project hengst, wat gaat dit worden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:18

Hahaha, jeetje. Mag zij even zelf weten wat ze met Haar paard en hengst en merrie en de hele mikmak wil doen?
Ik scroll even leuk door dit topic heen, zie een schattig paard, met kleur en aftekening waar ik van hou.
En heeeeeeeel bokt doet alsof het zijn/haar paard is.
Altijd zo bijzonder.....
Iedereen maakt fouten, heeft zijn eigen weg, en inzichten en meningen.
Ik ben erg benieuwd wat er van dit paard gaat worden, met wat liefde en inspanning.
Veel succes TS!

(Een forum vol vrouwen, of dat nou zo'n goed idee was :p )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:12

Navanja schreef:
Hahaha, jeetje. Mag zij even zelf weten wat ze met Haar paard en hengst en merrie en de hele mikmak wil doen?
Ik scroll even leuk door dit topic heen, zie een schattig paard, met kleur en aftekening waar ik van hou.
En heeeeeeeel bokt doet alsof het zijn/haar paard is.
Altijd zo bijzonder.....
Iedereen maakt fouten, heeft zijn eigen weg, en inzichten en meningen.
Ik ben erg benieuwd wat er van dit paard gaat worden, met wat liefde en inspanning.
Veel succes TS!

(Een forum vol vrouwen, of dat nou zo'n goed idee was :p )

ga eens op een forum over auto's kijken....dan kom je er achter dat mannen net zo erg zijn :')

Navanja

Re: project hengst, wat gaat dit worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:28

Hahahaha ja dat geloof ik graag :p

:')

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:06

Wat een gezever weer, doe wat je wilt met je hengst. Sommige bokkers doen alsof ze er persoonlijk bij betrokken zijn zeg. Totdat een veulen op bokt staat, dan kwijlt iedereen weer tot vervelends aan toe over dat beestje. Bokt op zijn smalst

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:07

Spreek voor jezelf, als hier een kromme bok uit komt zal ik de laatste zijn die kwijlt. :+
Jouw reactie is bokt op z'n smalst.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:43

Eigenlijk wilde ik Goedgekeurde haflinger dekhengst notaris dus kopen daarvoor maar door een fout van de handelaar was iemand anders me voor.[/quote]

Dat is nog al een verschil ggk dekhengst notaris of jou "projectje"

Kom uit je fantasie wereld en denk aan je beesten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 07:37

En dan nog, waarom zou je een Haflinger op een KWPNer willen zetten?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 07:57

Je zocht een dekhengst en je kocht deze ? Nu kan ik helemaal niet meer volgen. Dit is toch bij verre na geen dekhengst ? Het is een gewoon paard die toevallig nog hengst is, wat ik bij dit dier absoluut geen meerwaarde vind. Dan is die Haf hengst wel van een ander kaliber... Ik zou wel weten wat te kiezen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 11:57

Quellian schreef:

Google die combi eens, komen mooie en goede beesten uit dat wil je niet weten.
daarbij hebben haflingers een karakter en bouw die mijn paard zeker goed doen.
ik heb hier een kwpn x haflinger lopen en die is zeker verre weg van mislukt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:06

lopen er al GP paarden rond die haf x kwpn zijn dan? :+
Heb een paar leuke recreatiepaarden gezien uit die kruising (maar ook niet veel.) maar om nu te zeggen dat het "goede beesten" waren... :=
Maar goed, dit zorgt wel voor wat meer begrip, de definitie van "goed" is voor iedereen anders en als dat jouw definitie van goed is, ja, dan zou deze combi best "goed" kunnen uit pakken voor jou. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:08

Ayasha schreef:
lopen er al GP paarden rond die haf x kwpn zijn dan? :+
Heb een paar leuke recreatiepaarden gezien uit die kruising (maar ook niet veel.) maar om nu te zeggen dat het "goede beesten" waren... :=
Maar goed, dit zorgt wel voor wat meer begrip, de definitie van "goed" is voor iedereen anders en als dat jouw definitie van goed is, ja, dan zou deze combi best "goed" kunnen uit pakken voor jou. :)

Moet hij GP lopen dan? Alsof alleen GP paarden 'goede' paarden zijn... het is maar net wat voor doel je voor ogen hebt.

Vind dat er hier wel constant over wordt doorgegaan zeg, TS weet het inmiddels wel (en gaat toch niet luisteren)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:09

Nee, maar als geen enkele kruising meer presteert dan een winstpunt in de B in hoeverre kan je dan spreken van "mooie en goede beesten"? (als je zo enthousiast naar google verwijst verwacht ik meer zeg maar.)
Maar zoals ik later in het bericht al zeg; het zorgt voor begrip, "mijn" definitie van goed is dan blijkbaar niet die van TS.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:11

Er zijn ook nog andere doelen dan dressuurrijden voor paarden, moeten er dan ook geen shetlanders en haflinger etc worden gefokt? :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:13

Je gaat er even aan voorbij dat er meer takken zijn in de paardensport. Vraag me trouwens af waar je dat vandaan hebt, ik zag er laatst een voorbij komen op bokt (Haf x KWPN) die M liep. Overigens hoeft het niet aan een paard te liggen of 'ie niet meer winstpunten heeft, er zijn zat mensen die gewoon geen interesse hebben in wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 29-09-14 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:14

Je hebt duidelijk een vooroordeel over koudbloeden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:16

Misschien moet je eens op dit soort sites rondneuzen, de gemiddelde KWPN-er heeft het niveau van deze hengsten niet hoor.
http://www.kymmelshof.nl/

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:17

MarlindeRooz schreef:
Misschien moet je eens op dit soort sites rondneuzen, de gemiddelde KWPN-er heeft het niveau van deze hengsten niet hoor.

