Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:03

Mickyl schreef:
Bij ons wilden ze de reden niet vertellen waarom je wel of niet mee mocht. En Arcodavella, dat vind ik een beetje aparte opmerking. Waarom zou je niet mee moeten doen aan de instructieweken als je het leuk vindt om ook een keer op buitenrit te gaan?! Het stond per slot van rekening zelfs in het programma! En het ging hier om de allround week, niet om de wedstrijdgerichte week.
En zoals ik al zei, op veel maneges kan je gewoon met een buitenrit mee, zelfs als je weinig ervaring hebt. Ik heb zelf ook buitenritten en ponykampen begeleidt en dat ging altijd goed. Dus waarom ze hier nou zo spastisch deden, geen idee...
Ik denk zelf omdat de leiding niet veel ervaring had met het begeleiden van buitenritten en omdat er ook niet genoeg leiding aanwezig was voor zo'n grote groep.

Ik bedoelde hiermee niet mee te zeggen dat diegene niet welkom is of dat ie niet mee mag doen. Ik bedoel hiermee dat als diegene een buitenrit een vereiste vind in zo'n week als dit en je hoort er zulke verhalen over, dat ik me zou afvragen of ik dan niet beter een andere instructieweek kan zoeken. Echter, denk ik dat de meeste zo'n week als dit doen, omdat ze iets willen léren. Dus die buitenrit is 'bijzaak'. Het was niet aanvallend bedoelt.

Mickyl

Re: Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:41

Ja dat snap ik wel dat je het zo bedoeld, maar het was toen vooral de hele manier waarop het ging en waarop het gecommuniceerd werd, dat veel mensen behoorlijk pissig waren. En zelf vind ik het altijd wel een leuke afwisseling tussen het lessen door om even naar buiten te gaan. We kregen vlak vantevoren opeens te horen dat de meesten niet mee mochten en dat er geen discussie over mogelijk was. Dat kwam heel autoritair over. Je betaald er natuurlijk behoorlijk veel geld voor, dus de hele manier waarop het toen ging, was echt niet netjes.
Daarbij hadden de mensen in onze week wel een hele gezellig week gehad, maar niemand had echt wat geleerd. Maar als het goed is, is dit verbeterd dit jaar. Ben benieuwd!

Gaat er eigenlijk al iemand tijdens de meivakantie? Ben wel benieuwd naar de ervaringen namelijk.

froggo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:56

Ik rijd M1 maar zijn net weer 1,5 maand in opbouw na 9 maanden revalidatie van het paard. Maar hij doet het op het moment bijna beter als ervoor. Dus wie weet ben ik dan al m2 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:06

froggo schreef:
Ik rijd M1 maar zijn net weer 1,5 maand in opbouw na 9 maanden revalidatie van het paard. Maar hij doet het op het moment bijna beter als ervoor. Dus wie weet ben ik dan al m2 :)

Fijn dat je paard weer in orde is +:)+ . Naar welke week ga jij? Ik heb mij ingeschreven met als eerste voorkeur week 25.

froggo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:31

mijn voorkeurs week was 29 en daarna 31 :)

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:30

Mickyl schreef:
Ja dat snap ik wel dat je het zo bedoeld, maar het was toen vooral de hele manier waarop het ging en waarop het gecommuniceerd werd, dat veel mensen behoorlijk pissig waren. En zelf vind ik het altijd wel een leuke afwisseling tussen het lessen door om even naar buiten te gaan. We kregen vlak vantevoren opeens te horen dat de meesten niet mee mochten en dat er geen discussie over mogelijk was. Dat kwam heel autoritair over. Je betaald er natuurlijk behoorlijk veel geld voor, dus de hele manier waarop het toen ging, was echt niet netjes.
Daarbij hadden de mensen in onze week wel een hele gezellig week gehad, maar niemand had echt wat geleerd. Maar als het goed is, is dit verbeterd dit jaar. Ben benieuwd!

Gaat er eigenlijk al iemand tijdens de meivakantie? Ben wel benieuwd naar de ervaringen namelijk.

Okee :) . Ja, dat klinkt inderdaad wel apart. Ik ben heel benieuwd waar ze het dan op gebaseerd hebben of je mee naar buiten mocht of niet. Het lijkt mij dat als je gewoon een relaxt paardje hebt en je hebt voldoende rijervaring, dat je daar niet heel moeilijk over hoeft te doen.

Ik heb ik me ook maar gewoon opgegeven! :D . Week 28 als eerste keus en week 26 als tweede keus. Nog meer mensen die voor deze weken gaan?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:04

Mijn eerste keus is ook week 28!

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:36

Oeh, leuk!

Weet iemand wanneer je te horen krijgt welke week het wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:37

weten jullie of er voordroog, kuil of echt hooi als ruwvoer gevoerd wordt?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:38

Inschrijven kan tot 31 maart, dus ik denk dat je het ergens in april te horen krijgt?

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:46

Ja, dat lijkt mij ook zoiets inderdaad. Al zeggen ze ook wel weer vol=vol, dus dan moet je al wel iets een indeling hebben van de weken toch?

Ik dacht ergens iets te hebben gelezen over droog kuil, maar ik weet het niet zeker..

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:36

Droge kuil inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:45

Oke, thanks!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:10

Ja ik heb me ook ingeschreven. Eind julie of in augustus, de B-sportief week samen met mijn bijrijdpaard. Mijn vriendin gaat ook mee en die huurt daar een paard! Heb er best wel zin in, ondanks een aantal slechte ervaringen wat ik hier zo lees. Maar goed, je kan pas oordelen als je zelf bent geweest!

