Almelose Ruiterdagen 2017!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:33

ynskek schreef:
_Jody_ schreef:
Ik heb geen ervaring met schrijven, maar heb er geen ervaring mee.
Is dit een beetje te doen als een onervaren iemand en hoelang ben je er aan kwijt?

15.30 beginnen is vaak rond 18.30 klaar...

Onervaren is voor mij geen probleem.

Ik ben er zelf ook de hele week om veel te schrijven... 2 rubrieken te jureren en waar nodig in te springen...

Durf t schrijven dus niet voor af te beloven bij een andere rubriek

Ik wil je de woensdag wel helpen, lijkt mij wel leuk om zo ervaring op te doen :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 06:50

_Jody_ schreef:
Is dit een beetje te doen als een onervaren iemand en hoelang ben je er aan kwijt?

Als je een klein beetje kan hoofdrekenen komt het meestal wel helemaal goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:19

c_alsemgeest schreef:
_Jody_ schreef:

Als je een klein beetje kan hoofdrekenen komt het meestal wel helemaal goed. :)

Waarom moet een schrijver rekenen? Heb er liever een die netjes en snel kan schrijven.

c_alsemgeest

Re: Almelose Ruiterdagen 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:34

ja dat sowieso, maar wel handig als de schrijver de totalen snel op/af kan tellen.
Of doe jij dat liever zelf? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:35

Zelf tellen. Vind het absoluut niet fijn als een schrijver telt, dat gaat veel te vaak mis.

Het is de taak van het secretariaat.

Sowieso schrijf ik het laatste commentaar zelf.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:47

vonneke schreef:
Zelf tellen. Vind het absoluut niet fijn als een schrijver telt, dat gaat veel te vaak mis.

Heel herkenbaar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:52

vonneke schreef:

Oké, ja hier in de regio wordt het laatste commentaar ook door de jury geschreven (als ze iets schrijven) maar tellen wordt meestal door de schrijver gedaan en gecontroleerd door het secretariaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:00

Dat duurt me te lang haha. Als de ruiter af groet dan de laatste punten opschrijven, het blaadje naar mij en ik maak het af.

Dan kan de volgende ook weer snel starten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:02

ja klopt wel... ik heb weleens dat ik ongeveer een kwartier aan het rondtuffen ben in de ring voordat ik kan gaan starten :+
Soms ook wel handig hoor als er veel bakkabouters rondlopen... maar soms ook niet relaxed.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:27

vonneke schreef:
Dat duurt me te lang haha. Als de ruiter af groet dan de laatste punten opschrijven, het blaadje naar mij en ik maak het af.

Dr is mij ook altijd voor gehouden zelf tellen voordat je aftekent.

Jij bent als jury verantwoordelijk dat t klopt.

Als schrijver vraag ik t wel altijd wat de jury wil. Of ik moet tellen of dat ze zelf willen tellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:34

ynskek schreef:
[naam] schreef:

Dr is mij ook altijd voor gehouden zelf tellen voordat je aftekent.

Jij bent als jury verantwoordelijk dat t klopt.

Als schrijver vraag ik t wel altijd wat de jury wil. Of ik moet tellen of dat ze zelf willen tellen.

Precies dat.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 09:39

Wat heb ik dan altijd bij gemakkelijke juryleden gezeten over het algemeen. bij meer dan de helft van de juryleden heb ik het altijd wel opgeteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:56

klumpertje schreef:
Wat heb ik dan altijd bij gemakkelijke juryleden gezeten over het algemeen. bij meer dan de helft van de juryleden heb ik het altijd wel opgeteld

Wat is er dan moeilijk aan ons?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:24

vonneke schreef:
klumpertje schreef:

Alles :D :+ Nee joh, ieder zijn ding, als jij zelf wil tellen lekker doen als de jury het aan de schrijver over laat ook prima. Het gaat hoe dan ook echt wel eens fout, ook na het controleren op het secretariaat.

Mij maakt het niks uit wie telt. Hoewel het nu met de halve punten wel even iets meer nadenken is.
Wij schrijven ook 1 dag (zus en moeder), op de woensdag maar welke rubriek weet ik nog niet. Hoop dit jaar dat het niet zo gruwelijk warm is. Heb iedere keer geschreven als het een hete dag was en dan zit je weg te broeien in het hokje.

Heb er zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:33

Het is dat je als jury verantwoordelijk bent voor je coupons.

Daarbij ben ik ook secretariaat van een vereniging waar veel wedstrijden georganiseerd worden. En het is echt heel vervelend als er veel foute opstellingen onder staan.

