Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rocamor schreef:Zie ik nou andere plaatjes dan anderen?
Ik zie twee jonge frummels die samen leren en samen lol hebben.
Mars schreef:Je ziet de bewegende beelden niet of wel?
Want daar loopt een pony uit balans, die niet ondersteund wordt door de ruiter en dan toch moet gaan springen over een hoogte waar hij niet aan toe is. En zich her en der redt met een extra krabbeltje om erover te kunnen, terwijl hij een zadel draagt dat over het schouderblad rust. Her en der redt hij het niet en schiet langs. En na de sprong gooit hij zijn nek erop om te voorkomen dat ie voorover kukelt, niet omdat hij zo graag het kind wil ‘redden’.
Al met al een te braaf dier waarvan dingen worden gevraagd waar hij niet klaar voor is in combinatie met deze ruiter.
Fly_high schreef:De ruiter ziet totaal geen afstand, pony idem. Dus ze wordt blind de hindernis in gedreven, enorm gehaast ook, zonder een schijn van een kans te krijgen om correct te springen. Dat de pony bijna valt nadat die op deze manier in een hindernis is geknald zegt genoeg.
Iedereen maakt fouten uiteraard maar dat is geen manier om springen te leren. Dat zet je je kind eerst op een pony die wel kan springen. En daarmee bedoel ik geen dure FEI pony maar gewoon een HTK pony die zo'n kruisje al 1000 keer heeft gesprongen en fouten van de ruiter kan opvangen.
Jill is ook te lang inmiddels om met zo weinig balans op zulke kleine pony te springen, je ziet het beestje enorm veel moeite hebben.
DuoPenotti schreef:Ach ja. De beste stuurlui staan meestal aan de bakrand en komen zelf ook geen parcours rond zonder fouten, weigeringen of vaak vallen.
Fly_high schreef:DuoPenotti schreef:Ach ja. De beste stuurlui staan meestal aan de bakrand en komen zelf ook geen parcours rond zonder fouten, weigeringen of vaak vallen.
Dus omdat iemand anders ergens een fout maakt is alles anders maar goed? Whataboutisme ten top. Of probeer je gewoon beetje persoonlijk te sneren?![]()
Je hebt weigeringen die kunnen gebeuren door een fout van de ruiter en je hebt situaties zoals deze waarin de hele opzet en opdracht niet eerlijk zijn naar het paard toe. Als je paard na de sprong nog net niet onderuit gaat en geen enkele sprong fatsoenlijk gaat moet je je toch afvragen waar je mee bezig bent![]()
De pony heeft niet de balans en springervaring om die oefening aan te kunnen, de ruiter zit hem in de weg ipv te helpen. Je moet het ergens leren, maar iets slecht doen wil niet zeggen dat het per se leerzaam is.
Laat die combinatie dan werken met balken op de grond met focus op ritme, balans en tempocontole, geef ze lijntjes en lage sprongetjes met een draf- o galopbalkje (dat deze hindernis absoluut gezien laag is maakt het niet laag voor deze pony namelijk). Of beter nog, laat die meid op een grotere pony zitten waar ook nog passend tuig op ligt.
Dit is zo niet fair tegenover de pony die enorm zijn best doet![]()
Heb voor de rest nog nooit eerder commentaar geplaatst mbt Jill haar rijden, leven en laten leven. Maar dit is gewoon niet oke.
Citaat:moesten we 2 dingen voor elkaqr hebben, 1) zij moest de pony sturen en 2) ze moest op zijn minst een hindernisje kunnen springen zonder angst en elke keer vallen.
DuoPenotti schreef:Fijn dat het goed gaat!
Vind jullie een leuke combi.
Maar daarom gaan ze toch ook springlessen halen?
Als ze nu zou zeggen. Het gaat prima we hebben geen hulp nodig dan gaf ik je gelijk.
Maar denk dat hier foto's en filmpjes gedeeld worden die bij andere ook gebeuren maar niet geplaatst worden...
DuoPenotti schreef:Fijn dat het goed gaat!
Vind jullie een leuke combi.
Maar daarom gaan ze toch ook springlessen halen?
Als ze nu zou zeggen. Het gaat prima we hebben geen hulp nodig dan gaf ik je gelijk.
Maar denk dat hier foto's en filmpjes gedeeld worden die bij andere ook gebeuren maar niet geplaatst worden...
Petpa schreef:"TS plaatst niet uitsluitend de mooie plaatsjes.
Maar ook de reis naar die plaatjes toe.
Punz schreef:( en joh... wat ben ik blij dat ik nooit beelden plaats van mij en mijn Connemara raket over een kruisje... Die kleine vuurpijl ( L eventing bij de paarden) zou dan vrees ik ook wel wat commentaar opleveren..
Die meid? Dat komt op mij zo denigrerend over als je het over een meiske van nog geen 10 hebt.Citaat:Of beter nog, laat die meid op een grotere pony zitten waar ook nog passend tuig op ligt.