Paard 2008 in Hardenberg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Paard 2008 in Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:04

Ja, klopt.. er waren veel paarden die richting uitgang wilden (ik stond niet zover van de uitgang) Maareh Jauke had er echt wel plezier aan anders zou het dit toch allemaal niet doen. Hij heeft de gehele show de kans om er vandoor te gaan, maar blijft steeds bij je. Ik denk dat het "plezier" misschien minder naar voren komt omdat hij tijdens het wegrennen enz. de oren plat legt, maar dit is heel natuurlijk, dus of die jury verstand van paarden heeft??? Knipoog

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:06

Amable schreef:
Maar hij heeft er volgens de jury geen plezier in Clown Heel veel paarden probeerde trouwens naar de uitgang te komen, heel opvallend. Die open uitgang met zicht op de inrijbak was niet ideaal. Maar ach, we hebben een leuke show gegeven en veel mensen laten zien dat je ook andere dingen kan doen met je paard Haha!

Haha de jury keek ook wel erg streng vond ik Tong uitsteken !!!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 00:09

Ik heb eerlijk gezegd niet eens gezien waar ze zaten Bloos Dhr Toet heeft overigens wel leuk gepunt, maar die 2 dames waren erg negatief. En ach, misschien had de jury idd geen verstand van paarden Clown

Ik heb zelf uiteindelijk niet heel veel gezien, allemaal kleine stukjes, dat is dan altijd weer jammer van zelf mee doen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:30

Ik ben vandaag geweest en ook al was het bitloosrijden, niet alles was even vriendelijk.
Ik vond de mendemonstratie, Emiel Voest en David dinges die als laatste moest wel érg leuk. Dit waren volgens mij de enige die het een beetje begrepen hadden.
Ook de lezing van stres en burnout bij paarden vond ik interessant.

Voor de rest ging er vooral veel fout of vond ik het totaal niet leuk om te zien, wat erg jammer is want zo is het nog niet echt een promotie voor het bitloze rijden.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:31

Ik vond Jauke ook erg goed, gewoon verfrissend tussen al het dressuur rijden!!

Door de opzet van de protocollen vond ik dat de beoordeling wel wat overtrokken werd. Kostuums en harnachementen e.d. telden veel en veel zwaarder dan de mate waar in een paard afgericht en gereden werd c.q. geshowd aan de lange lijnen o.i.. Alle niveaus werden zo dwars door elkaar beoordeeld Het leek er soms wel sterk op dat het rijkunstig niveau, de africhting van het papard van ondergeschikt belang was in een aantal gevallen.
Wat ik even snel kon zien was dat de uiteindelijk no. een geplaatst bij een jury lid zelfs ca. 15 % meer punten had dan bij een ander. .

Bij een normale "KNHS'kur telt het rijtechnische deel net zo goed voor de helft mee. Hier in Balkbrug voor een veel veel kleiner deel.
Nu blijf jureren moeilijk. Maar wellicht toch een idee om wat onderscheid te maken in div. niveau's en soorten shows ( vrijheidsdressuur, langelijnen, onder zadel) en dus meer prijzen groepen te vormen.

Bij de barokke kuren op de iberische dag van http://www.paardenvandezon.nl worden de deelnemers ook in 4 africhtingsniveaus onderverdeeld.

Mijn paard heeft het naar zijn zin gehad, dat was het voornaamste.

Maaar inderdaad ik krabbelde bij sommige beoordelingen ook achter mijn oren.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:33

Ik had trouwens bij Dhr Toet ook goede punten ! En de beide dames ook lage punten . Ze zaten bij A en C dames en E volgens mij. Ik heb van het avond programma ook bijna niks gezien alleen bij de ingang zo nu en dan. Maar was heel leuk om mee te doen gewoon lekker met je paard bezig zijn. In het begin wat gespannen maar daarna toch plezier erin gehad. En vooral genieten van die prachtige barokke paarden die je tegenkomt.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:39

Inderdaad Evaline dit is eigenlijk ook niet te jureren.
Ik vindt het ook wel jammer dat ze hier een soort wedstrijd van maken. Overal moet tegenwoordig maar tegen elkaar gestreden worden. Waarom niet gewoon weg een leuke showavond ervan maken. Laten zien dat je op verschillende manieren plezier kunt hebben van je paard. Daar gaat het toch om !!!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:48

Nou ik heb van jullie genoten... van Danielle, van Hanneke, van Evaline, en ook van Chawa... nu ben ik fan van Chawa en Quilo..ik vindt hun zo'n prachtige harmoneuze combinatie..een feest om naar te kijken.

