Military Boekelo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:04

Ik heb een uurtje via de livestream gekeken en vond het wel prima eigenlijk := Heb niet de hele dag lopen koukleumen en op paarden staan wachten terwijl ik eigenlijk niks kon zien vanwege de drommen mensen voor me en me ook niet hoeven ergeren aan alle blaffende hondjes langs het parcours :P Misschien dat ik over een paar jaar weer ga, maar ik vond het zo wel goed. Heb er meer van gezien dan wanneer ik daar loop, hahaha :Y)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:17

Ik ben net terug en heb een erg leuke dag gehad. Idd wel lang wachten op de paarden en een valpartij bij de kleine waterbak gezien. Paard stond wel mooi stil daarna haha. Ik ga zeker nog een weer, ik heb erg genoten van mijn 5de keer hier.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:45

Ik vond het wederom geweldig en super mooi weer!
Het moet ook je ding zijn en het wachten moet je ervoor over hebben.
Maar als het je ding niet is, dan weet je dat nu ook en kun je in ieder geval zeggen dat je er een keer geweest bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:09

Heb het super leuk gehad! Enorm gelachen :') en zeker genoten van de paarden. Ik zeg op naar volgend jaar :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:11

Vjestagirl schreef:
Wij zijn toch ook maar gegaan. Ik vind het een heel apart sfeertje. Wat ik jammer vond is dat je eigenlijk heel weinig paard ziet, ook niet in het parcours. Je staat daar een beetje bij zo'n hindernis, en dan 1x in de 4 minuten komt er een paard langs, en dat is het dan. Heel bijzonder. Ook op het terrein, bij die fair, vind ik dat het zó weinig paard is.

We hebben wel n poosje lekker in de Huuskes tent gezeten, lekker wat gegeten en gedronken, beetje uitgekeken over het hoofdterrein.

Leuk om een keer gezien te hebben, maar ik denk wel de laatste keer dat we gegaan zijn.

Ik vind het juist een super sfeer, en vind het paard genoeg.
Als je echt paard wilt zien moet je inderdaad bij de dressuur of springen zijn.

@ Jaime_
Had jij een staartje? Dan had ik je gezien.
Ik heb 1 valpartij gezien en een weigering. Was minder spectaculair dan vorig jaar haha. :Q Volgend jaar misschien ook vrijwilliger worden haha.
Maar verder vond ik het leuk. De Nederlanders hebben netjes gereden, alleen jammer van (naam kwijt, Nederlandse deelneemster die uitviel, ik geloof bij jouw hindernis, 18)
Gelukkig zat het weer mee. Het parcours was tevens wel erg anders.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:28

Er viel meer dan 1 Nederlander uit. Tim Lips ook.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:43

[***] schreef:
Heb het super leuk gehad! Enorm gelachen :') en zeker genoten van de paarden. Ik zeg op naar volgend jaar :D

Ja, we hebben heel erg gelachen _O-

Ik ga volgend jaar zeker weer heen! Niet alleen omdat ik het super gezellig en leuk vond, maar ik heb 10 euro winst gemaakt met het bezoeken van Boekelo :') En niet door het verkopen van een kaartje...

Helaas Tendance en ThinkAgain gemist... -O-

Sannexnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:02

Morgen weer!
Elk jaar weer gezellig en goed georganiseerd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:15

MyHu schreef:
Vjestagirl schreef:
Wij zijn toch ook maar gegaan. Ik vind het een heel apart sfeertje. Wat ik jammer vond is dat je eigenlijk heel weinig paard ziet, ook niet in het parcours. Je staat daar een beetje bij zo'n hindernis, en dan 1x in de 4 minuten komt er een paard langs, en dat is het dan. Heel bijzonder. Ook op het terrein, bij die fair, vind ik dat het zó weinig paard is.

We hebben wel n poosje lekker in de Huuskes tent gezeten, lekker wat gegeten en gedronken, beetje uitgekeken over het hoofdterrein.

Leuk om een keer gezien te hebben, maar ik denk wel de laatste keer dat we gegaan zijn.

Ik vind het juist een super sfeer, en vind het paard genoeg.
Als je echt paard wilt zien moet je inderdaad bij de dressuur of springen zijn.

Ik vind het zo'n maffe ervaring dat een paarden evenement niet eens naar paard ruikt...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:49

Tim Lips is met Oncarlos gediskwalificeert -O-
Dit was niet echt zijn wedstrijd...

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:52

heidy_wilco schreef:
Tim Lips is met Oncarlos gediskwalificeert -O-
Dit was niet echt zijn wedstrijd...

Waar baseer je dat op?
Hij is met Wadolca zelf gestopt in de cross na 2 weigeringen op 8b maar met Oncarlos zit hij nog in de wedstrijd hoor.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:54

Nee hoor hij is gediskwalificeerd. Hij heeft op 8b de vlag aan de verkeerde kant gepasseerd.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:57

Dan is Rechenstelle nog niet bijgewerkt! Is normaal toch wel helemaal up to date
Daarbij lees ik net alle verslagen op de site van Boekelo en daar staat hij ook gewoon nog als nummer 2 op.
Zou wel mooi balen (en een beetje dom) zijn.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:00

Wij zijn ook net thuis en hebben het erg naar ons zin gehad! Kou viel me reuze mee en toen we weggingen kwam t pas de lucht uit vallen. Fotoverslag volgt morgen! :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:03

Ja, het was opzich best wel mooi weer. En ook was de wedstrijd goed getimed inderdaad ;)

Ik hoop trouwens dat Ingrid morgen even goed haar best doet, van mij mag ze wel de winnares worden... (Ik heb zoveel respect voor haar, niet alleen om haar veelzijdigheid met rijden, maar ook om haar hele omgang met de paarden)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:06

Jaime_ schreef:
Ik zit bij de kleine waterbak, al 2 valpartijen gehad.. Benieuwd naar de rest van de dag..

