Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:16

Naast ons was een paard met bloedneus had zich zelf opgehaald of trap gehad hier werd direct de veearts opafgestuurd en politie er bij eigenaar te zoeken. Enkel zij de dierenarts het is oppervlakkig dus mocht hij blijven staan anders werd die ook van het terrein af gestuurd.

Ook een man die een trap kreeg van een paard terwijl een ander met een ander paard aan het lopen was lieo de man achter een boos paard langs die hem een trap gaf heeft de bleseerde man de loper de schuld gegeven en volgens mij heeft die nogal wat gezeur gekregen terwijl het niet zijn paard was die de trap verkocht

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:17

nine1987 schreef:
Happinez schreef:
Dit snuitje <3
[ Afbeelding ]

een champ
[ Afbeelding ]

Deze wou ik mee nemen naar huis, maar helaas geen handelaar te vinden meer.
Die zat vast al in de feesttent, want liep al op zijn einde de markt.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Weet je (of iemand anders) misschien iets meer te vertellen over deze palomino tinker?

Ongeveer hoogte?
Prijs?
Eigenaar?

Ben wel heel nieuwsgierig naar deze.. <3

Vroegen ze 7000 euro voor

Pepperrr

Re: Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:18

Jezus wat een prijs :oo

Wel gaaf dier!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:18

Ik zag nog wel een heel zielig bont veulen staan. Mager en 2 dikke achterbenen. Ik heb daar melding van gemaakt bij de organisatie en die zouden er een da naar toe sturen.

Die oude pony is inderdaad heel sneu. Ik heb die zelf niet zien staan anders had ik ook daar melding van gemaakt.

Verder vond ik niet echt dat er zielige paarden of pony's bij stonden. Water was er zeker voldoende en heb ook op verschillende plekken hooi zien liggen wat je kon pakken.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:19

Ik vond dat er weinig paarden/ponys waren waarbij ik dacht "wauw!"

Was opzoek naar een fjord merrieveulen of jaarling, maar niks zien staan.

Wij hadden zelf 22 ponys mee naar de markt, met 5 naar huis gegaan en daar nog wat gekocht en verkocht.
Laatst bijgewerkt door ilse_89 op 04-11-19 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:21

Ik heb een welsh veulen zien staan.. schimmel merrietje was het. Stond mega wijd van achter. Volgens de eigenaar was het veulen moe en stond ze daarom zo.. whaha ja tuurlijk.

Toen ik haar tandjes voelde en eens keek, zag ik dat het veulen nog maar 2 tandjes boven en onder had. Veels te jong nog dus om zonder mama te kunnen.

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:23

ilse_89 schreef:
Weet je (of iemand anders) misschien iets meer te vertellen over deze palomino tinker?

Ongeveer hoogte?
Prijs?
Eigenaar?

Ben wel heel nieuwsgierig naar deze.. <3[

Ik hoorde rond 12 dat ze er 4500 voor wilde hebben

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:33

Mij zou het niks verbazen als het binnen nu en een klein aantal jaar wordt verboden. Ik hoor zo vaak verhalen hier rondgaan of dan lees ik weer artikelen op BD dat er weer een hoop mensen zich hard willen maken tegen de paardenmarkt.

Als ik dat shetje met die vergroeide hoeven zie dan vind ik het wel begrijpelijk..

Maar moet zeggen dat het overdags er verder rustig bij stond, ik vind het snachts altijd wel wat heftiger met die harde muziek en zuip lappen. Merk dat die paardjes dan ook wel onrustiger zijn.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:37

Misschien heeft hier iemand wel wat ik zoek? Ik ben op zoek naar een pony voor mijn dochtertje. Waar ze mee kan wandelen, poetsen en tutten en een rondje hobbelen. Dit uiteraard allemaal onder begeleiding. Stokmaat a, b en c pony's. Leeftijd vanaf 8 jaar en niet ouder dan 16 jaar.
Wat wij kunnen bieden: 24/7 buiten in een paddock met zand, stuk verhard en een grote schuilstal met een dikke laag stro. Graszaadhooi, een vitamine korrel en af en toe appels of wortels. Pony komt bij een ruin van 1.75 te staan die 12 jaar oud is.
Op de markt had ik helaas vanochtend niks geschikt gevonden jammer genoeg.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:40

lovevalser schreef:
ilse_89 schreef:

Ongeveer hoogte?
Prijs?
Eigenaar?

Ben wel heel nieuwsgierig naar deze.. <3[

Ik hoorde rond 12 dat ze er 4500 voor wilde hebben

Dat vind ik nog te doen.. Beter dan die 7000 die eerder genoemd werd.. Wat een idiote prijs vond ik dat..

Maar verder niets bekend?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:43

Samantha89 schreef:
Misschien heeft hier iemand wel wat ik zoek? Ik ben op zoek naar een pony voor mijn dochtertje. Waar ze mee kan wandelen, poetsen en tutten en een rondje hobbelen. Dit uiteraard allemaal onder begeleiding. Stokmaat a, b en c pony's. Leeftijd vanaf 8 jaar en niet ouder dan 16 jaar.
Wat wij kunnen bieden: 24/7 buiten in een paddock met zand, stuk verhard en een grote schuilstal met een dikke laag stro. Graszaadhooi, een vitamine korrel en af en toe appels of wortels. Pony komt bij een ruin van 1.75 te staan die 12 jaar oud is.

