Eper Paarden4daagse 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 07:47

Het zijn paardenluisvliegen, maar kunnen net zo vervelend zijn :j
Onze paarden hebben er tot nu toe gelukkig geen last van gehad terwijl ze wel duidelijk veel op ze hebben gezeten tijdens het rijden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 08:16

SayaJones schreef:
Het zijn paardenluisvliegen, maar kunnen net zo vervelend zijn :j
Onze paarden hebben er tot nu toe gelukkig geen last van gehad terwijl ze wel duidelijk veel op ze hebben gezeten tijdens het rijden.

Ja precies. Die namen worden door elkaar gebruikt, maar min of meer hetzelfde beestje. Paardenluisvlieg is wat groter.
https://degroeneos.nl/onbekend-en-onbem ... j-paarden/

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:18

En zowel de herten- als de paardenluisvlieg zijn gek op paardenbloed.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 21:29

Weet iemand welke fotograven we in de gaten moeten houden voor foto's van de ritten?

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 23:58

pjer schreef:
Weet iemand welke fotograven we in de gaten moeten houden voor foto's van de ritten?

Er komt achteraf een lijstje op de site te staan met linkjes naar de fotografen die foto’s hebben gemaakt op de routes!
Ik heb vandaag EB fotografie gezien, Marlinde die foto’s voor de organisatie maakte en Equidrone (zat bij Marlinde erbij) voor de video’s

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 23:59

pjer schreef:

Ik zet zo snel mogelijk, hopelijk morgen voor 12 uur als internet mee werkt. De foto's van de dinsdag online op: https://www.oypo.nl/marlindemeijer

De link voor de videograaf deel ik zo snel mogelijk. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:07

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:29

Jammer dat mijn span weer eens ongelijk ging _O-
Alex en zijn overenthousiaste galopjes terwijl hij ook kan draven. :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:27

Komen jullie morgen ook stemmen met je paard / pony? Het is om 11uur bij het Gemeentehuis. Ik ben erbij voor foto's. :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:12

Ik ben er ook en kan evt paarden vasthouden

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:38

Ik heb er wel over nagedacht maar nee dat stemmen gaan we gewoon thuis doen zonder paard. Om hem door het centrum te laten lopen en dan ook in drukte te laten wachten dat gaat niet veilig zijn. Hij is altijd heel braaf maar soms als zijn emmertje vol zit is het een lomperik en dan loopt hij finaal over mensen heen, dat doen we dus maar niet.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 00:52

Wij zijn erbij met paard!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 09:08

pjer schreef:
Ik heb er wel over nagedacht maar nee dat stemmen gaan we gewoon thuis doen zonder paard. Om hem door het centrum te laten lopen en dan ook in drukte te laten wachten dat gaat niet veilig zijn. Hij is altijd heel braaf maar soms als zijn emmertje vol zit is het een lomperik en dan loopt hij finaal over mensen heen, dat doen we dus maar niet.

Ja joh, die beestjes lopen al meer dan genoeg met vreselijk veel indrukken deze dagen. Waarom zou je het doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:20

Ik heb thuis mijn vriend gemachtigd dus die zal voor mij stemmen. Sowieso moet ik om 11 uur al inspannen ook om te gaan rijden met mijn groepje. Gisteren eerste keer tandem ging super. Al was Jorie de hele rit dwars en verkeerd. Ik heb hem gewoon keihard uitgelachen. Tis dan net zo'n peuter die in de winkel gaat liggen jammeren. Vooral tijdens de pauze heeft ie zich ernstig misdragen tot op het punt dat de vrijwilligers vroegen of ze me een handje moesten helpen met vasthouden. Alex heeft gelukkig een rustknop die aangaat als ik afstap dus die stond ernaast te slapen. Hopelijk gedraagt Jorie zich vandaag wat beter. _O-
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 10:07

Ah dat ziet er heerlijk uit!! Ik heb jullie helaas niet voorbij zien komen.
Moet zeggen dat ik het dit jaar ook wel gewoon serieus heel zuur vond 2x alles dat voorbij komt terwijl je zelf zó graag had meegereden. Ben blij dat jullie komende 2 dagen ergens anders zitten haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:07

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:22

manzano schreef:
pjer schreef:

Ja joh, die beestjes lopen al meer dan genoeg met vreselijk veel indrukken deze dagen. Waarom zou je het doen.