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:36

Ik heb mij ook al opgegeven voor schrijven bij de Almelose dames op donderdag. Daarnaast start mijn moeder ook... Als de tijden straks bekend zijn en ik heb tijd over, wil ik best bij iemand schrijven!

Wat mij opvalt is dat er (als ik het goed begrepen heb) twee juryleden in dit topic zitten die tevens ook schrijven. Maar ik heb begrepen dat je niet meer mag schrijven wanneer je zelf bevoegd bent om die rubriek te jureren. Om het met een voorbeeld duidelijker te maken: Je bent jury t/m L2 dan mag je niet meer schrijven bij rubrieken t/m L2. Alleen maar M1 en hoger. Heb ik dit verkeerd begrepen? Of schrijven jullie dan ook de hogere rubrieken? (Dit is puur interesse omdat ik zelf ook regelmatig schrijvers moet regelen)

Wij zijn ook begonnen met bedenken wat we nog nodig hebben etc. Maar eerst moet ik 7 juni mijn scriptie inleveren... Haha daarna heb ik 10 dagen om mij op het inpakken te storten :Y) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:42

Uweiss dit mocht tot een paar jaar geleden niet. Tegenwoordig mag je als jury ook schrijver zijn in alle klasses.

Zelf schrijf ik enkel in de subtop.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-17 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:43

Uweiss schreef:
Ik heb mij ook al opgegeven voor schrijven bij de Almelose dames op donderdag. Daarnaast start mijn moeder ook... Als de tijden straks bekend zijn en ik heb tijd over, wil ik best bij iemand schrijven!

Wat mij opvalt is dat er (als ik het goed begrepen heb) twee juryleden in dit topic zitten die tevens ook schrijven. Maar ik heb begrepen dat je niet meer mag schrijven wanneer je zelf bevoegd bent om die rubriek te jureren. Om het met een voorbeeld duidelijker te maken: Je bent jury t/m L2 dan mag je niet meer schrijven bij rubrieken t/m L2. Alleen maar M1 en hoger. Heb ik dit verkeerd begrepen? Of schrijven jullie dan ook de hogere rubrieken? (Dit is puur interesse omdat ik zelf ook regelmatig schrijvers moet regelen)

Wij zijn ook begonnen met bedenken wat we nog nodig hebben etc. Maar eerst moet ik 7 juni mijn scriptie inleveren... Haha daarna heb ik 10 dagen om mij op het inpakken te storten :Y) :D

Dat je niet meer zou mogen schrijven heb ik nog niet eerder gehoord...

Ik ben juist van mening dat je van elkaar heel veel kan leren. Ook van de manier van het verwoorden van het commentaar.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 11:17

vonneke schreef:
klumpertje schreef:

Ik bedoelde gemakkelijk meer als dat het voor hun gemakkelijk is dat een schrijver het optelt en het dan toch op het secretariaat wel nageteld wordt. Zoals jullie het omschrijven is de verantwoordelijkheid voor de coupons dan ver te zoeken.
Als ze zit te schrijven heb je liever juryleden als jullie :P

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:25

vonneke schreef:
Uweiss dit mocht tot een paar jaar geleden niet. Tegenwoordig mag je als jury ook schrijver zijn in alle klasses.

Zelf schrijf ik enkel in de subtop.

Ah oke... Een oude regel dus...

ynskek schreef:
Dat je niet meer zou mogen schrijven heb ik nog niet eerder gehoord...

Ik ben juist van mening dat je van elkaar heel veel kan leren. Ook van de manier van het verwoorden van het commentaar.

Dat kan ik mij voorstellen dat je van elkaar leert!

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:32

Tsjonge wat een reactie al te weeg brengt hier :+

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:53

hier ook het juryboekje ontvangen, zaterdagavond pony;s DE-L1 :)
heb nog gekeken of ik zelf zou starten maar de doordeweekse dagen komen me zo slecht uit ivm werk..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:10

Ik heb ook nog de B finale bij de paarden... nog liefhebbers voor t schrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:43

Ik las bij het nieuws op de site van de ruiterdagen dat er een aanpassing is in het Z1/2. Ik kan dit nergens terug vinden?

Vandaag alles betaald. Was het totaal vergeten!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:44

vonneke schreef:
Ik las bij het nieuws op de site van de ruiterdagen dat er een aanpassing is in het Z1/2. Ik kan dit nergens terug vinden?

Vandaag alles betaald. Was het totaal vergeten!

Ik heb t op de FB pagina ook langs zien komen...