Equitana 2022 7/13 april

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:50

Ik heb net zonder code besteld. Via de equitana site . Ga zo nog ff programma kijken of ik nog wat wil zien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:03

Tancreda4 schreef:
Ik heb geprobeerd te kijken of ik een beetje een programma kan maken voor mijzelf wat ik wil gaan zien, maar er is teveel en ik merk dat veel dingen mij echt weinig zeggen helemaal in het Duits :o

En Google translate helpt niet altijd hahaha :')

[ [url=m/6pK9Om.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Ik zou zo een spatscherm voor doen!
En jezelf niet aanbieden als vrijwilliger...

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:09

Ik zie inderdaad Loesdau en Equiva ook niet op de standlijst staan, dat is wel jammer die hadden vaak wel meerdere stands mee. We gaan het zien, wij hebben er in ieder geval zin in! Al moeten wij nog wel even wachten tot 12 april haha, kunnen we eerst al jullie aankopen zien. :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:33

Gezien de mondkapjes niet meer verplicht zijn overweeg ik ook nog een dagje of 2 te gaan. Moet nog even kijken welke dagen en wanneer welke demo’s zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:08

Jammer dat er kennelijk afmeldingen zijn van standhouders, nog maar 477. Normaal iets van 800-1000. Hopelijk is het nog wel druk. Loesdau ga ik zeker missen.
Equiva weet ik zo niet.
Ik ga gewoon alleen voor koopjes. Hopelijk zijn die er nog wel te vinden. Ik moet mijn boekenlijst nog even uitprinten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:15

Die boekendiscounter staat er sowieso Germie, misschien vind je daar nog iets dat je nog niet hebt :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:35

prompter schreef:
Die boekendiscounter staat er sowieso Germie, misschien vind je daar nog iets dat je nog niet hebt :)

Jaaa, maar nu maar met 1 stand, normaal hadden ze er 2. Nu is dat niet zo erg. Maar ik neem een lijst mee. Ik heb ook wel eens gewoon daar besteld. Leuke winkel zeg maar.

en ik wil kijken naar wat bitloze hoofdstellen. Niet direct om te kopen, maar ik vind dat altijd wel leuk.

Er staan zo te zien geen Spaanse shops met barokke hoofdstellen. Alleen een paar uit Duitsland. Dat is wel jammer, want er was ook altijd een megastand met allerlei leuke en betaalbare barokke dingen. Ik heb daar 4 jaar geleden een bitloos barok hoofdstel gekocht en die gebruik ik af en toe nog.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:05

germie schreef:
Jammer dat er kennelijk afmeldingen zijn van standhouders, nog maar 477. Normaal iets van 800-1000. Hopelijk is het nog wel druk. Loesdau ga ik zeker missen.
Equiva weet ik zo niet.
Ik ga gewoon alleen voor koopjes. Hopelijk zijn die er nog wel te vinden. Ik moet mijn boekenlijst nog even uitprinten.

Oei zeg, dat is amper de helft ! Jammer !

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 17:36

In 2019 waren er circa 750 standhouders (volgens equitana). Al die dubbele stands vind ik sowieso niet zo relevant. Vind het niet zo erg, want normaal had ik aan 1 dag niet eens genoeg. Heb nog nooit een demo kunnen kijken uit tijdnood. Dus de dag vult zich prima zo.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 17:51

Dat zijn er idd een stuk minder.

Nou ja ik ga het zien. Ik ga er een leuk weekend van maken en idd met wat minder stand ook wat meer tijd voor de demo's.

