het was te mooi om waar te zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 23:07

ruitje schreef:
LukieBradley schreef:
Vond haar manier van reageren ook opmerkelijk.
"Van horen zeggen"
Je moet niet iets roepen alvorens je iets zeker weet anders laat je alleen maar dingen op waaien terwijl het niet nodig is.
Ik twijfel niet aan zee en fouten kunnen gebeuren.
Wij hadden het ook 2 jaar op rij en dat zijn dingen die je niet wil maar helaas voorkomen

Ik hoor ook altijd een hoop over deze stal en dit topic draagt nou niet echt bij aan mijn positieve beeld van deze stal :) .
Wat hier gebeurd is gewoon wel te voorkomen en dat vind ik erg, niet alleen voor de pony's uit dit topic, ook voor de mensen met andere paarden daar op stal. En zelfs nog harder gezegd: ook voor de stallen in de omgeving. Tegenover jullie zit een grote stal, aan die weg zitten nog veel meer paarden. Doordat je stalhouder zo'n beroerd stalbeleid heeft, zijn er ook voor die mensen risico's. Gelukkig zitten wij aan de andere kant van het dorp :o .

Ts, ik denk dat nu naar andere stalling kijken erg lastig word, er zijn weinig stallen die je aannemen met droes. Ik zou persoonlijk echt ergens een stukje land huren en daar je pony naar verplaatsen, want met het constant herbesmetten blijf je met zijn lage weerstand steeds de klos denk ik?

Voor nu zoek ik een stukje lang maar voor later ergens op een stal. Ik wil nu ook niet naar een andere stal want zoals je zegt is de kans groot dat er een paard word besmet en dat is nu wel het laatste wat ik wil

ruitje

Re: het was te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:10

Kun je niet in overleg met de staleigenaar een klein hoekje land afzetten? Je kunt een schuilstal of kalveriglo huren? Dan is jouw pony uit de besmettingszone :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:49

Ruitje; je hebt helemaal gelijk en deze verhalen hoorde ik continu toen ik in de buurt voor een plekje voor mijn shet ging zoeken. Er is daar in de buurt niemand blij met deze stal. Er zit grote stal tegenover maar ook ernaast een heel fijn stalletje die wel alles op orde heeft.
Het is erg zonde want het zou een fijn plekje KUNNEN zijn ! Ik ben er afgelopen zomer een paar x geweest en toen had ik helaas al snel gezien dat ik mijn pony daar niet wilde plaatsen....

Britt: naast ons bij V/d Akker (Wilsveen) kun je hierna misschien wel naartoe. Wel stalletjes, niet 24/7 buiten net als bij ons maar ik zie de kleintjes regelmatig nu ook op het land lopen. En onderling met andere mensen is genoeg te regelen denk ik. Volgens mij is die ook niet zo duur.

Of inderdaad naar de groene meer, is dat niets voor je ?

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:42

Zo vandaag op stal geweest:

Coco, mijn shet had 37.6
Ilayla, de zieke mini van mij afgelopen twee weken, had 37.4
Dante, de nu nog zieke shet van mij, 37.9

Willem gedaan, zijn abces gespoeld. Kwam weinig uit. 38.1 was zijn temp.
Rosa 37.6

Dit gaat de goede kant op! Momenteel nog een pony met koorts, en een paard met wisselende tempen. Als de rest zo blijft, op die twee na dan, mogen we gaan aftellen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:19

Bij vd akker regelen ze het indd nu onderling, zie indd ook dagelijks pony,s nu op de,wei.lopen.
De stal waar je nu staat is in de omgeving indd niet echt goed bekend. wij lessen zomers op de wei naast jullie stal (via de menvereniging)en hebben al vaak gehad dat lessen niet door konden gaan omdat daar wat zou heerssen.
Vervelend hoor voor je

Aan de andere kant staat het er altijd vol, dus zullen mensen het er best naar hun zin hebben.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:29

