Nederlands Kampioenschap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Joycke_

Re: Nederlands Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:20

Haha ja en hijs klein als het je is opgevallen Knipoog
Ja vele juryleden hadden gezegd dat hij een geniale pony was, dat vond ik wel leuk om te horen Lachen :0 wie was jij dan?

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:43

Citaat:
@melisranger: hoe had je het nu gedaan? Heb het even gemist.

foutloos Haha!
Barrage een weigering ik wende iets te kort, en had meer me been er aan moeten houden en Ranger kwam niet uit. Maar wel 8e Haha!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:18

Melanie15 schreef:
Ik heb de startlijst gewoon nog steeds niet ontvangen, wil echt weten tegen wie ik moet

de startlijsten van vrijdag staan op de site van de KNHS! Jij rijdt in ring 6 als het goed is. Ik in ring 5. Niet tegen elkaar dus... Ik ken er echt maar heel weinig van naam! Als hoofdjury heb ik volgens mij bert rutten Nagelbijten / Gniffelen ik ben zeer benieuwd wat hij van mijn dikke pony gaat vinden...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:51

Tuusi_Minion schreef:
Ja vele juryleden hadden gezegd dat hij een geniale pony was, dat vond ik wel leuk om te horen Lachen :0 wie was jij dan?

Ik was een van de mensen die bij Lamento was. De lesgeefster was er ook bij, en die kent de mensen van Chimento weer erg goed en heeft nadat zij gereden had (en even had uitgehaald) daar even staan praten. Ik denk dat ik vrij onopvallend rondliep. We waren met 3en erbij, Janneke dus, de moeder en ik. Moeder was degene die voorlas.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:06

Ik zag ze net idd staan. Ik moet dus in ring 6 om 15.21. Moet tegen de meesten uit regio Utrecht en die heb ik allemaal al een keer verslagen dus haha. Maarja, ik ga er gewoon een leuke dag van maken en mn best doen en dan zie ik het wel

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:20

Neonlight schreef:
Tuusi_Minion schreef:

Ik was een van de mensen die bij Lamento was. De lesgeefster was er ook bij, en die kent de mensen van Chimento weer erg goed en heeft nadat zij gereden had (en even had uitgehaald) daar even staan praten. Ik denk dat ik vrij onopvallend rondliep. We waren met 3en erbij, Janneke dus, de moeder en ik. Moeder was degene die voorlas.

Ah ik weet het al dat hengstje met die kniereactie,, ik vond die ook onterecht laag gejureerd.
Ze was 1x verkeerd gereden had ik gehoord van die lesgeefster..

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:21

Welja! gewoon met de olympische gedachte gaan. Doe ik ook! Het is sowieso al super super super gaaf dat we daar mogen rijden! Alvast heel veel succes ennehm... versla ze nu ook he!

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:17

Ohnee!

ik moet als eerste starten in het M2 Vrijdag! Bloos ben zo zenuwachtig

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:55

Best veel van bokt in het M2. Ik ben echt totaal niet zenuwachtig, ook niet van plan om het te worden haha

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:59

als jullie je georienteerd hebbe (ofzoiets) wat dachten en vonden jullie van josan van den broek (moest na lamento Clown ) iedereen suc6 van het weekend

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:23

ArianneF schreef:
Ohnee!

ik moet als eerste starten in het M2 Vrijdag! Bloos ben zo zenuwachtig

ah joh arianne! Als je gewoon zo rijdt als je de laatste tijd hebt gereden heb je totaal geen reden om zenuwachtig te worden! Hij loopt als ik je punten zie harstikke netjes! zet hem op he!

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:26

haha, dankjewel.

als ik inderdaad daar ook 200 punten rij zal 't wel meevallen, maar ik heb zo'n gevoel dat ze daar veel strenger zijn!
er is gelukkig wel hoop, want ons zeeuws kampioen heb ik al eens verslagen.

en 't gaat niet om winnen, maar ik zou zo graag in de finale willen rijden Haha!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:29

Bartje om 10 uur in t Z2 ( ring ben ik ff vergeten) Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:51

Tuusi_Minion schreef:

Ah ik weet het al dat hengstje met die kniereactie,, ik vond die ook onterecht laag gejureerd.

Ja, ze moest bij M in stap maar hoorde het niet door gejubel in de springring of de omroepster of zoiets, in ieder geval door lawaai. Haha! Ze verstond R......en toen was ze te ver. Maar die 6 punten aftrek hebben haar geen plaats verschil gemaakt. Het was inderdaad dat hengstje met die knie-actie.

Milou: om eerlijk te zeggen had ik haar van te voren nooit op een 1ste plek verwacht. Helaas heb ik haar niet zien rijden, omdat we Sanne net opvingen vanuit de ring. Kan er dus geen oordeel over geven. Maar wat ik van anderen die bij ons waren en op de tribune zaten had gehoord was dat die proef wel "redelijk" was. Maar dat is nu niet echt bepaald publiek die kritisch naar de oefeningen kijkt, daar hebben ze weinig kaas van gegeten. Ze zien wel of een pony lekker loopt, achterhand er goed onder zit, maar van bijvoorbeeld lengtebuiging in een travers hebben ze nog nooit gehoord. Haha! Dus kan daar niet echt op af gaan, het komt er op neer dat ik van deze combinatie niet veel kan zeggen.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:11

Neonlight schreef:
Tuusi_Minion schreef:

Ja, ze moest bij M in stap maar hoorde het niet door gejubel in de springring of de omroepster of zoiets, in ieder geval door lawaai. Haha! Ze verstond R......en toen was ze te ver. Maar die 6 punten aftrek hebben haar geen plaats verschil gemaakt. Het was inderdaad dat hengstje met die knie-actie.

