Mickyl schreef:Bij ons wilden ze de reden niet vertellen waarom je wel of niet mee mocht. En Arcodavella, dat vind ik een beetje aparte opmerking. Waarom zou je niet mee moeten doen aan de instructieweken als je het leuk vindt om ook een keer op buitenrit te gaan?! Het stond per slot van rekening zelfs in het programma! En het ging hier om de allround week, niet om de wedstrijdgerichte week.
En zoals ik al zei, op veel maneges kan je gewoon met een buitenrit mee, zelfs als je weinig ervaring hebt. Ik heb zelf ook buitenritten en ponykampen begeleidt en dat ging altijd goed. Dus waarom ze hier nou zo spastisch deden, geen idee...
Ik denk zelf omdat de leiding niet veel ervaring had met het begeleiden van buitenritten en omdat er ook niet genoeg leiding aanwezig was voor zo'n grote groep.
Ik bedoelde hiermee niet mee te zeggen dat diegene niet welkom is of dat ie niet mee mag doen. Ik bedoel hiermee dat als diegene een buitenrit een vereiste vind in zo'n week als dit en je hoort er zulke verhalen over, dat ik me zou afvragen of ik dan niet beter een andere instructieweek kan zoeken. Echter, denk ik dat de meeste zo'n week als dit doen, omdat ze iets willen léren. Dus die buitenrit is 'bijzaak'. Het was niet aanvallend bedoelt.
. Week 28 als eerste keus en week 26 als tweede keus. Nog meer mensen die voor deze weken gaan?
. Hoe zijn de weides? Staat je je paard in een redelijk groot stuk of zijn het ieniemienie weidjes? Hoe zijn de rijbanen? Worden ze goed onderhouden?