Ships, heb er een aantal combinaties over zien gaan, maar heb je niet gezien.. :n

Voor de rest, super weer, heerlijke cross gehad. :) Veel foto´s gemaakt, geen valpartijen gezien, wel een paar weigeringen.

Was echt zo blij met het weer, (nadat ik gister in de les compleet verregend was...) ^)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:25

heidy_wilco schreef:
Ja, het was opzich best wel mooi weer. En ook was de wedstrijd goed getimed inderdaad ;)

Ik hoop trouwens dat Ingrid morgen even goed haar best doet, van mij mag ze wel de winnares worden... (Ik heb zoveel respect voor haar, niet alleen om haar veelzijdigheid met rijden, maar ook om haar hele omgang met de paarden)

Haar proef vond ik wel onwijs over gewaardeerd!
Was echt geen goede proef.
Wat dat betreft heb ik andere voorkeuren voor dit jaar.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:35

Tendance schreef:
Haar proef vond ik wel onwijs over gewaardeerd!
Was echt geen goede proef.
Wat dat betreft heb ik andere voorkeuren voor dit jaar.

Maar dat is niet haar fout, dat ligt bij de jury dan ;)
Ik had haar in de cross gezien en ze ging zo mooi al zeg ik het zelf.

Alice Naber-Lozeman had trouwens het tempo er ook mooi in.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:39

pinto_1 schreef:
Jaime_ schreef:
Ik zit bij de kleine waterbak, al 2 valpartijen gehad.. Benieuwd naar de rest van de dag..

Ships, heb er een aantal combinaties over zien gaan, maar heb je niet gezien.. :n

Voor de rest, super weer, heerlijke cross gehad. :) Veel foto´s gemaakt, geen valpartijen gezien, wel een paar weigeringen.

Was echt zo blij met het weer, (nadat ik gister in de les compleet verregend was...) ^)

Daar stond ik ook :D
Hoi Jaime :wave:

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:56

Vjestagirl schreef:

Tja, om het veilig te houden starten inderdaad niet alle paarden gelijk maar zit er ruime tijd tussen de starts waardoor het even kan duren voor je een paard een hindernis ziet nemen. Dat is bij elke cross..

Over de fair dat dat weinig paard is, dat klopt, heeft vooral te maken met dat het een country en lifestyle evenement is, en niet zo zeer een paardenevenement. Je vind dus heel veel wat met country en lifestyle te maken heeft qua stands. Het is voor veel zakelui ook een evenement om te netwerken, contacten te leggen en te onderhouden, daarnaast heb je nog de kale kak, die graag gezien wil worden op dit evenement, de bierzuipers, en ten slotte een groepje liefhebbers die echt komen voor het paard en de sport. Als het puur een paardenevenement zou zijn zou het veeeeel minder bezoekers trekken, en juist de veelzijdigheid van het evenement is wat dit evenement maakt en in stand houdt. Zonder dat zou het allemaal niet mogelijk zijn, denk aan sponsoren e.d. die het allemaal mogelijk maken.

Ik snap dat als je verwacht had naar een puur paardenevenement te gaan dat het je heeft teleurgesteld, maar de military hier is ook geen puur paardenevenement.

Als je meer paard wil zien, is de zondag misschien meer iets voor je, dan kun je op de tribune zitten en wordt het springparcours verreden in de piste, dan zie je dus wel continue paard.

MyHu schreef:
@ Jaime_
Had jij een staartje? Dan had ik je gezien.
Ik heb 1 valpartij gezien en een weigering. Was minder spectaculair dan vorig jaar haha. :Q Volgend jaar misschien ook vrijwilliger worden haha.
Maar verder vond ik het leuk. De Nederlanders hebben netjes gereden, alleen jammer van (naam kwijt, Nederlandse deelneemster die uitviel, ik geloof bij jouw hindernis, 18)
Gelukkig zat het weer mee. Het parcours was tevens wel erg anders.

Ja klopt! Kan goed zijn dat ik dat was :)
Voor vrijwilliger moet je minstens 16 zijn geloof ik. Ik denk dat jij floorinoor ofzoiets bedoelt, die viel inderdaad met haar paard op 18a. Reageerde trouwens behoorlijk onsportief := maargoed, opzich is het logisch dat je baalt..

In totaal hebben wij 7x een val gehad van ruiter en/of paard, gelukkig allemaal zonder ernstige schade!
CedriiC schreef:
Daar stond ik ook :D
Hoi Jaime :wave:

Hoooooii!! :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:57

Vandaag ga ik weer, ff lekker op de tribune naar het springen kijken en de prijsuitrijking, ondertussen ff in de standjes neuzen, en dan weer wachten tot volgend jaar. Wie gaat er nog meer?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:18

Misschien dat ik ook nog even ga, maar dan ben ik er pas om 15:00 of zo want eerder is mn hubbie niet thuis. Verder is het afhankelijk van het weer en mijn zin/spierpijn whahahaha :') :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:18

Cupido0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:33

Ik ben gisteren bij de cross geweest voor de eerste keer!
Erg gaaf! Erg van genoten!