Deze van Bokt markt niets voor jullie?
https://www.bokt.nl/markt/ad/495346/lie ... shetlander

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:48

lideli schreef:
@Charmfaith wat een leuke! Die heb ik zien staan vanmorgen vroeg

Deze schimmel vond ik heel erg leuk, helaas niet kunnen vragen wat ze er voor wilden hebben
[ [url=m/sGLQCF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij ons gaven ze 4000 euro aan, weet niet wat ze later vroegen maar toen wij er waren zijn we daarom doorgelopen.

Wij hebben ook een leuke nieuwe aanwinst.

Eefje_Sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:49

Ik ben vanmiddag ook geweest. Voor mij was dit de eerste keer dat ik op een paardenmarkt ben geweest en ik vond het een prettige ervaring. Een paar hele magere paardjes gezien maar als ik keek naar hoeveel er waren viel het heel erg mee. Als er nog een keer een paardenmarkt in de buurt is zal ik zeker overwegen om te gaan. Hier nog een aantal foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoals aan mijn foto's te zien is heb ik een zwak voor bonte pony's :D

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:00

Lukasje schreef:
Samantha89 schreef:

Deze van Bokt markt niets voor jullie?
https://www.bokt.nl/markt/ad/495346/lie ... shetlander

Die is helaas te klein. Mijn paard tilt zo'n pony op :oo

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:04

Jolienn schreef:
EllyC schreef:
Schatje in de blauwe bak was ook vreselijk mager

Vroegen ze 700 voor! 8)7

Ik vroeg me oprecht af incl dat zwarte hierboven of deze überhaupt wel 4 maanden oud waren

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:08

Samantha89 schreef:

Wij hebben nog een shetlander staan maar weet niet of je dat zoekt.
Ander heeft een kennis van mij nog zijn a/b pony te koop staan kinderen zijn er al veel te groot voor geworden.
Ponytje heeft ook bixie met kindje er op en ouders aan de hand er mee looen wedstrijdje gelopen. Filmpje heb ik ook wel van die welsh

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:09

Mondy schreef:
Sorry LukieBradley maar geen echt schokkende dingen ???
Ik kom hier wel even onder mn steen voor vandaan....
Want dat shetje wat hier een paar keer gedeeld is kun je toch niet onder de noemer niet schokkend noemen ????

De discussie wel of geen paardenmarkt zal ik hier niet aanzwengelen maar hoop toch wel dat dit soort dingen door niemand als "normaal/niet zo erg/viel wel mee" kunnen beschouwen.

Puur uit interesse naar de bokkers die dat diertje gezien hebben ?
Kun je geen dierenarts/politieagent/organisator aanspreken en op dit dier wijzen ?

En dan ? zijn de dieren ineens van niemand.

Gelukkig waren dit enkele dieren van 1 man , en dit word niet veroorzaakt op een markt.
Maar ik ben van mening dat ze deze dieren wel moeten weren van een markt.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:10

Iemand die toevallig de vraagprijs wist van die champagne die langs een valk stond? Was een mooi dier maar wel beetje kromme achterbenen

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:11

Iemand nog bij deze 11 jarige merrie gestaan? Vond het een aansprekend beestje.

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:13

@ Samantha89: wanneer je eigen paard vriendelijk is tov andere maakt de hoogte toch niet uit? Ik ken verschillende shetjes die tussen grote paarden staan. Natuurlijk is je kleine meid hem wel snel ontgroeid, dat wel.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:16

Bubbleee schreef:
Iemand nog bij deze 11 jarige merrie gestaan? Vond het een aansprekend beestje.

[ [url=m/F2CSIN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem gezien, maar die trapte een paar keer vals joh. Wel precies wat je zegt. Mooi koppie

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:18

Ik zie al enkele dieren van de markt te koop staan op 2dehands.
Één die ik gecontacteerd heb,heeft geen gezondheidsverklaring.Rijden de kopers dan met Nl kenteken de grens over want op verscheidene uitvalswegen stonden controleurs van de NVWA.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 04-11-19 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:18

Eefje_Sammy schreef:
Ik ben vanmiddag ook geweest. Voor mij was dit de eerste keer dat ik op een paardenmarkt ben geweest en ik vond het een prettige ervaring. Een paar hele magere paardjes gezien maar als ik keek naar hoeveel er waren viel het heel erg mee. Als er nog een keer een paardenmarkt in de buurt is zal ik zeker overwegen om te gaan. Hier nog een aantal foto's.
[ [url=m/AOX1oP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vbmEUq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Yspaak.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O8EE4C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hj8gWe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FyZVWa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uo8PjF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DpG4C5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HS1JVn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mzeqBw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LkAnmW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6mjqJ5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b5K5pT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rU0x73.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jwR6vC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DHJxuY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoals aan mijn foto's te zien is heb ik een zwak voor bonte pony's :D

Iemand info over dat bruin bonte shetje van foto 4?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:20

Leuk die foto's..ik zou ze echt het liefste allemaal mee nemen.

Wbt de shet met die hoeven, daar zie je het toevallig..ik heb een tijdje terug nog de dierenpolitie moeten inschakelen omdat er hier in de buurt een shetje er ook zo bij stond. Oftewel het gebeurd veel vaker en meestal zie je het niet. Geen reden om de markt te verbieden.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:20

Lukasje schreef:
@ Samantha89: wanneer je eigen paard vriendelijk is tov andere maakt de hoogte toch niet uit? Ik ken verschillende shetjes die tussen grote paarden staan. Natuurlijk is je kleine meid hem wel snel ontgroeid, dat wel.

Nou het punt is, mijn ruin is wel vriendelijk, maar in zijn lompigheid zet hij er nog wel is een voet op, en hij tilt ze op bij de schoft. En ik wil inderdaad dat mijn dochtertje er langer plezier van kan hebben