit een paard meer vast in de trailer!

Hopelijk wordt ze snel beter! Ach gut

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:18

Dit is een oud topic.
Daarom hier een slotje.