Er zijn ook paarden die voor meer km getraind zijn, zoals endurance. Die kunnen natuurlijk makkelijk even op en neer wandelen. Voor ons is het maar 1 km. Ruin gaat mee stemmen en heeft verder een rust dag. Ga de route met mijn merrie doen :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:36

manzano schreef:
Moet zeggen dat ik het dit jaar ook wel gewoon serieus heel zuur vond 2x alles dat voorbij komt terwijl je zelf zó graag had meegereden. Ben blij dat jullie komende 2 dagen ergens anders zitten haha.

Ik fiets al 2 dagen mee.. ik heb net zo veel lol als te paard

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 13:44

Otti1977 schreef:
manzano schreef:

Ik heb zo'n hekel aan fietsen dat ik niet eens een fiets heb :')

Was je wei trouwens weer goed opgedroogd inmiddels??

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 00:00

Ik vind het wel grappig dat we elke dag dezelfde mensen tegen komen (de man met de hoed, het welshje met badeendje, de ijslanderclub met blauwe truien (midgard?) en zo nog een paar.
Afbeelding
Hier liepen we achter badeendje :-)

Sjors was vandaag druk en drammerig. Maar bij de pauze dan weer heel relaxed.
Ook wou hij niet meer op de trailer, trok zijn halster stuk en ging even vandoor op de parkeerplaats. Gelukkig hadden we hem weer snel en hebben we een reserve halster mee. Toen met wat overtuigingskracht hem toch op de trailer gekregen alwaar hij rustig bleef staan tot wij gegeten hadden en naar huis gingen. Thuis bleek wel dat zijn mentale emmertje wel echt overvol zit. Hopelijk slaapt hij goed en is hij morgen weer relaxed.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 06:39

pjer schreef:
Ik vind het wel grappig dat we elke dag dezelfde mensen tegen komen (de man met de hoed, het welshje met badeendje, de ijslanderclub met blauwe truien (midgard?) en zo nog een paar.
[ [url=m/WFJQeA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook wou hij niet meer op de trailer, trok zijn halster stuk en ging even vandoor op de parkeerplaats. Gelukkig hadden we hem weer snel en hebben we een reserve halster mee. Toen met wat overtuigingskracht hem toch op de trailer gekregen alwaar hij rustig bleef staan tot wij gegeten hadden en naar huis gingen. Thuis bleek wel dat zijn mentale emmertje wel echt overvol zit. Hopelijk slaapt hij goed en is hij morgen weer relaxed.

Oh jullie hebben dan een heel stuk achter ons gereden! Wij reden voor die inspanning voor jullie. Ik reed op mijn Fries en mijn vriendin een tuiger. Die van mij was in het begin gisteren ook erg drammerig (veel minder erg dan dinsdag gelukkig). Heb er meerdere gehoord die gisteren erg drammerig waren. Misschien lag het aan het weer :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 07:59

Mijne waren gisteren na de pauze en die diepe waterplas niet te houden. Dus ik denk door het koude water. Op zich wel praktisch, want het werd daarna af en toe mul en dat konden ze zo tandem super trekken! Ik heb jullie ook wel zien rijden met die groene vliegendeken, ik denk dinsdag. :D
Afbeelding
Vandaag zet ik ze weer naast elkaar. Zo mijn tuig maar weer ombouwen.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:59

pjer schreef:
[ [url=m/WFJQeA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk, wij hebben gisteren voor de finish even voor jullie gereden. De haflinger en de zwarte pony samen!
Wij hebben het erg naar ons zin, de paarden zijn onwijs braaf en wat zijn het mooie routes <3

Alweer de laatste dag vandaag…

Afbeelding

Afbeelding

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 22:32

Inimini snelle boktmeeting :)
Afbeelding

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 22:37

manzano schreef:
Otti1977 schreef:

Ik heb zo'n hekel aan fietsen dat ik niet eens een fiets heb :')

Was je wei trouwens weer goed opgedroogd inmiddels??[/quote]
De linkerkant van mijn wei goed te doen. Rechter kant nog steeds moeras. Mijn hooi bijna op dus probleem...er kan geen trekker in. Baal moment..