Dat zijn toch gewoon Haflingers? Het ging hier over de kruising Haf x KWPN

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:20

Fiffill schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat zijn toch gewoon Haflingers? Het ging hier over de kruising Haf x KWPN

Klopt! Maar dat kwpn-ers geschikt zijn voor de sport dat lijkt me een algemeen bewezen iets. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:23

Fiffill schreef:
Je gaat er even aan voorbij dat er meer takken zijn in de paardensport. Vraag me trouwens af waar je dat vandaan hebt, ik zag er laatst een voorbij komen op bokt (Haf x KWPN) die M liep. Overigens hoeft het niet aan een paard te liggen of 'ie niet meer winstpunten heeft, er zijn zat mensen die gewoon geen interesse hebben in wedstrijden.

Ik zie ze ook niet gaan springen om eerlijk te zijn.
However, tuurlijkis er ook vraag naar leuke recreatiepaarden maar om nu doelgericht te gaan fokken voor die groep. Tsja, het is maar wat je wil. Verder is het geen kwestie van vooroordeel maar realistisch zijn, maar ik merk vaker dat dat bij de koudbloedenclub geen populaire eigenschap is. Een goede haflinger/haflinger kruising zal het alsnog niet zo ver shoppen als een góede KWPN'er, die laatste heeft zijn bouw gewoon meer mee. Klaar, daar mag je boos over zijn op me maar het is nu eenmaal zo. Spreek je van een goed paard, spreek je van een paard dat geen beperkingen heeft (fysiek, karakter) om het ver te schoppen, niet dat hij het zo ver MOET schoppen, maar hij zou het wel kunnen. Ik heb ook geen góede paarden op weide, ik heb voor mijn doelen geschikte paarden maar geen góede paarden. Maakt die beesten niet minder waard voor mij, maar ze gaan geen GP lopen, zo simpel is het.
Maar dat de hele koudbloedenclub dan weer beledigd moet gaan reageren was te denken.

Ik denk marlinderooz, als je procentueel gaat kijken, dat het je danig zal gaan tegenvallen hoeveel het met de haflinger vs kwpn'er zit. Als de haflinger werkelijk zoveel beter was op sportief niveau reden Anky en Edward al lang op haflingers. :+

Kruisingen van haflingers met kwpn heb ik om eerlijk te zijn nog maar weinig van gezien dat ik zou willen hebben op stal. Maar ik sta altijd open voor voorbeelden. :)
Overigens wil dat in mijn geval niks zeggen want momenteel heb ik ook eentje staan waar ik normaal nooit voor zou gegaan zijn. :+ Maar goed.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-09-14 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:26

Ja ik snap dat ze qua bouw gewoon "achter lopen" maar iedereen heeft andere eisen aan een paard.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:26

Ayasha schreef:
Nee, maar als geen enkele kruising meer presteert dan een winstpunt in de B in hoeverre kan je dan spreken van "mooie en goede beesten"? (als je zo enthousiast naar google verwijst verwacht ik meer zeg maar.)
Maar zoals ik later in het bericht al zeg; het zorgt voor begrip, "mijn" definitie van goed is dan blijkbaar niet die van TS.

:D niet helemaal waar, dat kruisingen niet verder dan b dressuur komen _/-\o_

KWPN is een stamboek bij uitstek vol kruisingen van diverse paardenrassen *D
Van volbloeden, gelders, hanniveraans etc etc

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:27

Het staat er krom maar ik bedoelde de kruising waar het over ging: zijnde haflinger x kwpn. Ik hoopte ook dat het sarcasme dat van die eerste zin af druipt duidelijk zou zijn maar niet dus. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:29

:D }:0 het druipt duidelijk niet genoeg

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:30

Blijkbaar. :') Maar goed, kan gebeuren. Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

Edit; ben inmiddels zelf gaan zoeken naar kruisingen om mijn eigen standpunt te ontkrachten (ja zo'n idioot ben ik. _O- ) en het klopt; er zijn er wel degelijk die hoger dan de B lopen. ( :D) mijn excuses voor dat misplaatste sarcasme dus. Maar ik heb nog steeds geen enkele gevonden waarvan ik denk "die zou ik nu bewust gefokt willen hebben."
Ze trekken zich prima uit de slag maar om ze nu bewust te fokken... En ik wil hier oprecht niemand expres mee beledigen (hoewel ik dat vrees ik wel doe maar goed.) maar het zou mijn keuze niet zijn..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:42

wilmatj schreef:
Quellian schreef:

Google die combi eens, komen mooie en goede beesten uit dat wil je niet weten.
daarbij hebben haflingers een karakter en bouw die mijn paard zeker goed doen.
ik heb hier een kwpn x haflinger lopen en die is zeker verre weg van mislukt!

Uhm je vindt de combinatie tussen jou merrie een een haflinger een goede omdat de bouw van een haflinger jou merrie zeker goed doen.
Dat kan uiteraard.
Maar wat nu niet past is dat de hengst die je nu hebt gekocht absoluut geen bouw heeft als een haflinger en die doen jou merrie toch zo goed dan is dit geen bouw die jou merrie goed doen toch?