Doe altijd een cap op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:33

Beterschap, iets meer horsemanship en je was er niet andersom op gaan zitten, hij stond net lekker te eten. Maar he, we hebben allemaal wel stunts uitgehaald toen we jong waren(ikke wel) . Wel een advies, weet niet of het al gezegd is, haal dat houtblok uit het land, komt hard aan als je daar op klapt.
Hopelijk gaat het goed met je en hou je er geen wiplash aan over.

Mungbean

Re: Doe altijd een cap op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:34

Fijn dat het meevalt :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:42

Oef wat een klap.
Fijn dat het beter gaat met je.
Maar ik vraag me af wat het resultaat zou zijn geweest als je een hoed op had zoals westernruiters. Dat bied toch niet dezelfde bescherming vermoed ik?
Ik stel deze vraag ivm mijn interesse in western riding.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 18:46

Mmmm heb wel eens wat filmpjes gezien van westernruiters die er ongelukkig achterover af klappen en vervolgens stil blijven liggen.
Het is maar net hoe je terecht komt denk ik. En ook met cap kun je knock out gaan en knock out blijven.
Iedere val is uniek. Dus de vragen: 'Wat als..." Kan je gewoon niet beantwoorden. Lijkt me.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:47

Fijn dat je je beter voelt dan je had verwacht! :) Sorry als ik eroverheen gelezen heb, maar hopelijk heeft je vertrouwen in James geen deuk opgelopen? :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:50

Chasey schreef:
Mmmm heb wel eens wat filmpjes gezien van westernruiters die er ongelukkig achterover af klappen en vervolgens stil blijven liggen.
Het is maar net hoe je terecht komt denk ik. En ook met cap kun je knock out gaan en knock out blijven.
Iedere val is uniek. Dus de vragen: 'Wat als..." Kan je gewoon niet beantwoorden. Lijkt me.

Thnx voor het antwoord en nog veel beterschap.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 18:52

JolisaJ schreef:
Fijn dat je je beter voelt dan je had verwacht! :) Sorry als ik eroverheen gelezen heb, maar hopelijk heeft je vertrouwen in James geen deuk opgelopen? :)

Nee hoor. :)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:53

Chasey schreef:
JolisaJ schreef:

Nee hoor. :)

Gelukkig. :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:57

Oei dat ziet eruit als een beste smakker, heel goed dat je je cap op had! Ik blijf het ook altijd zeggen, zelfs op mijn eigen dame had ik altijd een cap op (alleen op haar laatste dag niet, maar toen maakte het me ook niks meer uit eerlijk gezegd). Ga dit filmpje zeker even laten zien aan mijn stalgenoten ook :j.

Dapper dat je het hebt geplaatst, juist als het altijd goed gaat, ongeluk zit in een klein hoekje :=. Volgens mij bokt ie trouwens vanwege die scheet die dwarszat.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:09

hyppolyte schreef:
Volgens mij bokt ie trouwens vanwege die scheet die dwarszat.

:') :') Ff een scheet eruit drukken. _O-

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:13

ja heb je wel eens toch :').

Ik vond het trouwens wel mooi om te zien hoe ze toch meteen bij je gaan staan kijken, zo van, 'hé baas! Waarom doe je nou niks meer? Dié shet is helemaal schattig, die gaat je echt wakker staan maken

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:15

He bah wat een nare val. Beterschap!

Enne goede reminder. Ik draag altijd een cap :j mijn vader vindt het onzin en wil hem graag afdoen (en hij rijdt net een halfjaar !!) maar ik dwing hem nog elke keer dat ding op te zetten hoor en daar ga ik gewoon mee door.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:16

Effe een nieuwsgierig...en mss dom vraagje...maar ik zie steeds in topics terugkomen dat iemand met TS aangesproken wordt...wat betekent TS?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:19

manubres schreef:
Effe een nieuwsgierig...en mss dom vraagje...maar ik zie steeds in topics terugkomen dat iemand met TS aangesproken wordt...wat betekent TS?

