Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robijntjah schreef:Oh dat zeker. Heb niet voor niets zolang gezocht naar een stal die eindelijk aan onze eisen voldeed. En dat heeft ook veel goeds gedaan voor haar en mij.
Ons doel ligt echter anders dan dat van de meesten hier. Ik rijd het liefste buiten (mo ook) en als we door omstandigheden niet naar buiten kunnen rijden we in de bak.
Joman: dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Jij weet of jij je mening daar op baseerd. Dat is ook aan jou, die ben ik om me daar mee te bemoeien.
Robijntjah schreef:Hou dan ook vooral op met praten want op dat stuk klopt dat ook.
Op shoot gaan was de eerste keer ook een behoorlijke uitdaging, ik doe dat met regelmaat omdat ze daar juist heel makkelijk van wordt. Ermee omgaan zoals een normaal paard toch? Of nu ineens niet meer?
Modesta heeft zeker plezier. Op buiten ritten meer dan in de bak, tjah, ik ook!
Robijntjah schreef:Komt misschien ook door het verschil van doel?
Ik heb vanaf het begin af aan gezegd dat ik wel zou zien hoe ver we zouden komen. Nou, dat is al verder dan ik gedacht had haha!
Robijntjah schreef:Op de grond is ze in het werken bevestigd, er zijn een aantal duidelijke triggers waar ze dan nog op reageert.
Vaststaan tussen 2 touwen bijvoorbeeld, dat kan nu onder bepaalde voorwaarden maar doet er zich iets onverwachts voor is het alsnog drama. Zet ik dr op dezelfde plaats los, blijft ze staan is er niets aan de hand.
De basis voor mij onder het zadel is ontspanning, tact en door deze combinatie eraan kunnen komen. Anders kun je niets. Nou, dat begint nu te komen.
Robijntjah schreef:Bij vaststaan tussen 2 touwen?
Dan gaat ze eerst hangen, van voren naar achteren springen, haar ogen draaien weg, ze trilt en uiteindelijk laat ze zich vallen en ademt zwaar. Haar ogen draaien dan terug.
Als ze zo begint te springen laat ik haar, ik blijf voor haar staan, stevig. Praat rustig wat tegen haar. Als ze ligt kan ik erbij komen en haar touwen losmaken.