Het is ook eigenlijk een jubileum editie. En de corona regels zijn er ook nog maar net af.
Volgend jaar is toch weer een indoor. Wellicht dat het dan weer groter is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:41

Ik vind die shows meestal niet echt interessant, dus dan ga je voor de stands. Loesdau had altijd wel een stuk of 5 stands gehuurd, meestal verdeeld over 2 hele grote stands. Die is er nu bijvoorbeeld niet.
1 gehele hal is nu 'Backstage'. Dus daar is geen beurs ga ik dan van uit.
We gaan het wel zien.
Duikvaker was echt klein en eigenlijk die 14.50 euro entree niet waard. Dat was maar 1 hal en normaal zijn dat er 2. Maar ik kwam daar veel bekenden tegen en dus kon ik mijn dag daar vullen. Op Equitana verwacht ik niet echt bekenden tegen te komen. Dus ik hoop dat het die 27 euro+10 euro parkeren+brandstof dan wel waard is. Ik kan niet meer terug, want kaartje is al gekocht.
Donderdag lezen we hier vast de eerste verslagen. ;)
Ik wil wel even naar iets bij de westernhal kijken, ik hoop op een demo waarbij ze met een bosal rijden. Daar ben ik dan ook wel weer een half uurtje mee zoet denk ik. Anders moet ik straks meer shows bekijken. Dan maar wat working equitation ofzo.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:51

Germie, krijg er echt zin in met jouw berichten! :+

Ik vind wat kleiner wel fijn. Kwam ook nooit aan alles toe.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 19:10

Wij gingen altijd meerdere dagen, maar nu het wat kleiner is gaan we korter en ook lekker Essen in en naar het naastgelegen Grugapark, dat is echt prachtig! Minivakantie met de Equitana er ook nog in :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:37

Je kan je het parkeren en brandstof nog besparen als het allemaal zo waardeloos is zou ik zeggen. Pfffff.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:47

fransje23 schreef:
Germie, krijg er echt zin in met jouw berichten! :+

Haha, ik ook! Kan niet wachten :Y)

Het word mijn eerste keer. Ben benieuwd. Even kijken of ik bij m'n ouders nog een tas op wieltjes kan bemachtigen voor als ik spul ga kopen. Lekker huisvrouwlike 8-)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:30

Wow dat is wel een heel verschil qua stands met wat er eerst allemaal was. Dan ga ik toch even nadenken of ik het dan wel waard vind. Ik kom voornamelijk om te shoppen. Woon dan wel relatief dichtbij dat is dan wel een voordeel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:44

fjordjes schreef:
Wow dat is wel een heel verschil qua stands met wat er eerst allemaal was. Dan ga ik toch even nadenken of ik het dan wel waard vind. Ik kom voornamelijk om te shoppen. Woon dan wel relatief dichtbij dat is dan wel een voordeel.

Precies, maar je mag dat niet zeggen, dan ben je negatief. Wij gaan echter toch maar een dagje, omdat het nu weer normaal kan.
Maar denk er om, je mag alleen maar super, wow, fantastisch zeggen hier. (cynisme aan)

Nu de werkelijkheid:
Realistisch zijn met dat het waarschijnlijk tegen gaat vallen mag niet. Maar zo denk ik er wel over. Dat is niet denigrerend, negatief of beledigend, maar gewoon realistisch. Ik ga ook puur heen om te shoppen, hoewel ik niets nodig heb. Maar mag wel graag kijken en alles voelen enzo. Ik ga er nu van uit dat ik wel een paar shows mee moet pakken om de tijd te doden ja.
Ik heb er zeker wel zin in. Maar ben wel bang dat ik achteraf ga zeggen dat het toch wel zonde was. Tja, dat zijn realistische verwachtingen denk ik. Dus niet negatief, gewoon realistisch. Vergeet niet dat de prijs van kaarten absoluut niet omlaag gegaan is. Als ik terugkijk op Duikvaker, tja, 14.50 euro entree en de helft minder aan stands, dan is dat toch wel een tegenvaller. DE organisatie noemt het dan geslaagd en dat betekent dat het volgend jaar zeker niet goedkoper zal worden. Maar als niemand vertelt hoe het ervaren is, dan zal het ook niet veranderen. ER zijn ook diverse mensen niet naartoe gegaan wegens de erg kleine beurs. Dat snap ik zeker. Hier gaat het dan niet om de helft minder, maar ik bereid me wel voor ja. En ja, ik ken nu natuurlijk geen mensen, dus kletsen wordt ook lastiger dan. Duikvaker was vooral ook een sociaal gebeuren, vele mensen gesproken die ik 2 jaar niet gezien had.
Equitana heeft normaal ook wat nieuwe dingen en nieuwe produkten en dat vind ik wel leuk om te zien. Dus ik hoop dat die er wel zijn.
Donderdag lezen we hier vast wel hoe het is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:51

Lees je eigen berichten eens terug Germie. En onthoud even wat je al tig keer hebt geroepen zodat je het niet nóg een keer hoeft te herhalen. We wéten nu wel hoe je er over denkt en dat hoef je niet continu te herhalen. Dát is waar mensen last van hebben.

