Is ook nog een goede mogelijkheid, ik wilde dat met mijn andere merrie ook doen( die nu te koop staat) . Helaas bleek die lastig drachtig te kunnen worden en heb ik daarom nu Gracia.
Voordeel van fokken is: je hebt er veel plezier van, kunt de merrie langer houden en zelf de hengst uitzoeken. Nadeel van fokken is: als het veulen eruit komt met scheve beenstanden of hij past onder de tafel, dan is hij niet geschikt voor de sport.
Daarom is kopen als jaarling 'verstandiger' , maarja, of verstand altijd wint
Het maakt fokken ook zeker leuk, maar dan moet je mogelijk wel je 'doel' aanpassen. Je raakt nog meer gehecht aan zo'n beestje en gaat het dan toch voor de sport proberen ookal slaat hij zijn knie eraf op topsnelheid omdat hij een beugelbeen heeft. Dat is niet altijd handig
Yep, doe mij ook maar een draver modelletje tafel Leuk topic Ruitje! Echt interessant om eens bij jou in de keuken te mogen kijken.
NatasjavE
Geplaatst: 21-11-14 14:05
ruitje schreef:
Oh ja, draversuitspraak
Net zoals: zo mak als een struik
Wahaha,...leuk.
Wij hebben oa: Die kan bij onze Lieve Heer op zolder kijken. (mooie lange hals die er er echt "op" staat.,...of een die de strot er uit duwt en hoog bovenin blijft lopen)
Zo mak als een struik en als het hard waait,...wat dan?
In deze regio ben je niet 'gek als een bos uien, maar een ander woord met de 'g'... Hoe dat uitgelegd moet worden weet ik ook niet, want over het algemeen raak ik niet echt opgewonden van een bosje uien.
Ik heb ook zo'n merrie die onder de tafel past, maar ben er blij mee hoor! Zullen bepaalde bloedlijnen niet ook kleiner fokken dan andere lijnen?
NatasjavE
Geplaatst: 21-11-14 16:51
Westernfreak schreef:
Ik heb ook zo'n merrie die onder de tafel past, maar ben er blij mee hoor! Zullen bepaalde bloedlijnen niet ook kleiner fokken dan andere lijnen?
Ja,...stokmaat is zeer erfelijk.
Pandora2
Geplaatst: 21-11-14 18:51
Ah daar is die quad ! Ik wil ook zo'n baan... al had ze 4 hoeken van 90 graden !!!! Kan ik tussen mijn dressuurbezigheden wat conditietraining doen
Nog een vraagje als het mag Wat vreet zo'n draver in competitie en zo'n jonkie als Graasje nu ? Ik bedoel dus ongeveer het rantsoen op een dag ...
By the way...ik lig hier in een deuk met die draversuitspraken....
Judith_W
Geplaatst: 22-11-14 08:03
ruitje schreef:
Oh ja, draversuitspraak
Wij zeggen 'die past onder de deur door'
Die draversuitspraken moet je erin houden.
Ontzettend leuk topic Cathy!Gracia lijkt me een leuke merrie, ik hou wel van dit soort karakters
Mocht je dr ooit zat zijn, kom maar afleveren! Altijd geroepen geen draver mee te willen en zeker geen merrie (begrijp mij niet verkeerd, ik ben dol op mijn draver hoor!) Maar geloof dat ik het karakter van graasje enorm tof vind!
Kom dr trouwens graag van het voorjaar eens live bewonderen als je het goed vind? Heb een aantal stalgenoten die de drafsport erg interessant vinden en graag eens op een stal/training komen kijken.
Voerbeleid vind ik idd ook erg interessant bedankt dat je die moeite wil doen! Zo vind ik een kijkje in een andere tak van de sport dus echt geweldig
Pandora2
Geplaatst: 23-11-14 10:14
Kunnen we ook meteen een vergelijking maken met het voeder voor eventers ... Saddledancer ik spiekte in jouw profiel en zag dat jij tussen de eventers in England woont...vandaar