Het is een gezellige stal, en in de 2,5 jaar dat ik er sta heb ik bijna geen ziekte problemen meegemaakt. Op de droes na dan.
Helaas loop je soms qua personen tegen elkaar op, maar ik moet zeggen dat ik het geen echt moment niet naar mijn zin heb gehad, hoewel er soms ook mindere dingen zijn.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:11

Blijft altijd lastig leuke gezellige goede plek. Maar het belangrijkste voor nu is jullie te steunen en duimen dat het eindelijk de goede kant op gaat. Dikke knuffels voor jullie en de paardjes.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:17

Caitlin_K schreef:

Coco, mijn shet had 37.6

Rosa 37.6

Dit gaat de goede kant op! Momenteel nog een pony met koorts, en een paard met wisselende tempen. Als de rest zo blijft, op die twee na dan, mogen we gaan aftellen.

zoals ruitertje en andere hier nu ook zeggen hou de besmette en wisselende tempratuur paarden en de niet zieke paarden gewoon even niet bij elkaar, spelen ja natuurlijk is dat leuk , maar mocht mijn paard ooit droes krijgen , dan gaat die zeker apart van de rest krijgt een andere het ook dan ook apart, maar zeer zeker niet bij elkaar!
je blijft besmetting op besmetting houden en willem met zijn weerstand doet dit echt geen goed ik vind het serieus een stalbeleid van lik me vestje ... het is dat je nu niet weg kan daar maar ik was er hard weggerend ..

hoop echt dat het met alle paardjes goed gaat komen aan jullie goede zorgen zal het niet liggen, maar stop toch is met die paarden bij elkaar te zetten met spelen ect , zo blijf je de droes actief houden ..

ik ken de stal niet , maar hier op de flevomanege is laatst ook twee keer droes geweest, ja dat is een manege waar enorm veel georganiseerd word , maar met droes is alles gestopt, geen lessen meer en voor pension klanten regels, ik zelf sta niet in dronten of omgeving met paardlief (geen weidegang te vinden voor het hele jaar door achterlijk hoge prijzen geen uitrijmogelijkheden ) maar sterkte gewenst zeker maar zelf ook echt de dingen in acht nemen wat wel en niet toe te laten,

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:29

Sparky10 schreef:
Caitlin_K schreef:

Coco, mijn shet had 37.6

Rosa 37.6

zoals ruitertje en andere hier nu ook zeggen hou de besmette en wisselende tempratuur paarden en de niet zieke paarden gewoon even niet bij elkaar, spelen ja natuurlijk is dat leuk , maar mocht mijn paard ooit droes krijgen , dan gaat die zeker apart van de rest krijgt een andere het ook dan ook apart, maar zeer zeker niet bij elkaar!
je blijft besmetting op besmetting houden en willem met zijn weerstand doet dit echt geen goed ik vind het serieus een stalbeleid van lik me vestje ... het is dat je nu niet weg kan daar maar ik was er hard weggerend ..

hoop echt dat het met alle paardjes goed gaat komen aan jullie goede zorgen zal het niet liggen, maar stop toch is met die paarden bij elkaar te zetten met spelen ect , zo blijf je de droes actief houden ..

ik ken de stal niet , maar hier op de flevomanege is laatst ook twee keer droes geweest, ja dat is een manege waar enorm veel georganiseerd word , maar met droes is alles gestopt, geen lessen meer en voor pension klanten regels, ik zelf sta niet in dronten of omgeving met paardlief (geen weidegang te vinden voor het hele jaar door achterlijk hoge prijzen geen uitrijmogelijkheden ) maar sterkte gewenst zeker maar zelf ook echt de dingen in acht nemen wat wel en niet toe te laten,

Mag ik vragen waar wij neerzetten dat we ze laten spelen? Op dit moment zijn alle paarden ziek geweest, dus we kunnen er nou toch niks meer aan doen. En zeker ik en Brit niet wamt het is onze stal niet, dus wij kunnen er weinig aan veranderen. Hier komen ook geen lessen meer, niemand gaat het erf af etc. Maar nogmaals: Het gaat hier op dit moment om de pony's en niet om de stalling. En geloof me, als ik wat kon veranderen had ik dat gedaan.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:33

Trouwens: Vanochtend koortsvrije pony's.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:52

Wat goed! Hopen dat het zo blijft!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:33

Er staat toch dat de pony's met regelmaat in een hengstenkudde mogen spelen? Of dat ze in de bak mogen rennen? Tenminste, dat heb ik ook gelezen volgens mij..