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:13

Rena100 schreef:
Ja ik heb me ook ingeschreven. Eind julie of in augustus, de B-sportief week samen met mijn bijrijdpaard. Mijn vriendin gaat ook mee en die huurt daar een paard! Heb er best wel zin in, ondanks een aantal slechte ervaringen wat ik hier zo lees. Maar goed, je kan pas oordelen als je zelf bent geweest!

Leukleuk!

Ja, inderdaad. Helemaal gelijk in :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:25

Ik weet eigenlijk niet hoevaak deze weken al eerder georganiseerd zijn? De minder goede ervaringen hebben naar mijn idee het meeste met de indeling van de lessen en het buitenrijden te maken. De ervaring met de lesindeling is natuurlijk redelijk subjectief. Misschien schatten mensen hun eigen paard of hun eigen niveau verkeerd in. Dat hoeft niet zo te zijn, maar kan wel.

Wat de buitenrit betreft had er misschien inderdaad iets anders gecommuniceerd moeten worden, als ik het zo lees. Maar goed, we horen het verhaal nu alleen maar van de ruiters en niet van de organisatie. Als ik het goed begrepen heb, heeft de organisatie ook al wat dingen verandert. Misschien is dit wel het gevolg van de minder leuke ervaring die anderen gehad hebben. Dat vind ik een goed teken! Dan zijn ze in ieder geval bereid om van hun eventuele fouten te leren.

Ik heb er in ieder geval veel zin in! En mijn gedachte is hetzelfde als Rena100, pas oordelen als je het zelf hebt ervaren +:)+

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:28

Ik ga in week 30,32 of 34. Nog iemand meer die in een van deze weken gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:29

Kan iemand iets vertellen over de accommodatie? Hoe zijn de stallen? Hoe zijn de kamers? Liggen de bedden een beetje lekker? Heb je altijd warm water om te douchen :D , dit was in Ermelo nog wel eens een probleem :brr: . Hoe zijn de weides? Staat je je paard in een redelijk groot stuk of zijn het ieniemienie weidjes? Hoe zijn de rijbanen? Worden ze goed onderhouden?

Is de instructie hetzelfde als voorgaande jaren? Zo ja, wie heeft er iets over de instructie te vertellen? En dan bedoel ik niet of iemand aardig of onaardig is, maar meer over de rijtechnische tips die de verschillende instructeurs/trices geven? Wat heeft je voorkeur en waarom?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:08

De stallen zijn super, de kamers meer dan prima (het is een hotel), bedden zijn goed, zelfs voor mijn reuma lijf. Eten is erg goed, rijbanen worden prima onderhouden. Iedere ochtend gesleept en gesproeid. De weides zijn mooi van maat, draden zodanig dat paarden elkaar niet aan kunnen raken. De instructie wordt dit jaar aangepast, dus daar geen mening over.
jullie lezen vast wel dat ik een super week heb gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:15

Klasien schreef:
De stallen zijn super, de kamers meer dan prima (het is een hotel), bedden zijn goed, zelfs voor mijn reuma lijf. Eten is erg goed, rijbanen worden prima onderhouden. Iedere ochtend gesleept en gesproeid. De weides zijn mooi van maat, draden zodanig dat paarden elkaar niet aan kunnen raken. De instructie wordt dit jaar aangepast, dus daar geen mening over.
jullie lezen vast wel dat ik een super week heb gehad!

Bedankt voor je info! Kan je paard elke dag buiten en zolang als je zelf wil? Dat vind ik wel erg belangrijk. Mijne staat in de zomer altijd 24/7 buiten, dus het lijkt me erg fijn als ze daar ook zoveel mogelijk naar buiten kan.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:33

Ja hoor, je krijgt een eigen wei, iedere wei heeft een nummer.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:34

Volgens mij heb ik ergens wel gelezen dat de paarden tot 22.00 uur naar buiten mogen. Dus dat is lekker lang. Correct me if I'm wrong...

Misschien kan in overleg ook wel dat ze 's nachts ook buiten mogen blijven. Die van mij is het gewend om 's avonds op stal te staan dus dat hoeft voor mij niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:40

Rena100 schreef:
Volgens mij heb ik ergens wel gelezen dat de paarden tot 22.00 uur naar buiten mogen. Dus dat is lekker lang. Correct me if I'm wrong...

Misschien kan in overleg ook wel dat ze 's nachts ook buiten mogen blijven. Die van mij is het gewend om 's avonds op stal te staan dus dat hoeft voor mij niet..

Oh dat is inderdaad lekker lang! Nou, ik weet niet of ik haar op vreemd terrein 's nachts buiten durf te laten. En voor die paar dagen is het ook geen probleem hoor om 's nachts op stal te staan, maar daarom vind ik het wel erg fijn dat ze overdag lekker op de weide kan.

Hoe zit het als je tussendoor iets wil drinken of eten? Ik neem aan dat je zelf ook nog wel iets mee moet nemen? Wat doen/deden jullie 's avonds?

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:35

Ja en de dingen die je in de kantine krijgt moet je kopen of is dat bij de prijs inbegrepen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:01

Eten, drinken tijdens ontbijt, lunch en diner zit bij de prijs in. Ik vraag me af als je bijv 's middag nog wat wil drinken of snoepen, hoe dat zit?