Zo vondt ik de topper van vandaag David (maar ja...heb ik ook bij gelest..dus ben bevooroordeeld),die man rijd super.

En ik kon wel lachen om Piet(de clown en mijn instructeur Tong uitsteken). Maar helemaal geslaagd was hde show niet helaas.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:33

Ik ben gister geweest, vond het erg leuk Haha! niveau van de shows was wel nogal wisselend en heb nu geloof ik niet echt de neiging om bitloos te gaan rijden ofzo Schijnheilig, paarden die duidelijk niet gewend waren om een show te lopen en eentje die bij een kleine volte bij de uitgang bleef stuiteren Clown maja de meeste shows waren wel leuk Haha! vooral van Emiel Voest en David de Wispelaere. Vond het ook wel een goede actie van Voest dat geen clinic wilde geven als ze geen cap opzette. Wel jammer dat ze niet even een cap leende oid en de clinic zo gewoon niet door kon gaan, maar hij was wel gelijk.
En David de Wispelaere aan het einde was ook heel mooi om te zien Haha! zo wil ik ook wel kunnen rijden Clown

Ook wat foto's gemaakt: [EV-ITP] Paard 2008 - Bitloos paardrijden (zondag)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:35

RHG1
Dit is de 3e tem van mij in 5 minuten in topics/reacties van jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:38

SNEU!!!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:51

ik heb zelf tinkers. dus tjaaa niet zo negatief, als je niet tegen commentaar kan dan moet je niet heen gaan. en ja ik vond verschillende dingen een aanfluiting, mag ik.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:30

Citaat:
Ik wil even héél graag reageren op diverse reacties van bezoekers van paard 2008 en met name de demo met Emiel Voest. Het is moeilijk om de reacties te zien waarin staat dat de mevrouw (ik dus) weigerde een cap te dagen, dit is echt niet zo. Ik wist daarvoor niet eens dat ik een cap moest dragen. Ik stond te wachten op een cap die gehaald werd en werd de bak in gestuurd door de bestuursleden van de Nederlandse Bitloze Vereniging en zeiden dat het wel goed kwam. Ik heb afgelopen maand twee keer contact gehad met Voest om te vragen wat er van mij verwacht werd en hij heeft niets gezegd. Verder heb ik hem gesproken twee uur vóór de demo en wederom heeft hij niets gezegd. Daarna is hij 45 minuten met een paard aan het werk geweest in dezelfde bak als waar ik aan het warmlopen was. Omdat daar veel ruimte voor nodig was ben ik vervolgens met toestemming gaan inrijden in de showpiste waar ook niets gevraagd werd voor een cap.....niet door wie dan ook. De Bitloze ver. heeft mij ook niet geinformeerd nadat ze mijn gevraagd hadden dit voor hun te doen.
Een assistent kwam net voor binnengaan aan om te vragen of ik een hoedje had??? Ik zei nee, want ik heb ook geen wedstrijdkleding aan, vandaar. Oh, was het antwoord. Er zou (door wie dan ook) een cap voor me gehaald worden en ik word de bak ingestuurd.......om vervolgens daar te horen te krijgen, stap maar van je paard, zo werk ik niet met je...dit had toch iets anders gekund? Ik vind het niet netjes om mij daar op die manier over aan te spreken en over de nek van een ander te scoren. Ik wist nergens van, ik wilde dit heel graag even kwijt.
Ik ben trouwens groot voorstander voor het dragen van een cap!
Leuke wetenswaardigheid....voor David hebben ze ook ergens een cap vandaan moeten halen, want die had er ook geen bij zich....Hij wist ook van niets.....
En wat misschien ook leuk is om te weten...had op het inrijterrein gaan kijken naar hoe je een paard breekt voor dat je de ring ingaat!!
Ik ben blij dat ik even mijn kant van het verhaal heb verteld. Verder vond ik het een heel gezellig evenement wat héél goed georganiseerd was, met dank aan de fam. Boertjes!
Ellen

Nu weet ik ook even niet wat ik moet denken. Gewoon allemaal een cap op.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:53

ik ben net eens wat meer gaan opzoeken over de betreffende emiel voest...
alles prima, dat hij niet wil werken met mensen die zonder cap rijden is prima, maar ik vraag me af wat zijn gedachten erachter is...
op zijn site zijn namelijk ruiters zonder cap te zien... om nog maar te zwijgen van mijn eigen DVD's/boeken waarop er op de cover zónder cap gereden wordt....