En hebben ze bij Duikvaker ook allemaal shows en demo's waar accommodatie, stalling en mogelijkheden voor geregeld en betaald moeten worden. Enorme zwembaden met demo's etc? Of hoeven dat soort dingen niet in die ticketprijs verwerkt te worden?
Dan is het een beetje non-vergelijking

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:56

Germie, er zit een verschil tussen een continue klaagzang en realistisch zijn :j

De beurs is kleiner, innovatief is Equitana al een paar edities niet meer (ingehaald door internet) en de koopjes worden ook iedere editie minder. Ook wat dat betreft zijn alle aanbiedingen van webwinkels voordeliger.
Maar het is wel leuk om eens andere merken en producten te zien, shows te kijken en misschien iets te kopen wat je bijvoorbeeld bij EJ niet kunt vinden. Ik ga met een vriendin die ik weinig zie dus dat is ook erg gezellig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:59

fransje23 schreef:
Germie, er zit een verschil tussen een continue klaagzang en realistisch zijn :j

.

Dat dus.

Een groot verschil tussen een keer zeggen dat het jammer is dat het kleiner is, en steeds maar weer alle mogelijke negatieve dingen aan te stippen en volledig uit een te zetten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:38

Hier is gelukkig een speciaal knopje voor :)*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:46

Germie neem je wel zelf eten mee dan schrik je niet wat dat weer kost.

Ik ga lekker een dagje met een vriendin heen doen we al heel lang. Dit is denk ik voor mij wel de 15e keer denk ik.
Lekker kletsen , eten, shoppen.
Geld uur geven. Ook als er minder stands staan wij vermaken ons wel

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:57

Ik neem voor de zekerheid wel contant geld mee. Niet bij elke stand kun je pinnen en in Duitsland zijn ze sowieso nog erg van cash.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 06:34

Germie, van mij mag je net zo negatief zijn als je wil. Alleen, na 1 keer weet ik het wel, het is niet nodig om dat continu te herhalen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 07:57

Nog steeds een plekje over voor zondag in de auto. Brandstof, en parkeerkosten delen. Dus wie nog zin heeft mag zich melden en dan kun je meerijden. Op de beurs mag je bij ons blijven, hoeft niet.

Ik neem zelf eten en drinken mee. Drinken in ieder geval meer dan genoeg. En dan eten we op de terugweg wel ergens een Pommes mit Schnitzel und Mayo.

Verder overweeg ik mijn camera mee te nemen. Gewoon puur voor mezelf om een paar foto's van een show te maken. Dan weet ik ook welke van de lenzen het fijnste binnen werkt. Maar aan de andere kant, dan loop ik ook weer risico op beschadiging en ik ben wel zuinig op mijn spullen. Dus daar twijfel ik nog over.

Contant geld gaat wel mee, niet zo veel, ik denk een 50 euro ofzo. Ik ga er toch wel een beetje van uit dat de meeste stands een pinmogelijkheid hebben. Duitsland is wel meer van het contante geld dan Nederland, maar het wordt wel beter. Ik ga tegenwoordig rustig een dag de grens over zonder contant geld.

En ik zal na het bezoek een leuk en interessant verslag schrijven hoe de ervaring was. Maar er zijn mensen die eerder gaan dan ik.

edit: en dan krijg ik reclame voor schoenen voor oudere dames te zien onderaan. Eh eh eh. Ik denk niet dat ik daar zal bestellen. Heeft ook niets met Equitana te maken. :+