Vjestagirl schreef:Wij zijn toch ook maar gegaan. Ik vind het een heel apart sfeertje. Wat ik jammer vond is dat je eigenlijk heel weinig paard ziet, ook niet in het parcours. Je staat daar een beetje bij zo'n hindernis, en dan 1x in de 4 minuten komt er een paard langs, en dat is het dan. Heel bijzonder. Ook op het terrein, bij die fair, vind ik dat het zó weinig paard is.
We hebben wel n poosje lekker in de Huuskes tent gezeten, lekker wat gegeten en gedronken, beetje uitgekeken over het hoofdterrein.
Leuk om een keer gezien te hebben, maar ik denk wel de laatste keer dat we gegaan zijn.
Tja, om het veilig te houden starten inderdaad niet alle paarden gelijk maar zit er ruime tijd tussen de starts waardoor het even kan duren voor je een paard een hindernis ziet nemen. Dat is bij elke cross..
Over de fair dat dat weinig paard is, dat klopt, heeft vooral te maken met dat het een country en lifestyle evenement is, en niet zo zeer een paardenevenement. Je vind dus heel veel wat met country en lifestyle te maken heeft qua stands. Het is voor veel zakelui ook een evenement om te netwerken, contacten te leggen en te onderhouden, daarnaast heb je nog de kale kak, die graag gezien wil worden op dit evenement, de bierzuipers, en ten slotte een groepje liefhebbers die echt komen voor het paard en de sport. Als het puur een paardenevenement zou zijn zou het veeeeel minder bezoekers trekken, en juist de veelzijdigheid van het evenement is wat dit evenement maakt en in stand houdt. Zonder dat zou het allemaal niet mogelijk zijn, denk aan sponsoren e.d. die het allemaal mogelijk maken.
Ik snap dat als je verwacht had naar een puur paardenevenement te gaan dat het je heeft teleurgesteld, maar de military hier is ook geen puur paardenevenement.
Als je meer paard wil zien, is de zondag misschien meer iets voor je, dan kun je op de tribune zitten en wordt het springparcours verreden in de piste, dan zie je dus wel continue paard.
MyHu schreef:@ Jaime_
Had jij een staartje? Dan had ik je gezien.
Ik heb 1 valpartij gezien en een weigering. Was minder spectaculair dan vorig jaar haha. :Q Volgend jaar misschien ook vrijwilliger worden haha.
Maar verder vond ik het leuk. De Nederlanders hebben netjes gereden, alleen jammer van (naam kwijt, Nederlandse deelneemster die uitviel, ik geloof bij jouw hindernis, 18)
Gelukkig zat het weer mee. Het parcours was tevens wel erg anders.
Ja klopt! Kan goed zijn dat ik dat was
Voor vrijwilliger moet je minstens 16 zijn geloof ik. Ik denk dat jij floorinoor ofzoiets bedoelt, die viel inderdaad met haar paard op 18a. Reageerde trouwens behoorlijk onsportief
maargoed, opzich is het logisch dat je baalt..
In totaal hebben wij 7x een val gehad van ruiter en/of paard, gelukkig allemaal zonder ernstige schade!
CedriiC schreef:Daar stond ik ook
Hoi Jaime

Hoooooii!!