Milou: om eerlijk te zeggen had ik haar van te voren nooit op een 1ste plek verwacht. Helaas heb ik haar niet zien rijden, omdat we Sanne net opvingen vanuit de ring. Kan er dus geen oordeel over geven. Maar wat ik van anderen die bij ons waren en op de tribune zaten had gehoord was dat die proef wel "redelijk" was. Maar dat is nu niet echt bepaald publiek die kritisch naar de oefeningen kijkt, daar hebben ze weinig kaas van gegeten. Ze zien wel of een pony lekker loopt, achterhand er goed onder zit, maar van bijvoorbeeld lengtebuiging in een travers hebben ze nog nooit gehoord. Haha! Dus kan daar niet echt op af gaan, het komt er op neer dat ik van deze combinatie niet veel kan zeggen.

Hebben jullie het over dat meisje dat kampioen werd in het Z1??

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:55

neonlight: ze was 6e met 1 puntje achter de nr 5 voor overkampen Ach gut ze reed ook verkeerd..wou gaan van hand veranderen toen ze moest afwenden Clown ze had wel tot de top kunnen behoren vind ik..op de brabantse was ze 3e en had ze niet echt lekker gereden (1 grote fout) En was er van alles aan de hand..en stond toen 1 en 5 (jaja..ze stond voor lamento bij 1 jury Clown Tong uitsteken) van de winter was ze brabants kampioen Haha! in het m2 en 5e op het nk en die zomer was ze ? op het bk en nederlands kampioen Haha! Haha! Haha! jawel tot de prijswinnaars had ze kunnen behoren..ze reed een goede proef alleen die fout was jammer..en 1 wissel was minder.. agja..volgend jaar proberen we het weer opnieuw!!!! Haha! (en hopelijk mag ik dan ook rijden in het m2) ik ben in ieder geval reuze trots op josan en durinta Haha!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:37

alle paardenmensen heeel veel suc6 vrijdag en zaterdag!!! Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:44

Milou, zo zou je haar tot de prijswinnaars kunnen rekenen, maar gezien de percentages die op reguliere wedstrijden gehaald werden en de onderlinge resultaten was het geen probleem. Knipoog Lamento wordt pas sinds december uitgebracht op wedstrijden, selectie voor de winterkampioenschappen was al geweest toen, en bovendien was ze in de M1 gestart. Die vergelijking kun je dus ook niet maken.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:11

Ik vind gewoon dat er te laag was gejureerd en dat ze combinaties die door de bak vliegen boven aan kunnen zetten snap ik ook niet, Chimento heeft nog nooit onder de 64% gelopen, Dus hier hadden we ook wat vraagtekens gezet,, maar wat wil je het is en blijft een jurysport!

Vrijdag moet mijn instructeur rijden in het Z1..
Niels Bax met de goedgekeurde dekhengst Troy

Afbeelding
Deze foto is op het losriterrein gemaakt op de Limburgse Kampioenschappen.. Waar hij ook Limburgs Kampioen was geworden

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:16

Ik ken de pony van de winnares van het Z1 (liep bij ons op de club in het Z2 met een meisje), die kan de oefeningen echt wel en hij liep altijd keurig zijn proefjes. Heerlijk beest. Ja Kan me goed voorstellen dat ze kampioen zijn geworden (in de winter in het M2 ook al, toch?).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:20

Bealy, ik denk niet dat er 1 pony op de Hippiade in het Z1 was die de oefeningen niet kende en niet netjes loopt. Knipoog Het gaat om net dat extra wat ze kunnen geven. Kijk, Lamento heeft ook in het kader gelopen, maar dat was sowieso al met iemand anders.

Edit: bovendien zeggen we niet dat de winnares onterecht is, we hadden gewoon geen rekening met deze combinatie gehouden. Wat we wel zeggen is dat we vraagtekens hebben bij pony's die er tussen uit gaan en 2e en 4e worden.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:24

Ik vond er eerlijk gezegd niet zo veel aan de kampioen, maar goed jurysport,. vond wel jammer omdat het laatste jaar voor tedje was met chimento ze heeft 2 nieuwe pony's en chimento gaat waarschijnlijk na duitsland toe, naar haar tante Gonnelien Rotheberger,

Edit: Ja daar ging het ook om op plaats 2 en 4 dusja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:44

Ik dacht dat Chimento doorgeschoven zou worden? Jammer. Maar ik heb gehoord dat ze een topper heeft nu!

En ik heb de kampioen alleen buiten de ring gezien, ik kan daar niet over oordelen. Wel over de nummer 2 en 4...... Maar morgen gaan we de nummer 4 gewoon een poepie laten ruiken op de rabobank talenten trophy. Haha!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:48

Moet Danielle ook daar rijden? die komt ook van limburg vreselijk mensen zijn dat!

Ja chimento gaat ook nog Z2 lopen., maar Danny boy is wat groter past ze dadelijk wat beter op..
Maar Gonnelien wilt Chimento zo graag hebben Tong uitsteken

ga je ook na Clinic van Emmers in Weert?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:59

De eerste keer dat wij Danielle tegenkwamen op een wedstrijd was in het M1 of M2, in Boxtel. Ze is daar de ring uitgestuurd, eerst een waarschuwing maar werd er daarna vrolijk uitgestuurd, omdat pa door bleef gaan met les geven langs de kant. Nagelbijten / Gniffelen Verder ken ik ze niet. De trainer is wel aardig.

Ik ga niet naar die clinic, ik heb iets tegen Emmers. Tong uitsteken Bovendien moet ik die dag met Lamento en Cappuccino naar Ermelo, New Forest sportdag.