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:27

quinoa schreef:
Helaas is er een vreselijk ongeval gebeurd met de koetsier die de wagen bestuurde waar de mérens voorstond.

Het liep allemaal voorspoedig en het zag er super mooi uit, de mérens met de mooie authentieke dokterskoets erachter. Totdat er bij een vrij smalle doorgang tussen omheining en pilaar er wat mis ging. Er waren borden met letters (a,c etc.) in de grond gezet, de koets kwam hier overheen en vervolgens tegen de omheining aan, dit maakte aardig wat kabaal. Het paard schrok hier zo ontzettend van dat die hard ging rennen, bij de volgende bocht kantelde de wagen en brak alles af (boom, koets etc.)..... het paard rende met tuig en boom geschrokken rond. De koetsier was zwaar verwond omdat hij tussen de koets (die aan diggelen lag) en de omheining lag, zover ik weet heeft hij in ieder geval zijn been flink gebroken. De mérens heeft nog een aantal rondes gerend maar was al snel weer in handen, het paard stond stijfuit te trillen van de schrik.
Heb op het moment geen idee hoe het met de koetsier gaat, de ambulance broeders waren bij hem toen ik weg ging, hij lag aan het infuus en hij had ontzettend veel pijn.

Dit kan iedereen natuurlijk overkomen, het is echt gewoon domme pech. Wel jammer dat het dan net weer bij de mérens moet gebeuren. (heb zelf namelijk een mérens, en hiervoor kwam ik eigenlijk ook)

Ik wens de betrokkenen veel sterkte met het herstel.

Maar waar kon je dat zien? is dat nog terug te bekijken?

Ik werk bij filmloop en we hebben besloten om dit stuk niet in het archief te zetten. De rest van de dag en de menavond zijn wel terug te vinden en zo snel mogelijk ook de rest van de dagen op filmloop.tv .

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:21

okay mooie foto's hoor allemaal!!! Super. Het was ook erg mooi om alles te bekijken volgend jaar blijf ik echt wel langer

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 12:31

Op Xandro.nl staan de foto's van de demo zondag van het Balingehof! Directe link

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:38

ik heb een vraag en hoop dat iemand hem nog beantwoorden kan.

Er was een man die ook aan lange teugelen deed..volgends mij op de vrijdag maar zeker weet ik het niet meer. Hij wekrte met een wit paard en ik wil graag weten wie die man was..

of heeft er iemand nog het programma van vrijdag en zaterdag?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:40

dat was zaterdags, ik weet z'n naam zo 1,2,3 niet... Ik weet niet of ik boekje nog heb. Als ik het tegenkom zal ik je pb-en...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 15:41

Ik denk dat je Atjan Hop bedoelt, hij was er iig zaterdag en had een schimmel mee aan de lange teugel die het erg goed deed Lachen

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:10

ja die jaa!!!thnx....heeft hij ook een site ofzo? of hier iemand ervaring mee?

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:40

Met lange lijnen?? Ik doe het regelmatig. Heb ook les van Piet Bakker. Die heeft er ook een heel informatieve DVD over.

Atjan Hop kende ik niet, maar vondt hem ook symphatiek zo op het eerste gezicht.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:28

ja ik was dor hem geinspireerd maar he vandaag ook de dvd besteld van piet bakker...
Het lijkt me zo leuk om te doen, maar tis ook gewoon goed omdat ik juist met rijden zo rustig aan wl doen en dan is dit een leuke vervanging denk ik.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:45

Ik heb de DVD ook...erg leuk, vooral als je net begint.
En idd...leuk voor de afwisseling.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:52

Ja Ja lange teugelen is super!! Ik doe het ook regelmatig! Ken Piet Bakker en Atjan Hop ook allebei, die zijn echt heer en meester in het lange teugelen! Haha!