TS is de topic starter. DUs diegene die met het topic is begonnen. *D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:20

Topic Starter, in dit geval dus Chasey :)

Ik ben blij dat je je beter voelt!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:20

Onverantwoord ? Nee dat vind ik niet. Oke , als er prikkeldraad als omheining was gebruikt of als er grote kuilen in het weiland zaten dan wel. Maar mag menens mens niet een beetje lol met z'n knol hebben ? Of lol met je jezelf want de knol vond het blijkbaar niet zo leuk en lol kan je het eigenlijk niet noemen , maarja we doen allemaal wel eens gek :')

Heel erg veel beterschap gewenst ! :D

PS : TS betekent topicstarter.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:10

In november pas terug voor een nacontrole?
dat is 6 weken na nu?

als er meer aan de hand is dan een hersenschudding zou dat na een dag of 10 toch duidelijk moeten zijn lijkt mij? waarom moet er dan langer gewacht worden? wat verwachten ze dan pas te kunnen zien (waarvoor controle noodzakelijk is)?

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:21

Fijn dat je je een beetje beter voelt TS!
Nu lekker rustig aan en laat je goed verwennen door je mannen en meisje!

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:08

Dat was een flinke klap zeg!! Gelukkig dat je je wat beter voelt!
En ach, onverantwoord??? Waarom??? Tussen de witte hekjes kun je er net zo goed hard afknallen hoor. Lol met je knol is juist belangrijk, ongeacht leeftijd, alsof ik altijd maar serieus aan het trainen ben. Tuurlijk is dit een wijze les, ook voor mij trouwens! Hoop dat je gauw de oude weer bent

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:11

respect dat je dit deeld!
daarnaast, helemaal mee eens om een cap te dragen!
een ongeluk zit soms in een klein (dom) hoekje

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:23

Dat dit niet de meest slimme actie ooit was weet je ondertussen wel.
Maar waar ik mij nu nog meer zorgen over maak is de filmpjes met je kinderen van deze zomer vooral omdat je dus weet dat hij kan bokken. Zoals dat filmpje in het water dat hij je kinderen trekt je moet er niet aan denken wat er dan gebeurt als hij bokt hij zou je kinderen van de wereld slaan. Dus ik hoop dat je daar de volgende keer wat beter over nadenkt en niet alleen maar roept hij is zo braaf en ik ken mijn paard 100% dit kan ook gebeuren met een kind erachter of erop.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:31

Lieve TS , ik hoop dat het beter gaat? En beter blijft, geen nare pijntjes of kwaaltjes aan over houdt!

Dan " altijd cap op" gedeelte. Je zou zeggen dat mensen het onderhand wel zouden moeten weten, maar dit filmpje maakt het hopelijk echt heel duidelijk! Lef dat je het erop zet!
Dat noemt men...op de harde manier leren...

Ik ben zelf vorig jaar samen met paard lief onderuit gegaan. Het was prachtig weer, we stapten buiten rond , waar we al 100000 keer hadden gestapt, ik had een lang teugeltje..zat rond te kijken , en ...toen lag ik op de grond . Zo zit ik op mijn paard, knipper een keer met mijn ogen en ik lag...mijn paard was links achter in een konijnen hol gestapt, viel om, heeft me magisch genoeg niet geraakt, maar sprong om me heen. Ik heb geconstateerd dat ie nog heel was, en geen nare beenbreuk, voor ik toegaf aan pijn en een seconde of twee ( leek langer, maar was het niet) ff lag na te duizelen.

lang verhaal kort: mijn cap stond in twee stukken op mijn hoofd. Paard is braaf, echt super braaf, maar een ongeluk zit in een klein hoekje ( of holletje in ons geval) en kan echt buiten jouw invloed staan.
Ik had alleen een lichte hersenschudding, maar dat had best anders kunnen zijn als ik caploos gereden had.

Jouw filmpje komt alleen wat harder binnen bij mensen als zomaar een verhaaltje als de mijne hierboven.

Top dat je het gedeeld hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:46

Zo wat een nare val..
Ik vind het wel 'mooi' om te zien hoe de shet reageert, hij bleef bij je tot je wakker was..
Beterschap!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 22:50

Bedankt voor alle tips en adviezen.
Hier mag nu een slotje op. De boodschap is voor iedereen nu duidelijk, anders wordt het zo'n eindeloos topic :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 22:52

En daarbij, ik heb alles van m'n youtube account af gedonderd, omdat er dingen bij worden gehaald waar het hier niet op ging.
Dus ik ga met de tips, do's en don't met een schone lei beginnen.