2 jaar geleden is mijn haflinger ook gegrepen door een pitbull.
Mijn bijrijder was een buitenritje aan het maken toen de hond plotseling aanviel (ze stapte)
Hij greep direct naar zijn keel en heeft daar ruime tijd gehangen. Nou was het zo dat ik net uit mijn werk kwam en zag wat er gebeurde.
Uiteindelijk na veel steigeren raakte de hond los en is mijn pony is volle galop over de weg terug naar stal gerend. Door het vele steigeren is mijn verzorgster er toen vanaf gevallen. Uiteraard was ze in paniek en is dus achter mijn pony aangegaan en niet meer de eigenaar van de hond gesproken.
\
Op stal aangekomen was mijn pony al opgevangen door zijn mede eigenaresse en die als een speer achter de eigenaar van de hond aan gegaan terwijl wij contact hadden met de dierenarts.
Zij heeft hem uiteindelijk te pakken gekregen (zeer onredelijk, bijdehand en niet meewerkend type) Ze trof hem gelukkig bij zijn voordeur.
Na vele bezoekjes bij hem aan de deur heeft hij uiteindelijk de dierenarts rekening betaald.
Pony had diepe bijtwonden in zijn hals, zijn luchtpijp was op een paar milimeter na niet geraakt.
Na deze ervaring is mijne helaas nooit meer over zijn angst voor honden heen gekomen.
Heel veel sterkte de komende tijd, ik leef met je mee en weet hoe het voelt om zo machteloos te zijn tegen die honden.
Het valt me wel op dat het altijd honden zijn van een bepaald type persoon en niet specifiek een soort ras van de hond.
Sterkte voor jou en je paard!!