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:51

Pluttersput schreef:
Er staat toch dat de pony's met regelmaat in een hengstenkudde mogen spelen? Of dat ze in de bak mogen rennen? Tenminste, dat heb ik ook gelezen volgens mij..

Ja, de hengstenkudde die allemaal droes hebben gehad. De hengstenkudde die al bij elkaar staan, dus we zetten niks bijelkaar. De hengsten staan met zijn 5en, op een stenen plaatsje. Af en toe mogen ze dan in de bak hun benen strekken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:28

Maar het is toch opnieuw besmettelijk? Dus wat het heeft gehad moet je toch niet meer bij elkaar zetten? In dit geval zou ik bijna zeggen alles afzonderen, gezond krijgen en alst gezond is bij elkaar zetten. Maar wie ben ik :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:28

In 25 jaar hebben wij 1 keer droes gehad. Paard was nieuw, meteen in een afgezonderde box gezet, stuk om zijn box afgezet zodat er geen andere paarden bij kwamen. Sneu voor dat dier, maar geen van de andere paarden heeft het gekregen. Paard was snel genezen en niet opnieuw besmet. Dus kon ook weer snel bij de kudde. Op die manier is het even kort balen voor dat paard, maar uiteindelijk is alles veel sneller opgelost.

Dat is volgens mij de enige manier hoe je er vanaf komt, nu kan het nog maanden duren... Afzonderen die boel, ookal voelt het rot voor je pony :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:40

Maargoed, ik ben de eigenaar niet dus ik kan er weinig van veranderen. Hoe graag ik het ook wil.
Brittany moet maar even updaten over Willem.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 21:18

Het is gelukt!!!! Willem staat alleen!!.

Gisteravond had hij weer diarree en zo erg dat het als een straaltje langs zijn beentjes liep. Toch maar voor de zekerheid de da gebeld want het zat me maar niet lekker. Je grootste angt word waarschijnlijk werkeljjkheid.....
Ze dachten dan willem verslagen droes in zijn darmen had of blaren en bloedingen in zijn maag en darmen als bijwerking van de metacam wat ook fataal zou zijn dus ik moest er maar rekening mee houden dat hij of vandaag of erg binnenkort ingeslapen moest worden.

Vamdaag was de da gekomeb en willem stond er verassend goed bij het had geen diarree! Bloedonderzoek gedaan en mocht daar wat spannends uitkomen moest hij naar de kliniek toe en als hij binnen een paar dagen niet snel verbetert gaan we een buikecho maken. Als er abcessen worden gevonden in zijn buik heeft hij een 50/50 kans maar moet hij erg lang op antibiotica staan. Maar zover zijn we nog nirt en we kijken als het zover is hoe erg het is voordat de belangrijkste keuze gemaakt gaat worden.
Laatst bijgewerkt door britje1997 op 23-12-14 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:27

Arm ding... Hier draaien de duimen dat het mee valt :(:)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:31

Goed zo Brit!

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:09

Hoe gaat het nu?

tiffaany95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:27

Hoi ik ben de zus van brit.
Het gaat niet zoals gehoopt...
We zijn net terug van de kliniek. Ze heeft de beslissing gemaakt om willen te laten inslapen. Na een echo bleek dat ie verslagen droes had. Hij is heel mooi en vredig ingeslapen en om 18:00 was hij weg :(. Brit zal ook nog wel updaten.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:44

Tranen in mijn ogen, heel veel sterkte...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:52

G o t v e r dat is ongelooflijk k u t zeg!!!

Heel veel sterkte Britt

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:11

Jeetje heel veel sterkte!

MenM2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:24

Heel veel sterkte!